De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

Vanavond de "moeder" van Mous gesproken. Het gaat met haar ook erg goed. Zij eet het slechtste van de vier, maar is toch vier ons gegroeid deze week. Dat vind ik behoorlijk veel. Zij probeert ook van alles te slopen :o is een heel vrolijk hondje.
Ze heeft ook haar enting al gehad.
Bij de dochter van Margareth heeft ze tussen de paarden gelopen :shock: Ze was los en ze liep er tussen voor ze er erg in hadden. Gelukkig goed gegaan, ze is niet bang voor de paarden.
Vanochtend is Mous naar pupycursus geweest, daar werd aangeraden om met de pups vanmiddag bij de carnavaloptocht te staan. Mous keek haar ogen uit, de mensen ook naar haar. Ach een smous verkoopt zich altijd en overal.
Met de zindelijkheid gaat het redelijk, de ene dag geen plasje of poepje in huis, en vandaag twee keer een vergissing. Nachts gaat het goed, maar dat komt ook omdat Harry er uit gaat om Mous uit te laten. Ze gaan nu net als bij Roef de tijd steeds iets verder rekken.
De pups zijn nu één a twee weken de deur uit. Het lijkt net of ze al veel langer weg zijn, gek hé! Gelukkig ben ik volop foto's aan het plakken, ze gaan momenteel de hele dag door mijn handen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wel mooi dat je met dat foto's plakken nog even met die hondekinderen bezig kunt zijn.
Is het loslaten van ze zo wel te doen voor je Erna?

Leuk dat ze het allemaal zo goed doen. Mous niet eens bang voor de paarden! Ik ging met Vera ook steeds bij de paarden kijken, maar ze was als pup toch wel heel erg onder de indruk. Nu gaat ze er blaffend achteraan als ze de kans krijgt. :oops:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Wel mooi dat je met dat foto's plakken nog even met die hondekinderen bezig kunt zijn.
Is het loslaten van ze zo wel te doen voor je Erna?

Leuk dat ze het allemaal zo goed doen. Mous niet eens bang voor de paarden! Ik ging met Vera ook steeds bij de paarden kijken, maar ze was als pup toch wel heel erg onder de indruk. Nu gaat ze er blaffend achteraan als ze de kans krijgt. :oops:
Het loslaten van de pups gaat heel goed hoor Ariënne, toch is het leuk om de foto's te zien. Zoals je weet heb ik veel foto's gemaakt, dat is ook een beetje mijn hobby. Ik maak in de vakantie ook altijd erg veel foto's, en natuurlijk van de kleinkinderen.
Zo'n paard is natuurlijk wel erg groot, ik snap Vera wel een beetje.
Ik had ook nog gevraagd aan Margareth of Mous schrikt van blaffende honden, Mous is daar niet van onder de indruk. Het was me hier al opgevallen dat de reutjes iets meer onder de indruk van geluiden waren dan de teefjes. Bij het stofzuigen herstelde de teefjes eerder van de schrik, en bij de herrie CD gingen de teefjes gewoon slapen op een gegeven moment. Terwijl de reutjes wel bleven liggen, maar geen oog dicht deden.
Dat was tijdens het filmen, want daarna ben ik er niet meer bij gebleven als de CD op stond.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik kan me goed voorstellen dat het juist leuk en goed is ze voorbij te zien komen op die foto's!
Leuk zo'n hobby: kunnen wij ook mooi van meegenieten! :thumbsup:

Toch apart hoe de pups verschillend kunnen reageren, terwijl die basis hetzelfde is. Dat zullen dan toch de genen zijn.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Geluidgevoeligheid kun je als fokker weinig aan doen. Fija is ook geluidgevoelig, maar is toch niet bang voor onweer en vuurwerk. Het zijn meer de "gewone" dingen waar ze op reageert. En dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes is geluidgevoeligheid erfelijk? Lisa houd n.l. ook niet van harde geluiden. Van blaffende honden schrikt ze niet, maar zoals je weet is ze bang voor vuurwerk en onweer.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Volgens mij is daar geen touw aan vast te knopen.
Pim geeft niets om onweer en vuurwerk.
Bij blaffende honden gaat hij vast niet meedoen, maar kijkt met een
kop van "komop, even doorlopen".
Laat ik iets vallen (met een daverende klap) is hij de enige die komt kijken,
terwijl daar flink bij gezwaaid wordt met zijn staart.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Desi

Bericht door Desi »

Met Desi merk ik niets van geluidsgevoelig.Ze gaat eeder kijken: wat is dat? Oudejaarsavond zat Desi in de vensterbank het vuurwerk te bekijken. Ze vond het maar vreemd dat ze niet naar buiten mocht waar al die leuke dingen gebeurde!! :(

Nee, ik heb nog niet kunnen ontdekken dat madam Desi ergens bang voor is.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou, heerlijk Anja! Houden zo!
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Vanavond de "moeder" van Mous gesproken. Het gaat met haar ook erg goed. Zij eet het slechtste van de vier, maar is toch vier ons gegroeid deze week. Dat vind ik behoorlijk veel. Zij probeert ook van alles te slopen :o is een heel vrolijk hondje.
Bij de dochter van Margareth heeft ze tussen de paarden gelopen :shock: Ze was los en ze liep er tussen voor ze er erg in hadden. Gelukkig goed gegaan, ze is niet bang voor de paarden.
Vanochtend is Mous naar pupycursus geweest, daar werd aangeraden om met de pups vanmiddag bij de carnavaloptocht te staan. Mous keek haar ogen uit, de mensen ook naar haar. Ach een smous verkoopt zich altijd en overal.
Met de zindelijkheid gaat het redelijk, de ene dag geen plasje of poepje in huis, en vandaag twee keer een vergissing. Nachts gaat het goed, maar dat komt ook omdat Harry er uit gaat om Mous uit te laten. Ze gaan nu net als bij Roef de tijd steeds iets verder rekken.
De pups zijn nu één a twee weken de deur uit. Het lijkt net of ze al veel langer weg zijn, gek hé! Gelukkig ben ik volop foto's aan het plakken, ze gaan momenteel de hele dag door mijn handen.

Groetjes, Erna.
Tja wat gaat de tijd hard h1e Erna, Roef is hier nu al 2 weken, ook dat lijkt al veel langer.
Ik ben net met hem naar buiten geweest waar hij keurig geplast en een poep gedaan heeft. Moet altijd zo lachen als hij een poep moet doen, dan is het net een tuimelaartje..
als hij dan niet oppast valt hij voorover.. :)
Hij ligt al weer in zijn bench en is rustig. Wilde vanmorgen niet echt veel eten, komt vast omdat hij jouw maitje heeft gelezen :P

Leuk dat Mous al tussen de paarden heeft gelopen en een carnavalsoptocht heeft meegemaakt.

Ik ga nu nog even een uurtje terug mijn mandje in...net als Roef. :wink:

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Vanavond de "moeder" van Mous gesproken. Het gaat met haar ook erg goed. Zij eet het slechtste van de vier, maar is toch vier ons gegroeid deze week. Dat vind ik behoorlijk veel. Zij probeert ook van alles te slopen :o is een heel vrolijk hondje.

Groetjes, Erna.
Tja wat gaat de tijd hard hier Erna, Roef is hier nu al 2 weken, ook dat lijkt al veel langer.
Ik ben net met hem naar buiten geweest waar hij keurig geplast en een poep gedaan heeft. Moet altijd zo lachen als hij een poep moet doen, dan is het net een tuimelaartje..
als hij dan niet oppast valt hij voorover.. :)
Hij ligt al weer in zijn bench en is rustig. Wilde vanmorgen niet echt veel eten, komt vast omdat hij jouw maitje heeft gelezen :P

Leuk dat Mous al tussen de paarden heeft gelopen en een carnavalsoptocht heeft meegemaakt. En dat jij met de foto's bezig bent. :)

Ik ga nu nog even een uurtje terug mijn mandje in...net als Roef. :wink:

Groetjes Julie

wubke

Bericht door wubke »

Haa, ik had dat ook al gezien bij Siem.......
we hebben enorm staan lachen ook, hij zat zo hard te drukken dat hij voorover met zijn neus in de sneeuw kukelde.
Wel heel grappig dat je dezelfde dingen ontdekt in de broertjes.
Gisteren is hij meegeweest bij opa en oma op bezoek.
Hij was heel braaf. Volgens mij is het reizen nog zo vermoeiend (een uur in de auto) dat hij alle bezoeken gewoon gebruikt heeft om te slapen. Ook in de auto heeft hij gewoon op schoot liggen pitten. Gelukkig niet wagen-ziek geweest.
Alle plasjes en poepjes netjes buiten. Ik had het gevoel of ik met een baby op stap ging. Eten mee, doekjes en zakjes mee....maar hij heeft zich van zijn beste kant laten zien.
Mijn moeder werd helemaal in verleiding gebracht. Ze heeft in oktober haar hondje in moeten laten slapen, dus ze had Siem hem zo willen hebben. Maar gelukkig verstandig genoeg.
Mijn moeder in 81 en niet meer zo mobiel dus een jonge hond is niet echt een goed plan. Ze moet maar vaak bij ons komen logeren kan ze er zo van genieten.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

julie

Bericht door julie »

oh leuk hebben jullie sneeuw gehad. Wij niet :cry: Roef heeft vandaag met stoepkrijt gespeeld. Erg creatief was hij niet :wink:
Vanmorgen smaakte mijn bedje zo goed.. dat ik dacht..ach een kwartiertje langer dat moet wel lukken..... niet dus :x :x alles nat...verder gaat het heel goed met de zindelijkheid en stoutheid en het slopen :x Ik kan hem echt geen seconde uit het oog verliezen of hij heeft wel weer wat anders ontdekt.
Het auto rijden..kleine stukjes gaat ook erg goed. Naar de puppy klas..hij ligt dan op zijn kleedje op de stoel met een speeltje...en blijft daar keurig liggen. En gaat zelfs slapen. Ik moet nog zo'n veiligheidsgordel ofzo kopen.. maar die hebben ze niet in die kleine maatjes.. dus wacht ik daar nog even mee..
Als we langere stukken gaan, dan zijn we toch met zijn 2e en kan Roef of op schoot of aan mijn voeten. En dat wil ik hem eigenlijk leren.
Ga nu nog even gebruik maken van het feit dat die kleine slaapt.. kan ik boven effe de rotsooi opruimen.

Groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Julie, hoe gaat het nu met kleine Roef?? Houdt hij jullie lekker bezig? :P
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Hoi Arienne, het gaat echt heel goed met die kleine Roef die erg groot wordt. Hij groeit als kool en is zeer ondernemend. Sloopt alles wat hij tegenkomt :x dus leve de bench. Hij heeft ondertussen al heel wat meegemaakt.

We zijn naar de boot geweest en dat vonden hij en ik reuze spannend. Ik was als de dood dat hij in het water zou vallen en ik heb nog geen zwemvestje voor hem. Alle touwtjes en lijntjes waren onveilig aan boord en daar hebben we er heel wat van... :o
We hebben de motor ook even gestart en dat vond hij in het begin een beetje eng, maar dat ging al gauw goed. En wilde hij al weer met me spelen.
En spelen dat kan hij heel goed. Het is echt super om te zien als hij probeert met de bal en een ander speeltje tegelijkertijd te spelen. Hij neemt dan bijv. een grote flos in zijn bek en duwt met zijn pootjes het balletje vooruit... hij komt vast in het selectie van AZ :voetbal:

Wilde ik je net melden dat hij zindelijk is.. maar dan moet ik natuurlijk niet met jou gaan zitten mailen...piest hij binnen :x ...maar eigenlijk mijn eigen schuld
:stupid:

Op de puppycursus gaat het ook goed. Hij wil overal bij zijn en houdt alles in de gaten. De oefeningen die hij moet doen gaan redelijk goed. Ben trots op hem :jeah: en ook een beetje op mezelf...we zijn een goed team :wilnk:

Buiten staat hij ook zijn mannetje..grote of kleine honden.. hij is eigenlijk nergens bang voor. Soms een beetje terughoudend als de hond te wild doet, maar hij gaat er altijd weer op af en zeker als die hond loops blijkt te zijn...zijn eerste dekpogingen heeft hij al gedaan :liefde: :hartjes: :?: Of gewoon dominant :?: Dat wordt nog wat. :!:

Wat ik ook wel frapant vind, is dat hij niet altijd zin heeft om uit te gaan. Als je dan uit roept dan gaat hij terug zijn bench in en doet net of hij slaapt :hmm:
Buiten gaat hij dan ook zitten en zet geen stap meer. Ik moet dan alles uit de kast halen om hem op andere gedachten te brengen. Dit lukt vaak wel als hij los loopt, want dan loop ik gewoon bij hem weg en verstop me, maar als hij aan de lijn is dan lukt dat niet. zijn riem is niet dik genoeg :P
De mensen die me dan zien, denken dat mens is gek, zo loop ik te dansen en te springen :springertje: om hem over te halen.
Maar eenmaal aan de wandel in het park... :trekhond: dan rent hij :dog: en huppelt hij vrolijk achter me aan. Of daagt me uit. Dan is echt een echte :nar: .

Ook in de auto gedraagt Roef zich al heel keurig. Heen en terug naar Friesland en Amstelveen heeft hij op zijn kleedje aan mijn voeten gelegen.
Eenmaal bij mijn moeder moest hij natuurlijk eerst alles verkennen, maar daarna ging hij lekker op zijn kleedje liggen slapen.

Het is een heerlijk knuffelbeer. :kus: :kus: en we genieten er met volle teugen van. Hij hoort er helemaal bij en houdt ons heerlijk bezig :!: :!:

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Hoi Arienne, het gaat echt heel goed met die kleine Roef die erg groot wordt. Hij groeit als kool en is zeer ondernemend. Sloopt alles wat hij tegenkomt :x dus leve de bench. Hij heeft ondertussen al heel wat meegemaakt.

We zijn naar de boot geweest en dat vonden hij en ik reuze spannend. Ik was als de dood dat hij in het water zou vallen en ik heb nog geen zwemvestje voor hem. Alle touwtjes en lijntjes waren onveilig aan boord en daar hebben we er heel wat van... :o
We hebben de motor ook even gestart en dat vond hij in het begin een beetje eng, maar dat ging al gauw goed. En wilde hij al weer met me spelen.
En spelen dat kan hij heel goed. Het is echt super om te zien als hij probeert met de bal en een ander speeltje tegelijkertijd te spelen. Hij neemt dan bijv. een grote flos in zijn bek en duwt met zijn pootjes het balletje vooruit... hij komt vast in het selectie van AZ :voetbal:

Wilde ik je net melden dat hij zindelijk is.. maar dan moet ik natuurlijk niet met jou gaan zitten mailen...piest hij binnen :x ...maar eigenlijk mijn eigen schuld
:stupid:

Op de puppycursus gaat het ook goed. Hij wil overal bij zijn en houdt alles in de gaten. De oefeningen die hij moet doen gaan redelijk goed. Ben trots op hem :jeah: en ook een beetje op mezelf...we zijn een goed team :wilnk:

Buiten staat hij ook zijn mannetje..grote of kleine honden.. hij is eigenlijk nergens bang voor. Soms een beetje terughoudend als de hond te wild doet, maar hij gaat er altijd weer op af en zeker als die hond loops blijkt te zijn...zijn eerste dekpogingen heeft hij al gedaan :liefde: :hartjes: :?: Of gewoon dominant :?: Dat wordt nog wat. :!:

Wat ik ook wel frapant vind, is dat hij niet altijd zin heeft om uit te gaan. Als je dan uit roept dan gaat hij terug zijn bench in en doet net of hij slaapt :hmm:
Buiten gaat hij dan ook zitten en zet geen stap meer. Ik moet dan alles uit de kast halen om hem op andere gedachten te brengen. Dit lukt vaak wel als hij los loopt, want dan loop ik gewoon bij hem weg en verstop me, maar als hij aan de lijn is dan lukt dat niet. zijn riem is niet dik genoeg :P
De mensen die me dan zien, denken dat mens is gek, zo loop ik te dansen en te springen :springertje: om hem over te halen.
Maar eenmaal aan de wandel in het park... :trekhond: dan rent hij :dog: en huppelt hij vrolijk achter me aan. Of daagt me uit. Dan is echt een echte :nar: .

Ook in de auto gedraagt Roef zich al heel keurig. Heen en terug naar Friesland en Amstelveen heeft hij op zijn kleedje aan mijn voeten gelegen.
Eenmaal bij mijn moeder moest hij natuurlijk eerst alles verkennen, maar daarna ging hij lekker op zijn kleedje liggen slapen.

Het is een heerlijk knuffelbeer. :kus: :kus: en we genieten er met volle teugen van. Hij hoort er helemaal bij en houdt ons heerlijk bezig :!: :!:

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

:o bericht 2x geplaatst.. dacht dat het niet lukte, was te ongeduldig :P :P

Groetjes Julie

Mary

Bericht door Mary »

Fijn Julie, dat ziet er gezellig uit.
Dat hij uit zichzelf in de bench stapt vind ik ook een goed teken.
Dan is dat echt een lekkere slaapplaats.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

julie

Bericht door julie »

Niet alleen een lekkere slaapplaats, maar hij voelt zich er ook veilig. Als hij iets eng vindt, dan gaat hij ook zijn bench in. Daar ben ik ook heel blij mee. Ook als ik het deurtje dicht doe als hij nog wakker is, protesteert hij niet.

groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha! Mooi om te lezen hoe het gaat Julie. Ik zit hier te grinniken van herkenning! :lol:
Bijv. dat uitlaten en dan van alles moeten verzinnen om het leuk te maken, als meneertje eigenlijk gewoon geen zin heeft!( Nou hebben wij een mevrouwtje en nu ze al bijna 3 is, is ze dus bepaald geen pup meer. Maar die dingen vergeet je niet! En kuren heeft onze Veertje soms nog wel!) Grappig dat zelf spelen ook!
Het gaat dus -zo te lezen- prima met Roef de Boef! :dog: :P
Afbeelding

Gesloten