Hoi Arienne, het gaat echt heel goed met die kleine Roef die erg groot wordt. Hij groeit als kool en is zeer ondernemend. Sloopt alles wat hij tegenkomt :x dus leve de bench. Hij heeft ondertussen al heel wat meegemaakt.
We zijn naar de boot geweest en dat vonden hij en ik reuze spannend. Ik was als de dood dat hij in het water zou vallen en ik heb nog geen zwemvestje voor hem. Alle touwtjes en lijntjes waren onveilig aan boord en daar hebben we er heel wat van...
We hebben de motor ook even gestart en dat vond hij in het begin een beetje eng, maar dat ging al gauw goed. En wilde hij al weer met me spelen.
En spelen dat kan hij heel goed. Het is echt super om te zien als hij probeert met de bal en een ander speeltje tegelijkertijd te spelen. Hij neemt dan bijv. een grote flos in zijn bek en duwt met zijn pootjes het balletje vooruit... hij komt vast in het selectie van AZ :voetbal:
Wilde ik je net melden dat hij zindelijk is.. maar dan moet ik natuurlijk niet met jou gaan zitten mailen...piest hij binnen :x ...maar eigenlijk mijn eigen schuld
Op de puppycursus gaat het ook goed. Hij wil overal bij zijn en houdt alles in de gaten. De oefeningen die hij moet doen gaan redelijk goed. Ben trots op hem

en ook een beetje op mezelf...we zijn een goed team :wilnk:
Buiten staat hij ook zijn mannetje..grote of kleine honden.. hij is eigenlijk nergens bang voor. Soms een beetje terughoudend als de hond te wild doet, maar hij gaat er altijd weer op af en zeker als die hond loops blijkt te zijn...zijn eerste dekpogingen heeft hij al gedaan

Of gewoon dominant

Dat wordt nog wat.
Wat ik ook wel frapant vind, is dat hij niet altijd zin heeft om uit te gaan. Als je dan
uit roept dan gaat hij terug zijn bench in en doet net of hij slaapt
Buiten gaat hij dan ook zitten en zet geen stap meer. Ik moet dan alles uit de kast halen om hem op andere gedachten te brengen. Dit lukt vaak wel als hij los loopt, want dan loop ik gewoon bij hem weg en verstop me, maar als hij aan de lijn is dan lukt dat niet. zijn riem is niet dik genoeg
De mensen die me dan zien, denken dat mens is gek, zo loop ik te dansen en te springen

om hem over te halen.
Maar eenmaal aan de wandel in het park...

dan rent hij

en huppelt hij vrolijk achter me aan. Of daagt me uit. Dan is echt een echte :nar: .
Ook in de auto gedraagt Roef zich al heel keurig. Heen en terug naar Friesland en Amstelveen heeft hij op zijn kleedje aan mijn voeten gelegen.
Eenmaal bij mijn moeder moest hij natuurlijk eerst alles verkennen, maar daarna ging hij lekker op zijn kleedje liggen slapen.
Het is een heerlijk knuffelbeer.

en we genieten er met volle teugen van. Hij hoort er helemaal bij en houdt ons heerlijk bezig
Groetjes Julie