Fietsen

Van hersengymnastiek tot.....
Erna

Re: Fietsen

Bericht door Erna »

:hihi: :hihi: :hihi: Jullie zijn er al uit zie ik.

De hondenbescherming heeft samen met KC Pampus de hondentriatlon georganiseerd.
dwz dat de hondenbescherming alle foldermateriaal geregeld en verspreid heeft. Zij zorgen ook dat er drie dierenartsen aanwezig zijn die dag.
En KC Pampus de rest. Pim heeft de route nagereden om te kijken waar er nog haken en ogen in zitten, en waar het 't beste is om de stop te houden.
Lisa en ik zijn vandaag meegeweest, ik wilde de route ook wel een keer fietsen.
Er zijn 60 deelnemers, komen uit het hele land. Ze beginnen met zwemmen, de Hoge Vaart over de breedte heen en terug met een aangelijnde hond. Zolang er mensen met honden in het water liggen is de brandweer aanwezig in een boot.
Ik zal waarschijnlijk helpen bij het te water gaan van de mensen. Vrijdag gaan we daar ter plekke een groot stuk vloerbedekking half kant-half water neerleggen omdat het daar glad is.
Na omkleden komt het onderdeel fietsen. Na terugkomst moeten de deelnemers nog 1200 meter met hun aangelijnde hond rennen.
Er is een fotowedstrijd uitgeschreven voor de leukste foto van een hond in actie.
De winnaar krijgt een step met hele grote wielen.
Smiddags is er nog een demonstratie ganzen hoeden met een Border Collie.

Ik doe dus niet mee.
Lisa wil niet zwemmen, en ik eigenlijk ook niet in open water.
Lisa loopt wel naast de fiets, maar weet niet of 12 km misschien te ver zou zijn voor haar, zeker als het erg warm is.
En hardlopen vindt Lisa leuk, maar met mijn knie zal dat niet lukken.
Nu is het geen wedstrijd, het gaat om het meedoen, dus als iemand het laatste stuk lopend aflegt in plaats van rennend zal niemand daar wat van zeggen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oh, ik dacht eigenlijk dat het een honden-triatlon was. Maar je moet dus zelf meedoen. :hihi: Nee, dan is supporter zijn al een hele uitdaging. :)
Goed dat het allemaal zo gecontroleerd wordt! :thumbsup:
Zou zo'n stuk vloerbedekking het niet nog moeilijker maken?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef: Zou zo'n stuk vloerbedekking het niet nog moeilijker maken?
Op de plek waar de mensen met honden het water in gaan liggen grote betonblokken die schuin naar beneden aflopen.
Tussen die blokken zitten openingen van 4 a 5 cm. Daar kunnen de honden hun poten aan blesseren.
Bovendien is het door alg erg glad. We hopen dat we het met een oud stuk vloerbedekking beter begaanbaar kunnen maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lijkt mij erg leuk om te zien die hele happening.
Daar zul je ongetraind niet aan mee hoeven te doen :roll: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne ik fiets al een hele tijd met Lisa, gaat erg goed. Ze loopt heel netjes mee. Niet elke dag hoor. Naar het bos is 20 minuten, mag ze daar 30 a 40 minuten los en dan weer terug.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat goed Erna!! Ik dacht dat de trainster(?) van het flyball-team dat altijd nog deed. Zeker niet goed opgelet.
Lisa wordt lekker uitgelaten zo en voor jou ook fijn. :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Silvia de trainster is er wel mee begonnen. Toen Lisa een beetje gewend was om naast de fiets te lopen ben ik zelf ook gaan fietsen met haar. Heb er toen een springer voor aangeschaft.
Silvia is er nu, buiten het wedstrijdseizoen om, even mee gestopt.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ideaal zo! :thumbsup:
Als de hondjes hier weer top-fit zijn, pakken we de fiets er ook weer bij. Werkt ook goed om wat af te vallen voor alle partijen. En het gaat bij ons de verkeerde kant op wat dat betreft.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Vandaag heeft Diesel voor het eerst aan de lijn naast de fiets gelopen. Hij was in het bos zo niet van plan lief te doen tegen een paar kleine hondjes dat ik hem aanlijnde tijdens het fietsen. Ik fiets normaal een uurtje zig-zag door het hele bos terwijl de honden met me meedraven, maar nu moest Diesel dus vast. Terwijl hij lopen naast de fiets terwijl ik ook loop nog steeds eng vindt, liep hij nu braaf in de pas mee. Dat ik ze tegenwoordig met de fiets uitlaat, vinden ze beiden overigens wel fijn; halverwege mogen ze ook nog een duik nemen in een vennetje en spelen we wat met de bal en bij thuiskomst zijn ze beiden alweer droog en schoon, en heel erg toe aan hun middagdutje!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Goed van Diesel, hij leert het wel zo te zien. :thumbsup:

Renate

Bericht door Renate »

Lekker hè?

Ik moet maar snel mijn fietsmand laten maken zodat Dinah ook mee kan op de fiets. Phoebe vindt het zo fijn om met de fiets mee te gaan dat ze zich laatste vergiste. Ik stond een praatje te maken in het park en er kwam een vrouw op een fiets voorbij. Leek inderdaad wel een beetje op mijn fiets en hop daar ging madame. Die blik toen ze zag dat ik het niet was op die fiets. Onbetaalbaar :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Oooh die Phoebe. :hug:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een mop... :hihi:
Had ik ook wel willen zien.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Ja ik moest nog 3 keer hard roepen want Phoebe dacht waarschijnlijk: je hoeft niet zo te gillen want ik loop vlak naast je hoor. Pas toen die vrouw stopte, keek ze ze omhoog en achterom en nog eens omhoog. Oei verkeerde vrouwtje...

Net als een kind dat per ongeluk de hand van een vreemde vastpakt. Hebben die van mij ook wel eens gedaan. :hihi:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Die Phoebe, ik had haar snuit wel eens willen zien. :lol: :lol:

Groetjes
Jose en likjes van Wieske- Sammy op de Ruiver :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

fietsen doe ik nog steeds, momenteel iets minder, mijn fiets met electro motor is kapot. nu doe ik alleen de bood schappen, maar ik heb wel twee kratjes . die voorop zit vast op een bagagedrager die niet met het stuur meedraait vorig jaar met drie honden gefietst teckel voor en de 2 zussen samen achterop heb de honden als pup direkt op de fiets meegenomen.eerst lopend en zo opgebouwd. voor lobke had ik een mand met een ijzeren koepel er overheen .de mand is terziele maar de koepel heb ik bewaard pas nog gebruikt toen mijn broers hond hier logeerde een jack russel. ze mocht niet op de fiets van mijn broer maar toen hij zag hoe ze stil bleef zitten heeft hij een zelfde mand gekocht. voor mij is het ideaal kan de hond gewoon overal mee naar toe ik heb geen auto wel 2fiets karren maar die gebruik ik niet meer mag nietmeer van dehuisarts trapt te zwaar iemand interesse gratis aftehalen een is een doggyride de anderis een huismerk zelfde type als de doggyride staan hier in de weg .gr. HEIN

Erna

Bericht door Erna »

Wij hebben ook een doggyride, hele fijne kar. Als je een fiets hebt met een motortje kan je de kar daar toch achter hangen, dat is niet zo belastend voor je knieën.
Als je hem toch weg doet zou ik er iets voor vragen, waarom zou je hem voor niets weggeven.

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Erna mijn electrische fiets, ging te hard voor de fietskar ,ja wat moet ik er voor vragen ze hebben voor 25euro op marktpl. gestaan belde men op of ik ze beide kon brengen in groningen, ook wilde iemand ze kopen voor5euro nou toen heb ik ze van mp. gehaald. dus nu moet ik ruimte maken voor deliefhebber zie nimijn voorgaande bericht gratis eventueel een hebbedingetje voor de hond maar geen geld wel zelf afhalen in vlaardingen HELAAS de fietskarren zijn weg ,corrie heeft de laatste opgehaald.
Laatst gewijzigd door H.v.witzenburg op 12 okt 2011, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Succes, ik denk dat je hem snel kwijt ben

corrie

Bericht door corrie »

Hein , ik heb wel interresse . Bel je .
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje