De hondenbescherming heeft samen met KC Pampus de hondentriatlon georganiseerd.
dwz dat de hondenbescherming alle foldermateriaal geregeld en verspreid heeft. Zij zorgen ook dat er drie dierenartsen aanwezig zijn die dag.
En KC Pampus de rest. Pim heeft de route nagereden om te kijken waar er nog haken en ogen in zitten, en waar het 't beste is om de stop te houden.
Lisa en ik zijn vandaag meegeweest, ik wilde de route ook wel een keer fietsen.
Er zijn 60 deelnemers, komen uit het hele land. Ze beginnen met zwemmen, de Hoge Vaart over de breedte heen en terug met een aangelijnde hond. Zolang er mensen met honden in het water liggen is de brandweer aanwezig in een boot.
Ik zal waarschijnlijk helpen bij het te water gaan van de mensen. Vrijdag gaan we daar ter plekke een groot stuk vloerbedekking half kant-half water neerleggen omdat het daar glad is.
Na omkleden komt het onderdeel fietsen. Na terugkomst moeten de deelnemers nog 1200 meter met hun aangelijnde hond rennen.
Er is een fotowedstrijd uitgeschreven voor de leukste foto van een hond in actie.
De winnaar krijgt een step met hele grote wielen.
Smiddags is er nog een demonstratie ganzen hoeden met een Border Collie.
Ik doe dus niet mee.
Lisa wil niet zwemmen, en ik eigenlijk ook niet in open water.
Lisa loopt wel naast de fiets, maar weet niet of 12 km misschien te ver zou zijn voor haar, zeker als het erg warm is.
En hardlopen vindt Lisa leuk, maar met mijn knie zal dat niet lukken.
Nu is het geen wedstrijd, het gaat om het meedoen, dus als iemand het laatste stuk lopend aflegt in plaats van rennend zal niemand daar wat van zeggen.