Lisa x Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Joke

Bericht door Joke »

Hallo Erna,

Wat een spannende periode moet dit voor je zijn, is dit je eerste nestje of heb je er al gehad? Hoeveel dagen moet Lisa nog? :hmm: ongeveer dan...

Dop is dus de vader van het nestje van Sem (ga ik nog even opzoeken) en van Lisa? :shock: :thumbsup: Die Dop toch! Bijzonder hoor!

't Zou best leuk zijn als álle nestjes digitaal te bekijken zijn, niet uit nieuwsgierigheid maar uit pure interesse voor het ras. Er staat wel veel op de club-side, maar gewoon elk nestje op de dag dat de gedragstesten worden gedaan ofzo? Of zet ik dan meteen mensen aan 't werk?! :oops: :P

Groetjes Joke

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mmm :scratch: ,
Volgens mij worden alle nesten die dag wel op de foto gezet :roll:
In mijn album staan zelfs de foto's van onze nesten van jaaaaren geleden en die van Jip, van onze Stapper. Het ligt missschien aan het feit dat ze niet naar Loes doorgestuurd worden :?: :?: :?:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Halle Joke

Het is inderdaad best een spannende periode, Lisa is uitgerekend op 2 december.
Toen wij in augustus gingen kennis maken met Dop had hij nog nooit gedekt. Dop is nog erg jong. Eind september, met de dekking van Lisa had hij twee weken daarvoor Sem gedekt.
Ik vond het wel een prettig idee dat hij inmiddels een keer gedekt had. Sem is dit weekend uitgerekend en Lisa dus zondag over twee weken. Op dit forum staat niets over Sem, misschien wel bij de club, weet het eigenlijk niet.

Lisa is onze tweede smous, (derde hond) onze eerste smous Tirza is vroeger afgekeurd voor de fok.
Toch hebben wij een keer een oeps nestje gehad van onze eerste hond Pasja, een vuilnis-boerenfox hondje. Ik heb er een keer een stukje over geschreven op dit forum.
Dat is inmiddels 30 jaar geleden, ben bij de "bevalling" aanwezig geweest. Pasja kreeg twee pups, de geboorte staat nog op mijn netvlies.
Of het komt doordat ik ouder ben geworden weet ik niet, maar ik sta er nu niet zo onbevangen tegenover als toen. Ging er vroeger vanuit dat het allemaal goed zou gaan, en het ging ook goed. Nu heb ik me er heel anders op voorbereid, ben me er veel meer van bewust dat het ook wel eens fout kan gaan, al is die kans gelukkig heel klein.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Ja, dat herken ik gelijk. Dat komt door de leeftijd.
Voor het krijgen van kinderen is dat niet anders.
Als ik daar vroeger net zo over had gedacht als nu
had ik ze misschien niet gekregen.
We worden echte tut-hola's. :wink: :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Joke

Bericht door Joke »

Ja Jeanette, ik had al zo'n vermoeden dat het daar aan zou kunnen liggen, niet iedereen "internet" natuurlijk, laat staan je foto's erop zetten! Voor mij ook tamelijk nieuw hoor! Ikzelf vergeet zó vaak mijn camera mee te nemen, echt jammer!
En ik moet de foto's ook nog beter bekijken hoor, het zijn er best wel veel!
Leuk om te doen...

Erna, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, alles wordt anders met de jaren, wel een prettig idee dat je dan op de hulp kan rekenen van een echt fokker.
Mocht het ooit lukken dat wij ook ooit nog een nestje krijgen ( een beetje voorbarig in onze situatie maar toch) dan zou ik dat nu ook wel een prettig idee vinden. Is de fokker iemand die alleen voor Smousjes gaat of misschien ook voor andere rassen?

Vroeger haalden! we ook gewoon een hond uit het asiel, altijd goed, maar nu wil ik ook wel wat meer zekerheid omtrent het karakter, zeker met onze Joska moet het echt klikken, ik gun haar zó een leuk speelkameraadje en mezelf een fijne hond erbij! Heerlijke gedachte hoor!

Nou veel sterkte de komende weken en dubbel zo veel plezier!

Ik blijf het volgen hoor!

Groetjes Joke.

loes

Bericht door loes »

Sinds het fotodeel van de website bestaat (juni 2005) krijg ik alle 7 weekse foto's. Die worden door de dames van het Terugfokprogramma gemaakt tijdens het 7weekse bezoek. 1 van die foto's komt ook altijd in het blad bij de opgave van de nieuwe eigenaren. Verder ben ik afhankelijk van wat me gestuurd wordt en wat ik zelf maak, bijv. op een RITSdag, waar we ook zoveel mogelijk heen gaan. Daar worden alle hondjes weliswaar gefotografeerd voor het archief, maar dat gaat nog met een gewone spiegelreflex. Ik maak zo te hooi en te gras foto's, meer als impressie. Verder probeer ik erbij te zijn als de familiegroepsfoto wordt gemaakt, maar niet bij elk nest doet men dat of hij wordt tijdens de wandeling gemaakt. Dus ik doe ook altijd een oproep om toezending van zo'n familiegroepsfoto, maar daar komt niet zo heel vaak een reactie op.
Overigens, even zo uit mijn hoofd Sam uit de Wilgenkolk staat bij de clubmatch van vorig jaar, want was winnaar Jonge honden.
Ik probeer zoveel mogelijk de afkomst van de hond op de foto te vermelden, zodat met het zoeksysteem makkelijk een selectie te maken is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

loes schreef: Overigens, even zo uit mijn hoofd Sam uit de Wilgenkolk staat bij de clubmatch van vorig jaar, want was winnaar Jonge honden.
Ik probeer zoveel mogelijk de afkomst van de hond op de foto te vermelden, zodat met het zoeksysteem makkelijk een selectie te maken is.
Klopt niet zag ik, maar een foto staat wel in het decembernummer 2006 bij de uitslagen.

Heb een scan gemaakt van Sam op de placemat en hier en op de fotosite geplaatst. Ook op de RITSdag van febr 2006 is het nest van Babbe en Rover te zien met Sam
Laatst gewijzigd door loes op 16 nov 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Overigens, geloof ik, worden bij b.v. vergaderdagen alle fotoalbums meegesleept waarin alle nestfoto's en alle foto's van de bezichtigingen die vroeger nog aan huis waren, zitten. Nu zijn daar de RITSdagen voor in de plaats gekomen.
Zo goed als elke smous werd, als hij was uitgegroeid, bezocht en beschreven. Wat een werk hè.
Die RITS dagen zijn natuurlijk een stuk minder gereis en ook leuk omdat je dan zelf de nestgenoten ziet.
Ben je al lid van de club Joke, zodat je ook het clubblad krijgt???

Misschien zoekt Loes nog wel een vrijwilliger die alle oude foto's wil scannen :mrgreen: :crazy:

loes

Bericht door loes »

Ho Jeanette, kan wel zien, dat jij ook van de oude hap bent :lol: , want dat van die albums is al jaren niet meer zo.
Het scannen zou niet zo'n probleem zijn, maar de archieffoto's mogen het archief niet uit en dat kan ik me wel voorstellen.
Maar zodra de fotografe digitaal gaat, hoop ik ook een kopie te krijgen, zodat we inderdaad elk nest met de RITSfoto kunnen vergelijken.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Arch.............ouwe hap :shock: :mrgreen: :koekoek: :stupid:

Erna

Bericht door Erna »

Joke schreef: Is de fokker iemand die alleen voor Smousjes gaat of misschien ook voor andere rassen?
Diegene die me komt helpen is een fokker-gedragstherapeute-instrukteur van KC Pampus. Ik heb met Lisa voorheen de jongehonden cursus bij haar gelopen. (Lisa doet nu aan flyball)
Zelf heeft zij altijd Cocker Spaniels gefokt, maar ook vaak geholpen bij andere als er een beroep op haar werd gedaan.
Ik heb de werpkist ook van iemand geleend van KC Pampus. Zij fokt Koningspoedels. Ik heb een middenmaat kist van haar te leen.
Kist staat inmiddels in de kamer, kan Lisa vast wennen. Ze is er wel een paar keer kort in geweest, maar geeft toch de voorkeur aan haar mand of hok. Als Lisa een tussendoortje krijgt geef ik het in de kist. Af en toe gaat ze kijken of er nog iets te halen valt. Sarie heeft de kist wel in gebruik genomen, ze heeft er al verschillende keren in liggen slapen. Eén keer hebben ze er zelfs met zijn tweeën ingelegen. Lisa om zich heen kijkend en Sarie bezig met een poetsbeurt.
Mijn fototoestel ligt (bijna) altijd binnen handbereik, heb de foto's geplaatst.

Loes wat een leuk hondje is Sem.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Ja, dat herken ik gelijk. Dat komt door de leeftijd.
Voor het krijgen van kinderen is dat niet anders.
Als ik daar vroeger net zo over had gedacht als nu
had ik ze misschien niet gekregen.
We worden echte tut-hola's. :wink: :wink:
Mary ik dacht dat het aan mij lag, doet me goed om te merken dat ik niet de enige ben die zo'n tut is af en toe. :crazy:

Groetjes, Erna.

Joke

Bericht door Joke »

Ziet er echt gezellig uit Erna, die foto's.
Het feest kan (bijna) beginnen :wink:

Ik heb net je "rebus" ook gezien :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes Joke.

Erna

Bericht door Erna »

Hallo allemaal.
Het nestje van Dop en Sem is gisteren op de uitgerekende datum geboren. Alles is goed gegaan. Het zijn drie reutjes en één teefje. Het teefje blijft bij de fokker.

Groetjes, Erna.

Joke

Bericht door Joke »

Hoi Erna,

:boeketje: Gefeliciteerd namens mij voor de baasjes van Sam of is 't nou Sem? :boeketje: Dat ze maar flink mogen groeien! :dog: :kus: :dog: :kus: :dog: :kus: :dog: :kus:
Helaas geen teefjes voor de wachtlijst maar eerlijk gezegd maakt me dat ook niets uit zolang een pupje een goeie plek krijgt is het goed afwachten! :thumbsup: :wink:

Groetjes Joke.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:boeketje: Hoera voor Dop en Sem.
Fijn dat het allemaal goed is gegaan. :thumbsup:
Mooi voor moeders hoor, vier stuks.
Ik hoop dat ze foto's maken voor de site, kunnen we lekker mee genieten van al het kleins. :dog: :dog: :dog: :dog: :kus:

Desi

Bericht door Desi »

Heerlijk , er zijn weer puppie's te bewonderen. En er worden weer 3 familie's gelukkig gemaakt met een puppy reutje. :boeketje: :dog: :dog: :dog: En Dop mag heel lang moeder blijven van een teefje. :dog:

Alllen veel geluk met de smousjes.

Zijn er al namen bekend?

Lisa, hopelijk zorg jij er voor dat er wat meer evenwicht komt in de wachtlist.Alleen teefjes zou te :crazy: zijn. En doe het dan niet te zuinig aan ( 5 of 6 :worship: )

Renate

Bericht door Renate »

:dog: :dog: :dog: :dog:

Hoera! Weer 4 puppies erbij.

loes

Bericht door loes »

Fijn, weer :dog: :dog: :dog: :dog: stuks, maar Lisa, ja, we willen (veel) teefjes, hoor!

Ik heb jammer genoeg geen emailadres van de baasjes van Sam (geschreven) /Sem (uitgesproken?), dus ik kan niet om foto's vragen.
Zou wel heel leuk zijn, 2 nesten van dezelfde vader op de site. Leuk om te vergelijken.
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Erna, Gefeliciteerd met het eerste, gezonde nest van Lisa's partner!!

Bobbie is wel een beetje verdrietig en enigszins beledigd hoor, dat teefjes kennelijk belangrijker gevonden worden?!? Zonder reutjes geen teefjes zeg ik altijd maar...

Lisa, ik wens je heel veel lieve puppies toe meid, maakt ons niet uit wat het is hoor, we houden toch wel van ze! :wink:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten