Rex...

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
marcel

Re: rex zijn gezondheid word minder

Bericht door marcel »

ja ik heb vasnet gewoon weer een ronde gemaakt niets aan de hand hoop dat het mee vald maar ik wacht het maar af,ik denk dat het zoms ook wel eens goed is als je een onderzoek doe bij de dierenarts vooral op deze leeftijd.
gr marcel

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een verschil met gisteren dan, hè. Toch goed om door te zetten en naar de dierenarts te gaan.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ja ik mag het dan wel niet zeggen maar als .....als het zijn nieren zijn,dan komt de smoushond ook dichterbij.en nog ff dit weten juli een site over ziektes bij honden zoals dit
gr marcel

Mary

Bericht door Mary »

Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nou sterkte maar met Rex. :(:)
Hoop toch dat het niets ernstigs is.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Sterkte vanmiddag met Rex! :boeketje:
Ik hoop dat het mee blijkt te vallen en dat jullie nog heel lang van elkaars aanwezigheid zullen genieten!
Fijn dat de dierenambulance jullie wil brengen en halen!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

renske

Bericht door renske »

Marcel, mijn Bente heeft zeker een jaar een periode gehad dat ze het aan haar nieren had, maar verder nog prima functioneerde (behalve het doof, de plasjes in huis en dement zijn...).
Mijn moeder had ook al ruim 30 jaar een nierafwijking voordat ze een nieuwe nier (oh nee, tweedehands, cadeautje van mijn pa ;) ) kreeg.

Wat ik wil zeggen, een nierafwijking hoeft niet direct afschrijving van de hond te betekenen. Het is wel een kwaaltje, maar ze kunnen dan misschien nog wel een aantal jaartjes mee!

marcel

Bericht door marcel »

:( nou het zijn niet zijn nieren maar erger zelfs :cry: .toen ik bij de dierenarts aankwam,eerst ff zitten want er was nog iemand voor me.en toen was rex aan de buurt komt u maar mee zij ze dus hup ik naar binnen.ik vertelde wat ik aan rex heb opgemerkt toen krontroleerde ze eerst zijn tempratuur dat was goed een zucht.en toen begon ze te voelen aan zijn achterkand en rug,toen zij de achterpoten van rex naar achteren haalde toen ze zu og ik weet het al zij ze het is spondylosis ik he daar heb ik nog nooit van gehoord,ze kom maar ff mee dan nemen we ff een foto en na die foto zal ik het je uitleggen.dus ik moest in die ruimte een jas aan en rex vasthouden dit deet ik zamen met haar hulpje.en toen de foto.het heet spondylosis lumbosacrale instabiliteit een bot vergrooing die tegen zijn zeniewen aan drukt en de wervelkolom zit op die plek dicht hij kon er niet aan geopereert worden :cry: hij krijgt er pillen voor en vanavond wor ik gebeld door iemand die chiropra ctiscae geeft zij bekijkt de foto en meschien kan rex er nog beter van worden zo niet er kan niets meer gedaan worden dan zal het slechter gaan met de tijd en zal hij verlampt worden en zal ik hem moeten inslapen :cry: hier moet ik maar ff niet aan denken
gr marcel

karin73

Bericht door karin73 »

:(:)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

renske

Bericht door renske »

Sterkte,
ik hoop dat de chyropractor of een dierfysioherapeut nog iets voor Rex kan betekenen. Op deze website staat spondylose goed en kort uitgelegd.
In dit topic worden meerdere suggesties gegeven wat je zou kunnen doen. Ik zeg niet dat je het móet doen, maar misschien interessant om te lezen.
Verder zou ik denk ik zelf sowieso glucosamine (poeder) geven, bijv van http://www.glucobest.nl/ .

Of glucosamine helpt weet ik niet, maar Lumi en Beetle krijgen dit standaard door hun vlees. Lumi, omdat zij mede door haar PL meer kans op artrosevorming heeft en Beetle, omdat zij ook wat stijver wordt nu ze een oud hondje is.

marcel

Bericht door marcel »

ik heb pillen mee gekregen cortaphen forta tegen rugklachten 2 x daags geven
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel veel sterkte Marcel, voor jou en Rex! Ik hoop dat het nog een tijd zal lukken met medicijnen en hulp. :(:)
Afbeelding

Wilma

Bericht door Wilma »

ik hoop dat die pillen werken. Sterkte met Rex

Erna

Bericht door Erna »

Marcel ik hoop dat de medicijnen hun werk goed zullen doen en Rex nog een poosje mee kan. Sterkte voor jullie beiden. :(:)

Lisa krijgt sinds een paar maanden ook glucosamine door haar eten. Een theelepeltje per dag.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ja 2 x daags 4weken lang en kleine rondjes wandelen maar ik weet niet of het dan weg is het is erfelijk dat wist ik niet toen dat zij het zij de dierenarts.en als ze het niet met een fysio kunnen verbeteren wat zal er dan gebeuren einde verhaal dan met rex ik moet er tog niet aan denken dat ik heb weg moet brengen terwijl hij gewoon bij zen positieve is dat red ik nooit alleen.

Erna

Bericht door Erna »

Moeilijk Marcel. Maar misschien gaat hij nog een poosje mee, ik hoop het voor je.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ik kan de röntgenfoto niet hier laten zien staat op een schijfje dan konden juli het ff zien

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Rustig afwachten wat de medicijnen doen Marcel.
Hij wordt er niet beter door, maar misschien kan hij veel minder pijn hebben en met goede behandeling, nog een fijn rustig leven hebben.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

andrea21

Bericht door andrea21 »

Sterkte Marcel met Rex het blijft altijd verdrietig zulke dingen maar pijnlijden is ook niet leuk ik hoop dat het lukt met de pijnstillers en misschien wat aanpassingen. Rex heeft voor zijn grote ook geen gekke leeftijd hoor bijna 13 je hoopt altijd dat je hond langer mee gaat. :boeketje:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Charlotte

Bericht door Charlotte »

dat was dus een tegenvallende uitslag van Rex.
Sterkte :(:) .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten