Pim heeft drie zussen en een broer. We vieren elk jaar met zijn allen de tweede kerstdag samen. We nemen dan allemaal wat mee zodat de kosten niet bij eentje terecht komen. Is altijd erg gezellig.
Een paar weken daarvoor nemen we een voorproefje en komen we bij elkaar om door te spreken wie wat mee neemt. Kan natuurlijk ook via mail of telefoon, maar we vinden het altijd gezellig om het op deze manier te doen. De zus waar we dit jaar zijn is niet zo gek op beesten, ze zal altijd lief voor ze zijn maar voor haar hoeft het niet zo nodig. We hebben al zo'n 35 jaar een hond. Nog nooit mocht er eentje mee naar hun toe, wilde ze niet in huis hebben. Maar voor Lisa maakte ze een poosje terug een uitzondering. Lies had hun om haar pootje gewonden.
Vanmiddag was ze dus ook mee.
Mijn zwager heeft hele slechte ogen, en vlak voor zijn voeten ziet hij niet zo goed.
Hij stapt dus op Lisa haar poot, die jankt natuurlijk. Waardoor mijn zwager zo schrikt dat hij een rare stap doet en tegen een glazen kast op valt. Gelukkig heeft hij zich niet bezeerd, en de kast is wonder boven wonder heel gebleven.
Afijn, Lisa naar haar kleedje gestuurd dat we altijd meenemen als we ergens naar toe gaan. Blijft daar rustig liggen.
Er komt wat lekkers op tafel en Lisa let natuurlijk goed op, je weet nooit of er iets voor haar gading bij is.
Een andere zwager maakt een kom beweging naar haar voor wat lekkers. Alsof ze uit de startblokken werd geschoten vliegt ze onder de salon tafel door recht op haar doel af. Helaas liep daar net mijn schoonzusje die bijkans haar nek over Lisa breekt.

Potverdikkie, dat was de tweede keer vanmiddag. Heb haar toen maar bij mijn voeten laten zitten tot we weg gingen.
Mijn schoonzusje zei me bij het naar huis gaan dat we Lisa gewoon met kerst weer mee konden nemen.
Gelukkig, een pak van mijn hart. De eerste kerstdag zijn we bij Maurice, Iona en de meiden. Tsja, en daar woont Tijger. Die doet zijn naam eer aan. Lisa en Tijger liggen elkaar totaal niet. Zo erg zelfs dat Maurice een keer naar de eerste hulp moest gaan toen hij een keer wilde ingrijpen. Moest hij natuurlijk niet doen, maar dat gebeurde in een flits en een opwelling. Lies blijft de eerste dag dus thuis. We wonen niet ver van elkaar af, dus kunnen haar zelf uitlaten. Gaan pas in de middag zodat we eerst een heerlijke wandeling met haar kunnen maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.