Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
andrea21

Re: Klets-topic

Bericht door andrea21 »

Alma schreef:Dick roept ook al jaren : ik wil hier weg........en dan bedoelt hij niet deze stad maar hij zou wel in Zweden of Noorwegen willen wonen.......
Nu ben ik honkvast en dat is een probleem, hoor! Gelukkig houdt hij genoeg van me om ook honkvast te blijven, en van mij mag hij het af en toe roepen..... :mrgreen:
:

Alma
Wij hebbben een paar jaar geleden ook overwogen om naar Noorwegen te gaan Alma het lijkt me zo heerlijk land, maarja ieder land heeft zijn voor een tegens en wij willen dan ook een heel ander leven dan hier en daar heb je dus geld voor nodig.
Laat Dick maar niet hier kijken dit is een site special voor mensen die in Noorwegen wonen of overwegen daar te gaan wonen http://www.norsk.nl :fluit:

Ik was vanavond in Heiloo heb daar een senioren bed gekocht voor me moeder via marktplaats maar ik vind het toch wel een mooi dorp hoor, het was in een wat oudere wijk heerlijk die grote tuinen met bomen rondom, ik moest meteen aan een neef van me denken die daar alweer een tijdje woont. Ik vind de bossen mooi maar de zee heeft toch wat op zijn tijd zeker in het voor, najaar en winter met een hond.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Mary

Bericht door Mary »

Leuk Andrea, ik woon in Heiloo, met grote tuin en 50 meter vanaf het bos.
Mocht je nog willen verhuizen ...
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

:hihi: :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Mary schreef:Leuk Andrea, ik woon in Heiloo, met grote tuin en 50 meter vanaf het bos.
Mocht je nog willen verhuizen ...

:nee: is voor ons niet te betalen Mary en ik moet eerlijk zeggen als ik dan toch wil verhuizen het een stuk verder weg zou gaan, bij me dochter in Maarssen namelijk is ook leuk wonen en mooie omgeving maar toch overal dichtbij en zeker dichtbij me dochter. Maar Maarssen is voor ons onbetaalbaar denk ik zo en Maarssenbroek wil ik niet wonen. Alhoewel Heiloo weer dichtbij de gemeente Alkmaar is waar Bert werkt, maar dan blijf ik wel in Heerhugowaard wonen daar is het nog betaalbaar en ook dichtbij me moeder en ik moet zeggen wij hebben hier een buurt voornamelijk bestaan uit huur woningen en voormalige huurwoningen en er best wel een leuke sfeer hangt zeker nu er weer wat jonge gezinnen bij zijn gekomen afgelopen jaar, ik woonde hiervoor in een koop woningen straat maar wat een zooitje materialistisch mensen woonden daar pffff ik heb er 18 jaar gewoond maar heb er nooit spijt van gehad om er weg te gaan, er werd gewoon op je neer gekeken als je niet mee deed aan die mooie keuken of nieuwe auto enz. terwijl hun ook extra hypotheken of leningen voor moesten afsluiten.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Van die types die dus, nu helaas, dik in de problemen zitten :niks:
Wat een ellende.....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

Vandaag weer een van hot naar her dag........het lijkt niet te stoppen deze maand
Vanmorgen met Rhodé naar de oogarts in Harderwijk en dan ben ik krap 3 kwartier thuis en dan moet ik voor groep 3.
Boester moet vanmorgen echt een poosje in de bench, ik hoop dat het lukt....hij is een beetje pieperig aan het worden, en dan ga je niet zo lekker weg.
Vanmiddag werkt Dick thuis dan hoeft Boester gelukkig niet de hele dag erin. Het zal toch een keertje voorkomen met een middagpauze ertussen in. Waarschijnlijk a.s. dinsdag.....

gr, Alma

Mary

Bericht door Mary »

Nou, veel succes. Dat heeft niets meer met benchtraining te maken maar is
gewoon voor de leeuwen gooien. Het zou zo maar kunnen dat hij die bench
niet meer pikt.

Martine

Bericht door Martine »

Tegenwoordig schrijf ik wat minder, maar lees ik wel elke letter hoor!
Dat komt gewoon omdat de sfeer hier in de straat nu aan het escaleren is en ik niet goed weet hoe ik daarmee moet omgaan. Ik wil dit allemaal niet, maar kennelijk zal ik moeten accepteren dat het zo voortaan zal zijn hier in de straat, en als het op accepteren aankomt, heb je nou eenmaal een slechte aan me...
Ik heb er helemaal niets mee te maken, maar zit er wel middenin omdat ik weiger me door anderen te laten voorschrijven wie ik wel mag groeten en wie niet. En dit schijnt me erg kwalijk genomen te worden.
Vanmorgen was het weer raak: buren die zich erg ergeren aan de verbouwing van andere buren, hadden de politie gebeld over de bus van de timmerman op de stoep. Gevolg: timmerman krijgt bekeuring en gaat vervolgens uitgebreid staan zwaaien voor het raam van die buren met zijn middelvinger omhoog.
Ik zag het wel op afstand vanuit mijn auto gebeuren, maar ben toen maar weggereden. Toen ik thuis kwam ging direct de telefoon weer: of ik het laatste nieuws even wilde horen? Nou nee dus zei ik... Ik ben uit mijn dak gegaan door de telefoon dat ik er niet meer tegen kan en dat ik wil dat ze stoppen, tussen de regels door hoorde ik alweer dat het mij kwalijk werd genomen dat ik afgelopen zaterdag een kop thee bij die bewuste buren ben gaan drinken. En dat ik de vrouw van de slager gisteren aansprak om haar even te condoleren met de dood van haar schoonvader, was ook gesignaleerd en had ik ook niet moeten doen...
En dat wil ik dus niet meer horen, zei ik. Waarschijnlijk zal ik het uiteindelijk allemaal hebben gedaan en voorlopig heb ik erg veel zin me hier thuis op te sluiten en voor niemand de deur open te doen. (De honden moeten het al de hele dag met de achtertuin doen... :oops: ) Gelukkig was mijn vader hier tijdens dat telefoongesprek. Ik vroeg nog aan hem of ik nou onredelijk was, maar hij vond dat ik groot gelijk had. Dat sterkt mij wel weer een beetje.
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik weet het gewoon allemaal even niet meer en moet het even van me afschrijven... En Ariënne, jouw huis vind ik geweldig, maar is helaas iets te duur voor me...

Maar misschien is het morgen allemaal weer anders, het zou zo maar kunnen, ik hoop het zo...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hè gatsie, dat is weer minder - dat gedonder in jouw buurtje, Martine.
Lijkt me heel prima, dat je aangeeft dat je je niet mee wil laten sleuren met dat gedoe! Laat dat mooi bij die ander(en)!
Gewoon maar rustig proberen te blijven, zou ik zeggen. Het windstille deel van de cycloon opzoeken...Vroeg of laat verandert alles echt weer!
:friends:
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Wat vervelend toch allemaal Martine. :boos:

Ook hier is het niet echt een fijn buurtje om te wonen iedereen ruzie met iedereen.
Roddel en achterklap viert hier hoogtij :!:

Ook ik hou het maar bij een praatje en laat niemand binnen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Getverderrie Martine, wat een geroddel. Je moet zoals je al doet er boven blijven staat. Zou me echt niet laten voorschrijven wie ik wel of wie ik niet mag begroeten.
Maar leuk is dat natuurlijk niet. Je moet gewoon lekker gaan uitwaaien met de honden, ga naar het bos. Zeker niet binnen blijven zitten.
Bij Rini ook al gezeur.

Ben ik blij dat het hier heel gemoedelijk gaat. Nergens gezeur over, en dat in Almere. :fluit:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

He bah Martine nix vervelende dan ruzie tussen buren je moet toch met elkaar doen of je wil of niet, tegenwoordig lijkt het wel of mensen nix meer van elkaar kunnen hebben en of op alles gelet word wat de ander doet enz.

Ik was gisteren een dagje naar me dochter die was een weekje in het huisje van haar schoonvader, dat is een landgoed bij Maarssen het jodenbos genoemt het is al een tijdje in de familie en hij had er een chalet op gebouwd en sinds vorig jaar een echt huisje op gebouwd. Ivb met bouw vergunningen en werkelijk mooie natuur mocht er eerst niet permanent op gewoont worden maar nu wel, niet groot maar er mag over een paar jaar uitgebouwd worden en daar is al rekening mee gehouden.
Ik heb wat foto's in me album gezet, ik voelde me daar net met vakantie het is niet ver van het dorp op de fiets ben je er zo maar toch zit je er helemaal vrij, er gaat ook maar een smalle weg naar toe langs water en dan ga je over soorrt schierdijkje met een verhard pad. Wiskie ligt hier nu nog uitgevloert naast me sprong er meteen in een moddersloot en later in het diepere water een aantal keren gelukkig om schoon te spoelen en nu zeggen zijn heupen dus even nee daar was ik gisteren al bang voor maar met een paar daagjes rust gaat dat wel weer beter.

ik heb de foto's met telefoon gemaakt dus niet al te beste kwaliteit.

Afbeelding
Groetjes, Andrea

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk Andrea zo'n huisje in de familie, ziet er gezellig uit. :thumbsup:
Wiskie dacht weer even jong te zijn. :fluit:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een prachtig locatie :thumbsup: .
Vrij, maar toch erbij noem ik zoiets.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een prachtig stekkie !!!!!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Martine, heel moeilijk, maar probeer er toch, met alle energie die je nog op kunt brengen, boven te staan.
Ik heb echt zo'n hekel aan dorpsgeroddel...
Kies lekker de mensen waar jij contact mee wil.
Vallen er dan wat af....jammer voor hen.... :friends:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Andrea, niet gek zeg zo'n plekje! :thumbsup: En dat in het drukke midden/westen.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Och, burengezeur is van alle tijden, hoor. Toen wij begin jaren 70 in de Hoekse Waard kwamen wonen, hebben wij de tuin laten aanleggen. Heel modern toen zonder gras met een grillig grindtegel pad en de scheiding verlengd met een palenwandje tot het eind van het iets verlengde terras. Hadden we vantevoren met de buren overlegd en dat was ok. Toen de palen er eenmaal stonden had de buurvrouw commentaar, want ze had vanuit haar keukenraam geen uitzicht meer in de andere tuinen :roll: . We moesten dus de tuinman vragen die palen een meter lager te maken, zodat ze erover kon kijken. Dat ging haar niet vlug genoeg (ik was in verwachting en had een lichte bloeding gehad, wat later Yuri's tweelingbroer of zus bleek te zijn geweest) en toen heeft ze de tuinman een brief op poten geschreven. Je kunt je voorstellen dat we nooit vriendinnen zijn geworden al was de situatie op het laatst 'genormaliseerd', maar ja we hebben er 30 jaar gewoond... O ja, en zelf had ze veel te dicht op de scheiding een berk geplant. Maar vroeger was ik een zacht(er) ei en liet veel te veel gebeuren
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Alma schreef: Vanmiddag werkt Dick thuis dan hoeft Boester gelukkig niet de hele dag erin. Het zal toch een keertje voorkomen met een middagpauze ertussen in. Waarschijnlijk a.s. dinsdag.....

gr, Alma
http://www.hondenplaza.nl/page/puppy_al ... n_zijn.php
Hopelijk heb je inmiddels al iets tijdelijk anders kunnen bedenken.
De kans dat je een hink-stap-sprong neemt naar ongewenst gedrag is niet
bepaald klein.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ariënne schreef:Andrea, niet gek zeg zo'n plekje! :thumbsup: En dat in het drukke midden/westen.

Ze verhuren het wel een eens voor weekendjes en weekjes aan kennissen van kennissen, dat doen ze ook met hun huis in Frankrijk en ze hebben nog een huis in Opijnen die ze aan het opknappen zijn en nog een huis in Maarssen waar ze verdiepingen in verhuren. Het is de baan van de schoon vader van me dochter hij laat soms huizen casco bouwen en bouwt ze zelf af en soms koopt die oude huizen en knapt ze op en verkoopt ze weer, dit doet die al 20 jaar.
Groetjes, Andrea

Gesloten