Wieske - Sammy & Lieveke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy de smous.

Bericht door sammydesmous »

Wieske-Sammy heeft straks heerlijk door de tuin gerausd. Met een bal in de bek rondgerend als een kip zonder kop leek het wel. Rondjes, rondjes steeds maar sneller. Dat zo'n beestje niet moe wordt. Oren plat naar achteren en maar rausen. Toen ze eventjes alleen in de tuin was is ze met een bloempot gaan sjouwen. Klonten aarde vlogen in het rond. Je mag niet lachen maar leuk is het wel, toch.

Groetjes en een likje van Wieske- Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

:hartjes: Filmpje José?
Heb je de foto's nog binnen kunnen halen?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Nee ik heb geen filmpje. Welke foto's bedoel je?
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef:Nee ik heb geen filmpje. Welke foto's bedoel je?
Die ik je via de mail heb gestuurd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Ohh sorry Erna, ik had het mailtje van je nog niet gezien. Ik had ook zo veel mail dat ik er nog niet aan toe gekomen was om ze allemaal te bekijken. Ik schaam me. ik ga nu gelijk de foto's uploaden. Bedankt Erna.

Groetjes
José en en pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef:Ohh sorry Erna, ik had het mailtje van je nog niet gezien. Ik had ook zo veel mail dat ik er nog niet aan toe gekomen was om ze allemaal te bekijken. Ik schaam me. ik ga nu gelijk de foto's uploaden. Bedankt Erna.

Groetjes
José en en pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:
Dat maakt niet uit hoor José, maar kreeg gisteren de indruk dat je de mail niet ontvangen had. Vandaar mijn vraag, anders had ik ze je nog een keer gestuurd.

sammydesmous

Ik had zoveel mail dat het op een vorige pagina stond en dan valt het niet zo gauw op. Bedankt Erna :bloem: je hebt heel wat foto's gemaakt. Ze zijn leuk geworden. Ik ga proberen ze in mijn album te zetten.

Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de smous :dog: ons fotomodel :flcam:

Erna

Bericht door Erna »

:thumbsup:

Alma

Bericht door Alma »

Ik ga vandaag nog even je foto-album bekijken.

gr, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuke foto's, José. Ze is een schattig en mooi hondje!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Hoi José,

sluit ik me bij aan, leuke foto's!
Volgens mij gaat het bij jullie ook erg goed!! Nog ondeugende streken vandaag?

groetjes, Alma

sammydesmous

Ik ben een paar dagen niet online geweest dus. Het zindelijk maken gaat heel erg goed. Ze heeft nu al meer dan een week NIETS in huis gedaan. Hopelijk blijft dat zo. We hebben sinds die tijd ook geen puppypad meer op de vloer liggen. 's Nachts slaapt ze nog steeds door en 's morgens hoor je haar ook niet. Ze jankt niet. Als we naar beneden komen kwispelt ze in de bench. Vlug de riem om en naar buiten voor beiden behoeftes. En dat gaat prima.
Op de puppycursus is ze van deze groep niet meer de dominantste. Er zijn een aantal nieuwe honden bijgekomen die nu al groter zijn en Sammy gaat nu regelmatig onderdanig liggen. We hebben zaterdag weer AF, HIER, LOS, ZIT, KIJK enz geoefend. Gaat allemaal prima. AF begint ze ook door te krijgen. Volgende week mag ze naar de volgende groep en daar beginnen ze met NAAST te lopen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan want dat lukt nog niet zo. Vaak trekt ze aan de riem en of je nou stil gaat staan of terug loopt maakt niet uit. Gaat ze gewoon zitten wachten. En wij ook, dus dat gaat lang duren. Als we bij ons het pad in gaan nemen we de bal met touw mee en dat weet ze al. Aan het begin van het pad kijkt ze je al aan van kom op. Dan sjouwt ze met die bal in haar bek en is dan minder afgeleid. En ze trekt dan ook minder. Vanmorgen had ik Rodivlees bij me en toen bleef ze netjes bij me in de buurt. Moeten we eigenlijk iedere keer doen. Maar ja soms geeft ze aan te moeten plassen of zo en dan heb je niet zo snel dat stukje vlees bij je. Toch maar doen. Ik heb zo'n worst in plakjes gesneden en die plakjes gehalveerd en ingevroren. Kan ik steeds een plakje meenemen. Is zo ontdooid hoor.

Wieske-Sammy kan zo bij een hoveniersbedrijf beginnen. Ze is erg goed in gras kapot trekken, hele plukken. En graven is ook een hobby van haar. Typisch, is echt iets van de laatste tijd. Ze is druk bezig de pergola aan het uitgraven. Ik denk dat ze de indeling van onze tuin niet zo mooi vindt en daarom maar vast is begonnen met renoveren. Pergola eruit, gras eruit. Ik ben benieuwd naar het ontwerp dat ze voor ons in gedachten heeft. We zeggen natuurlijk steeds NEE. Maar ja als je het niet wilt horen dan hoor je het ook niet of je vergeet gewoon weer dat je baasjes het niet leuk vinden.
Het is een leuk, grappig, lief beestje. Ze kan zo leuk kijken met haar koppie scheef, je vergeeft alles.
Tussen Jari en Wieske-Sammy gaat het steeds beter. Jari heeft een paar keertjes geblazen en ook een keer uitgehaald maar niet geraakt hoor. Maar schrikt denk ik toch af. Jari komt wat geregelder naar beneden met wat drang van ons en blijft dan steeds wat langer beneden. Neemt af en toe een kijkje bij Sammy's mand. Dus er is hoop. Gelukkig maar.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog: en Jaripoes :poes:

Mary

Bericht door Mary »

Geweldig hoor, zo'n model-hondje.
Met dat tuinontwerp komt het vast ook wel goed.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Alma

Bericht door Alma »

zo herkenbaar alle verhalen en wij genieten enorm.
Ook onze tuin vindt Boester minder mooi en probeert regelmatig wat te veranderen.
Boester is gisteren om 22.30 de bench in gegaan en vanmorgen om 7.15 uitgegaan.
Het gaat allemaal prima!

Een fijne dag met Sammy,
Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zelfs van dat ondeugende kun je genieten! :hihi:
Ach, wat is het toch gezellig zo'n hondje in huis! Vind ik altijd nog en nog dubbel ook. :)
Afbeelding

sammydesmous

Ja wij vinden het ook leuk. Ondanks het verbouwen van de tuin waar we niet zo blij mee zijn. Maar als je het koppie dan ziet smelt je gewoon. Juist die ondeugende dingetjes maakt het zo leuk anders is het ook maar saai toch. Ik denk trouwens dat Wieske-Sammy voor ons een zwembad in gedachten heeft voor in de tuin. Want vandaag heeft ze het gat nog iets dieper en groter gemaakt. En goed nieuws, we gaan vooruit, ze heeft straks niet getrokken aan de riem met het uitlaten. Klasse, volhouden!! Ik heb wel heel wat trainertjes moeten geven, piepkleine stukjes.

Goed Alma, dat Boester al zo lang doorslaapt. Gaat snel. Toch wel makkelijke honden die smousjes he? Of zijn wij nou zo goed met de opvoeding?
Vanmorgen zijn wij pas om 1/2 9 opgestaan toen was Wieske-Sammy nog stil vanaf gisteravond 12 uur in de bench. We kunnen dus al steeds iets langer slapen.

Oja van de week heeft ze kennis gemakt met koeien. Die vond ze erg interessant. Vooral het geluid wat ze maken. Boe. Was leuk om te zien ze zat zo gespannen te kijken en te luisteren near die geluiden van ze. Koppie scheef. Helaas geen fototoestel bij me. Volgende keer.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik denk dat jullie vooral goed bezig zijn met de opvoeding.
Gedegen voorbereid, en ook al is e.e.a. in de praktijk moeilijker, pakken jullie (José en Alma) het in mijn ogen heel goed aan. :thumbsup:
Al die streken en fratsen horen gewoon bij een pup; vermoeiend, boeiend maar ook heel erg leuk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Dank je Charlotte. In de praktijk is het inderdaad moeilijker. in zo'n boekje staat het zo mooi beschreven maar je eigen pup reageert dan net weer anders dan het voorbeeldhondje en dan gaat het niet helemaal zoals de bedoeling is. We doen ons best.
Meelopen aan de riem gaat beter alleen heeft Wieske-Sammy nu het bijten aan de riem ontdekt tijdens het wandelen. Niet de hele tijd, gelukkig maar zo af en toe.
Ze groeit goed. Ze wordt groot. De ene dag heeft ze nog kleine voetjes en dan opeens zijn ze een stuk groffer geworden. Dan nemen de pootjes weer een groeispurt zodat ze ineens hoog op de pootjes staat. En dan het lijfje weer groter. Het gaat met horten en stoten lijkt het wel. Ze wordt steeds aanhankelijker. Kroelen in de nek vindt ze heerlijk. En ze ligt graag op schoot, op de grond natuurlijk. Niet op de bank dat willen we niet.

We hebben een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor Jari. Vrijdagmorgen wordt ze geopereerd om het gezwel uit haar buikje te halen. Hopelijk is het goedaardig. Ze maakt geen zieke indruk. Speelt nog steeds en eet goed. Ze zit nog steeds veel boven en komt af en toe beneden kijken. Maar zo gauw Sammy haar in de gaten krijgt gaat ze weer weg. :hondkat:

Groetjes en een pootje van Wieske-Sammy :dog: en een kopje van Jaripoes -^^-

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sterkte voor Jari! Hopelijk knapt ze snel op na de operatie!
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Sterkte met Jari vrijdag :!:
Laatst gewijzigd door andrea21 op 04 jun 2009, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten