Ik ben een paar dagen niet online geweest dus. Het zindelijk maken gaat heel erg goed. Ze heeft nu al meer dan een week NIETS in huis gedaan. Hopelijk blijft dat zo. We hebben sinds die tijd ook geen puppypad meer op de vloer liggen. 's Nachts slaapt ze nog steeds door en 's morgens hoor je haar ook niet. Ze jankt niet. Als we naar beneden komen kwispelt ze in de bench. Vlug de riem om en naar buiten voor beiden behoeftes. En dat gaat prima.
Op de puppycursus is ze van deze groep niet meer de dominantste. Er zijn een aantal nieuwe honden bijgekomen die nu al groter zijn en Sammy gaat nu regelmatig onderdanig liggen. We hebben zaterdag weer AF, HIER, LOS, ZIT, KIJK enz geoefend. Gaat allemaal prima. AF begint ze ook door te krijgen. Volgende week mag ze naar de volgende groep en daar beginnen ze met NAAST te lopen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan want dat lukt nog niet zo. Vaak trekt ze aan de riem en of je nou stil gaat staan of terug loopt maakt niet uit. Gaat ze gewoon zitten wachten. En wij ook, dus dat gaat lang duren. Als we bij ons het pad in gaan nemen we de bal met touw mee en dat weet ze al. Aan het begin van het pad kijkt ze je al aan van kom op. Dan sjouwt ze met die bal in haar bek en is dan minder afgeleid. En ze trekt dan ook minder. Vanmorgen had ik Rodivlees bij me en toen bleef ze netjes bij me in de buurt. Moeten we eigenlijk iedere keer doen. Maar ja soms geeft ze aan te moeten plassen of zo en dan heb je niet zo snel dat stukje vlees bij je. Toch maar doen. Ik heb zo'n worst in plakjes gesneden en die plakjes gehalveerd en ingevroren. Kan ik steeds een plakje meenemen. Is zo ontdooid hoor.
Wieske-Sammy kan zo bij een hoveniersbedrijf beginnen. Ze is erg goed in gras kapot trekken, hele plukken. En graven is ook een hobby van haar. Typisch, is echt iets van de laatste tijd. Ze is druk bezig de pergola aan het uitgraven. Ik denk dat ze de indeling van onze tuin niet zo mooi vindt en daarom maar vast is begonnen met renoveren. Pergola eruit, gras eruit. Ik ben benieuwd naar het ontwerp dat ze voor ons in gedachten heeft. We zeggen natuurlijk steeds NEE. Maar ja als je het niet wilt horen dan hoor je het ook niet of je vergeet gewoon weer dat je baasjes het niet leuk vinden.
Het is een leuk, grappig, lief beestje. Ze kan zo leuk kijken met haar koppie scheef, je vergeeft alles.
Tussen Jari en Wieske-Sammy gaat het steeds beter. Jari heeft een paar keertjes geblazen en ook een keer uitgehaald maar niet geraakt hoor. Maar schrikt denk ik toch af. Jari komt wat geregelder naar beneden met wat drang van ons en blijft dan steeds wat langer beneden. Neemt af en toe een kijkje bij Sammy's mand. Dus er is hoop. Gelukkig maar.
Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous

en Jaripoes :poes:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)