Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martine

Re: Boester.

Bericht door Martine »

Ha fijn Alma, een lotgenoot; het klinkt allemaal zo heerlijk herkenbaar! :hihi:
Succes met je chaos, maar ik weet zeker dat je er stiekum van zit te genieten... ;)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Alma

Bericht door Alma »

:thumbsup: alma

Erna

Bericht door Erna »

Heerlijk om te lezen, al die lotgevallen van de pups op het forum. En tegelijk ben ik blij dat Lisa dit soort streken al lang achter zich heeft gelaten.

Alma als jullie gewend zijn dat Boester er is, en de kinderen zich aan de afspraak houden, hoef je je ogen niet meer zo op steeltjes te hebben.
Hoop dat je vannacht wat rustiger slaapt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Alma schreef: Hele brokken aarde heeft ie zitten snacken en hij had een zwarte snuit........
gr, Alma
Zeker geen foto, hè? Denk aan het thema voor het fotoblad in het volgende blad: hele vieze smouzen :)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

is dat opeens het nieuwe thema? Zeker voorbedachte rade.....

Ik heb helemaal geen tijd om van dat stuk verdriet... :fluit: een foto te maken.
Hij heeft al enorme vooruitgang geboekt....
Peter kwam vanmiddag van school en vroeg : wanneer heeft hij dit allemaal geleerd?
Ik zei: vandaag..... :cheer:

Hij gaat netjes zitten, heeft in de achterbak meegereden, is een paar keer alleen thuis geweest, steeds 15 minuten en als ik terugkwam lag hij in de dichte bench te slapen. :jeah2: Alle behoeftes weer buiten gedaan of netjes naar de achtertuin.
Het lopen aan de riem is sinds de tip van cursus meteen gelukt....ik vind het wonderlijk allemaal.

Hij gaat ook aan alle nieuwe mensen hun benen of sokken hangen, dat is nu weer minder.....en ook Peter zijn sokken zijn een soort trektouw, daar moeten we nog ffe aan werken.....
Nu ligt ie lekker in een zacht kattenmandje te slapen in de zithoek, dat zal wel een gezellig blijvertje worden.
Gisteren op cursus was er iemand met een bordeaux? en die mocht niet op het kleed bij de woonkamer komen en waren daar erg druk mee.
Tja dat kan natuurlijk hoor, maar persoonlijk vind ik het heel erg gezellig een hond aan mijn voeten op het vloerkleed :wave:
Het enige dat niet is gelukt vandaag.....ik kwam er net achter dat ik helemaal geen seconde aan het eten heb gedacht. Gelukkig belde Dick net op en die rijdt nog even langs de AH voor een maaltje dat hoop ik iedereen lust...
Ook gun ik me geen tijd naar de wc te gaan....zulke gekke dingen had ik bij mijn eerste kind ook......morgen maar weer even normaal doen. :crazy:

gr, Alma
groetjes

Mary

Bericht door Mary »

Alma schreef:Ook gun ik me geen tijd naar de wc te gaan

gr, Alma
groetjes
Scheelt een stuk, 's nachts niet drinken. :mrgreen:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

:mrgreen: Denk aan de rangorde, Alma!

Boester heeft zeer waarschijnlijk gewoon zijn brokken gehad en de rest van het gezin mag op een houtje bijten
:hihi:

Had Dick iets lekkers meegenomen?

Boester doet het goed hè?

Alma

Bericht door Alma »

Ja, Boester doet het prima, alhoewel de 'ongelukjes' in huis toenemen.
Ik heb wel gemerkt dat dit vooral is als er een andere situatie is....in dit geval kwam Heidewachtel Kyra van bijna 8,5 week langs en die twee hebben werkelijk vreselijk leuk met elkaar gespeeld, bijten, grommen e.d. maar alles ging goed.
Maar goed er kwam tussendoor gewoon een drolletje op het vloerkleed.

Ook is Boester in de struiken verdwenen en vast niet van plan er snel uit te komen.
Hij had al de hele weg gek gedaan en naar alles gekeken en als er een vogel vloog was hij helemaal niet te houden.
Volgens mij ga ik hem niet aan mijn zijde houden op het Erkemederstrand met al die konijnen en vogels.
Ik was trouwens wel bang dat ie helemaal niet meer zou komen en ik em in Helmond weer op moest halen.

Dick had een zomerstamppot van de AH meegenomen (een 1,2,3,4 maaltijd) die de kinderen echt verafschuwden.......dus toch maar aan de tosti voor de kids, wat de pot schaft gaat met zo'n gerecht niet op. Wij vonden hem wel lekker!!

Het alleen zijn ging prima, toen ik na 15 minuten terug kwam, heel stilletjes toen lag hij in zijn bench te slapen. Ik had het eerst aan de buurman verteld, die me vroeg of ik me wel goed voelde dit te melden...... :jeah:

gr, Alma

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn Alma dat het al zo goed gaat met Boester bij jullie. Ze leren inderdaad heel snel die puppy's. Wij hebben Boester gezien op de Doedag. We vonden het een heel leuk hondje en al zo wijs en nergens bang voor leek het wel. Tegen je oprijden heeft Sammy bij mij een paar keertjes gedaan. Toen heb ik heel hard NEE gezegd en ben weggelopen. Daarna is het niet meer gebeurd. En dat drukke op straat dat wordt na een paar weekjes al minder hoor. In het begin overal achteraan wat maar beweegt of niet beweegt. Van links naar rechts stuiteren aan de riem. Wordt allemaal minder. Ik neem nu een bal met een touw er aan mee en daar sjouwt ze dan mee in haar bekje. Heeft ze minder interesse in al die andere dingen op straat. Gaat prima.
Ik blijf je verhalen volgen hoor, leuk om te lezen dat het bij een ander ook zo gaat. Ik herken veel.

Groetjes
José en een likje voor Boester van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

José en Alma jullie leren ook van elkaar door er over te schrijven, dat is ook het fijne van dit forum.

Alma je had het al eerder over het Erkemederstrand. Ik loop er ook wel eens met Lisa. Zou het wel leuk vinden om in de toekomst daar eens af te spreken.
Maar als je bang bent dat Boester zijn jachtinstinct daar zal ontdekken kan hij beter niet met Lisa op stap. :oops:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Erna,

doen we hoor!
Leuk om daar even te sjouwen met de hondjes.
Boester moet natuurlijk wel nog wat langer mogen lopen en anders een klein stukje en dan in de zon zitten met een kop koffie ofzo is ook o.k.
Dinsdag gaat hij voor de inenting naar onze DA.

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Misschien in het najaar eens afspreken, dan is Boester al wat groter en mag hij wat langer lopen.
Ik denk alleen dat Boester niet zo veel heeft aan Lisa, want haar jachtpassie is groter dan het spelen met andere honden vrees ik. Bij de laatste ritsdag waar we een wandeling maakte met een hele groep smousjes en baasjes, was Lisa in geen velden of wegen te zien. Zij zat de hele tijd in de dekking achter de konijnen aan. :oops:

Alma

Bericht door Alma »

We zullen zien, wie weet is Boester er ook wel zo ééntje....
De vogels vindt hij erg interessant.
Net had hij een erge dolle bui.....en kwam met kluiten aarde naar binnen........dat was opeens een heel ander vloerkleed.
Op een ander vloerkleed deed ie een plasje.........opeens heeft ie ontdekt dat dat veel makkelijker is dan naar buiten lopen.
Ik heb hem even in de bench zodat ik rustig de boel kon stofzuigen en protesteert hevig, daarom maar achter de pc gekropen, hij moet eerst goed stil zijn en netjes rustig zitten of liggen, dan kan ik hem er pas uithalen.
Vannacht heeft Boester het prima gedaan, dit keer om 23.00 in de bench en ik ben er om 6.00 uitgegaan en toen lag hij nog heerlijk te slapen en werd pas wakker toen ik beneden was en een rolgordijn omhoog deed.

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je zult echt wel eens denken 'waar zijn we aan begonnen?!' maar je weet: het gaat over al dat hele dolle, 'ondeugende' gedoe!
Zo'n hondje is nog niet klaar, nog niet uitgerijpt wat centrale zenuwstelsel betreft. (Ik schrijf dit vaker, want ik vind het erg belangrijk dat mensen dit weten.)
Maar ze zijn natuurlijk erg lief als ze slapen! ;) Nee hoor, ook als ze wakker zijn! :jeah2:
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Ja hoor, dat bedenk ik me ook. Je bent alleen bang dat ze de slechte gewoonte houden, maar ik denk dat hij het eigenlijk al zo heel erg goed doet voor 8 weken en paar dagen.

En hij ligt nu alweer heel lang te pitten. In de bench slaapt hij maar het poezenmandje dat ik voor de lol had neergezet en wat onze kat echt helemaal niets vindt heeft hij als zijn plekje gekozen als hij uit de bench is. Hij sleept zijn speeltjes erin en gaat liggen, koppie over de rand en maffen maar. Gezellig, hoor!

Groetjes, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zou het niet verstandig zijn om je vloerkleed tijdelijk weg te halen?
Dat hebben we de eigenaren van Wilk-Wigley en Wim-Sjors aangeraden.
Scheelt een hoop geboen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Zou ik zeker doen!
Ik ga mijn kleed binnenkort vervangen; dat komt nooit meer goed... :cry: ;)

Het is al 12 jaar oud en ik heb het al een keer laten reinigen, maar die vlekken zijn toch echt van Diesel hoor. Toen ik Bobbie kreeg had ik het kleed een half jaartje opgeborgen.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Alma

Bericht door Alma »

ja....maarre...het is niet goed voor zijn pootjes de hele tijd dat geglij en gedoe....
Ik zal het in het familieberaad gooien......
Ik vraag me wel af of zijn luchtje er nu aanzit en hij dit als gewoonte gaat doen.
Net ook een best grote wandeling gedaan met tijd voor plassen en andere zaken en spelen, verstoppertje en touw dragen, treinen kijken, geaaid worden door pubers.(Gisteren stopte er zelfs een puber op een scooter, speciaal voor Boester......ja, niet voor mij hoor)
Hij is op, tussen de middag deden de kids ook zo het één en ander.
Feline en Boester hebben net heel dicht bij elkaar gelegen, ik vind het super gaan.
Boester daagt haar uit, dat heb ik steeds zo gelaten. Nu hij gaat zitten als ik het vraag geef ik hem de opdracht te zitten bij Feline zodat hij niet meer uitdaagt. Dit doet hij dan en zo waren ze keurig bij elkaar. De foto's volgen nog, maar ik ben zo'n mens dat een man thuis heeft die dat weer regelt, voelt best stom....binnenkort maar eens wijzigen deze regel in de rangorde....
Nu slaapt hij in de dichte bench en ik ga ook een uiltje knappen........erg hè?
Onder het mom van ....hij moet ffe leren goed alleen te zijn alhoewel ik zeker weet dat Boester weet dat ik boven bent. Alma

Alma

Bericht door Alma »

Vraag, weet niet goed onder welk topic, misschien wel pup in huis.

Boester blaft eigenlijk nog niet, gelukkig maar Svetko was wat dat betreft echt niet leuk.......oorverdovend en niet te stoppen als er poezen of andere honden, spelende kinderen langsliepen.(of de huisbel!!)
Boester blaft alleen als hij een hond of onze kat uitdaagt en dan niet zo hard.
Kan ik hier al fijne conclusies uittrekken??? :tong:

Wat betreft de mensen die binnenkomen vraag ik aan iedereen gewoon door te lopen en even vooral geen aandacht aan Boester te besteden. Ook legt hij nog geen relatie met deurbel en mensen omdat ik die bel er altijd uit heb, dat is echt een tik van mij.....ik kan dat ding niet uitstaan. Heeft vast te maken dat een deurbel mij stoort in mijn bezigheden :?
Ik heb de bel al bij Boester uitgeprobeerd en ben buiten blijven staan zodat hij niet kon bedenken dat als de bel gaat ik binnenkom.....hij heeft volgens Dick geen spier vertrokken......Bij Renate deed hij dat ook niet en Phoebe blaft ook niet.

groetjes, Alma

Mary

Bericht door Mary »

Alma schreef:ja....maarre...het is niet goed voor zijn pootjes de hele tijd dat geglij en gedoe....
Ik zal het in het familieberaad gooien......
Ik vraag me wel af of zijn luchtje er nu aanzit en hij dit als gewoonte gaat doen.
Zal vast meevallen, ik heb nog steeds tapijt in de woonkamer. Is nooit een
hondentoilet geworden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten