Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Jeanette »

Een hard gelag :cry: , maar ja....school roept. ;)

Keurig ventje hoor, de kleine Boester.
Mooi dat je in één opvoedings-regel gelijk het tegen mensen opstaan mee kan nemen, als je toch met het niet rijden bezig bent !!! (Denk ik)
Erg makkelijk. Het is zo leuk, zo'n lief pupje dat tegen je op staat...maar als het een zootje ongeregeld is van bijna 13 kg. :fluit: , heb je spijt dat je dat niet beter hebt aangepakt....(hoezo...ik weet van niks hoor :hihi: )
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft, Jeanette!

Dat is één van de weinige dingen die ik bij een volgende pup anders zou dan als met phoebe en meteen zou aanpakken. Wat heb ik daar soms een spijt van. Zoals in de winter. Het bos waar wij altijd wandelen is een moerasgebied en erg drassig. Als een wandelaar Phoebe ook maar een beetje aandacht geeft, kan deze persoon op een vaak modderige :sortof: omhelzing rekenen....
Zoals begrijpelijk zijn de meeste mensen daar niet blij mee.

Ik probeer het er nu alsnog uit te krijgen, maar dat valt niet mee. Het is natuurlijk ook een zelfbelonend iets. Aandacht krijgt ze altijd.

loes

Bericht door loes »

Enthousiast tegen iemand opspringen is er heel slecht uit te krijgen. Jelle luistert heel goed, maar niet opspringen vergeet hij altijd en hij is fors en heeft heel harde poten, zodat mijn dijbenen bont en blauw zijn. Maar goed dat mijn tijd van korte broeken toch al voorbij is ;)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Lisa is al net zo'n springer, krijg het er niet meer uit.
Als ik mensen aan zie komen roep ik Lisa bij me en moet ze blijven zitten tot ze voorbij zijn. Meestal gaat dat goed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

vanmorgen heeft Boester van 9.15 tot 11.30 uur aan Dick zijn voeten liggen slapen!!
Daarna buiten plas en andere zaken gedaan.
Ik heb net nog eventjes met hem gelopen en toen we een piepklein stukje renden begon hij opeens te piepen...maar even goed in de gaten houden, ik moet toch morgen even bij de DA een afspraak maken.
Hij sleept zijn krante voor de bench weg en gaat er mee spelen, ik denk dat ie er genoeg van heeft.....

tot later, ik moet weer werken.
gr, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Alma schreef: Hij sleept zijn krante voor de bench weg en gaat er mee spelen, ik denk dat ie er genoeg van heeft...
Een volgende keer geef ik nooit meer kranten aan een pup, dan maar op de vloer...
Diesel verscheurde ze ook vakkundig, maar nu er geen kranten meer liggen is hij op zoek gegaan naar vervanging en is geen enkel stukje papier meer veilig voor hem.
Huiswerk van de jongens moeten ze hoog wegleggen en gisteren heeft hij een stapel rekeningen die klaarlag voor de ziektekostenverzekeraar, te pakken genomen.
Het meeste heb ik weer aan elkaar kunnen plakken, maar er ontbreken toch hele happen uit... :? Ik hoop dat de verzekeraar hier genoegen mee neemt. :worship:
Ik stop Diesel dan ook (bijna) altijd in de bench als ik de kamer uitga, alleen gisteren dus niet. Het ophangen van de was duurde hem kennelijk toch te lang... :fluit: Gelukkig sloopt hij nu al veel minder dan in het begin, hij is ook bijna uitgewisseld; waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.
Gelukkig is hij wel verschrikkelijk lief en luistert hij goed als ik bij hem ben.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Renate

Bericht door Renate »

Ik denk dat hij de kranten niet nodig heeft als jullie steeds met hem op de plastijden naar buiten gaan. Hij doet zijn behoefte al zo netjes buiten. Dat was hier ook al.
Ik zou ze ook opruimen als hij er mee gaat spelen.

Het piepen tijdens het rennen ken ik niet van Boester. Jullie hebben zelf in het park gezien dat hij lekker kan rennen. Misschien heeft hij zich verstapt of lag er iets scherps.

Wat fijn voor Dick dat Boester zo geslapen heeft vanmorgen. Een hond slaapt/rust al gauw zo'n 20 uur per dag. Een pup misschien nog wel meer, dus het klopt dat hij nog erg veel slaapt. Zeker als er veel met hem gedaan wordt.

Volgende keer probeer ik alle pups via het forum te slijten. Wat is dit leuk zeg!
:jeah2:

andrea21

Bericht door andrea21 »

Renate schreef:
Volgende keer probeer ik alle pups via het forum te slijten. Wat is dit leuk zeg!
:jeah2:

:fluit:

Het is zeker leuk om dit allemaal te lezen en ook zeker leerzaam moet ik zeggen sommige dingen dan :crazy:

En Boester ziet er al zo vertrouwd bij Alma uit op de foto's het is toch wonderlijk hoe zo hondje zich snel aanpast .
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat gaat uitstekend bij jullie!
Leuke foto's van de eerste uurtjes bij jullie thuis.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

Ik ben weer thuis en Boester ligt alweer op zijn plek onder de tafel en heeft vanmiddag wederom heerlijk geslapen....sterker nog...hij slaapt nog steeds en heeft niet eens gemerkt dat ik binnenkwam :boos:
Nee hoor, dat vind ik wel erg fijn, we jutten hem ook niet op als we beneden komen of er iemand binnenkomt anders blijft hij enthousiast springen elke keer als er iemand weer in het zicht verschijnt.... :hihi:
Nu komen de meiden thuis...en is ie natuurlijk wel :fluit: wakker......

De teek is verwijderd, wat een hardnekkig geval zeg!! Ik deed het met een tekentang en uiteindelijk heeft Dick hem eruit gekregen.....Ik geloof na een poging of 7.
Daarna een lekker knauwbotje.

Vanavond in dit lekkere weer naar puppycursus.....ik zal weten dat we een hond hebben......het staat hier weer te waaien en regenen....

Ondertussen heeft ie alweer een plasje buiten gedaan en het is zo normaal als wat.
Renate....je verdient een gouden medaille......

ik ga aan de koffie met hond op schoot waarschijnlijk.
Alma

Renate

Re: Boester.

Bericht door Renate »

Ben je ook al uit, Boester? :hihi:

Martine

Bericht door Martine »

Boester moet waarschijnlijk nablijven...
Misschien heeft hij wel tegen zijn leraar op staan rijden... :hihi:

Renate

Bericht door Renate »

:crazy: Ik heb er meteen een beeld bij, Martine.

Boester die zijn leraar even berijdt en vervolgens in de hoek moet staan met van die ezelsoren op..

och arm

Alma

Bericht door Alma »

nou nee...dat was het nu niet direct........
Het was een nogal lange eerste avond waarop Boester niets hoefde te doen dan er alleen maar bij te zijn.
Er waren een stuk of 7 pups maar allemaal grote rassen, Boester was werkelijk net een klein ratje.... Ik heb hem zien bibberen maar langzamerhand kwam zijn moed terug en daagde veel honden uit.....erg koddig om te zien.
Toen we nog buiten zaten zat hij opeens te bibberen en niet alleen van opwinding maar wel van de kou...ik heb hem maar gewoon onder mijn jas gestopt...het kon met niet schelen wat ze er von vonden....die grotere waren allemaal te groot voor schoot en moesten allemaal :LAAG.
(ja, van de baasjes dan, hoor, niet van de instructrice...)
Hij viel meteen in slaap.
Daarna naar binnen waarna de één na de ander zijn plas liet gaan.....ik had gewoon tussendoor moeten gaan lopen,(baal,baal) en toen ik laat thuis kwam......weer buiten had geplast deed Boester binnen een grote hoop.....ook mijn eigen schuld...ik dacht dat ie op was en niets meer zou doen.....(leermoment heet dat :scratch: )
Het is gewoon een brutaaltje.....en heeft mijn stoelpoten ontdekt.
Ook als ik in de keuken aan het rommelen ben vraag ik me af wat hij van de keukenvloer bij Renate heeft gegeten :cheer: :jeah2: Hij is er als de kippen bij....stel dat ik iets laat vallen.
Van de kat heeft hij een paar tikken gehad maar maakt niet uit ik heb Feline haar nagels heel kort geknipt.
Met de kids vind ik het wel lastig als iedereen thuis is, alles en iedereen duikt op Boester en dat vindt hij vooral niet erg...maar het is soms teveel met allerlei opdrachten en spelen. Vanmiddag had ie een doluurtje en na een stuk spelen wilde ik stofzuigen en heb ik hem gewoon in de bench geparkeerd, hij keek me niet eens aan en viel meteen in slaap.
Alma

Alma

Bericht door Alma »

nu ga ik slapen, hopen dat Boester vannacht weer zo'n goede nacht heeft......
Maar ook in de autobench heeft hij vanavond 2 minuten gepiept en daarna was hij stil.

WAT EEN EER....EEN EIGEN TOPIC!!!BOESTER DENKT AL DAT IE HEEL WAT IS.....GELUKKIG WEET IE HET NIET ECHT.

gr, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Slaap ze en een rustige nacht toegewenst!

Renate

Bericht door Renate »

Ook als ik in de keuken aan het rommelen ben vraag ik me af wat hij van de keukenvloer bij Renate heeft gegeten Hij is er als de kippen bij....stel dat ik iets laat vallen.
Ah, Boester leert snel.
Dit heb je aan mijn pa te danken, denk ik.
Boester is de laatste 2 zondagen dat-ie hier nog alleen was met ons naar mijn ouders geweest. Daar eten we regelmatig op zondag.
Mijn pa kan heerlijk koken. En knoeit altijd expres met gekookte stukjes kip voor Phoebe. Soms ontdooit hij gewoon wat extra om voor Phoebe te kunnen knoeien. Ik heb het niet gezien, maar waarschijnlijk heeft hij Boester niet overgeslagen.....
Mijn pa is Phoebe's beste vriend, dat begrijpen jullie zeker wel?

Gekookte kip liggend op je zelfveroverde gezondheidskussen --> verpest! :oops:

Hier heeft Boester wel eens een stukje ei gehad, maar nadat wij afgeruimd en afgewassen hadden én gewoon in zijn eigen bakje in de bench.
Gekookte kip met rijst kregen de pups ook, maar ook gewoon als maaltijd, niet van het aanrecht. Daar hou ik niet van.
Phoebe staat niet eens op van haar kleed als ik in de keuken bezig ben. Alleen als ze :sortof: haar kastje hoort. Dat klinkt blijkbaar anders dan de andere kastjes.

Vond je de puppiecursus wel leuk of viel het je een beetje tegen? En hoe is de nacht gegaan?

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

gisteravond protesteerde Boester heftig tegen de bench, wat een geluid komt er uit zon klein strotje.....Het leek werkelijk wel een tijger die gromde.
Ik ben even boven gebleven en heb gekletst zodat hij mij hoorde. Dat hielp een beetje maar het geluid kon ECHT :niks: :nee: niet de hele nacht....
Toen ben ik naar beneden gelopen en heb totaal niet gekeken of gepraat en heb 30 seconden in de keuken lopen rommelen, toen weer naar bove, licht uit....en met 1 minuut was ie stil. Gelukkig maar. Ik slaap er wel heel slecht van, lig steeds te luisteren, hi,hi....net mijn kraamtijd maar dan zonder hulp..(ja, ik heb het smousforum :tong: ?
Vanmorgen vroeg ben ik met Dick samen opgestaan en lag hij nog te slapen, meteen in de tuin geplast en een klein stukje met Dick gelopen voor de grote boodschap, ging prima!
Nadat de meisjes wegwaren ben ik een stuk gaan lopen met hem, hij wilde maar steeds niet sneller doorlopen.Ik had ooit gelezen dat je dan maar stil moest gaan staan zodat de lijn losser staat en dan doorlopen....maar dat werkt niet echt....
Gisteren kreeg ik de tip toch hem iets mee te trekken, vervolgens loopt ie uitzichzelf twee pasjes en dan meteen belonen met braaf + brokje.
Vanmorgen het hele stuk uitgeprobeerd en het gaat echt 75 procent beter.
Gisteravond was meer een intake (van 20.00-22.30!!!) erg leuk en informatief. Lekker al veel vragen kunnen stellen en volgende week beginnen we echt. Ik moest deze week echt met dat wandelen trainen, nou dat lukt dus al na één keer......Boester kauwt al graag aan mijn houten stoelpoten en rieten manden, sleept de kranten uit de krantenbak en vermaakt zich prima met de kat, holt er steeds achteraan in de hoop dat ze meespeelt.....De tip van haar aan de kinderen was dat de kids bijna niet mogen corrigeren, dus een goede begeleiding is er gewenst van de volwassenen. Peter mag in principe wel meedoen.
Laatst gewijzigd door Alma op 27 mei 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Martine

Bericht door Martine »

:hihi: ik heb 2 trekkende honden en Boester heeft een trekkende baas... :hihi:

Alma

Bericht door Alma »

ja,ja....en de rest van de wandelingen vandaag hoef ik niet meer te trekken.....istiegoedofniet :jeah2:
Ik ga straks mijn dochter ophalen van tekenles en probeer Boester dan alleen in de bench te laten...het zal wel niet in het pulletje vallen.....
We proberen het gewoon....
Ook moet ik nog even geld ophalen bij de geldautomaat.....

Net heb ik hem even achter in de auto los achter het hondennetje gezet.......ook dat viel eerst niet in goede aarde......maar tijdens het ritje terug was hij al bijna stil en bleef netjes zitten totdat ik hem eruit tilde.
Over goede aarde gesproken...het eerste gat zit al in de border en dan precies bij een plant die ik een poosje geleden heb geplant.
Hele brokken aarde heeft ie zitten snacken en hij had een zwarte snuit........

Vanmorgen bracht hij een paar keer zijn knuffel die ik had weggeooid terug en toen hij die af had gegeven, natuurlijk niet zonder slag of stoot, liet ik hem zitten en gaf hem weer een kruimeltje.
Hij pakt het kruimeltje erg voorzichtig aan, als hij te ruw is krijgt hij het niet. Het is verbazend hoe snel zo'n beestje alles leert....ook ernstig snel als ik dus wat verpest met hem....

zo, ik ga oefenen met alleen zijn....ik geef toe....de vermoeiheid slaat bij mij toe, vooral omdat ik 2 nachten niet goed en te kort heb geslapen en ik met de kinderen in combinatie met Boester ogen voor en achter moet hebben. En tot overmaat van ramp kwamen er 3 mannen , tussen de middag!!! toen ik weg moest, boren voor glasvezel, erin en eruit en een hoop troep en gedoe, de kat bijna eruit en Boester dansend om mij heen, de kids die naar tekenles gebracht moesten worden.....ik had ffe geen overzicht meer........en weet je wie er nu heerlijk maft???Boester.

gr, Alma

Gesloten