Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Re: Klets-topic

Bericht door Ariënne »

De voorspellingen voor vanmiddag zijn goed, geloof ik. Onze poes vond het wel weer voor een duik in de plas! Dit zijn me toch een zwemkatten! :scratch:
Onze hondjes houden ook niet zo van regen. Pas op een avond stonden Bert en ik 'heel leuk' te doen buiten in de regen om ze maar mee te krijgen. Dat lukte gewoon niet! :hihi:

Waaraan is je Lab geopereerd, Eva?

Als je nog iets dwars zit over wat er hier gezegd is, is het prima daar nog wat over te zeggen, hoor!!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Ook hier is het inmiddels droog, lekker kunnen de kinderen weer naar buiten. (Zijn niet van de binnenexemplaren, worden er wat onrustig van)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ah mooi! Hier regent het nog, maar wie weet...
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

ik ga op stok.....morgen alweer maandag en dan gaat de wekker 6.15 uur.
Dit was mijn bijna laatste weekend zonder hond.....volgende week zit ik op de camping en dan.........zit ik 's morgens vroeg in mn tuin met Boester.
Ik gok op prachtig weer de komende maanden!!!!
Dat is ook fijn voor de mensen met een fietskar :cheer: :jeah2:

Alma

loes

Bericht door loes »

Alma schreef: Ik gok op prachtig weer de komende maanden!!!!
Dat is ook fijn voor de mensen met een fietskar :cheer: :jeah2:

Alma
En ook voor de mensen met een nest!! :jeah2:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

kwas toch nog niet weg.....

ja voor de nesten ook prettig!!!

Er komt vast een supernest aan!!!!!

Alma

loes

Bericht door loes »

Tot mijn verbazing lijkt flink uit de kluiten gewassen Jelle (wel afgevallen door buikgriep) nietig bij bonk Fija :crazy:
Ik ga ook slapen, want ik zit al ruim 14 uur achter de computer. Niet aldoor het Forum etc., maar we zijn ook de contributie aan het boeken
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Lieve nachtbrakers, ik brei er een eind aan, morgen om half 9 mag ik een hele klas op school gaan "luizen". Dan ben ik even een collega van Maxima, die doet dat tenslotte ook.
Ik vind het overigens wonderbaarlijk dat we in het tijdperk waarin we met het grootste gemak een sateliet de ruimte in sturen, die lullige beestjes nog steeds niet overwonnen hebben...
Fijne nacht!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou, sterkte! :o Droom er niet over!
En welterusten! Ik ga ook...
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef:Lieve nachtbrakers, ik brei er een eind aan, morgen om half 9 mag ik een hele klas op school gaan "luizen". Dan ben ik even een collega van Maxima, die doet dat tenslotte ook.
Ik vind het overigens wonderbaarlijk dat we in het tijdperk waarin we met het grootste gemak een sateliet de ruimte in sturen, die lullige beestjes nog steeds niet overwonnen hebben...
Fijne nacht!

groet, Martine
Doodtrappen, net als die mieren. :fluit:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Niet normaal dat ik op maandagmorgen achter het forum zit, moet nodig de meiden wakker maken, Peter is al om 7.00 uur op de fiets vertrokken en Dick om 6.20 uur richting Zeist, vandaag moet ie ook nog in Leerdam zijn dus betwijfel ik of hij vroeg thuis is om de caravan te halen.

Ik ga vanmorgen nog even met mijn ma naar een stuk bos, met een leuk tentje, koffie leuten...
Even mijn laatste vrije maandag voor de komende tijd vieren.....
nou ja, dat valt wel mee, we zijn het gewend als is het een jaar of 9 geleden.

Trouwens mijn ma vond het ronduit onverstandig om in onze drukke tijd met gezin nu met een pup te beginnen.....maar ze is er zelf altijd zo gek mee dat ik langzamerhand in haar huis kranten zie die ze opspaart, melkpakken schoonmaakt en bewaart....daar kan een lekker brokje in en dan maar scheuren totdat je hem hebt.....dus dat gaat goed komen....die wordt weer 'oma' ....... :hihi:

Tot later!!!

Alma

Martine

Bericht door Martine »

Erna schreef: Doodtrappen, net als die mieren. :fluit:
Ik zie het al voor me; arme kinderen...
Krijg ik nog meer bonje met andere ouders.

Vanmorgen heb ik een jongetje uit Thoms' klas aangesproken op het feit dat hij mij vorige week bestempelde als "bitch", hem uitgelegd dat ik daar niet blij van werd, en :"laat ik dit nooit meer merken" :twisted: :hihi: ...
Ik was de coach van het klasseteam bij een peanutbaltoernooi en hij was 1 van de spelertjes uit mijn team. (Het jongetje is vreselijk verwend door oudere ouders - gevalletje ivf (normaal niets mis mee hoor :peace: ) - en is gewend aan het feit dat de wereld om hem draait...) Volgens hem bestond het team alleen maar uit Jeljer, Jeljer en nog eens Jeljer. Als de bal werd geslagen rende hij steeds als een dolle daarnaartoe, zijn medeleerlingen uit de weg duwend, van mij, van mij... Ik stuurde hem dus steeds terug naar zijn plek in het veld en vertelde hem dat het een teamsport is waarbij iedereen evenveel plezier mag hebben, niet alleen hij.
Hij heeft zijn gezicht proberen te redden tegenover de rest van het team door over mij als "die bitch" te praten als ik er niet bij was natuurlijk.

Zijn moeder stond vanmorgen overigens op een meter of 10 afstand te wachten :fluit: :fluit:
Zij heeft niet letterlijk gehoord wat ik tegen haar oogappel zei, maar zag wel dat ik wat met hem besprak en dat hij heel onwelwillend mij een hand toestak toen ik hem de mijne toereikte. Dat mag hij zelf uitleggen. Hij ging na het gesprek naar haar toe om zich lekker te laten troosten na het onrecht dat hem is aangedaan. Ik zou als moeder even opbellen om het uit te spreken, maar ik ben niet meer van deze tijd geloof ik... ;)
Voor ik het jochie aansprak heb ik overigens tegen de leerkracht verteld dat ik voornemens was dit te doen en hij juichte dit toe. Zij weten het allemaal ook niet meer met hem en zijn ongemanierdheid....
Mocht de moeder verhaal willen halen vertel ik haar heel vriendelijk dat ik haar even heb geholpen met de opvoeding, iemand moet het tenslotte doen... :twisted:

Het luizen is overigens uitgesteld tot vanmiddag; de andere ouder was het vergeten en ik had geen zin om het (weer) helemaal alleen te moeten doen.

groet, Martine

Alma

Bericht door Alma »

Ja, het is echt weleens te gek!! Ook ik kom vaak rare taal tegen op scholen en ook mijn eigen puber komt tegenwoordig met woorden waar ik helemaal niet blij van wordt. En ze horen het de hele dag en denken dus dat dit normaal is.
Ook het helpen van een ander is er (bijna) niet meer bij.
Van de week kwam groep 7 terug van schoolkamp, tenminste eerst de bagage.....
De leerkracht van groep 8 en ik vroegen de kinderen van groep 8 na 11.45 uur ieder één tas uit de kar naar binnen te sjouwen, ze speerden allemaal weg INCLUSIEF MIJN EIGEN DOCHTER :boos: :boos: :boos:
Ik was razend!!!!!!!!!!!!!

Trouwens goed aangepakt met dat jongetje, ik laat me dit ook niet zeggen, hoor!

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Suffe ouders Martine, moeten heel wat werk verzetten om dat joch in het gareel te krijgen, als ze dat al zal lukken.
Voor jou :thumbsup:
Werk ze vanmiddag met het luizenopsporingsteam.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

:thumbsup: Je heb gelijk hoor Martine sommige kinderen kunnen er wat van hoor ik ben altijd veel betrokken geweest bij de school van me kinderen en de scouting maar soms kan je niet anders dan ze zelf maar terrecht wijzen als het uit de hand loopt.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

rini

Bericht door rini »

Het gaat hier over taalgebruik en sociaal gedrag.Dat peuters,kleuters en pubers nog veel moeten leren daar weten we alles van maar ouderen :?:

In het parkje waar de honden worden uitgelaten mag je NIET fietsen dus de dame
die ik daarop aansprak vond mij een domme doos.Kan ik nog wel mee leven!

Kom ik haar vanmorgen weer fietsend tegen en ging zo breed mogelijk lopen.Aan iedere kant een :dog: met de riem zolang mogelijk. Dat mens druk bellen natuurlijk maar ik ging niet aan de kant.Resultaat ,ze viel tegen het hek zo de bosjes in :cheer:

En nu komt het,staat ze net aan de deur met het bonnetje van de fietsemaker of ze ff mocht vangen want het was mijn schuld dat ze was gevallen en dat haar fiets stuk was :tong:

Dus het is niet alleen de jeugd..................
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Tja, hier kun je de tandjes niet in zetten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Lekker zulke mensen aan de deur. Dat ze weet waar je woont, of kennen jullie iedereen in de omgeving.
Ze durft wel trouwens, moet eerst manieren en daarna fietsen leren.

Martine

Bericht door Martine »

Jeetje Rini, daar wordt je toch niet echt blij van hè?
Ik begin me de laatste tijd steeds meer te irriteren aan het gedrag van anderen. Komt dat omdat ik ouder wordt of is de fatsoensnorm steeds meer aan het vervagen?
Sinds kort ben ik begonnen met van me af te bijten en voor mezelf op te komen, ik wordt gewoon niet goed van al dat onverdraagzame gedrag en het misbruik van anderen maken.
Zo heb ik laatst de overburen een e-mail gestuurd omdat de sfeer in de straat niet goed is en zij, en een ander burenstel daar de oorzaak van zijn. Ze hebben ruzie, en hun kinderen en die van mij, zitten daar heerlijk tussen. Ik bood dus aan om te bemiddelen... (ik erger me trouwens ook aan het feit dat ik altijd, ongevraagd, als kinderopvang voor hun zoon fungeer omdat zij een winkel hebben, en dus geen tijd om zelf op hem te letten; deze kwestie wilde ik ook aan bod laten komen in dat gesprek...) Dit jochie is de oorzaak van vele ruzies in de straat, en hoewel hij zich bij mij thuis gedraagt, vind ik het inmiddels heel vervelend dat hij hier in de weekeinden en de vakanties van 08.00 tot 18.00 uur als vanzelfsprekend is. De ouders hoor of zie ik nooit, ze zullen nooit vragen of hij mij niet tot last is en vinden het allemaal doodnormaal dat hij hier de oren van mijn kop eet.
Ik heb er toch ook voor gekozen mijn kinderen zelf op te vangen, mijn carrière is toch ook naar de knoppen? Je moet niet 3 kinderen de wereld in schoppen en ze vervolgens maar aan hun lot (of aan die van mij) overlaten, omdat je het zelf te druk hebt.
Laatst was ik niet thuis en toen heeft dat jochie bij de buren aangebeld of hij de sleutel van mijn huis kon krijgen, want hij kon er niet in?!? Het moet toch niet gekker worden...

Maar mijn kinderen spelen leuk met hem en ik vind het ook doodzielig voor het kind, want als ik hem wegstuur blijft hij gewoon voor mijn huis rondhangen tot het wel mag. Maar ik stuur hem dus heel vaak weg, dat moet je als ouder toch zien?...

Ik krijg dus gewoon geen reactie op die mail anders dan, daar kom ik op terug.
Het stadium van ernaartoe gaan en praten ben ik inmiddels gepasseerd, ik ben namelijk best wel een beetje bang voor die man, een enorme driftkikker. Zijn vrouw is een schatje, maar doet de laatste tijd heel erg haar best om de straat en mij te ontlopen. Ik vrees dat hier zeer binnenkort een bom gaat ontploffen... :boos:

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is toch werkelijk te dol voor woorden !!!
En het jochie eet gewoon bij je mee, zonder dat daar een goede afspraak over gemaakt is ??????
Wat een idiote lui !!!!
Wat willen ze nu eigenlijk met hun kinderen???
IK snap hier niets van. Een goed gesprek is wel het minste wat je kan eisen.....
Zielig voor het manneke, maar dit kan toch niet.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten