Tjonge wat een belevenis zeg.
Vannacht om een uur of half 6 maakte Phoebe mij wakker. Eerst dacht ik dat ze weer moest overgeven, maar als snel bleek ze persweeën te hebben. Ik heb het even aangekeken en toen ik zeker was dat het door zou zetten heb ik Tanja (trimster van Phoebe) gebeld, want zij zou komen assisteren.
Om 6.33 uur werd Tieske geboren, een donker reutje van 300 gram. Om 7.13 uur kwam Lieve, een lichtbruin teefje van 350 gram. Om 7.25 uur volgde Boester, een wit reutje van 290 gram (Dana's lieveling). Om 8.13 uur werd Dolorus geboren, een lichtbruin teefje van 320 gram.
Daarna bleef het stil, maar Phoebe bleef wel persen. Ik begon me ongerust te maken en heb Maria gebeld. Zij was helaas niet thuis. Bij Fredie en Ine (choach) kreeg ik een voicemail. Loes was gelukkig wel thuis en ik had Charlotte ook nog kunnen proberen.
Om 11 uur toch de dienstdoende DA maar gebeld. Net voor de DA kwam, werd om 11.20 uur eindelijk Olivia geboren, een wit teefje van 285 gram. Snel daarna volgde het donkere teefje Lenna, met een gewicht van 310 gram.
De dierenarts vertelde dat er nog 1 in zat. Phoebe bleef ook persen, maar had ook last van haar darmen door het eten van de moederkoeken.
Diverse keren met haar naar buiten geweest waar ze veel poepte en plaste.
Op advies van de DA wat te eten gegeven. De kip met rijst at ze met smaak, maar nummer 7 kwam maar niet ondanks de persweeën. Phoebe perste ook niet goed door. Ze was doodmoe.
Nummer 7 wilde maar niet komen. Nog maar eens een rondje gebeld voor advies, want internet lag op z'n gat hier. Mijn eigen DA was gelukkig alleen vanmorgen afwezig, dus om 18 uur toch maar gebeld. Hij kon om 18.30 uur in de praktijk zijn.
Phoebe nog een keer uitgelaten. Gelukkig was de diarree over. Ondertussen de puppies warm ingepakt in de reiskennel. Phoebe hield haar kids goed in de gaten. Onze eigen DA vond Phoebe er heel goed uitzien. Hij heeft haar onderzocht en er zat helemaal geen 7e pup! Hebben we voor niks de hele middag op nr 7 zitten wachten.

Ik ben best een beetje boos op de dienstdoende DA. Phoebe had vanmiddag al van haar kids kunnen genieten en wij hadden niet zo in de stress hoeven zitten.
Opgelucht gingen we terug naar huis. De puppies sliepen heerlijk in de reiskennel. Dat kwam mooi uit want zo kon ik mooi even het bed verschonen en Phoebe in het bad wassen. Ik had van de DA een lekkere zeepoplossing gekregen om haar te wassen.
Heerlijk fris kon ze terug naar haar kids.
De puppies drinken goed. Phoebe is heel zorgzaam. Vanavond heerlijk rustig genieten van de nieuwe aanwinsten. Ze zijn zo leuk.
Toen Dana vanmorgen beneden kwam was nét Tieske geboren. Dana was helemaal gelukkig. Eíndelijk werden de puppies geboren.
Ze was er erg lief voor en heeft goed geholpen met warm houden.
Romy gaat steeds in de kist kijken als ze piepen en zegt dan "stil maar babyhondje"
Het is jammer dat de dienstdoende DA ons op het verkeerde been gezet had, want als ik terug kijk heeft Phoebe in 6 uur tijd 6 flinke pups op de wereld gezet!
Loes heeft foto's op de fotosite van de club geplaatst.
Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Phoebe heeft 2x een klein portie kip met rijst gehad vanmiddag. Mag ze nu weer over op gewoon (puppy)voer?