Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Ariënne »

Poehee, dat is een hele opluchting! :thumbsup:
Van harte gefeliciteerd met de 6 !! :boeketje:
En nu maar bijkomen met z'n allen!

Waren het naweeën, waardoor je dacht dat er nog eentje zou komen?
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Geweldig toch 6 mooie pups mooier kan haast niet en lief zeg dat phoebe zo lief is al voor haar puppies !**!
En geniet er maar van Dana en Romy zullen het ook wel prachtig vinden. :dog:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

karin73

Bericht door karin73 »

Nou Renate, fijn dat Phoebe het zo goed gedaan heeft. Ze heeft jullie nog wel een poosje in spanning gehouden.

Nu maar heeeeel erg veel genieten, voor je het weet zijn de acht weken al weer voorbij.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Heel veel succes met de verse zesling en natuurlijk hun moeder!!! :boeketje:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Poeh poeh....het was een spannende dag Renate !!!!
Wat een opluchting dat het nu achter de rug is en alles goed is met moeder en kinderen.
Heel, heel hartelijk gefeliciteerd met Phoebes mollige zestal.
We zijn heel nieuwsgierig naar je verslag. :poot: :poot: :poot: :poot: :poot: :poot: :pauze:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Renate wat een opluchting, we hebben met zijn allen vandaag zo'n beetje achter de PC gewoond. Ik was op een gegeven moment erg ongerust toen het zo lang duurde. Phoebe hield de spanning er behoorlijk in.
Van harte gefeliciteerd met de zes mollige puppy's van Phoebe.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen van deze nacht en dag, en natuurlikjk naar de foto's. Hoe de meiden op de pups reageren enz. enz.
:kus: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :jeah: :kus:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

rini

Bericht door rini »

Renate en Phoebe,

die weten wel hoe je de spanning er in moet houden

Eerst ff de foto's van die kanjers en dan kan je lekker slapen maar nogmaals

+=+
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Foto's staan er op!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een mooi zestal !!!!!! :cheer:

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Ik ga straks snel naar de foto's gaan kijken maar eerst even HOERA voor Renate en Phoebe ... van harte met de dikkertjes dap ... en nog meer mooie namen, wie weet vinden de nieuwe baasjs dat ook wel ...
Rust lekker uit en geniet van het spul
Groetjes
Marjolein & Cookie

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge wat een belevenis zeg.

Vannacht om een uur of half 6 maakte Phoebe mij wakker. Eerst dacht ik dat ze weer moest overgeven, maar als snel bleek ze persweeën te hebben. Ik heb het even aangekeken en toen ik zeker was dat het door zou zetten heb ik Tanja (trimster van Phoebe) gebeld, want zij zou komen assisteren.
Om 6.33 uur werd Tieske geboren, een donker reutje van 300 gram. Om 7.13 uur kwam Lieve, een lichtbruin teefje van 350 gram. Om 7.25 uur volgde Boester, een wit reutje van 290 gram (Dana's lieveling). Om 8.13 uur werd Dolorus geboren, een lichtbruin teefje van 320 gram.
Daarna bleef het stil, maar Phoebe bleef wel persen. Ik begon me ongerust te maken en heb Maria gebeld. Zij was helaas niet thuis. Bij Fredie en Ine (choach) kreeg ik een voicemail. Loes was gelukkig wel thuis en ik had Charlotte ook nog kunnen proberen.
Om 11 uur toch de dienstdoende DA maar gebeld. Net voor de DA kwam, werd om 11.20 uur eindelijk Olivia geboren, een wit teefje van 285 gram. Snel daarna volgde het donkere teefje Lenna, met een gewicht van 310 gram.

De dierenarts vertelde dat er nog 1 in zat. Phoebe bleef ook persen, maar had ook last van haar darmen door het eten van de moederkoeken.
Diverse keren met haar naar buiten geweest waar ze veel poepte en plaste.
Op advies van de DA wat te eten gegeven. De kip met rijst at ze met smaak, maar nummer 7 kwam maar niet ondanks de persweeën. Phoebe perste ook niet goed door. Ze was doodmoe.
Nummer 7 wilde maar niet komen. Nog maar eens een rondje gebeld voor advies, want internet lag op z'n gat hier. Mijn eigen DA was gelukkig alleen vanmorgen afwezig, dus om 18 uur toch maar gebeld. Hij kon om 18.30 uur in de praktijk zijn.
Phoebe nog een keer uitgelaten. Gelukkig was de diarree over. Ondertussen de puppies warm ingepakt in de reiskennel. Phoebe hield haar kids goed in de gaten. Onze eigen DA vond Phoebe er heel goed uitzien. Hij heeft haar onderzocht en er zat helemaal geen 7e pup! Hebben we voor niks de hele middag op nr 7 zitten wachten.
:boos: Ik ben best een beetje boos op de dienstdoende DA. Phoebe had vanmiddag al van haar kids kunnen genieten en wij hadden niet zo in de stress hoeven zitten.
Opgelucht gingen we terug naar huis. De puppies sliepen heerlijk in de reiskennel. Dat kwam mooi uit want zo kon ik mooi even het bed verschonen en Phoebe in het bad wassen. Ik had van de DA een lekkere zeepoplossing gekregen om haar te wassen.
Heerlijk fris kon ze terug naar haar kids.

De puppies drinken goed. Phoebe is heel zorgzaam. Vanavond heerlijk rustig genieten van de nieuwe aanwinsten. Ze zijn zo leuk.

Toen Dana vanmorgen beneden kwam was nét Tieske geboren. Dana was helemaal gelukkig. Eíndelijk werden de puppies geboren.
Ze was er erg lief voor en heeft goed geholpen met warm houden.
Romy gaat steeds in de kist kijken als ze piepen en zegt dan "stil maar babyhondje"

Het is jammer dat de dienstdoende DA ons op het verkeerde been gezet had, want als ik terug kijk heeft Phoebe in 6 uur tijd 6 flinke pups op de wereld gezet!

Loes heeft foto's op de fotosite van de club geplaatst.

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Phoebe heeft 2x een klein portie kip met rijst gehad vanmiddag. Mag ze nu weer over op gewoon (puppy)voer?

Mary

Bericht door Mary »

Het verdient geen schoonheidsprijs, dat wachten op nr. 7.
Maar ik ben toch wel erg blij dat het klaar is en alles gezond.
Een prachtig nest met alle kleuren en een tevreden moeder.
Heel veel plezier ermee. :kus:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Renate,
:cheer: Gefeliciteerd met de 6 :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: Wat een geweldig aantal zeg. Ik heb de foto's net gezien en was ontroerd. Prachtige pups en Phoebe al een echt moedertje. Je zult wel trots zijn op Phoebe.
Geniet van het nestje samen met Phoebe, je man en de meisjes.

Groetjes
José :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Wat een heerlijk verslag Renate!
Inderdaad stom dat je door de kennelijk niet zo ervaren DA op het verkeerde been werd gezet en dus behoorlijk in de rats hebt gezeten (en wij erbij) terwijl dat helemaal niet nodig was en Phoebe in een recordtijd 6 flinke gezonde pups op de wereld heeft gezet.
Als ze de puppenbrokken wil eten dan mag dat, want er zit natuurlijk heel veel extra's in wat niet in kip-met-rijst zit. Even in de gaten houden mbt dunne ontlasting en de kiprijst kan dan altijd. Veel teven eten in het begin heel slecht, krijgen vaak ook wat verhoging, dus als ze eet, is dat mooi meegenomen.
Nogmaals, heel veel geluk en plezier met z'n allen. De foto's van Dana met de pups zijn zo lief, ik heb er 1 als intro gedaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

:kus:

Wat leuk om Dana als intro te zien. Wat zal ze trots zijn morgen!

Dana is een goede hulp geweest. Ze zorgde erg goed voor de pupje dat ik haar gaf als Phoebe flink moest persen.

Ze wilde niet met Martijn naar de kermis. :mrgreen: Wie wil er nu ook naar de kermis als er pups geboren worden???

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik ben ook zo blij, dat het goed afgelopen is! :cheer:
Fijn dat verslag en lief die foto's!! :jeah2:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Zo het eerst kraambezoek is al gepland :mrgreen: . Ik belde Gisela op om te vertellen dat Yeti weer vader is geworden en ze vroeg me meteen een afspraak te mogen maken.

Natuurlijk! Gezellig!

3 mei komen opa Vito en papa Yeti op bezoek. :cheer:

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef::kus:

Wat leuk om Dana als intro te zien. Wat zal ze trots zijn morgen!

Dana is een goede hulp geweest. Ze zorgde erg goed voor de pupje dat ik haar gaf als Phoebe flink moest persen.

Ze wilde niet met Martijn naar de kermis. :mrgreen: Wie wil er nu ook naar de kermis als er pups geboren worden???
Geweldige leeftijd voor dit. Bewust erbij, dit vergeet ze nooit meer.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Renate schreef: 3 mei komen opa Vito en papa Yeti op bezoek. :cheer:
Joh.....dan worden ze al bijna uitgeplaatst :hihi:

Prachtige foto's. Dana zal dit inderdaad nooit vergeten.
En al die leuke dingen die nog komen gaan....
Hoe gaat Romy er mee om??

Je kunt ook de brokken en de kip/rijst wat mengen en langzaam afbouwen, als je bang bent voor diarree.
Lekker verwennen....over een poosje eet ze de bodem uit haar bakje.
Wat een geweldig nest...zo leuk...twee van elke kleur...

Waarom dacht de DA eigenlijk dat er nog een pupje aankwam??? Omdat ze nog perste? Of voelde hij iets???
Is er nog een echo gemaakt door je eigen DA?

Vannacht lekker slapen allemaal...pffff....het is gepiept :thumbsup:

marcel

Bericht door marcel »

mijn voorspelling is uitgekomen 6 puppies renate gefeliciteert met het 6 tal,Phoebe heeft goed haar best gedaan vrertroetel haar maar lekker hoor.ze heeft veel werk vericht vandaag en de foto's zijn schitterent mooi wat een dikkertjes allemaal veel plezier ermee
gr

andrea21

Bericht door andrea21 »

Agos wat lief zeg die foto's ik heb ze al drie keer bekeken, het is nestje is wel vrij licht van kleur heb ik het idee maar dat zal nog wel bij kleuren als ze wat ouder worden.
Geef Phoebe maar een extra aai ze heeft het verdient wat een moedertje zeg. :hartjes:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten