Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Mary

Re: Klets-topic

Bericht door Mary »

Renate schreef:Het geblaf van de buurhond houdt maar aan. We, Martijn en ik, gaan ons er steeds meer aan ergeren. Soms blaft ze wel tot over 23 uur (niet constant, maar wel bij elk geluid).
Ik spaar tegenwoordig wat vuil op, want elke keer als ik iets in de afvalbak wil gooien slaat die hond weer aan. Om nog maar te zwijgen als Dana en Romy buiten spelen. Dan blaft ze bijna onophoudelijk.

Ik begrijp ook niet dat de buren niet ingrijpen. Pas na langdurig blaffen hoor ik eens: ".... hou eens op".
En dan nog heeft die joekel het laatste 'woord'. De buren pikken dat gewoon van hun pup op blafgebied. Dat wordt nog wat. Nog geen half jaar oud en nu al de de grootste mond.

Tijd voor een gesprek. Niet leuk, maar ze moeten het maar aanpakken nu ze nog jong is. Jullie horen wel hoe het afloopt.
Hoe is het nu met die buurhond?
Is het geblaf inmiddels al over?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Studielast

Bericht door Renate »

Hallo allemaal,

Ik ben niet veel op het forum geweest de afgelopen weken. En helaas wordt dat voorlopig niet anders. De studielast is enorm! De opleiding heeft een nieuwe stijl - deeltijd is gelijk getrokken met voltijd - en het is bijna niet te doen. Een derde van de klas is inmiddels uitgevallen, waarvan de meeste tussen september en nu.

Na de feestdag komt er een gesprek over de studielast. Ik zit zelf in deze klankbord-groep. Hopelijk kan er iets aan de werkdruk gedaan worden. Ik heb Dana de hele kerstvakantie uitgesteed aan de opa's en oma's. Gelukkig vindt zij dat geweldig en willen de opa's en oma's dat voor me doen. Romy's school loopt gewoon door. Januari wordt echt een piek-maand wat betreft mijn studie. 4 werkstukken waarvan 1 website (die ik zelf moet bouwen :schrik: ), 3 schriftelijke tentamens, grote stageopdrachten en het afronden van mijn middenbouwstage met bijhorende evaluaties en eindgesprekken.
Daarnaast zijn de equi- en hydrotherapie van Romy begonnen en er was alleen plaats onder schooltijd (mijn studietijd dus, maar ja Romy gaat voor, dus.... nog maar wat harder werken)

Verder gaat alles hier - op de nodige virussen na - prima. Phoebe maakt het uitstekend. Blij en vrolijk zoals altijd :dog:
Ik blijf wel lekker meelezen hoor, want ik ben heel benieuwd naar jullie wel en wee.

Ik wens jullie alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

En oja, de buurhond is nog steeds een vervelend, luidrustig beest. De buren zeggen eraan te werken, maar ik merk weinig resultaat. Ik weet niet goed wat er gebeurd als ik de politie bel. Wat zijn de consequenties voor die blaffer?

Mary

Bericht door Mary »

Sjonge Renate, dat is allemaal niet mis. Wat een drukte tegelijk.
Ik hoop dat je er met goed succes doorkomt. Hopelijk heb je nog
wel even tijd om gezellig kerst te vieren. Hou je haaks.
:pauze:

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik wens je veel succes Renate, de komende maanden, maar ik kan je wel vertellen, dat, als je eenmaal leerkracht bent, het niet rustiger wordt! Het werk wordt alsmaar zwaarder, bijv. door de aanwezigheid van rugzakkinderen, kinderen met een pgb, alle externe contacten, die daar noodzakelijkerwijs uit voortvloeien, herindiceringen rugzakjes, adviezen schoolverlaters en de daarbij behorende contacten voortgezet onderwijs en ouders, verplicht POP's, verplichte na-en bijscholing, begeleiding stagiaires en Lio'ers. Enfin, dat zijn een aantal van mijn december-januaritaken. Hebben we het nog niet over sint en kerst.....
Is allemaal helemaal niet vervelend om te doen, maar wel erg veel! Ik werk nu vanaf 1975 in het onderwijs, vind het nog steeds verschrikkelijk leuk, maar het takenpakket wordt elk jaar opnieuw zwaarder. De vakanties, waar veel mensen vaak wat afgunstig op zijn, heb je hard nodig en een deel ervan gaat ook gewoon op aan schooltaken.
Maar als je het onderwijs leuk vindt, dan is het, ondanks alles, een gouden baan!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Mary

Bericht door Mary »

:hmm:
Dat ziet er nog eens bemoedigend uit.
:schrik:

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Hoe bedoel je?
Ik vind het een zware baan, maar hard werken is erg lekker hoor!
En in het onderwijs krijg je van de kids zelf veel terug en dat geeft veel voldoening. Ik heb zelf besloten, om na de geboorte van mijn 2e (en later 3e en 4e) te parttimen. Ik werk 32 uur, wat neerkomt op maandag, dinsdag, woensdag en een aantal ict-taken, waarvan ik de tijd zelf kan indelen.
Ik begeleid dit jaar een LIO'er (Leerkracht In Opleiding, in de laatse studiefase), en dan valt mij opnieuw op, dat men denkt, dat het na het afstuderen allemaal wel rustiger wordt.

Mary

Bericht door Mary »

Mijn banen waren zonder kinderen, maar stom toevallig altijd alleen met
mannen als collega's. Maakt misschien niet eens veel verschil :hihi:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate, fijn om even wat van je te horen. Heel veel sterkte met alles èn vergeet er niet van te genieten dus! Poeh, wel pittig hoor!
Zet hem op! :hup:

Vervelend die blaffende buurhond. Politie erbij halen zal de boel wel op stelten zetten. Mary (ja toch?) zal zeggen: dan wordt de boel in elk geval goed wakker geschud! :scratch:
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Wij hebben ook zo'n zenuwenblaffer naast ons, maar Max is ook tijden stil. Dat maakt het makkelijker te verdragen. Hij gaat keffen als het rumoerig wordt in de straat, dus kinderen die thuis komen, fietsers enz. 's Zomers in de tuin kan hij er ook wat van. Aan de andere kant: Buren met honden zullen nooit moeilijk doen over het (wan)gedrag van jouw honden. Voordat Max bij de buren kwam, konden onze buurtjes 's morgens nog weleens fijntjes vragen, met zo'n afkeurend ondertoontje, wat er 's nachts toch aan de hand was geweest, want onze honden gingen zo tekeer. Dan had Pluk of Jip gemeend een reiger te moeten wegblaffen. Hadden zij besef, dat dat in de nacht toch allemaal heel anders lag..... , nee toch?

Help! Ik moet mijn kerstboom redden! 't Is Woezel's eerste kerst en ze loopt nu bitengewoon lollig te doen met een gejatte kerstslinger. Een gouden, wat wel weer leuk staat bij haar vachtje. Ze schudt er wild mee in de rondte en probeert Jip te verleiden het ding mee te helpen aan flarden te trekken!

Mary

Bericht door Mary »

Blaffen 's zomers in de tuin had ik niet zo'n moeite mee.
Die honden heb ik altijd zelf kunnen omkopen om daarmee te stoppen.
In huis blaffen, terwijl de bazen gewoon thuis zijn, zonder in te grijpen,
daar heb ik toch wel veel moeite mee. De politie :?: . Ik vrees dat dat
de verstandhouding niet veel goed doet. Buren nog vaker aanspreken
erop lijkt mij eerder de weg.

Mary

Bericht door Mary »

Wanneer je op internet zoekt naar mensen met hetzelfde probleem
valt vooral op dat de politie niet meer doet dan vermanend toespreken.
Ik vond er ook een die zelfs voor de rechter had gestaan. De rechter
vond het aanstellerij. Aan de gang met instanties levert niets op.
Klagen, samen met andere buren, zal de aangewezen weg zijn.

Martine

Bericht door Martine »

Renate, petje af hoor, hoe jij alles voor elkaar krijgt door keihard te werken.
Ik ben ook dagelijks op school te vinden (zeer actief lid OR ;) ) en de leraren hebben het inderdaad allemaal druk, zeker in deze periode. Maar stuk voor stuk doen ze het met veel liefde, en daar is het ook het vak naar!
Het is toch prachtig om kinderen in hun ontwikkeling te mogen begeleiden, zeker als je de resultaten ziet. Goede lerare(n)ssen zijn heel hard nodig in de maatschappij. Ga dus vooral door op deze, door jou ingeslagen weg!
Ik neem aan dat je praten met de buren allang hebt geprobeerd, moedeloos zul je ervan worden... :?
Het verschilt van situatie tot situatie, maar als je echt alles hebt geprobeerd, zou ik inderdaad de politie vragen om eens met hun te gaan praten. Wel vooraf vertellen (niet dreigen) dat je dat gaat doen om te kijken of zij jullie kunnen helpen in het komen tot een oplossing. Als je eenmaal het punt hebt bereikt dat je toch niets meer te verliezen hebt...
Ik was er echt geen voorstander van, maar mijn Bobbie jankte de buurt bij elkaar als ik even weg was tot groot verdriet van de buren. Hij heeft van mij uiteindelijk een schokband gekregen; en dat werkt in Bobbies geval prima. Je hoeft het toch niet te accepteren dat jouw eigen hond (in mijn geval) anderen tot overlast is?
Maar ik heb eerst wel heel veel andere methodes toegepast voor ik tot dit drastische besluit kwam. Helaas werkten die geen van allen...
Stel dat eens voor aan je buren? Bobbie krijgt allang geen schokjes meer hoor, hij laat het wel uit zijn hoofd om te gaan janken als hij de band omheeft, zo werkt het dus prima!

sterkte en succes!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

andrea21

Bericht door andrea21 »

jeetje Renate ik heb bewondering voor je hoor en je drukke gezin en zon zware studie en alles wat er om heen hangt. :thumbsup:

Tja blaffende honden hier naast hebben ze ook twee keffertje als hun niet thuis zijn gaan ze constant te keer vroeger stopte ze in de bench en dat ging wel maar tegenwoordig weet ik niet wat ze doen maar ze keffen behoorlijk weer de hele dag en meestal de hele avond en ze zijn nog wel eens weg met werken en uitgaan. Mijn hond blaft ook de boel bij elkaar als wij weg zijn en heeft een zware blaf dus ik durf er weinig van te zeggen maar ik ben eigenlijk heel weinig weg dus gebeurt het sporadisch maar. :roll:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maria schreef:Help! Ik moet mijn kerstboom redden! 't Is Woezel's eerste kerst en ze loopt nu bitengewoon lollig te doen met een gejatte kerstslinger. Een gouden, wat wel weer leuk staat bij haar vachtje. Ze schudt er wild mee in de rondte en probeert Jip te verleiden het ding mee te helpen aan flarden te trekken!
Een filmpje is wel iets teveel gevraagd wellicht :hihi:

Nou Renate, je gaat een drukke tijd tegemoet. :shock:
Fijn dat Dana lekker uit logeren gaat.
Ik hoop, als je iets meer tijd hebt, iets van de therapiën van Romy te horen..
lijkt me erg interessant.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Renate wat een werk allemaal, je hoofd loopt nog net niet om. Fijn dat Dana kan logeren bij de opa's en oma's.
Januari ook nog heel druk, hoop dat je daarna in een rustiger vaarwater komt met je studie.
Maria jij bent ook een duizendpoot denk ik, je werk, gezin, honden, de club, en het Smouzenblad. (vanochtend ontvangen)
Toch leuk van Woezel dat zij zichzelf in de slingers wil zetten, tenslotte wordt ze over een paar weken één jaar. :jeah2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Heb jij het smouzenblad al??? Ik niet! Meestal krijg ik eerst de proefdruk.....

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik heb hem ook al , Maria!
De vorige keer werd hij hier en daar in het westen des lands ook al wat later bezorgd. (Bij Martine bijv.)
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Is het laatste blad bij deze drukker. We gaan iets interactiefs proberen. Heel spannend allemaal, want het werkt totaal anders dan we gewend waren. De nieuwe drukker is de enige in Nederland die op deze manier nieuwe werkt.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, je vertelde er al over toen je bij ons/Roosje kwam kijken.
Iets wat je zelf letterlijk in delen in kunt vullen via internet, dacht ik?
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ja, zoiets. Je vult via een account een soort van webruimte, wat eigenlijk je blad in wording is. Ik vind het een beetje moeilijk uiileggen. Het gaat ons op den duur tijd besparen en heel veel gedoe met ouderwetse post. De kopij voor het kerstblad had ik klaargemaakt als een PDF, maar niet alle lettertypen waren ingesloten. Dus moest het toch per stick of cd, en dat in deze drukke tijd voor de postbezorging. Toen deed de drukker me een tip aan de hand: Je kunt een gratis account krijgen bij yousendit.com en dan kan je gratis heel grote bestanden sturen, naar wiens mail-adres dan ook. Ons clubblad was 18 MB en binnen 1 minuut was het op de plek van bestemming. De techniek staat voor niets, toch?

Gesloten