Vandaag zijn de pups gewogen en hebben ze allemaal een nieuw lintje gekregen.
We zullen ze voortaan bij hun kleur noemen.
Hier volgen wat gegevens van elke pup + de gewichten van de geboorte en vandaag:
rood / reutje / 233 gram / 254 gram
donkerblauw / reutje / 264 gram / 288 gram
oranje / reutje / 214 gram / 231 gram
paars / teefje / 249 gram / 255 gram
lichtblauw / reutje / 194 gram /
180 gram
bordeaurood / reutje / 261 gram /
218 gram
fuchsia-rose / teefje / 217 gram / 219 gram
turquoise / reutje / 246 gram / 265 gram
lichtroze / teefje / 203 gram /
180 gram
We hebben de 6 sterkste pups even meegenomen in een warme mand, de kamer uit, zodat de 3 pups die waren afgevallen Fieke even een kwartiertje voor zich alleen kregen. Fieke kon ze zo niet horen en kon zich dus even alleen op hen richten. De pups lagen alle 6 overigens innig tevreden te slapen in hun warme mandje.
Lichtblauw en lichtrose begrepen wat de bedoeling was, en zogen zich gretig vacuum aan een tepel, maar bordeau leek daar niet toe in staat. Wij hebben de indruk dat dit zorgenkindje te zwak is om te zuigen en nog geen druppel heeft binnengekregen. Zijn geboortegewicht was zo goed gisteren dat wij ons om hem geen zorgen maakten.
We hebben bij hem wat druppels melk naar binnen gewerkt. Het leek hem wel te smaken, maar waarschijnlijk was het teveel van het goede, want hij kreeg het toen erg benauwd en spuugde het even later weer uit. We hebben hem weer bij een tepel van Fieke gehouden, en het ging al wat beter, maar hij hapte toch nog niet echt. Fieke heeft hem grondig belikt en dat zorgde er wel voor dat hij wat ging tegenspartelen en dus weer wat ging bewegen. Toch hebben we goede hoop dat het ook met hem goed zal komen, hij krijgt nu wat extra aandacht en een voorkeursbehandeling tot hij weer wat is bijgetrokken.
Dorien heeft het er maar druk mee. Ik help haar zoveel ik kan en zal het internetgedeelte voor mijn rekening nemen.
Voorlopig houden ze het nog lekker rustig qua bezoek. Dorien schrok vanmiddag best wel een beetje toen ze besefte dat alle nieuwe eigenaren veelvuldig langs zullen willen komen. Inmiddels heeft de tweede eigenaar zich gemeld. Misschien toch een tip voor de wachtlijstbemiddelaars: overleg even met de teefeigenaar wanneer je de nieuwe mensen gaat inlichten zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Dorien verwijst de mensen nu voorlopig naar de foto's op de diverse sites en heeft hun e-mailadressen genoteerd om ze - voorlopig - zo op de hoogte te kunnen houden.
Nog iets om over na te denken: wat doe je als een pupje onverhoopt komt te overlijden en alle nieuwe eigenaars telefonisch al blij gemaakt zijn met het nieuws dat hun langverwachte pupje eindelijk is geboren? Misschien is een weekje wachten toch zo gek nog niet...
- wordt vervolgd -
Loes, de ik zend je straks weer wat nieuwe foto's
groet, Martine