Bobbie's kids met Victoria en Fieke.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Re: Bobbie's kids

Bericht door Erna »

Leuk die uitgebreide in formatie over Fieke en de pups. Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat met de pups. En een van de nieuwe eigenaren laat er geen gras over groeien, leuk dat die al zo snel heeft gereageerd. Kan ze vanaf het allereerste begin alles op de voet volgen.
Die bandjes vond ik ook wel een beetje eng. Later toen ze veel beweeglijker werden heb ik ze afgedaan, met vier pups kon ik ze goed uit elkaar houden, dat is met negen wat lastigen, zeker omdat er 6 van het zelfde geslacht tussen zitten.
Hoe zijn de kleuren verdeelt Martine. Welke zijn blond en welke zijn donker?
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: --- :dog: :dog: :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Nee Ariënne, Dorien was zelf ook erg verbaasd.
Ze gaat Fredie vandaag even bellen, want volgens ons weten ze helemaal niet dat er een teef niet en een reutje (nog) niet mag worden vrijgegeven.
Een teefje gaat naar een vriendin van Dorien, die al een tijd op de wachtlijst staat, zodat ze haar zelf goed kan volgen, en zoals jullie weten zit ik zelf nog steeds in ernstige twijfel over wel of niet een zoon van Bobbie. Ik besef me namelijk heel goed dat dit mijn laatste kans is, en wil nog een paar weken mogen nadenken.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Martine

Bericht door Martine »

Erna schreef: Hoe zijn de kleuren verdeelt Martine. Welke zijn blond en welke zijn donker?
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: --- :dog: :dog: :dog:
Uit mijn hoofd weet ik het nog niet... :oops:
Je kunt het wel zien bij de foto's die Ria op haar site heeft geplaatst. Ze volgt alles enthousiast op de voet en heeft zelfs een eigen pagina voor dit nest aangemaakt.
Voor vragen kunnen we altijd bij haar terecht en ze is enorm onder de indruk van de grootte van dit nest van één van haar afstammelingen...

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Go...Bobbie... :boogie:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Volgens mij gaat Fredie niet tot verdelen over voordat de fokker dat heeft aangegeven. Zou ze wel via Fredie komen?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat knap dat Dorien toch al de energie heeft gehad om zo uitgebreid verslag te doen over alles. Ze moet toch wel kapot zijn. :gaap:
Ook al doet moeder Fieke het grote deel zelf, met zo'n groot nest blijf je evengoed druk.

De nieuwe eigenaren worden pas ingelicht als de fokker groen licht geeft.
Wij zelf vinden het prettig om dat zo snel mogelijk te doen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Dorien heeft Fredie vandaag al diverse keren proberen te bereiken, en een antwoordapparaat ingesproken. Ze heeft haar wel gesproken gisteren, maar ze twijfelt gewoon of zij ervan op de hoogte is dat deze 2 pups (nog) niet zijn vrijgegeven.

Straks volgt een wat uitgebreider verslag over dag 2 van de pups...

groet, Martine

Martine

Bericht door Martine »

Vandaag zijn de pups gewogen en hebben ze allemaal een nieuw lintje gekregen.
We zullen ze voortaan bij hun kleur noemen.

Hier volgen wat gegevens van elke pup + de gewichten van de geboorte en vandaag:

rood / reutje / 233 gram / 254 gram
donkerblauw / reutje / 264 gram / 288 gram
oranje / reutje / 214 gram / 231 gram
paars / teefje / 249 gram / 255 gram
lichtblauw / reutje / 194 gram / 180 gram
bordeaurood / reutje / 261 gram / 218 gram
fuchsia-rose / teefje / 217 gram / 219 gram
turquoise / reutje / 246 gram / 265 gram
lichtroze / teefje / 203 gram / 180 gram

We hebben de 6 sterkste pups even meegenomen in een warme mand, de kamer uit, zodat de 3 pups die waren afgevallen Fieke even een kwartiertje voor zich alleen kregen. Fieke kon ze zo niet horen en kon zich dus even alleen op hen richten. De pups lagen alle 6 overigens innig tevreden te slapen in hun warme mandje.
Lichtblauw en lichtrose begrepen wat de bedoeling was, en zogen zich gretig vacuum aan een tepel, maar bordeau leek daar niet toe in staat. Wij hebben de indruk dat dit zorgenkindje te zwak is om te zuigen en nog geen druppel heeft binnengekregen. Zijn geboortegewicht was zo goed gisteren dat wij ons om hem geen zorgen maakten.
We hebben bij hem wat druppels melk naar binnen gewerkt. Het leek hem wel te smaken, maar waarschijnlijk was het teveel van het goede, want hij kreeg het toen erg benauwd en spuugde het even later weer uit. We hebben hem weer bij een tepel van Fieke gehouden, en het ging al wat beter, maar hij hapte toch nog niet echt. Fieke heeft hem grondig belikt en dat zorgde er wel voor dat hij wat ging tegenspartelen en dus weer wat ging bewegen. Toch hebben we goede hoop dat het ook met hem goed zal komen, hij krijgt nu wat extra aandacht en een voorkeursbehandeling tot hij weer wat is bijgetrokken.
Dorien heeft het er maar druk mee. Ik help haar zoveel ik kan en zal het internetgedeelte voor mijn rekening nemen. :)

Voorlopig houden ze het nog lekker rustig qua bezoek. Dorien schrok vanmiddag best wel een beetje toen ze besefte dat alle nieuwe eigenaren veelvuldig langs zullen willen komen. Inmiddels heeft de tweede eigenaar zich gemeld. Misschien toch een tip voor de wachtlijstbemiddelaars: overleg even met de teefeigenaar wanneer je de nieuwe mensen gaat inlichten zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Dorien verwijst de mensen nu voorlopig naar de foto's op de diverse sites en heeft hun e-mailadressen genoteerd om ze - voorlopig - zo op de hoogte te kunnen houden.

Nog iets om over na te denken: wat doe je als een pupje onverhoopt komt te overlijden en alle nieuwe eigenaars telefonisch al blij gemaakt zijn met het nieuws dat hun langverwachte pupje eindelijk is geboren? Misschien is een weekje wachten toch zo gek nog niet...

- wordt vervolgd -

Loes, de ik zend je straks weer wat nieuwe foto's :)

groet, Martine

Mary

Bericht door Mary »

Martine schreef:
Nog iets om over na te denken: wat doe je als een pupje onverhoopt komt te overlijden en alle nieuwe eigenaars telefonisch al blij gemaakt zijn met het nieuws dat hun langverwachte pupje eindelijk is geboren? Misschien is een weekje wachten toch zo gek nog niet...

groet, Martine
Lijkt mij ook, zeker bij een dergelijk groot nest. Een minder sterk hondje
heeft weinig in te brengen dan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jajo

Bericht door Jajo »

Pas bij het zelf voeden op, dat de melk niet in de longen komt. Daar kunnen ze het Spaans benauwd van krijgen, om over de rest maar te zwijgen.

Bij een groot nest, zeker waar een paar zwakke pups in zitten, moet je niet voor 3 weken iemand van buitenaf toelaten. Na die drie weken hebben ze de meest kwetsbare tijd gehad.

Ik denk dat je dit allemaal zelf ook wel weet, maar ten overvloede...!

Groetjes, Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik hoop dat het kleintje goed gaat drinken. Heel verstandig om de kleinere af en toe volop de kans te geven. Er zijn maar 8 werkende tepels, dus zo'n kleintje kan altijd de sigaar zijn en dan verzwakt het snel.
Zo'n zorgzame moeder met zo'n grote verantwoordelijkheid kan misschien ook maar het beste een flinke tijd haar energie besteden aan haar zware taak, zonder zich zorgen te moeten maken om 'vreemd' volk over de vloer.
Je raad klinkt goed Jozé !!
Overigens vind ik de gewichtjes heel mooi.
Zeker geen kleintjes !!!! Wat een super mam.

loes

Bericht door loes »

Martine schreef:Dorien heeft Fredie vandaag al diverse keren proberen te bereiken, en een antwoordapparaat ingesproken. Ze heeft haar wel gesproken gisteren, maar ze twijfelt gewoon of zij ervan op de hoogte is dat deze 2 pups (nog) niet zijn vrijgegeven.

Straks volgt een wat uitgebreider verslag over dag 2 van de pups...

groet, Martine
Er was vandaag een gedragstest, dus daarom Fredie was niet bereikbaar.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Niemand van buitenaf voorlopig... Maar hulp van Martine kan dan toch zeker wel, neem ik aan. Is hard nodig, schat ik in...
Hoe schoon moet je alles houden en hoe voorkom je dat een pup melk in de longen krijgt? Klein gaatje in de speen?

Sterkte daar! :hup: Zet hem op!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Martine

Bericht door Martine »

Bordeau heeft gedronken! :cheer:
Dorien heeft hem met het (nieuwe) flesje wat te drinken gegeven, en uiteindelijk ging er wat in.
Ze heeft hem even alleenrecht op Fieke gegeven en hij heeft 8 minuten daadwerkelijk de tepel in zijn mond gehad. Tot dan toe ging zijn bekje niet open.
Eerst is toch even zijn bekje gecheckt, of hij geen open gehemelte had, maar dat was gelukkig niet het geval. Niet willen drinken zou dat namelijk als oorzaak kunnen hebben.
Vannacht zal Dorien deze procedure nog een aantal maal herhalen, zodat hij wat kan aansterken, en goed kan meekomen met zijn broers en zusjes.
Over de twee andere afvallers (lichtroze en -blauw) maken we ons geen zorgen, die koppelen zichzelf regelmatig aan.
Rood was het er als enige totaal niet mee eens dat hij werd gescheiden van zijn moeder. Hij had zich vacuum gezogen en was moeilijk te verwijderen. Met hem gaat het dus prima! :) Ik geloof dat dit erg grappig was om te zien! :lol:
Dorien gaat haar tweede nacht in, ik hoop dat ze toch wat aan slapen toekomt!
Dit schijnt namelijk de rustigste periode te zijn van het hebben van een nestje... dat belooft nog wat voor de komende weken. Gelukkig woon ik in de buurt en ben (en mag) ik meehelpen, daar waar nodig.
Als reueigenaar bof ik toch maar, dat ik dit toch mag meemaken... Dorien en Eelco, bedankt! :boeketje:
Het heeft me altijd enig geleken een nestje te hebben, maar aangezien ik met mijn leven absoluut niet wist of ik over twee jaar nog wel thuis zou zijn, ben ik toen voor een reu i.p.v. een teef gegaan.
Gelukkig een "weinig mannelijk reutje", zo heb ik toch nog mijn semi-teefje. ;)
Ik moet er voor Fieke niet aan denken hoe ze er nu bij zou liggen als hij wel erg mannelijk was geweest... (20 pups :?: :!: :?: )

groet, Martine

Mary

Bericht door Mary »

Er staat een foto op de site met het voeren via een flesje.
Ik denk dat die houding van de pup niet goed is.
Hij ligt echt achterover.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hopelijk wordt het een echte Bordeaux -dog :hihi:
Fijn dat hij wat drinkt.
Ik denk dat met zo'n groot nest juist de begin periode erg druk is.
Voortdurend in de gaten houden of alle kleintjes wel genoeg aan bod komen :shock:
Dan is het zeulen met borden kindermeel en puppyvoer een kleinigheid :mrgreen:
En al die poepjes , ach :gaap: kinderwerk ;)

Erna

Bericht door Erna »

Martine je hebt het er als reueneigenaar maar druk mee, wie had dat kunnen denken. Leuk om dat van zo nabij mee te maken en ik denk dat Dorien heel blij is met je hulp.
De pups hebben een heel mooi gewicht, dacht dat ze alle negen om en nabij de 200 gram zouden wegen. Lisa had maar vier pups en de zwaarste was 238 gram.
Daar zitten vier van Fieke's pups nog boven, krijg nog medelijden met haar als ik er aan denk.
Jammer dat er een paar pupjes waren afgevallen, met zo'n groot nest vallen er altijd een paar buiten de boot. Met de extra aandacht die ze nu krijgen komt dat weer in orde.
Als Fieke genoeg melk heeft zou ze ook een sterke pup eerst de tepel voor kunnen laten trekken, niet zo lang anders is hij leeg. Als de melkproduktie goed op gang is gekomen haal je de sterke pup van de tepel door je vinger heel voorzichtig tussen bekje en tepel te duwen zodat het vacuumzuigen wordt opgeheven. Daarna kan de wat zwakkere pup aan die tepel gelegd worden, het kost dan minder kracht om de melk uit de tepel te zuigen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Poeh, wat veel foto's al.
Het is toch echt wel volle bak hoor.
Arme moederhond, wel gelukkig dat het geen zomer is.

Mary

Bericht door Mary »

Op dit moment ga ik voor rood.
Ben benieuwd of we die nog terugzien over een paar jaar.

Gesloten