L♥tje & Buddy

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martina

Re: L♥tje & Buddy

Bericht door Martina »

corrie schreef:Wat een verrassend neeuws. :friends: En nog 4 ook. Spannend. Nu kunnen nullijn in de voorbereidingen storten.
Ja leuk, hé, overal getrap in het buikje, waar je ook met je hand voelt. Ze zijn lekker aan het spelen, dat word wat straks :wave:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vier gezien...kunnen er ook vijf of zes zijn.
Ik zou maar geen koffie bij de buurvrouw gaan drinken als nummer vier geboren is. :hihi: :grijns:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martina

Bericht door Martina »

dan maar bij ons :mrgreen: :koffie: :taart:,
kan de buurvrouw meteen gaan helpen
Maar een andere vraag: In principe ben je alleen bij de bevalling met de hond, toch? En mocht je een vraag hebben kan je iemand bellen?! En als zich iets onverwachts voordoet dan moet je toch de da bellen, juist?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Natuurlijk! Bij twijfel altijd de DA bellen.
Lees je goed in. Zoek ook op websites ...b.v. wanneer moet je een DA bellen als het allemaal te lang duurt.
Hier op het forum is natuurlijk ook van alles te vinden.

Kijk even welke DA dienst heeft rond die tijd en kaart het alvast aan.

Geen goede kennis met ervaring?

Trix

Bericht door Trix »

He ik bedenk mij op ene dat de andere beheerster Martine ook bij jou ergens in de buurt woont , nu weet ik dat ze verhuist is maar volgens mij nog steeds in de buurt bij jou , misschien een idee om haar eens via het forum een pbtje te sturen . Ik weet niet natuurlijk of zij echt ervaring heeft met nestjes , maar je kunt het haar wellicht vragen.
Ik denk maar een beetje mee he .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

bevalling norma (Small).jpg
bevalling norma (Small).jpg (103.27 KiB) 3815 keer bekeken
Ik (en heel veel andere fokkers ) had altijd Maria als standby, ze was niet altijd op tijd voor de eerste(n) (we woonden niet altijd in Rotterdam) maar een grote hulp bij de rest van het nest. Ze had trouwens vaak een extra hulpje: Jiske, zie foto
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Trix schreef:He ik bedenk mij op ene dat de andere beheerster Martine ook bij jou ergens in de buurt woont , nu weet ik dat ze verhuist is maar volgens mij nog steeds in de buurt bij jou , misschien een idee om haar eens via het forum een pbtje te sturen . Ik weet niet natuurlijk of zij echt ervaring heeft met nestjes , maar je kunt het haar wellicht vragen.
Martine is bij 1 bevalling geweest, die waar haar Bobbie vader van was. Wel een heel groot nest nl 9 pups.
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Martina schreef:dan maar bij ons :mrgreen: :koffie: :taart:,
kan de buurvrouw meteen gaan helpen
Maar een andere vraag: In principe ben je alleen bij de bevalling met de hond, toch? En mocht je een vraag hebben kan je iemand bellen?! En als zich iets onverwachts voordoet dan moet je toch de da bellen, juist?
Ik weet niet of je alleen bent of dat er meerdere huisgenoten bij jou thuis zijn maar ik zou persoonlijk niet alleen willen zijn met een bevalling. Je krijgt het best druk vooral als er al een pupje geboren is en de andere(n) er aan komen. Vliesjes openmaken bij het hoofdje eventueel nagestrengetjes doorknippen, afbinden indien nodig. Pupjes droogwrijven, pupjes wegen, moederhond geruststellen. Laten drinken, misschien een blokje druivensuiker geven, handdoeken verschonen. Ik zou je best willen helpen maar je woont voor mij te ver weg.
Je krijgt een coach toegewezen waar je eventuele vragen aan kan stellen. Maar die is niet met de bevalling aanwezig maar misschien kan dat wel, ik weet ook niet of dat mogelijk zou zijn.
Goed inlezen, eventueel hier op het forum nog wat nalezen. Oa bij de nestjes van Charlotte, Loes, Jeanette, Maureen en die van mij.
Je krijgt trouwens van Maria v Gaalen een zeer uitgebreide beschrijving hoe te handelen. Aanrader is ook de Fokkerswijzer, te bestellen bij Loes.
En altijd telefoonnr van de DA bij de hand houden en van te voren inlichten en kijken welke DA er dienst heeft.
Succes met de voorbereidingen.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 31 mar 2018, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Helemaal mee eens. Extra handen zijn erg welkom, vooral als de pups vlot na elkaar komen.
En als er even een momentje ruimte is vast wat foto's maken :grijns:
Maar de zorg voor moeder en pups gaat voor hoor!!!!!!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Extra handen zijn prima, maar liefst wel bekenden van je hond. En houd de rust erin. Ik weet van honden die gewoon stopten met bevallen tot de vreemden weg waren, en die heel onrustig werden van gepraat en kreten van de omstanders.
Probeer er iemand bij te hebben met verstand van zaken, die niet druk praat en die bekend is.
DA bellen bij elke twijfel, en vooraf inlichten dat er een bevalling aan zit te komen.
Het kan zijn dat Lotje eerst even niet precies weet wat ze moet doen, als de pup geboren wordt. Dan moet jij het snuitje vrijmaken van de vliezen als ze er nog omheen zitten, het pupje moet kunnen ademen...
Maar het helemaal alleen doen, lijkt mij niet fijn. Je hebt het druk met veel dingen tegelijk.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Martina

Bericht door Martina »

Dank, dank, dank!! Nee, alleen ben ik niet, hiermee bedoelde ik zonder een deskundige. Wij zijn met 3/4 Dus mijn man (mits hij er is) dochter (18) en zoon (13).
Een kennis in de buurt die cool blijft en ook een eigen nestje met 7 pups heeft gehad en vorig jaar met en kat. Dat is wel een vertrouwde en op fietsafstand.
Een coach heb ik begrepen heb ik in Naarden, maar dat is zeker niet om de hoek.
DA ga ik noch inlichten en van Fredie heb ik een brochure over fokken gisteren ontvangen en het boek "de geboorte van de hond" van Naaktgeboren ben ik ook nog aan het lezen.
Heb nu nog de tip gekregen om beter geen vers vlees te geven ivm met eclampsie. Dat was wel nieuw voor me, maar er lijkt een verband te zijn met eclampsie en vers vlees.
Lotje krijgt sindsdien ze bij ons is overdag brokjes, en als dinner worst van Jarco (nu een opvolger hiervan sinds 2 wkn ). Weet nu niet of ze de overstap na brokjes accepteerd, want die laat ze tegenwoordig staan, erger nog ik heb haar ipv brokjes een kleine portie van de worst gegeven naast haar avondeten. Maar puppybrokjes blijken er geschikter te zijn . Misschien moet ik een mix van puppybrokjes met een beetje worst erdoorheen maken, denk dat kan lukken. Pfffff...... wat een hoop dingen ineens :o

Martina

Bericht door Martina »

loes schreef:
bevalling norma (Small).jpg
Ik (en heel veel andere fokkers ) had altijd Maria als standby, ze was niet altijd op tijd voor de eerste(n) (we woonden niet altijd in Rotterdam) maar een grote hulp bij de rest van het nest. Ze had trouwens vaak een extra hulpje: Jiske, zie foto
.... heerlijk deze herinneringsfotos!! Nu ik Jiske natuurlijk ken is het extra leuk om te zien :thumbsup:

Martina

Bericht door Martina »

Trix schreef:He ik bedenk mij op ene dat de andere beheerster Martine ook bij jou ergens in de buurt woont , nu weet ik dat ze verhuist is maar volgens mij nog steeds in de buurt bij jou , misschien een idee om haar eens via het forum een pbtje te sturen . Ik weet niet natuurlijk of zij echt ervaring heeft met nestjes , maar je kunt het haar wellicht vragen.
Meedenken is meer dan welkom Trix, dankje!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe gaat het met het moedertje?
Hoeveel is ze aangekomen?

Martina

Bericht door Martina »

Ze is eigenlijk maar 1 kg aangekomen, dacht dat het meer moest zijn. Ze was altijd 7 kg de laatste tijd, nu 8 kg. Maar verder is alles prima, haar voorkeur zijn korte wandelingen, puppies spelen in haar dikke buik (misschien op de site van de club al te zien) temperatuur meet ik sinds ergisteren, zit bij 37,9 - 38,1. Vanochtend even 37,6 maar 's middags weer 38. Dus nog is het rustig maar zitten ongeveer op dag 56/58. Alles (behalve ik, moet nog een lijstje voor mezelf maken :grijns: ) is klaar. Lotje stelt het op prijs dat ik in de buurt ben, dat is wel duidelijk.
Ze krijgt nu puppybrokjes, vlees moest ik haar niet meer geven heb ik begrepen maar ze vind de brokjes niet echt nodig. Ik dus wel, daarom krijgt ze nu gehakte puppybrokjes met ietsje worst erdoorheen gemengd, dan gaan ze er wel in.
Voor de rest is het nu dus nog afwachten .....

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het worden vast geen hele grote pups. Het kan ook zijn dat er wat van haar eigen gewicht in de pups is gaan zitten. Je bent haar natuurlijk pas wat gaan bijvoeren toen je wist dat ze drachtig was.
Dus één kilo is zo gek nog niet. Ze moet ook nog eventjes.
De laatste dagen...... :love:

Trix

Bericht door Trix »

Dat klinkt allemaal voorspoedig .
Je bent al goed bezig , ik volg je graag als onervaren fokkertje in spé
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

Martina schreef:puppies spelen in haar dikke buik (misschien op de site van de club al te zien).
Ja, het lukte ze te uploaden en zichtbaar te krijgen.
Soms kan de site niet met bepaalde filmpjes overweg, van het nest van Bo lukt het niet jammer genoeg.
H K Jelle 13-5-2004

Martina

Bericht door Martina »

Super, dank Loes. Vooral bij 16 sec is mooi een puppie trap te zien :springertje:

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk, ik ga gauw kijken :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Gesloten