Belevenissen van Stijnke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: Belevenissen van Stijnke

Bericht door Maureen »

Ja, die beloning vonden zowel Dorus als Stijnke toch wel erg de moeite waard. :)
Stijnke kan zo stuiteren en hieperen, maar als ze steun moet geven is ze ineens de rust zelve. En Dorus maakt daar dankbaar gebruik van lijkt het. Het is een bijzonder span die twee.
En ach, de auto komt wel weer goed. Is goed te repareren volgens de garage... 4 december zijn we aan de beurt en tot die tijd rijdt-ie nog wel even door.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

Tjonge dat was even schrikken :( gelukkig geen persoonlijke ongelukken en ook de hondjes geen narigheden. Dat afhandelen blijft altijd een gedoe. Fijn dat Dorus niet heeft gespuugd. Mooi dat ze toch nog met de speurles mee konden doen. Groetjes Alida :)
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi: vandaag hadden we het spel "eigen tijd" bij de behendigheid.
Je moet dan van tevoren opgeven hoe lang je over het parcours denkt te doen.
Dan ga je lopen en wordt je tijd opgemeten. Iedere seconde ernaast is een strafseconde en daarbij komen dan nog fouten en weigeringen met 5 strafseconden per fout of weigering.
Dit is een spel waarbij het dus geen enkel probleem is dat ik langzamer loop dan de meeste anderen en je alle tijd kunt besteden aan zorgvuldig lopen zonder fouten. Zolang je maar goed schat hoe lang je erover doet. Ik had geschat dat we de paaltjes een keertje over zouden moeten doen, omdat Stijnke de eerste ronde bijna altijd eruit schiet en dan opnieuw moet (door haar enthousiaste gekwek tussendoor).
Maar dat hoefde niet. Alles ging in één keer goed en we zaten er maar 7 seconden naast (te snel). Niet gek. En daarna was er nog genoeg tijd om allemaal nog een rondje te doen voor de extra lol.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Heerlijk zo op je gemak alle onderdelen pakken, en dan boven verwachting alles goed doen en tijd overhouden. :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Stijnke is nog wel extra blafferig zonder onze Baukje. Ze is super alert of ze haar misschien toch nog ziet. Maar ze loopt niet te zoeken. Ze komt ook nog meer dan anders om knuffels en aandacht.
Tijdens de behendigheid had ze zoveel aandacht dat we een foutloos parcours liepen, zelfs zonder weigeringen. De juf had er niks aan toe te voegen zei ze. Wat een flink compliment is, want ze is zeer goed in verbeterpuntjes vinden. We worden echt een team, Stijnke en ik.
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn om nu zo goed met elkaar te werken. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijne afleiding voor Stijnke. :thumbsup:

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Trix

Bericht door Trix »

Mooi :friends:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ook met Stijnke lekker aan de slag na een verdrietig afscheid.
Dat doet goed, vooral als e.e.a ook nog eens vlekkeloos verloopt.

Het zal even duren voordat ieder zijn plekje weer gevonden heeft.
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Na een paar heftige dagen door het vuurwerk, is Stijnke weer tot rust gekomen.
"Gelukkig" hebben wij vuurwerk minnende buren, dus het was de hele avond superfeest voor de deur. Maar, buiten de toegestane tijden hadden we alleen geknal van voorbijgangers en dat was verderop.
Toch leverde Stijnke een topprestatie, want tussen 14.00u en 02.00u heeft ze het gepresteerd om niet te plassen. Daarna was het rustig genoeg voor haar om eindelijk even de tijd en rust te nemen. Wat een opluchting. :fluit:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Heerlijk dat het voorbij is , en ik weet niet hoe het bij jullie was maar kreeg echt de indruk dat de oproep die gedaan was om tussen 22.00 uur en 23.00 uur geen vuurwerk te knallen om de mensen de gelegenheid te geven hun hond uit te laten gehoor aan was gegeven , niet dat het helemaal stil was maar leek echt een heel stuk minder .
Ik kon makkelijk buiten lopen met ze , maar ze hebben zich sowieso goed gedragen .
Geen piep gehoord , ze hebben samen gespeeld en tijdens het hoogte punt gingen ze gewoon slapen .
Wel was Bero aan het eind een beetje aan het hijgen . Maar verder super verlopen , toch heel blij dat we het weer gehad hebben .

Trouwens, iedereen nog de beste wensen :wave:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

Nou je het zegt Trix, ik had ook op een moment het idee dat het ineens veel rustiger was. Dacht eigenlijk dat ze honger hadden gekregen :grijns: want het leek hier van vroeg tot laat wel oorlog. En dat terwijl we in de rustigste wijk aan de rand van de stad wonen. Maar daarna ging het geknal weer verder.
Onze dieren geven er gelukkig ook niet om, de katten zijn wel iets alerter, ook door de kleuren in de lucht.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Maureen schreef: Toch leverde Stijnke een topprestatie, want tussen 14.00u en 02.00u heeft ze het gepresteerd om niet te plassen. Daarna was het rustig genoeg voor haar om eindelijk even de tijd en rust te nemen. Wat een opluchting. :fluit:
Ook onze Sammy had die topprestatie, na het rondje op de Hatertse Vennen waar alleen knallen in de verste te horen waren en ze zich toch al niet op haar gemak voelde heeft ze haar volgende plasje om een uur of half 3 vannacht gedaan. Wel meerdere keren geprobeerd of ze er uit is wilde maar ze was te gestressd om niet verder dan de voortuin te gaan maar daar plaste ze ook niet. We hebben een avond vol geblaf en gestress doorstaan maar vraag me niet hoe, het was compleet oorlog hier in de buurt. Van mij mogen ze vuurwerk verbieden.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

In ieder geval hebben ze het allemaal overleefd.
Guusje kreeg het eerst niet zo mee, maar later na een harde knal schoot ze in de stress waar ze pas heel laat weer uit kwam.
Stien was alert bij de harde knallen, was wat nerveuzer, maar zo rond 23.30 uur vond ze het nieuwe bot toch wel erg lekker en had hoofdzakelijk haar voorkeur, gelukkig.
Gisterochtend een grote ronde door het dorp gelopen, verharde wegen en aan de riem.
Gewoon de veiligste manier, want al was het hier overdag goed te doen, er werd toch wel hier en daar geknald.
Onder zachte dwang deden beiden diverse keren een plas in de tuin.
Ook nog na de jaarwisseling.
Vanaf 1.00 was het hier weer heerlijk rustig en hebben we allemaal rustig kunnen slapen.
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij hadden Stijnke vanaf 10.00u 's ochtends tot 2.00u 's nachts bijna continu op schoot. Zodra één van ons zat, zat ze op schoot. Dorus ernaast aan onze voeten.
Wat mij betreft mag het ook verboden worden. Van een mooi siervuurwerk kan ik best genieten, maar al die herrie word ik net zo stapel van als de honden....
Vandaag gelukkig weer bijna helemaal stil. Heerlijk! :jeah2:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, arme hondjes toch. :(:)
Gelukkig weer gehad voor een jaar.
:?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

Hier presies hetzelfde Maureen :( constant op schoot, stress, blaffen pfff. Gelukkig alles weer voorbij en blije hondjes en baasjes :) Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo is dat. Ze blijven er gelukkig niet in hangen. Over is klaar.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

En dan is daar ons vreetmonstertje Stijnke. Ik kreeg zowat een hartstilstand vanmiddag.
Lies zat met haar bordje op haar knieën nog wat olympisch schaatsen mee te pikken en roept ineens "waar is mijn pil?!" Na een onhandige beweging was dat duidelijk: pil vloog alsnog door de lucht en hop bij Stijnke in haar bek.
Eer ik er iets uit had, was niet meer precies vast te stellen hoeveel ze binnen had gekregen. Kon wel een halve zijn, want ik had ongeveer een halve eruit weten te schrapen. De pil viel nogal snel uitelkaar.
Lies nog heel onthutst: het was maar een klein pilletje (en gelukkig geen hoge dosering)... En ik dacht: het is ook maar een klein hondje. DA bellen! :bibbers: De assistente moest eerst het vergiften centrum bellen, want de DA wist ook niet wat zo'n bloeddrukverlager kon doen en hoe te handelen. Even later kwam het verlossende woord: niet laten braken, dat heeft toch geen zin bij zo'n kleine hoeveelheid. De kans is groot dat ze het toch niet meer uit de maag krijgt. Wel actieve kool (Norit dus) en even langs komen voor controle, wegen i.v.m. dosering en poeder ophalen. En in de gaten blijven houden. Gelukkig neemt Stijnke dat spul makkelijk in. Scheutje karnemelk en ze had de eerste 20 gr. zó naar binnen. Ze heeft tot nu toe geen enkel blijk gegeven van sufheid, traagheid of duizeligheid en is ook niet flauwgevallen. Heeft net wel met smaak haar tweede prutje weggewerkt (5 gr) en heeft nu nog 5 porties te gaan van 5 gr. tot we het klokje twee keer rond zijn. We hoeven er de wekker niet voor te zetten volgens de DA, maar of ik nou helemaal gerust ga slapen :?: :?:
Maureen

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Jeminee!!!
Wat een hond, die Stijnke, om zo`n pil gewoon op te happen!
Laat je haar vannacht bij je slapen?
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er nu nog effecten komen, het lijkt me toch een veilig idee.
Tjonge, je maakt wat mee..... :fluit:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Gesloten