Indy en Boef

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Indy en Boef

Bericht door Maureen »

Wat een heerlijke dag voor het tijd is om afscheid te nemen van de eerste uitvlieger.
Bijzonder is het toch altijd weer hoe ze ineens ook klaar zijn om te gaan.
En maar goed dat oma Beer wat daadkrachtiger optreedt dan haar dochter. :hihi:
Ik had het wel willen zien, dat stel aan het apekooien.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Sterkte vandaag Jet en Chiel. :jeah:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nog even knuffelen...en daar gaat hij dan... zijn nieuwe leven tegemoet.
:jeah:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

gwen
Site Admin

Bericht door gwen »

jetwolrich schreef:En het lijkt wel of Balder en Billie opeens klaar zijn om hun nieuwe leventje te beginnen. :thumbsup:
De wijde wereld in. Afbeelding

Maar veel familiewandelingen organiseren :)
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Balder is vanochtend bepakt en bezakt vertrokken naar zijn nieuwe huis.
Hij zat lekker in de bench in de auto met zijn Ikeahond, die heerlijk ruikt naar alles wat Balder hier heeft uitgespookt en meegemaakt.
Voer mee, vlees, informatie, en een handdoek met zijn naam erop geborduurd.
In strogeel.... :thumbsup:
Hij redt zich wel, die lekkere stevige bul.
Indy heeft het niet in de gaten, ze ligt lekker met Billie in de bench.
Ze zoekt Balder niet. Misschien als Billie dinsdag vertrekt, dat ze het dan wel moeilijk krijgt. Dat was met Beer ook zo bij het eerste nest. Als het laatste hondje weggaat is het opeens mis.
Maar Indy heeft er geloof ik ook wel een beetje genoeg van.
Ze is toe aan haar oude leventje.
Wij zitten hier wat onwennig met een kopje koffie.
Die Balder, daar had ik wel iets bijzonders mee.
Dat komt door zijn geboorte, die niet makkelijk was. Ik heb hem echt wel een beetje "gered".... :bibbers:
Dus, nu nog even genieten van Billie en dan weer rustig doorgaan en zien of we over twee jaar weer een nestje willen en kunnen grootbrengen. :hug2:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Trix

Bericht door Trix »

Ah Baldertje , hij was ook een beetje van ons , wat een heerlijk hondje.

Zoals jullie hebben kunnen lezen waren wij gisteren weer in Hellum .
Toen wij aankwamen kreeg ik direct Billie in mijn handen gedrukt , och die kleine meid werd werkelijk helemaal gek , ja het was wel duidelijk dat ze mijn geur herkende , twee weken geleden had ik mijn slaapshirt in het hooge nest achter gelaten en dat had zijn vruchten afgeworpen .
Ze likte mij helemaal gek en kwispelde haar staartje er bijna af , wat een heerlijk binnen komen .
Ook Bero werd weer hartelijk welkom geheten en Billie was niet meer bij hem weg te slaan . Totdat het licht een paar keer uit ging dan zocht ze de bench op en ging heerlijk bij de ikeahond liggen .
Die ikeahond is een groot succes , ook Bero is er mee groot gebracht en hij slaapt er nog steeds mee , op FB kopen steeds meer mensen de Ikea hond en iedereen die hem heeft is er vol lof over , zelfs d mensen met sloopsmouzen , de ikeahond is nog steeds heel . Nou genoeg reclame :grijns:

Iig hebben wij gisteren genoten , geknuffeld , gelachen en heerlijk gegeten en weer flink moe en voldaan waren wij tegen 12 uur thuis .
Dinsdag is het dan zover , we gaan al om 6 uur rijden en met een beetje geluk zijn we er dan om 8.30 uur ff bakkie , papiertjes invullen nog wat dingetjes doornemen en dan gaat voor Billie de grote reis beginnen naar de bollenstreek .
En zal dan een nieuw item openen met de "avonturen van Bero en Billie "
:dog: :wave: :dog: :wave: :dog: :wave: :dog: :wave: :dog:

Terwijl ik dit aan het typen ben vliegen er allerlei oude militairen vliegtuigen en straaljagers echt super laag over , het is veteranendag , tjonge het geluid gaat door m'n hele lijf heen en Bero die op z'n eigen steigerhoutetafeltje ligt blikt of bloost niet , kijkt naar boven en legt zijn kop weer neer om rustig verder te slapen , ach man wat hebben wij het getroffen met dit mannetje .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

En wat een heerlijk ontspannen voorbeeld voor zijn maatje als ze er is. En dat is al bijna!!!!! :yes2:
Stil wordt het dan in Hellum.....hoewel....Beer en Indy zijn er nog om de boel op stelten te zetten. En er komt vast nog weleens een bezoekje van de nieuwe combinatie B&B :)
Maureen

jetwolrich

Ik kreeg goede berichten over Balder. Hij woont nu samen met een Engelse Buldog. Daar stond hij eerst even vreemd tegenaan te kijken. Ik kan me daar iets bij voorstellen. :grijns: Maar al snel hadden die twee elkaar gevonden.
Vannacht ging het ook goed. Hij had wel een beetje gepiept toen hij moest gaan slapen. Zijn vrouwtje was even bij hem gebleven en daarna sliep hij door tot half zeven.
Billie is hier intussen los gegaan in de tuin. Ze gaat zelf op pad. De schapen werden gisteren `s avonds geschoren. Madam zat op de eerste rij te kijken. Ze probeerde nog wat wol en poep te scoren.... :mrgreen:
Vanochtend om 8 uur deed ze lekker mee met Indy aan het joelconcert. Dan wil ik mijn bed wel uit.
Eten wil ze graag helemaal achter in de bench. De Ikeahond moet erbij zijn.
Dan eet ze haar bordje keurig leeg. Dus Trix en Jolanda, op de knieën, dames! :roll2:
Jet Wolrich

corrie

Bericht door corrie »

Fijn dat Balder het goed doet in zijn nieuwe huis. Nu Billy nog weg en het huis is weer voor jullie en jullie smousjes. Zal even wennen zijn.Veel ervaringen rijker mogen jullie met liefde terug denken aan deze geweldige periode.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

gwen
Site Admin

Bericht door gwen »

jetwolrich schreef:Die Balder, daar had ik wel iets bijzonders mee.
Dat komt door zijn geboorte, die niet makkelijk was. Ik heb hem echt wel een beetje "gered".... :bibbers:
Dus, nu nog even genieten van Billie en dan weer rustig doorgaan en zien of we over twee jaar weer een nestje willen en kunnen grootbrengen. :hug2:
Afbeelding
Trix schreef:En zal dan een nieuw item openen met de "avonturen van Bero en Billie "
:dog: :wave: :dog: :wave: :dog: :wave: :dog: :wave: :dog:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Fijn dat Balder het goed doet met zijn nieuwe maatje.
En Billie heeft geen problemen meer met eten (mits aan zekere randvoorwaarden voldaan is :grijns: ) :)
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Nog 1 nachtje....... :auto:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Maureen schreef:Nog 1 nachtje....... :auto:

Yehhhh, die is nu voorbij , nu zit ik even aan een bakkie heel intens van de rust te genieten , straks de auto in en karren maar . :auto: :trekhond: :trekhond:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

jetwolrich

Nog 1 nachtje.......schreef Maureen.

Yehhhh, die is nu voorbij , nu zit ik even aan een bakkie heel intens van de rust te genieten , straks de auto in en karren maar.

Dit schreef Trix dus om 3.33 u..... :grijns:

Ze stonden om 8.45 u op de stoep. Wie ooit nog zegt dat Groningen een uithoek is.... :boos:

Maar goed, Billie is mee naar de bollenstreek. Ik had er niet veel moeite mee. Het voelt zo vertrouwd en goed. We leven met alles mee en we zien haar regelmatig terug. Het was ook tijd. Ze kon sinds vannacht op de poef klimmen en liep vanochtend parmantig door de kamer. Eten in de bench? Niet dus... mee-eten met oma Beer uit haar bak. Gewoon tussen Indy en Beer in.
Indy is gaan slapen en haalt zo te zien heel wat schade in. Ze zoekt niet, Beer trouwens ook niet. Maira slaakt een zucht van verlichting. Eindelijk die kleine oproerkraaiers de deur uit.
Wij zijn aan het opruimen geslagen. Hekjes en gaas weg. Bench weer in de schuur. De wasmachine draait. Tjonge, die twee maanden zijn snel gegaan.
Het was weer mooi om te doen en mee te maken.
Veel geluk gewenst, Balder en Billie!!!!!! :hug2:
Jet Wolrich

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat was wel een heel vroeg bakje Trix! :crazy:
Maar ze is lekker met jullie mee. Haar vertrouwde maatje Bero zal haar vast op haar gemak stellen en jullie kent ze ook al van haver tot gort.

Jet en Chiel aan het opruimen en poetsen en dan lekker genieten van de rust.
Weer twee prachtige Smousjes afgeleverd. :jeah2:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het was tijd om die dreumes ook uit te zwaaien.
Ook weer fijn om weer onder het oude roedel te zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Heerlijk toch dat Billie zo goed terecht komt. :thumbsup: Dat maakt het afscheid voor jullie een stuk makkelijker lijkt me.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martina

Bericht door Martina »

Wat is het toch weer snel gegaan. Jullie konden goed afscheid nemen maar afscheid kan je het eigenlijk niet noemen, hé :hihi: Tenminste niet bij Billie. Het is meer dat ze even van mandje wisselt, maar zoals ik jullie inschat staat de volgende afsprak alweer weer in jullie agenda :fluit: of in de Bollenstreek of in Groningen, toch? Leuk als het zo gaat !! Wel ook bijzonder !!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

gwen
Site Admin

Bericht door gwen »

Ha, rust. Heerlijk. :lol:

jetwolrich

Van Billie wordt er heel wat gedeeld op het forum. Maar ik wil toch ook wel even melden dat het met Balder ook prima gaat.
Hij heeft zo zijn eigen gewoontes. Een zelfgegraven holletje in het hoge gras, waar zijn baas alles wat er even kwijt is, terug kan vinden. Vooral Crocs van de kinderen. Hij slaapt heerlijk samen met de vrouw op de bank. s`Avonds als de jongste dochter even komt buurten bij mama, liggen ze lekker tegen elkaar aan.
Hij ziet er goed uit, lekkere stevige knul. Ik geloof wel dat zijn oren hun plekje nog moeten vinden. :hihi:
Hij gaat mee op de fiets om de kinderen uit school te halen. Lekker voorop in de mand.
Blubber eten aan de kust bij Termunten, heerlijk uitwaaien met de baas.
Balder hoort de auto van de baas het eerst van iedereen, dan staat hij al bij de deur te kwispelen.
Hij pikt het enorme bot van de Engelse Buldog in en ligt daar heerlijk op te kluiven.
Nee, ik hoef me geen zorgen te maken over Balder. Die geniet volop, en zijn familie van hem. :friends:
Jet Wolrich

Gesloten