Belevenissen van Bero

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
e kuilboer

Re: Belevenissen van Bero

Bericht door e kuilboer »

Of hup het badje in, snel eruit en dan lekker bij de baas op schoot :tong: :peace:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Trix

Bericht door Trix »

Al een tijdje niets gemeld in de avonturen van Bero .

Omdat ik slecht liep was alles even op een laag pitje , inmiddels loop ik wat beter en kan ik 1 1/2 a 2 uur lopen zonder al te veel pijn .
Bero is een schat , hij voelde het haarfijn aan en kijk mij regelmatig aan alsof hij wou zeggen ...ga ik niet te hard ?

Omdat ik niet graag de drukte in ging heb ik hoofdzakelijk met Bero in het buitengebied gelopen , daar waar hij weinig prikkels tegen komt .
En sinds een week ben ik weer alles aan het opzoeken met hem en opnieuw Bero aan het leren om prikkels te negeren , ben bv naar de toeristenmarkt geweest hier om de hoek en de braderie met twee honderd kramen en nu ook regelmatig het centrum in , die op dit moment zwart ziet van de toeristen .
Zo trots op hem , hij doet het zo goed .
Vandaag kregen we weer de fam rubing met smousje Puck op visite , oh dan is het feest, Bero 45 cm en puck 31 cm , nou dan weet je niet wat je ziet , geweldig , teefje puck laat het kaas niet van d'r brood eten en legt met het grootste gemak Berootje op z'n rug als het even nodig was , echt prachtig om te zien .
Het was hier heerlijk weer , 23 Gr en veel wind , maar wel droog en zeer geschikt weer om naar het hondenstrand in Noordwijk te gaan . Wat een heerlijk duo is het toch puck en Bero raasde over het strand heen , gingen de zee in en rende naar elke hond . Voordat we het wisten zaten we bijna in Katwijk ,
Nu ligt hij heerlijk voldaan voor Jaffa .

Wat ook nog even heel leuk was is dat we toen we naar huis gingen vanaf het strand een dame tegen kwamen die met ons puppycurssus en vervolg curssus heeft gedaan . Haar hond een Goldendoodle was altijd helemaal gek met Bero , altijd spelen samen en nu herkende elkaar direct nadat ze elkaar vier maanden niet gezien hebben . Jeetje wat een feest midden op de weg hebben ze zoals ze dat toen ook steeds deden liggend gespeeld , nou die twee herkende elkaar duidelijk , direct een afspraak gemaakt om zondag met elkaar te wandelen op het hondenstrand . Hoppa , zo leuk weer , en Bero kan er geen genoeg van krijgen .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Wat heeft die Berootje toch een prachtig leven.
Spelen aan het strand, sociale contacten, en hij geniet altijd .
Heerlijk om te lezen dat "mijn" Bero het zo goed doet en het zo fijn heeft.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Erna

Bericht door Erna »

Wat een lieverd is Bero toch. Lekker sociaal op elk vlak.
Wat fijn dat je al weer zo'n tijd kan lopen Trix.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat heerlijk Trix, dat je alweer zo lang kunt lopen én dat je de drukte weer in durft. Dat is ook een hele stap geweest durf ik te wedden.
Weer samen met Bero genieten. Jullie hebben het goed geschoten met elkaar :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Maureen schreef:Wat heerlijk Trix, dat je alweer zo lang kunt lopen én dat je de drukte weer in durft. Dat is ook een hele stap geweest durf ik te wedden.
Weer samen met Bero genieten. Jullie hebben het goed geschoten met elkaar :)

Dat heb je helemaal goed Maureen . :thumbsup:
Jolanda en Trix

Trix

Bericht door Trix »

Gisteren weer een dagje Heteren bij de fam. Rubingh met smousje puck beleefd .
Bero en puck zijn echt de mini en de maxie in smouzenland .
Zo leuk met elkaar , grote Bero die zo lief en zachtjes met de kleine puck speelt , een waar genot om te zien .
Smiddags gingen we in de prachtige bossen van Oosterbeek wandelen met allemaal beekjes en kleine watervalletjes .
Puck en Bero vonden het prachtig .
Alleen is Bero door z'n overdreven vriendelijkheid wel flink doof , hij loopt op alles af wat beweegt en heeft dan even niets met ons te maken .
Zo zag hij in de verte een kudde koeien staan , hup door het prikkeldraad heen en op naar de koeien .
Mijn god m'n hart zat in mijn keel , maar de koeien blikte of bloosde niet en bleven imponerend staan en dat vind Bero dan weer minder en kwam gelukkig vrij snel helemaal onder de koeievlaai terug .
Gaan de koeien rennen dan zien we Bero voorlopig niet terug want dat vind mijnheer het allerleukste .
Verder ging hij heerlijk te keer en maar rennen in de beekjes uit de beekjes de bergen op de bergen af en ja daar liep aan de overkant van het beekje een heel leuk stel met twee teckels , oh mijn god , teckels vonden Bero leuk , Bero vond de teckels leuk , dag Trix dag Jolanda en dag puck en fam .
Na 10 minuten toch maar besloten om door het beekje en klimmend naar boven Bero ophalen . De dame van de teckels vond het helemaal niet erg , maar ik wel .

Toen wij besloten om hem maar even aan te lijnen kwamen wij een stelletje tegen , deze dame vond dat een goed idee en was boos , oh jee, wat is er aan de hand mevrouw, bleek dat Bero tegen haar aan was gesprongen met zijn vlaaien poten toen hij bij de koeien vandaan kwam , oh oeps niemand van ons had dat gezien , maar de vieze vlekken op haar broek vertelde ons dat het echt waar was .
Deze dame was zo boos , toen stelde wij voor om haar banknr te noteren zodat wij geld konden storten zodat zij weer een nieuwe spijkerbroek kon kopen , nou toen viel het allemaal wel mee en vond ze dat nu ook weer niet nodig .
Kortom een hele leuke dag maar met Bero heb ik nog een hoop werk .
Straks maar weer zijn trainingshesje aan en de drukte opzoeken op de toeristenmarkt die hier zes weken lang elke maandag is .
Jolanda en Trix

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik had voorgesteld om die broek gelijk in die beek uit te wassen, met mevrouw erbij.
Kon zij afkoelen. :grijns:
Verder een leuke middag, Trix.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een heerlijke dag zo.
Tja....boze dames. Dat hebben we ook wel eens. Meestal koelen ze snel af als je het boetekleed aantrekt. :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Bekend verschijnsel met pootafdrukken op een broek :hihi:
Meestal doen excuses daar al een hoop goed aan. Bij jullie gelukkig ook :ja:
Zo blijft het toch een leuke dag in de herinnering.
En nu maar weer aan het trainen. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

jetwolrich

Bero heeft weer een heerlijke dag gehad, en jullie toch ook?
Alleen op een andere manier. :ja:
Ja, je moet je ogen overal hebben.
Afgelopen week zat Beer al bijna bij iemand in een kano....
Pootjes op de rand, mag ik meevaren?
Indy stond nog op de steiger te wachten.
Het wandelen is op dit moment niet altijd een pretje. Veel mensen op de e-bike die iets sneller gaat dan ze aankunnen.
Ik liep hier te wandelen met de honden en dan hoor je zo`n oudere meneer roepen.
"Weg hond, weg hond!" Tja, aan de kant dan maar en wachten tot het spul voorbij is.
Ik hoop nog eens zover te komen dat ik alleen maar "Fiets" hoef te roepen en dat ze dan keurig aan de kant gaan zitten. Het schijnt te kunnen. Toch Jeanette? :klappen:
Jet Wolrich

Charlotte

Bericht door Charlotte »

jetwolrich schreef:Ik hoop nog eens zover te komen dat ik alleen maar "Fiets" hoef te roepen en dat ze dan keurig aan de kant gaan zitten. Het schijnt te kunnen. Toch Jeanette?
Die van ons kunnen dat. :ja:
Soms niet helemaal aan de kant, maar de mensen kunnen dan met een gerust hart er tussendoor rijden.
Gisteren vroegen fietsers met een harde 'G', of de hondjes dat ook snapten.
Tuurlijk....het zijn Limburgse honden, die snappen álles! :fluit:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alida

Bericht door Alida »

Jullie hebben een leuke middag gehad Trix, dat tegen iemand opspringen kennen wij hier helaas ook, meestal is een sorry voldoende.Wij hebben hier altijd veel wielrenners, die roepen ook altijd aan de kant, aan de kant, Kasper denkt Leuk mee rennen :hihi: tjonge :? Nu maar weer even trainen met jullie Knappe man.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Leuke dag Trix. En ach, pootafdrukken op een broek, een wasbeurt of stomerij doet wonderen.
Fietsers gaat nog wel, maar wielrenners gaan te snel. Soms heb je amper tijd om te roepen, dan zijn ze er al.
Lisa reageert op fluiten en komt er dan aan.
En Beer had wel zin in een tochtje op het water. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Onze oude garde kende dat ook: fiets betekende netjes aan de kant zitten.
Maar voor Stella en Dorus betekende "fiets" rechts naast de fiets komen en dan lekker mee. ....
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja ja...onze Sam en Ayla deden dat keurig...Fiets!...betekende zit.
Ayla was zo slim, die ging bij het zien van een fiets al zitten, ook al liep ze midden op de hei.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi: slimme Smous!
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Vandaag zijn we naar het openlucht museum in Arnhem geweest.
Deze afgelopen drie dagen stonden er allemaal tenten en kraampjes van Land Leven.
Wow wat leuk zeg, de dag was veel ste kort , we hebben nog meer als de helft niet gezien.
En wat zalig dat de hond ook op het park mag , en echt heel veel honden gezien.
En ja door verschillende mensen aangesproken die voorzichtig vroegen of Bero een Hollandse smous is , zo leuk , het begon al bij de ingang , we voelde dat we bekeken werden en ja hoor , uuhhhhh mag ik wat vragen ? Ja riep ik direct dit is een Hollandse smous :grijns:
Deze mensen hadden een paar maanden op de wachtlijst gestaan maar konden het geduld niet meer opbrengen en zijn toen voor de border gegaan .
Ze waren helemaal weg van Bero . Later een 80 jarige dame die ook altijd smousjes heeft gehad , na haar laatste smous besloot ze om te stoppen , haar lijf laat haar in de steek . Ook zij vond Bero heel mooi maar vooral heel lief .
En nog later , ja hoor nog een smous , wat een leukerd , het was Tobias uit Arnhem , Bero en Tobias konden het goed vinden met elkaar , heerlijk gespeeld samen .
Bero begon inmiddels ook goed moe te worden , maar toen we bij de paardjes en de koeien gingen staan kon hij het nog wel opbrengen om een kus te geven . Wat een heerlijke dag en wat een leuk park , wij gaan van de winter zeker terug het park heeft dan de winter als thema , dus schaatsen mee voor Jo en voor mij en Bero zal het wel een slee worden .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een leuke dag! En leuke ontmoetingen :)
En van de winter op de slee lijkt mij ook wel wat, maar Lies op schaatsen gaat vast niet lukken :hihi:
Maureen

jetwolrich

Wat een heerlijke dag was dat, als ik het zo lees.
Zo leuk dat Smouzen altijd weer een glimlach op de gezichten kunnen toveren.
Bero heeft zijn hart dus kunnen ophalen met mens en dier.

En nu maar hopen op een echte Hollandse Smouzenwinter. :klappen:
Jet Wolrich

Gesloten