Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Lisa

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Jakkes, die ratten.
Hebben jullie geen ratten vangers bij de club?
Ja die staan rondom het clubgebouw. En daar zitten ze regelmatig in.
Je weet hoe groot ons terrein is, ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt.

Het kleinste van onze drie velden gaat op de schop. Het is het veld waar wij altijd op trainen. Het waterpeil is hoger dan ooit en ons veld heeft met al die regen vaak onder water gestaan. Ze hebben het al geprobeerd met gaten maken om de 15 cm over het hele veld en daar zand in gestort. Mocht niet baten. Het is nu zo'n beetje een zandbak. Zwaar voor de honden om te lopen en de flyballbak krijgt het erg te verduren met al dat zand, gaat overal tussen zitten.
Ik sta een paar keer per week op de bak, de honden komen met een vaart aan en remmen af voor de bak. Door dat afremmen vliegt het zand om mijn oren, in mijn haar en als ik mijn jas niet goed dicht doe ook tussen mijn kleding.
Nu gaan ze op dat veld drainage aanleggen en daarna opnieuw inzaaien met graszaad.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig wordt het terrein gedraineerd, Het lijkt me zoals het nu is, wel erg zwaar werken.
Dat zal een hele klus zijn en ook wat kosten. :bibbers:
Geen honden-rattenvangers?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Wel fijn dat het terrein nu grondig aangepakt wordt, maar dan zullen jullie er wel even niet op kunnen. Maar zo is het ook geen doen....
Een hele klus hoor.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren naar Delft met een team jonge beginnende flyball honden. Het was een oefendag.
Vijf beginners en als aanvulling Lisa, een van de trainsters stond op de bak.
Wat een heerlijk dag, prachtig weer.
Niet zo vroeg weg als bij een wedstrijd, maar zeker net zo veel runs voor de honden, er werd een normaal programma gelopen. Dus eerst vijf keer twee runs, en na de pauze de afvalrace. Er waren maar vijf teams, dus de runs voor elk team kwamen snel achter elkaar.
Over Lisa ben ik snel klaar, ze heeft zelfs meer runs gelopen dan op een wedstrijddag. Onverstoorbaar loopt Lisa, maakt niet uit dat ze met honden liep die ze niet kende. Ze heeft alle ballen gevangen :ja: in de middag liep ze langzamer, maar trots dat ze bij alle runs nog veel zin had om te starten. Ze staat nog steeds opgewonden aan de start.
De vijf nieuwkomers zijn, een klein mengelmoesje, loopt langzaam en ging nog al eens de baan uit om zijn baas te zoeken. Bo wilde zijn baasjes bij elkaar houden maar er mag natuurlijk maar één handler in de ring.
Pepper een Schapendoes. Leert traag, heeft al veel extra cursussen gedaan.
Is niet snel op de baan, snel afgeleid en een tikkeltje eigenwijs. Wat ze bij de trainingen niet meer doet is naast de baan lopen, nu een aantal keer. Het is natuurlijk een vreemd veld en bij een wedstrijd gaat het er toch anders aan toe dan bij een training. Pepper is een leuke hond met een baas die heel geduldig is.
Rinhja een bruine Kelpie, wat een snelheid heeft die hond, ze liep gisteren een run onder de vijf seconde, is héél erg snel. (Lisa haar snelste tijd ooit is 5.75 seconde) Leuke hond die het erg goed zal gaan doen tijdens de wedstrijden. Heeft een zeer ervaren handler die net als de hond helemaal voor het spelletje gaat. Met haar andere Kelpie heeft Lisa jaren in een team gezeten, maar deze hond kreeg rugklachten en flyballt al een paar jaar niet meer.
Pride een bruine Border, is ook erg snel maar soms nog in de fout. Wordt ook een leuke wedstrijdhond.
En dan Binck, een Västgötapets. Leuke hond en een zeer enthousiaste baas. Bincky heeft het ook goed gedaan, laat zich in de ring niet afleiden.
Zelf ken ik deze honden al een poosje want ik heb ze bij de beginners en de gevorderden als ballenlader in het team gehad.
Als klap op de vuurpijl nog een smouspupje van 10 weken gezien. Jammer genoeg de baas maar heel eventjes gesproken. Ze kwam even kijken.
De pup is er eentje van Iva uit Rotterdam. Ik neem aan dat het Silke is want haar baas woont in Delft. Heb haar vaker gesproken bij wedstrijden of een wandeling in Kijkduin.
Kreeg gisteren te horen dat er bij de wedstrijd in Nijmegen op 24 april alleen een wedstrijdteam is ingeschreven. Jammer, geen dagteam waar Lisa in loopt.
Er zijn op die dag te weining honden voor Lisa haar team aanwezig.
Weet nog niet of ik mee ga naar de wedstrijd.
Wubke jij wilde die dag komen kijken, ik laat je nog weten tegen die tijd of ik er zal zijn. Maar Lisa is er niet bij, minder leuk dus. Op 16 oktober lopen we ook in Nijmegen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Leuk verslag weer Erna.
Jammer dat voor Lisa een zondag eruit valt. Had beter gisteren kunnen zijn, want dan hadden we je vast op de ALV gezien.
Dat pupje was vast Silke, op de ALV waren Luna en Reno, heel leuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een leuke dag Erna!
Lisa doet het fantastisch.

Leuke pupjes, dat stel van Iva gisteren. Dieuwertje was in de wolken van Reno.
Maar dat leuke ventje moet ze vergeten, want het zijn neef en nicht.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Heel leuk verslag weer , en die dame uit delf heet Cora
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk zo'n oefendag! Knap van Lisa dat ze nog steeds alle ballen vangt. Onverstoorbaar en nog steeds gek op "haar" spel. Wel fijn om bij het beginnersteam dan zo'n ervaren dame erbij te hebben op zo'n dag.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Alida

Bericht door Alida »

Leuk verslag Erna :) lisa heeft het weer :thumbsup: gedaan.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk, Diewertje vindt pupjes gewoon leuk. Komt dat even goed uit Jeanette.
Silke is ook een schatje om te zien. Wist niet dat haar baas Cora heet, ik zie haar vaker als we in Delft zijn. Of bij de strandwandeling.
Hoorde dat haar andere smous is overleden, altijd weer jammer.
Dacht dat dat een reutje was, hij vond flyballen niets aan heb ik wel eens begrepen.
Iva ook niet trouwens, haar moeder Benthe weer wel. Hoop Ineke dit seizoen weer op de velden tegen te komen met Benthe.
Loes ik had al lang de AVL in de agenda staan, jammer dat het op dezelfde dag viel als de oefenwedstrijd.
Ook jammer dat voor Lisa de eerste wedstrijd af valt. Ben benieuwd of ze het hele seizoen kan blijven lopen, ze wordt over een paar weken tenslotte al weer 11 jaar.
Ach ik zal het per wedstrijd of training bekijken, zal zeker niets forceren als blijkt dat het niet meer zo soepel zal gaan.

Martina

Bericht door Martina »

De pret word niet minder voor Lisa, het is wel haar sport, hé. En jij kon er ook van genieten, prachtig weer voor zo'n dag!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Maureen

Bericht door Maureen »

En zolang het nog wel soepel genoeg gaat genieten jullie dubbel! Daarna is er nog tijd genoeg om af te bouwen. Of te stoppen indien nodig.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ik denk dus dat het misschien Lisa haar laatste seizoen is wat de flyball betreft.
Dubbel jammer dus dat ik nu door mijn knie ben gegaan.
Momenteel kan ik niet met Lisa lopen.
Pim heeft op donderdagavond altijd kantinedienst, zelf ben ik niet meegegaan maar hij heeft Lisa wel meegenomen. Er heeft iemand anders met Lisa gelopen, ze heeft dus lekker kunnen trainen.
Lisa is makkelijk, ze gaat voor het spelletje en vindt het prima dat ze met een andere handler loopt.
Voordeel is wel dat ik dan niet in de buurt ben.

Trix

Bericht door Trix »

Oeps door je knie gegaan , dat is niet zo mooi.
Lisa alweer bijna 11 jaar , en dan toch nog flyballen , ik vind het wat.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Martina

Bericht door Martina »

oh, oh - wat vervelend zeg!..... , hopelijk heb je niet zoveel pijn. In ieder geval beterschap voor je knie!!
Fijn, dat iemand anders met Lisa ging lopen, was ze toch lekker bezig :thumbsup:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Maureen

Bericht door Maureen »

Wel fijn dat Lisa zo makkelijk met een ander loopt. Heeft zij toch haar training nog.
Maar jouw knie is een ander verhaal. :( Ik hoop dat er snel een oplossing of verbetering is voor je. En tot die tijd heel veel sterkte! :(:)
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Oei, problemen met jouw knie, Erna. Niet fijn!
Hopelijk komt het snel goed. Sterkte en beterschap.
Ondertussen kan Lisa gelukkig met iemand anders naar flyball.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

wubke

Bericht door wubke »

Balen Erna,

We duimen dat het helemaal goed gaat komen.

:boeketje:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

:boeketje: en beterschap!!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Erna

Bericht door Erna »

Sylvia & Bob schreef::boeketje: en beterschap!!!
Dank je wel.

Lisa heeft vanavond weer lekker getraind met Yvonne, haar hond is geblesseerd en loopt voorlopig niet.
Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel zullen we maar zeggen.

Gesloten