Gisteren naar Delft met een team jonge beginnende flyball honden. Het was een oefendag.
Vijf beginners en als aanvulling Lisa, een van de trainsters stond op de bak.
Wat een heerlijk dag, prachtig weer.
Niet zo vroeg weg als bij een wedstrijd, maar zeker net zo veel runs voor de honden, er werd een normaal programma gelopen. Dus eerst vijf keer twee runs, en na de pauze de afvalrace. Er waren maar vijf teams, dus de runs voor elk team kwamen snel achter elkaar.
Over Lisa ben ik snel klaar, ze heeft zelfs meer runs gelopen dan op een wedstrijddag. Onverstoorbaar loopt Lisa, maakt niet uit dat ze met honden liep die ze niet kende. Ze heeft alle ballen gevangen

in de middag liep ze langzamer, maar trots dat ze bij alle runs nog veel zin had om te starten. Ze staat nog steeds opgewonden aan de start.
De vijf nieuwkomers zijn, een klein mengelmoesje, loopt langzaam en ging nog al eens de baan uit om zijn baas te zoeken. Bo wilde zijn baasjes bij elkaar houden maar er mag natuurlijk maar één handler in de ring.
Pepper een Schapendoes. Leert traag, heeft al veel extra cursussen gedaan.
Is niet snel op de baan, snel afgeleid en een tikkeltje eigenwijs. Wat ze bij de trainingen niet meer doet is naast de baan lopen, nu een aantal keer. Het is natuurlijk een vreemd veld en bij een wedstrijd gaat het er toch anders aan toe dan bij een training. Pepper is een leuke hond met een baas die heel geduldig is.
Rinhja een bruine Kelpie, wat een snelheid heeft die hond, ze liep gisteren een run onder de vijf seconde, is héél erg snel. (Lisa haar snelste tijd ooit is 5.75 seconde) Leuke hond die het erg goed zal gaan doen tijdens de wedstrijden. Heeft een zeer ervaren handler die net als de hond helemaal voor het spelletje gaat. Met haar andere Kelpie heeft Lisa jaren in een team gezeten, maar deze hond kreeg rugklachten en flyballt al een paar jaar niet meer.
Pride een bruine Border, is ook erg snel maar soms nog in de fout. Wordt ook een leuke wedstrijdhond.
En dan Binck, een Västgötapets. Leuke hond en een zeer enthousiaste baas. Bincky heeft het ook goed gedaan, laat zich in de ring niet afleiden.
Zelf ken ik deze honden al een poosje want ik heb ze bij de beginners en de gevorderden als ballenlader in het team gehad.
Als klap op de vuurpijl nog een smouspupje van 10 weken gezien. Jammer genoeg de baas maar heel eventjes gesproken. Ze kwam even kijken.
De pup is er eentje van Iva uit Rotterdam. Ik neem aan dat het Silke is want haar baas woont in Delft. Heb haar vaker gesproken bij wedstrijden of een wandeling in Kijkduin.
Kreeg gisteren te horen dat er bij de wedstrijd in Nijmegen op 24 april alleen een wedstrijdteam is ingeschreven. Jammer, geen dagteam waar Lisa in loopt.
Er zijn op die dag te weining honden voor Lisa haar team aanwezig.
Weet nog niet of ik mee ga naar de wedstrijd.
Wubke jij wilde die dag komen kijken, ik laat je nog weten tegen die tijd of ik er zal zijn. Maar Lisa is er niet bij, minder leuk dus. Op 16 oktober lopen we ook in Nijmegen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.