grappig dat jullie het hebben over een teek. of hoogstens drie. als ik hier naar bv fochteloerveen ga dan ben ik een uur aan de wandel en een uur aan het teken van vachten afhalen en dan zitten er nog altijd de nodige die ik over het hoofd zie.
Ik heb een grote Pyrenee en die heeft dus ziekte van Lyme. Probleem is dat ze met frontline toch af en toe een volgezogen teek had. Dit jaar leek de frontine helemaal niet goed meer te werken. aangezien ik de teken in mijn achtertuin heb zitten wordt het erg lastig. Dierenarts die Emi behandeld voor haar Lyme constateerde een grote chemishce overbelasting. al die jaren iedere maand weer frontline (zelf in zachte winter moet ik het blijven geven hier) dat wordt te veel.
Nu heb ik sinds kort een penning. nadeel is dat ze die altijd op lichaam moet dragen en de halsband dus niet afkan. Ik vond het vaag maar inderdaad het werkt. Veel beter dan de frontline in ieder geval.
http://www.catandogs.nl
Wicket een harige opvanger heeft nu ook zo'n penning want die kreeg op gegegevn moment iedere 2 weken frontline en het hielp nog niet. Hij heeft ook geen teken meer. ze detecteren hem al nauwelijks. als honden echt doro struiken razen ja dan vallen die teken natuurlijk wel op ze maar ze springen er niet bewust meer op. En die er per ongeluk op vallen die blijven rondlopen en zie je wel. maar dan dus wel opletten dat ze neit naar jou of een andere hond gaan.
Bieke mijn smous heeft eigenlijk zelden een halsband om. Dus ik zat met wat doe ik met die hanger. Nu heb ik tip gekregen om defendog te proberen. Omdat dat hier in drente niet bekend is zijn de teken die hier wel aardig resistent tegen de frontline en exalibor zijn geworden daar nog niet resistent tegen . het is ook een gif maar werkt weer anders dan frontline.
gelukig lijkt Bieke niet zoals Emi een probleem op die gifstoffen te hebben.
Ik heb het pas onlangs op gedaan en nog niet in de echte tekenbossen gelopen maar hier in het lokale bos lijkt het inderdaad te schelen.
http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink0615.htm
mijn andere opvangers moeten het met gewoon frontline doen maar die hebben vachten waar ik het vrij snel in zie als ze rondlopen. tot de frontline op is dan krijgen ze ook defendog. maar dat moet je helemaal inwrijven en masseren. een heel gedoe ipv even zo'n pipetje.
Maar goed ik moest lachen toen ik las van een teek.....als ze met zijn vijftigen op je pyr gaan zitten dan ben je wel even bezig hoor.
Ik ben zelf ook vaker gebeten. Ben ook eens met bioresonantie positief getest dat wil zeggen dat de bacterie die lyme kan veroorzaken bij mij energetisch gemeten is. maar uit de bloedtest kwam niks dus de bacterie is waarschijnlijk niet actief.
Honden en katten worden meest ook nooit ziek. die bacterie leeft gewoon slapend in hun. maar Emi had hormonale problemen een castratie en ook operatie aan poot wat ontstoken raakte en dat is kennelijk de trigger geweest voor die bacterie om wakker te worden.
maar dieren en ook mensen kunnen de bacterie hebben en nooit ziek worden hoor.
dat ter troost.
ter schrik wat anders.
Hier nemen de teken in aantal toe, hier neemt het percetage geinfecteerde teken ook toe. kortom het risico op die bacterie na een beet ook.
In amerika had men echter ergens geen toename in de teken maar wel in de lymegevallen. het percentage geinfecteerde teken leek echter ook niet navenant toegenomen. toen is men verder gaan zoeken en heeft men ontdekt dat die bacterie zich ook aanpast en al door sommige vliegen en muggen verspreid kan worden. Tja als dat straks ook in Nederland gebeurd. Muggen vinden me super lekker namelijk..... en Emi mijn pyr ook, altijd op haar neus. terwijl mijn smousje nooit geprikt wordt.
maureen