Wieske - Sammy & Pip

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Barbara

Re: Wieske - Sammy & Pip

Bericht door Barbara »

Wat verdrietig dat een teefje het niet gered heeft! Zij zal vast een prachtig engelhondje zijn... :(:)

José en Theo proficiat met 3 gezonde pups! :jeah2: Ook Sammy een dikke knuffel voor het zware werk! Nu fijn voor drie kids zorgen!

Martine

Bericht door Martine »

José, gefeliciteerd met jullie drie-tal! :boeketje:
Erg jammer van het kleine teefje, maar ik ben blij dat het goed met Sammy gaat.
Hoe reageert Lieveke op de gezins-uitbreiding?

Rust maar lekker even uit na deze drukke nacht... :Kuss:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

Hé José,
Van ons nog ook nog felicitaties met je pups en succes natuurlijk voor de komende weken. Tegelijkertijd ook spijtig om te horen van die ene kleine die het niet heeft gered.
Concentreer je op je drie, ongetwijfeld prachtige, pups zou ik zeggen en geniet er van!
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Dank jullie wel voor alle felicitaties en medeleven. :boeketje:

He he eindelijk tijd om een verslag te schrijven. We hebben lang gedacht dat dit keer de pups van Sammy vroeger dan bij haar eerste nestje zouden komen en er steeds meer dagen verstreken begonnen we ons donderdagmorgen ongerust te maken. Zou het allemaal wel goed gaan. Ik voelde voor mijn gevoel dan, geen bewegingen meer van de pups in Sammy 's buik. Omdat ze 2 weken geleden al haar slijmprop en wat slijmslierten verloor en de DA vermoedde dat er een pup niet meer in leven zou zijn werd er toen een 2e echo gemaakt. En tot onze opluchting was er zo te zien niets met de pups aan de hand. Maar 100 0/0 zekerheid heb je niet. We zagen 4 pups maar het konden er ook meer zijn. Sammy was al een paar dagen hijgerig maar het zette niet door. De temperatuur schommelde steeds maar kwam niet lager dan 37,1. Dus daar hadden we ook niet veel aan. Ik besloot maar niet meer te temperaturen of in iedergeval stukken minder. Maar omdat Loes ergens schreef dat bij haar nesten de temperatuur vlak voor de geboorte flink gedaald was nam ik de temperatuur toch op en om half 8 's avonds was die 37,1. Zou het dan toch gaan gebeuren. Vrijwel gelijk wil Sammy de tuin in en gaat telkens in een vreemde houding zitten niet de normale poephouding zo als ik het altijd noem maar meer met een gestrekte rug. Steeds tussen de struiken, we roepen haar binnen en ze gaat gelijk de werpkist in en begint te hijgen. Zou het dan toch eindelijk beginnen. Ze hijgt en hijgt en hijgt. Ze komt de werpkist uit en komt in haar mand liggen die vlak bij ons staat. En dan zien we duidelijk haar buik samen trekken in golvende bewegingen. Steeds weer en weer. Dit duurt voor ons gevoel best lang en ik besluit om Sammy een handje te helpen als dat al kan. Ik wrijf over haar flank vanaf haar ribben richting staart en zeg dat ze moet persen en alsof ze begrijpt wat ik bedoel perst ze harder. En nog eens, we herhalen het steeds en plots zien we een blaas, eindelijk. We gaan door en dan eindelijk wordt haar eerste pup geboren om 22:40 uur. De pup lijkt eerst levenloos. Sammy was bekaf dus deed eerst niet zo veel, maar uiteindelijk heeft ze keurig alles verder gedaan. Het vlies heb ik snel opengemaakt wat niet zo goed ging omdat ik nogal glibberige handen had gekregen van de nageboorte en vocht. Navelstreng afgebonden en afgeknipt. Sammy heeft de pup schoongelikt en de nageboorte opgesmikkeld. De eerste pup is een reutje, geboren om 22:40 uur weegt 310 gram Zijn naam is Jochie, vernoemd naar onze poes, thuis bij mijn ouders. Hij heeft een blauw bandje.

Na een tijdje komen de persweeën weer op gang en weer doen we hetzelfde. We praten tegen Sam , zeggen wel duizend keer dat ze het goed doet en kan. Persen, Sammy, kom je kan het. Sammy perst een blaas naar buiten en blijft een tijdje zo zitten. Kom op verder. Ze ligt op haar zij en we helpen haar een beetje overein d zodat de pup beter naar buiten kan glijden en het werkt, daar is ze. De nageboorte blijft zitten en er is maar een piep klein stukje van de navelstreng naar buiten geperst. Voorzichtig geprobeerd iets meer eruit te krijgen en gelukkig komt er een stukje meer uit zodat ik de navelstreng af kan binden en doorknippen. Sammy likt de pup helemaal schoon en we wrijven het droog samen met Sammy. De nageboorte is niet gelijk met de pup meegekomen maar komt even later en ook deze smikkelt Sammy op. De tweede pup is een teefje, geboren om 23:35 weegt 278 gram haar naam is Noortje, gewoon omdat we dit een leuke naam vonden. Ze heeft een roze met witte stipjes bandje om.
De eerste 2 zijn dus in de mand geboren en we besluiten nu om naar de werpkist te verhuizen. Dat is wat ruimer en tenminste weer droog. De 2 pups zoeken Sammy op en proberen een tepel te vinden. Ze piepen er lustig op los, lijken wel kleine vogeltjes.

Sammy is echt moe. We geven haar puppymelk met een dextroblokje opgelost erin. Zo op. Ze begint vrij snel weer te persen en om 23:59 wordt er weer een pupje geboren. Kwamen de eerste twee met de kop als eerste, pupje 3 komt andersom naar buiten en is heel levendig werkt zichzelf min of meer naar buiten, trappelt met zijn pootjes. En is er zo uit. De eerste 2 werkten zelf niet echt mee. Sammy eet de nageboorte op en begint de navelstreng door te bijten . Ik maak snel het vlies bij het kopje open. Er zit wat slijm bij het neusje en is makkelijk weg te vegen. Het zit er gelukkig nog niet in. Sammy likt de pup schoon en we helpen weer met een zacht doekje. Sammy is echt bekaf. Ze kan gewoon niet meer. Deze bevalling is veel zwaarder dan bij haar eerste nestje. Het derde pupje is een reutje, geboren om 23:59 uur,weegt 274 gram, hebben we Timmy vernoemd naar een poes van ons. Hij heeft een rood bandje.

Na een tijd komen de persweeën weer opzetten. Sammy perst weer en daar verschijnt weer een blaas. Het duurt vrij lang voordat de pup geboren wordt. Sammy gaat gelijk het vlies en de navelstreng doorbijten. Ik maak het nog iets verder open bij het kopje. De pup ademt een ademteug en het kopje valt om. Zo triest. Je wilt het niet geloven maar het is zo dit pupje heeft het niet gered. Zo jammer. Sammy likt haar schoon alsof ze het toch nog kan redden, maar helaas. Ze is geboren en als een engeltje naar de Regenboogbrug gegaan om 01:40 uur. Dit pupje is een teefje. Haar naam is Froukje en krijgt een mooi plekje bij ons in de tuin. Ze hoort er ook bij.

Op een gegeven moment begint Sammy weer te persen maar er komt geen pup. Het blijken naweeën te zijn, best heftige. Alles bij elkaar heeft het tot 5:30 uur geduurd. Poos nog bij de kist gezeten om alles in de gaten te houden. Paar uurtjes geslapen.
Sammy we zijn trots op je, je hebt weer mooie kinders op de wereld gezet.
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 aug 2015, 16:13, 5 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous

De eerste foto's zijn naar Loes gestuurd.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 04 apr 2015, 00:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat heeft Sammy het er zwaar mee gehad. Knap gedaan :thumbsup: en gelukkig liet ze zich goed steunen door jullie.
:(:) Froukje haalde het niet, maar de andere drie zijn prachtig van gewicht. Hopelijk komt Sammy gauw bij van haar harde werk en kunnen jullie nu ook een beetje rust vinden, nu het spul er is.
Ha en de eerste foto's ga ik gauw in de gaten houden...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Joh, wat een indrukwekkend verhaal .
Allereerst complimenten op de manier hoe je de bevalling bijgestaan hebt en dat jullie zo rustig zijn gebleven. Dat moet voor iedereen inclusief Sammy heel zwaar zijn geweest .
Verder heb je de bevalling zo mooi beschreven , dat ik het gevoel had tijdens het lezen dat ik er bij was.

En dan de foto , het zijn wel hele mooie pupjes en ziet er gezond uit.
Ik wens jullie nogmaals een hele fijne kraamtijd en hoop dat Sammy snel weer opknapt.

Fijne :kuiken: :ei: paasdagen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Nienke

Bericht door Nienke »

Erg mooi verhaal.
Wat een belevenis weer voor jullie.
Geniet ervan, fijne Pasen
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik zie nu de foto pas.....mooi setje pups! En zo te zien lekker aan het smikkelen :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een klus voor Sammy.
Gelukkig is er nu rust in de kist.
Allemaal bijkomen.
Hoe zwaar was Froukje José?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ja de ene bevalling is de andere niet, zelfs niet bij een 2e nest. Het zijn voor een klein teefje als Sammy ook best zwaargewichten, zeker Jochie.
Maar jouw beschrijving van de bevalling is niet veel anders dan bij de 3 nesten van mezelf en de nesten waar ik bij was. Het komt vaker voor dat het bij een pup wat moeilijker gaat en er aangemoedigd en geholpen moet worden.
Maar nu heeft Sammy een mooi drietal om te verzorgen.
Is ze zelf weer helemaal OK? Wil ze goed eten?
Met Norma heb ik wat afgetobd voor ze wilde eten, niks wou ze tot ik de tip van de man van dierenwinkel kreeg, die zelf Goldens had gefokt, om haar wat advocaat te geven...En ja hoor, daarna kwam haar eetlust op gang.
De foto's staan inmiddels in de albums.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

:thumbsup: Dankjewel Loes!
Maureen

Alida

Bericht door Alida »

Wat een prachtig verslag Josè :) een zware bevalling, maar wat heeft Sammy het goed gedaan.Triest dat Froukje het niet heeft gered, maar wat fijn dat ze een plekje bij jullie krijgt. Nu lekker gaan genieten van het spul! Dikke knuf voor Sammy :hug2: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

sammydesmous

Gisteren, de eerst volle dag in het leven van de 3 kleine smousjes is heel goed verlopen. Ze drinken volop bij Sammy en doen daarna weer voldaan een slaapje, drinken en slapen, zo brengen ze de eerste dag door. Lekker rustig. Voor ons is het een stuk drukker. Fredie bellen, onze dierenarts op de hoogte brengen en natuurlijk de baasjes van Pip vertellen dat zijn kindertjes geboren zijn. De wasmachine staat constant aan, alles wat gebruikt is bij de bevalling gaat in de "kook"was. En dan net als ik even een rustmomentje pak met Lieveke op mijn schoot gaat de telefoon en de eerste wachtlijster meld zich. Dolblij is Ellie dat Fredie haar gebeld heeft voor een pup van onze Sammy. Eind van de middag is ze al bij het nestje en speciaal Noortje komen kijken. Noortje gaat over een week of 7 al weer, bij Ellie en haar gezin wonen. Niet zo heel ver bij ons vandaan. We verwachten dat we ze regelmatig zullen zien. Leuk toch.
De gewichten van 3-4-2015 Jochie 318 gram, Noortje 282 gram en Timmy 252 gram. Timmy is wat afgevallen zijn geboorte gewicht was 274. Maar morgen in de gaten houden. En zo gaat de eerste dag van hun smouzenleventje voorbij en vallen ze samen veilig bij Sammy in slaap.

Vandaag 4-4
De nacht is rustig verlopen, ik ben als een blok in slaap gevallen en Theo heeft regelmatig gekeken bij het nestje, ik heb er niets van gemerkt. Je merkt al dat ze wat sterker worden. Ze kruipen al wat over elkaar heen en liggen graag bij Sammy in haar hals. Lekker warm plaatsje. Jochie had als eerste door hoe je de melkfabriek in werking moest zetten. Met je pootjes om en om duwen dan komt er het meest uit. De beste tepel had hij ook al snel gevonden. Hij komt dus ook het meeste in gewicht aan. Noortje is een schattig meisje dat rustig haar ding doet. Graag over Sammy heen kruipt en zich langs haar flank naar beneden laat glijden. Timmy is tot nu toe de rustigste van de drie. Ben benieuwd of dat zo blijft. Je merkt nu al een beetje hoe de karaktertjes zijn. Vandaag zijn de baasjes van Pip op bezoek geweest met hun dochtertje van 7. Wat vonden ze ze mooi en zo klein. Helemaal vertederd waren ze. Volgende keer komt Pip ook mee op bezoek. De gewichten van vandaag zijn Jochie 346, Noortje 312 en Timmy 284 gram. Gelukkig ook weer boven zijn geboorte gewicht. Timmy houden we extra in de gaten.
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 apr 2015, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Maureen

Bericht door Maureen »

Jochie doet zijn naam al eer aan :)
En nu allemaal aangekomen :cheer: een goed begin.
Heerlijk om zo even stilletjes mee te kijken door je verslagjes....
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Wat moeilijk heeft Sammy het gehad, en jullie daardoor ook.
Wat een zwaargewichten heeft Sammy gekregen, en dat voor zo'n klein smousje. Lisa is een stuk groter en haar pups wogen tussen de 236 en 182 gram.
Blijft natuurlijk heel erg jammer dat Frouckje het niet gehaald heeft.
Met de andere drie pups gaat het gelukkig goed, ook Timmy komt nu gelukkig aan.
We kunnen weer genieten van je dagelijkse verhaaltje over het wel en wee van Sammy en haar kroost.
Jose en Theo een hele fijne periode met het nestje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Goh wat een gebeurtenis toch zo n bevalling. Drie prachtige pupjes voor Sammy. Heel erg jammer dat Froukje het niet gehaald heeft. Nu maar genieten van het puppie gefrummel. De tijd vliegt waarschijnlijk veel te snel voorbij. Gelukkig kan ik her een beetje meegenieten van je puppieverhalen. :cheer: Gerry.

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Heel hartelijk gefeliciteerd, José en Theo, met jullie pupjes!! Wat een mooi verhaal, José, zoals je de bevalling beschreef. Het was alsof ik erbij was. Ik heb met ingehouden adem gelezen. Wat is zo`n moederhond toch knap en sterk, hè?
Het is ongelooflijk.
Nu maar genieten van dit mooi stel!

Hartelijk groet,
Jet Wolrich
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Jee José en Theo, ik heb de verslagen ademloos zitten lezen. Sneu voor de kleine Froukje maar de andere 3 pups zijn kleine wondertjes. Gefeliciteerd joh. En ik kijk uit naar je volgende verhaal :ja: :thumbsup:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Ellie

Bericht door Ellie »

:smile: leuk om te lezen dat het goed gaat bij jullie :thumbsup:
Nu kunnen jullie er ook meer van genieten.
Groetjes en tot gauw weer
Groetjes Ellie

Noortje op de Mookerhei (2 april 2015)

Gesloten