Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Trix

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Trix »

Nou Maureen en Lies , ook jullie gefeliciteerd met big Harm , leuk hoor .
Kan nu al niet wachten op de avonturen van Harm.

:thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Als eerste: complimenten voor Maureen en Lies. Als eerste voor hun gastvrijheid, je voelde je echt welkom. Ook vind ik het knap dat ze zo goed aangevoeld hebben welk hondje echt bij ons past. Als wij met Gijsje ook een nestje kunnen hebben dan zouden wij het net zo als Maureen en Lies willen doen. We hebben Gijsje echt bijna vanaf de geboorte kunnen volgen. Ook de foto's die tussen de bezoeken door gestuurd werden waren erg welkom. Wij verheugen ons op a.s. Zondag om voor de laatste keer de hele bende bij elkaar te zien.
Maureen en Lies: heel erg bedankt!!!! :thumbsup:
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Wolter

Bericht door Wolter »

Het is inderdaad erg dubbel vandaag.... En zo erg voor stapper.

We zijn heel erg blij met Kobus' :wave:

Neem hem trouwens ook maar mee naar boven maureen, want ik speel ook piano....
Gelukkig een digitale dus als Kobus' er niet blij van wordt, kan de koptelefoon op.

Irene...van harte met knappe neeltje
Barbara.... Ook van harte met madelief!

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Alle nieuwe baasjes van harte gefeliciteerd! :cheer:
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Trix

Bericht door Trix »

Maureen , ik begreep niet dat jij je stuk begon met dat je gedachte bij stapper was.

Totdat ik ging zoeken en zag wat er allemaal speelde , wat verschrikkelijk , kippenvel.

Moet erg dubbel zijn voor jullie nu, aan de ene kant vreugde van jullie prachtige puppy's en aan de andere kant dit nare nieuws, hoe betrekkelijk is alles toch .!
Jolanda en Trix

Barbara

Bericht door Barbara »

Ja Trix, voor mij geldt hetzelfde.. Wist dat het miet zo goed ging met Stapper maar dat hij overleden was! Echt vreselijk! Heel verdrietig voor Jeanette en Lex!

loes

Bericht door loes »

Allemaal heel veel geluk met de jullie toegewezen/gekozen pups. Maar dat zal wel goed zitten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Daar sluit ik me bij aan. :ja: Veel geluk met jullie hondje, mensen!
Afbeelding

Alida

Bericht door Alida »

Barbara, Wolter, en Irene, heel veel geluk met jullie hondjes, fijn dat jullie nu weten welk pupje bij jullie gaat wonen.Maureen en Lies jullie natuurlijk met Harm( Kobus) groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ik wens alle nieuwe pupeigenaren heel veel plezier met hun smousje.
Was het moeilijk om de pups bij het juiste gezin te plaatsen Maureen?
En Harm blijft lekker bij jullie.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Barbara

Bericht door Barbara »

Dank jullie wel met de gelukwensen! Wij zijn super blij met onze Tara-Madelief! :yes2:

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:Ik wens alle nieuwe pupeigenaren heel veel plezier met hun smousje.
Was het moeilijk om de pups bij het juiste gezin te plaatsen Maureen?
En Harm blijft lekker bij jullie.
Nee, uiteindelijk niet, maar het blijft altijd weer spannend. Voor heel veel mensen gold ook deze keer weer dat ze meteen een klik hadden met de pup die ze ook gekregen hebben. En voor de anderen was het een twijfelen tussen twee en de bereidheid ook voor een derde te gaan. Aan ons dan de taak om uit te vogelen hoe het echt zat en hopelijk hebben we dat weer goed gedaan. Vooral Lies is daar goed in, maar we waren het meestal meteen eens.
Voor onze Harm-Dorus hebben we nog wel advies gevraagd van buitenaf, maar Baukje heeft de doorslag gegeven. Hij lag nog verdwaald in de kamer toen zij binnen kwam. Hij keek, ze stond op zonder blaffen of paniek, liep naar een hoger plekje en ging liggen. Hij keek nogeens omhoog en vond het teveel werk om haar daar te volgen, draaide zich om en ging elders liggen. En dat is precies wat we zochten :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Wolter schreef: Neem hem trouwens ook maar mee naar boven maureen, want ik speel ook piano....
Gelukkig een digitale dus als Kobus' er niet blij van wordt, kan de koptelefoon op
Gaan we doen: Kobus en Sara mee naar boven, dan kan Dorus er ook wel bij. Wordt nog druk op zolder met al die muziek pups. Hmmmm, zal ik wel eerst wat wolvoorraad veilig moeten stellen schat ik......meteen maar doen.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Mooi hè , hondentaal !! :harpje: :bandje: :bandje: :bandje:
Jolanda en Trix

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:wave: Allemaal gefeliciteerd met jullie pup. Dat gaat heerlijk genieten worden als ze bij jullie komen wonen. Leuke namen hebben jullie allemaal uitgekozen. Veel plezier met Tara, Gijsje, Dorus, Kobus, Sallie, Sara, Balou en Lilly :feest: vanaf nu is jullie leven een groot smouzenfeest.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Waterstier schreef:Mooi hè , hondentaal !! :harpje: :bandje: :bandje: :bandje:
Jaha :hihi: hondentaal wel!
Jemig wat zien die poppetjes er hyper uit. Ik ben een rustige, bescheiden muzikant. Meestal dan. Zou je niet zeggen met een accordeon, maar ik kreeg op les altijd op mijn falie dat ik te zacht speelde...... Maar op mijn werk een enorm compliment juist daarom. Alles is betrekkelijk. Maar ik ben een slechte solist, ik begeleid liever (én beter). En dat is weer handig als je pupjes aan iets wilt laten wennen.
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

:thumbsup:
Jolanda en Trix

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat betreft muziek vandaag was Eline weer bezig op haar klarinet.. Ben benieuwd hoe Tara dat gaat waarderen! :crazy: komen we van zelf wel achter! :fluit:

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:
Erna schreef: En Harm blijft lekker bij jullie.
Baukje heeft de doorslag gegeven. Hij lag nog verdwaald in de kamer toen zij binnen kwam. Hij keek, ze stond op zonder blaffen of paniek, liep naar een hoger plekje en ging liggen. Hij keek nogeens omhoog en vond het teveel werk om haar daar te volgen, draaide zich om en ging elders liggen. En dat is precies wat we zochten :)
Wat fijn voor Baukje dat Dorus zo'n relakst hondje is Maureen.
En iedereen erg blij is met zijn of haar pupje. :yes2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker Erna. Dat is een hele opluchting. Nou ja, had er op het laatst iemand afgezegd, dan was er toch wel een liefhebber gevonden schat ik zo, maar wel jammer dat die dan de hele ontwikkeling niet van nabij had kunnen volgen.
Maar gelukkig is dat niet aan de orde.

Vanavond heb ik me ook weer lekker uitgeleefd met het spul. Lies was met Baukje naar cursus, dus we konden onze gang gaan.
Eerst ben ik met Grietje-Sara en Kobus naar zolder geweest. Daar staat de piano.
Ik had een kleed uit de kist (nog niet gewassen) neergelegd, dus dat rook lekker vertrouwd. Ze gingen daar eerst netjes op zitten, maar al gauw ging de jongedame op onderzoek. Toen dat goed ging, ging Kobus ook mee, maar niet te ver. Het was voor hen ook een vreemde ruimte dus op zich al spannend. Maar ook boven staat een gitaar met slierten eraan, dus die werden meteen in gebruik genomen als speelgoed. Grietje-Sara keek niet op of om bij de eerste tonen, maar Kobus ging gauw op het kleed zitten. Na nog wat losse, zachte tonen verstijfde hij een beetje, dus vond het heel spannend. Op de arm nog een paar tonen en toen was het echt genoeg wat hem betrof.
Toen we beneden kwamen werd de rest ook wakker (voetstappen op de trap, die naar beneden komen is altijd leuk). En omdat we nog steeds mazzel hebben met het weer, heb ik lekker de tuindeur open gezet en het spul met de avond buiten kennis laten maken. Eerst nog met de lamp buiten aan, maar later gewoon donker. Nou ja, bijna donker. Dat was ook best even wennen. Maar ja, straks in hun nieuwe huis is er ook geen nestkist met ren en moeten ze ook gewoon in het donker naar buiten. En dan is de nieuwe omgeving al spannend genoeg.
Na een flinke partij speelplezier in kamer en tuin viel alles als een blok in slaap en kon ik eindelijk de was afhalen. De volgende wakkere periode was wat korter, maar lang genoeg voor weer een rondje gitaarspel in de keuken. Prachtig die koppies. Jammer dat ik dat niet kan fotograferen terwijl ik zit te spelen.....
Maureen

Gesloten