Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martine

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Martine »

Wat gaat het toch hard met die kruimels. Binnenkort gaan jullie vast de omgeving verkennen en kunnen jullie wel wat extra handen gebruiken. Gelukkig is het bezoek altijd meer dan bereid om hiermee te helpen... :ja: :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ik vergeet nooit die leuke wandeling die we met z'n allen hadden toen ik met Fieke's fokkers mee mocht op kraambezoek bij de 9 pups van Fieke.....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Barbara

Bericht door Barbara »

Ja klopt Martine! Wij helpen graag bij ons toekomstig bezoek! Wat zullen ze veranderd zijn in 2 weken!

Martine

Bericht door Martine »

loes schreef:Ik vergeet nooit die leuke wandeling die we met z'n allen hadden toen ik met Fieke's fokkers mee mocht op kraambezoek bij de 9 pups van Fieke.....
Dat weet ik ook nog goed Loes; dat was heel gezellig! We hadden er ieder wel 2 geloof ik. Half verscholen onder onze jassen, want wat was het koud die winter...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig nu geen winternest :)
En we rekenen op helpende handen. Dat komt heus wel goed. Het scheelt dat er niemand bang is voor honden :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

:) Bij het wegen vanochtend was goed te zien wie veel en wie weinig pap gegeten had, maar ze waren allemaal weer gegroeid. Ook de laatste zit nu boven 700 gram.
Stijnke gaat nu geregeld staan als ze willen drinken. Dan kunnen de grote boeven er beter bij, maar de kleintjes redden het nog niet zo makkelijk. Die kunnen alleen bij de laagst hangende tepels, dus dat is best knokken.
Gelukkig gaat Stijnke ook nog geregeld liggen zodat ze er makkelijk bij kunnen. Maar de ruimte tussen haar poten als ze ligt is eigenlijk te klein voor alle 8. We proberen maar wat meer in ploegen te laten drinken. Dan krijgt iedereen een goede kans..... Vannacht was er ook weer een paar keer een gesmak van jewelste.
Het wordt wel minder frequent, dus met een beetje geluk kunnen we volgende week weer gewoon boven slapen. Met de kamerdeur open kan Stijnke dan een of twee keer heen en weer. Ze houden zich al aardig goed warm ook zonder haar erbij.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Zo , dat gaat allemaal wel heel goed. Inbraak geluiden in de melkfabriek s nachts dat moet een geweldige manier zijn om wakker te worden. Maar ik kan me wel voorstellen dat het ritme van normaal samen in je eigen bed boven alles gaat. :hug2:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Barbara

Bericht door Barbara »

Het gaat goed met de puppies! Fijn hoor! Ik ben benieuwd of Madelief nu toch nog aan de pap gaat! Is wel lekker kieskeurig!

Ik hoop echt voor jou en Lies dat jullie weer lekker boven kunnen slapen! En dat Stijnke ook wat meer rust krijgt.

Barbara

Bericht door Barbara »

Het gaat goed met de puppies! Fijn hoor! Ik ben benieuwd of Madelief nu toch nog aan de pap gaat! Is wel lekker kieskeurig!

Ik hoop echt voor jou en Lies dat jullie weer lekker boven kunnen slapen! En dat Stijnke ook wat meer rust krijgt.

Wolter

Bericht door Wolter »

Zo, met veel plezier heb ik weer even alles bijgelezen :P
Wat ontzettend leuk dat de puppy's zich zo snel ontwikkelen.
Die Stijn vindt het allemaal wel spannend en zo te lezen is hij gek op nieuwe
Avonturen.

Rosalyn vindt het leuk hoor om te helpen bijvoeren!

Is het nog gelukt met de puppy melk maureen? Als je wilt kan ik hier ook nog even kijken....

Barbara

Bericht door Barbara »

Charlotte schreef:Foto's op de site; nesten 2010 Guusje x Siem.
Moet je wel even voor gaan zitten... :smile:
Ik heb de hele serie bekeken! Wat ontzettend leuk om te zien Charlotte!. Ook hoe de puppies in de winkelwagen, bij de scouting en verder op pad zijn geweest! Prachtig!

Maureen

Bericht door Maureen »

Wolter schreef:Zo, met veel plezier heb ik weer even alles bijgelezen :P
Wat ontzettend leuk dat de puppy's zich zo snel ontwikkelen.
Die Stijn vindt het allemaal wel spannend en zo te lezen is hij gek op nieuwe
Avonturen.

Rosalyn vindt het leuk hoor om te helpen bijvoeren!

Is het nog gelukt met de puppy melk maureen? Als je wilt kan ik hier ook nog even kijken....
Nou die puppymelk is niet geheel gelukt. In den Dolder hebben ze geen Farm Food, maar wel van Royal Canin. Die heeft Lies dus maar meegenomen, maar wel met de verzekering, dat als ze het echt niet lusten, we de hele emmer terug mogen brengen en geld terug krijgen.
Gelukkig is de inhoud van de emmer in vijf zakken verdeeld, dus het grootste deel blijft onaangebroken.
Ik vanmiddag volgens de aanwijzingen melk gemaakt. Er zit zelfs een flesje bij om het makkelijker te kunnen geven. Speentje van gemiddeld formaat gekozen. Nou, er wou er geeneen uit het flesje drinken. En uit het schaaltje waar sommigen al wel pap uit likten, wou er maar eentje een beetje slobberen. De rest keek me aan of ik ze wou vergiftigen of zo. Allemaal vieze snoeten en ik zat ook half onder, en totaal was er van de 60 ml nog geen 20 ml gedronken. Alleen Grietje had een kleine 10 ml op. Volgens de verpakking zou ze tussen de 20 en 50 ml op moeten kunnen. :( Ik weet het niet hoor.... uiteindelijk heb ik een deel gebruikt om mijn eigen papje te maken en daar hebben er dan een paar van gesmikkeld. De rest was intussen waarschijnlijk te moe om nog interesse te hebben.
Vanavond doen we nog een poging, maar ik heb er een hard hoofd in.
Misschien aarden ze toch meer naar hun moeder en wordt het met sommigen niks met pap of melk....
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach jee...nee, de katoentjes lustten dat ook niet.
Alleen die 'geitenmelk' dus. :?
Zit je met een aangebroken zak, sneu hoor.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

We mogen alles terugbrengen, ook de aangebroken zak als ze het niet lusten. En dat is wel duidelijk.
Ook vanavond bliefden ze het niet, terwijl ze echt honger hadden (vonden ze zelf).
Pap werd wel gegeten. En Stijnkes eigen mix natuurlijk :)
Misschien dat pups dit lusten, die niks anders gewend zijn en het van het eerste moment af krijgen, maar die van ons zijn duidelijk beter gewend.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Best kans dat de aangebroken zak naar het asiel gaat. Daar zijn ze blij met alle mogelijke restjes en aangebroken zakken. Zelfs voor dieetvoer hebben ze vaak nog klantjes, dus vast ook voor puppymelk.
Maureen

wubke

Bericht door wubke »

Stella schreef:Best kans dat de aangebroken zak naar het asiel gaat. Daar zijn ze blij met alle mogelijke restjes en aangebroken zakken. Zelfs voor dieetvoer hebben ze vaak nog klantjes, dus vast ook voor puppymelk.

Goede zaak :thumbsup:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Trix

Bericht door Trix »

Is het geen idee om het nogmaals te proberen ? Het is nieuw voor ze en misschien snappen ze het niet ? :bibbers: ik zeg misschien wel iets heel doms want tenslotte heb jij ervaring met puppenkinderen ! Maar het aangebroken spul naar het asiel is +=+
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Barbara

Bericht door Barbara »

Hoi Maureen, mocht je een adres voor geitenmelk weten in de omgeving van Nijmegen, dan wil ik dat best voor de pups halen! Kan ook nog hier net over de grens tot Kleef! Heb verder geen ervaring met eten van puppies... Maar wil natuurlijk graag helpen!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Alleen W-dreej (Wieske-Wim-Wilke) kregen een papje van puppymelk, maar pas v.a. 4 weken. Ik wilde het gewoon eens op die manier proberen. Dat was helemaal geen succes.
De andere nesten voerde ik vlees.
Dat ging er in als koek.

Ik begrijp dat je Stijnke wilt ontlasten op die manier.
Maar als de pups die (dure) puppymelk niet lusten of willen, schiet je er niet veel mee op.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Toen Adahs zog met 5 dagen plotseling stopte kon ik niet anders dan puppymelk geven, maar met de fles lukte niet dus via de sonde. Een akelig en tijdrovend karwei.
Ik was dan ook blij toen ze op pap, geweekte brokken, vleeshapjes over konden.
Ik zou me over de puppymelk niet echt druk maken en gewoon wat meer 'vaster' voedsel geven. Ze zijn inmiddels ruim 3 weken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten