Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Stijnke en Lou

Bericht door sammydesmous »

Bij het nestje van Sammy zaten mijn armen vol blauwe plekken van over de rand van de kist hangen. Ik kon er wel uren doorbrengen. Ik wilde niets missen.

Wat fijn dat Stijnke haar kraamtijd zoveel ontspannerder doormaakt dan de eerste keer. Ze wordt al echt een ervaren moeder.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Harm is de 500 gram gepasseerd...... Hij is echt de joekel van het spul. Hij drinkt niet zo vaak, maar gewoon veel per keer. Is ook niks te beroerd om er wat extra werk voor te verzetten. Als hij honger heeft, komt hij aangetijgerd en kan iedereen maar beter uit de weg gaan. Hij schuift met zijn grote roeispanen gewoon alles opzij.
Wat een type! Hij kan ook al een beetje op alle vier zijn poten waggelen en lijkt een log traag pupje, maar hij kan ineens flink vaart maken als hij zin heeft.
En als hij uitgegeten is, laat hij nog net geen boer, maar rolt tevreden van de puppyberg af en slaapt waar hij terecht gekomen is. :hihi:
Hij heeft nu dus ook al dubbel zijn geboortegewicht en een beetje meer. Net als Stijn. En Madelief zit ze op de hielen. :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

sammydesmous schreef:Bij het nestje van Sammy zaten mijn armen vol blauwe plekken van over de rand van de kist hangen. Ik kon er wel uren doorbrengen. Ik wilde niets missen.

Wat fijn dat Stijnke haar kraamtijd zoveel ontspannerder doormaakt dan de eerste keer. Ze wordt al echt een ervaren moeder.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Dat ga ik ook nog krijgen. We hebben nu nog de lage rand aan de voorkant en de kist op kratjes staan, maar over een weekje zal de hoge zijkant er wel voor moeten voor de veiligheid. En dan gaan de kratjes er onderuit en hang ik over de hoge rand blauwe plekken te verzamelen :hihi:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Zo, dat groeit lekker. :thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

Jullie hebben de kist ook hoger gezet dus. Dat hadden wij ook, Bert had pallets meegebracht. Ideaal want je kon op een opstapje lekker er naast zitten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Bij ons zijn het bierkratjes, maar het zit zeker lekkerder.......en is makkelijker met foto's maken :grijns:
En een vorige gebruiker heeft een halve plank gemaakt voor een zijkant van de kist.
Zolang het spul nog niet loopt, is dat hoog genoeg en kan Stijnke makkelijk in en uit ondanks de verhoging. Maar als ze erg gaan klauteren en waggelen is dat randje niet veilig meer. Ik moet er niet aan denken dat ze eruit vallen en zich bezeren. Dus dan bouwen we om. En later nogeens om er een rennetje aan te zetten en nogeens om de ren te vergroten :smile: Tegen die tijd hebben we bijna geen kamer meer over :hihi: En dan waarderen we onze kamer des te meer als het hele spul uitgevlogen is en er weer gewoon een bescheiden bench in dat hoekje staat.
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Jaaaaaaa, ik lees net op Facebook dat Lou weer vader wordt , gisteren echo gemaakt en 4 , 5 puppy's gezien.
Even kijken of die dame verslag wil doen op het forum.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Alida

Bericht door Alida »

Leuk :jeah2: tjonge twee keer achter elkaar vader worden, erg leuk ook voor de baasjes van lou, ben natuurlijk wel benieuwd welke baasje van het forum dat dan is :grijns: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

De eigenares is wel bekend met het forum, maar geeft waarschijnlijk de voorkeur aan FB.
Ze is ook met de HSC heel goed bekend, was jarenlang Penningmeester en ze is medewerkster van het TFP.
En bovendien fokster van Pebbles van Gerry.
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Stella schreef:Bij ons zijn het bierkratjes, maar het zit zeker lekkerder.......en is makkelijker met foto's maken :grijns:
En een vorige gebruiker heeft een halve plank gemaakt voor een zijkant van de kist.
Zolang het spul nog niet loopt, is dat hoog genoeg en kan Stijnke makkelijk in en uit ondanks de verhoging. Maar als ze erg gaan klauteren en waggelen is dat randje niet veilig meer. Ik moet er niet aan denken dat ze eruit vallen en zich bezeren. Dus dan bouwen we om. En later nogeens om er een rennetje aan te zetten en nogeens om de ren te vergroten :smile: Tegen die tijd hebben we bijna geen kamer meer over :hihi: En dan waarderen we onze kamer des te meer als het hele spul uitgevlogen is en er weer gewoon een bescheiden bench in dat hoekje staat.
Bij ons gingen de pallets er ook onder vandaan als de pups gingen scharrelen.
Wij hebben ook nog zo'n heel grote harde kunststof bench, na en tijdje gingen ze daar in met een ren er aan. Die rennetjes zijn ideaal omdat je ze kunt vouwen zoals je wil.
H K Jelle 13-5-2004

Wolter

Bericht door Wolter »

Stella schreef:Harm is de 500 gram gepasseerd...... Hij is echt de joekel van het spul. Hij drinkt niet zo vaak, maar gewoon veel per keer. Is ook niks te beroerd om er wat extra werk voor te verzetten. Als hij honger heeft, komt hij aangetijgerd en kan iedereen maar beter uit de weg gaan. Hij schuift met zijn grote roeispanen gewoon alles opzij.
Wat een type! Hij kan ook al een beetje op alle vier zijn poten waggelen en lijkt een log traag pupje, maar hij kan ineens flink vaart maken als hij zin heeft.
En als hij uitgegeten is, laat hij nog net geen boer, maar rolt tevreden van de puppyberg af en slaapt waar hij terecht gekomen is. :hihi:
Hij heeft nu dus ook al dubbel zijn geboortegewicht en een beetje meer. Net als Stijn. En Madelief zit ze op de hielen. :)
Dat is zeker een grote jongen! Wat fijn dat het allemaal goed gaat met de puppies.
Ik hoop dat je ook al weer een beetje aan slapen toe bent gekomen!

Maureen

Bericht door Maureen »

JA, slapen blijft een probleem, maar dat ligt niet aan de pups. Die zijn vrij rustig 's nachts en Stijnke ook. Komende nacht is mijn bed weer aan de beurt, maar het maakt eigenlijk weinig verschil of ik boven of beneden slaap.
Op eentje na zijn ze allemaal weer gegroeid vannacht en dat zonder kabaal te maken. :jeah2:
Er hebben er al 4 hun geboortegewicht verdubbeld, twee bijna en twee hebben nog iets meer te gaan. Die zijn vandaag weer aan de beurt voor wat extra aandacht.
Het lukt nog steeds prima zo, zonder bijvoeden. Al wordt Stijnke al wel weer mager.
Ze krijgt vier maaltijden per dag en nu ook nog 1x vla met slagroom. Dat zal nog wel meer worden binnenkort.......
Gisteren was ze voor het eerst even mee naar het bos voor een klein rondje.
Ze kwam zo voldaan terug dat ze bijna liep te spinnen. De pups hadden haar nog niet gemist, maar gaven natuurlijk een heel concert toen ze haar weer roken.
Gepiep, gekef, gefluit dat het een lieve lust is. En dan gaat Stijnke er ook echt voor liggen om ze rustig te voeden. Geen gedraai en getut, alleen laten eten en poetsen.
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een supermoeder!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

:thumbsup: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Wolter

Bericht door Wolter »

Wat een goede moeder is stijnke!!
Ze heeft het best pittig gehad denk ik, met 8 puppy's d'r buik.
We tellen de dagen af tot zondag!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Weer lekker even met mams naar het bos.
Je ziet je hond dan genieten om even vrij de benen te strekken.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Charlotte

Bericht door Charlotte »

loes schreef:En bovendien fokster van Pebbles van Gerry.
De paps van Stien komt ook bij haar vandaan. :ja:

Fijn dat Lou het weer gelukt is om een teefje zwanger te maken.
Mag ik ook weer aan de bak. :jeah:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Barbara

Bericht door Barbara »

Hoi allemaal,

Weer heerlijk bijgelezen over Stijnke en haar mooie pups! Was dit weekend in Disneyland Parijs met de kids en manlief. Was een speciaal uitje van zijn werk. Dus heb even het forum links moeten laten liggen! En ja Trix en Maureen dat forum is behoorlijk verslavend! Het echte smousenvirus zal ik krijgen als ik volgende week zaterdagavond Stijnke's mooie puppies mag knuffelen.

Wat doet Stijnke het toch fantastisch! Wat is het toch een portret! Maar een super moeder! Fijn dat ze sneller relaxed is. En wat groeien ze hard! Die Harm kan er wat van!

Irene leuk dat je ook op het forum bent en ook een pup van Stijnke krijgt! :welkom: Wordt het een reutje of teefje?

Gery, wat wordt het spannend voor je dochter! Die kan het vast niet geloven. Jullie dus zondagmiddag aan de beurt. Heerlijk om het spul straks live te kunnen ervaren!

En die mooie foto's!! Ik smelt helemaal! Super Loes dat je er namen op de site bij hebt gezet! Dan weten we precies over welke pup we het hebben.

Zo nu nog de rest van de nieuwe berichten lezen!

Martina

Bericht door Martina »

Maureen, het is onwijs leuk om jou verhaaltjes over Stijnke en haar kroost (puppyberg :hihi: ) te volgen, ik doe dat met heel veel plezier :klappen: Ook heel erg fijn, dat Stijnke het zo goed als moeder doet en uiteraard jullie als fokster alles heel goed in de gaten hebben. :thumbsup: Ik hoop ooit ook een puppy van een forumlid te mogen ontvangen, waar je de eerste dagen ook zo lekker kon volgen. Je bent al een beetje gehecht aan die kleintjes, ook heb je ze nog nooit gezien in het echt. Erg vertrouwd dus :)
Leuk voor jullie Barbara en Wolter :jeah:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Barbara

Bericht door Barbara »

Hoi Martina,

Ja ik heb echt geluk dat ik alles van Stijnke goed heb kunnen volgen en nog steeds kan volgen! Dt wist ik natuurlijk ook niet van te voren! En ik ga jullie allemaal straks ook "vervelen" met de avonturen van Tara! I, hoopmda jij en de andere forumleden ook geluk hebben!

Gesloten