Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Mary

Bericht door Mary »

Heel veel veilige kilometers op je nieuwe fiets :!: :!:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat fijn zo'n spiksplinternieuwe fiets!! :)

Maar Renate wat moet je een kilometers maken....
:hmm:

Ga je tussen de middag ook heen en weer?
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Renate schreef:. Ik rij er straks immers minstens 28 km per dag mee en moet binnen een half uur van Romy's MKD naar Dana's school fietsen (7km).
En dat met twee kinderen op de fiets :?: :shock: . Wat zul jij een bere-conditie hebben Renate :P :P

Erna

Bericht door Erna »

Renate waarschijnlijk ook met (heel) slecht weer, petje af. :boeketje:
groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Margaret

Bericht door Margaret »

Ik ben een beetje laat maar wil toch nog even reageren op het reeën-verhaal, maar dan met een andere insteek.

Tegenwoordig maak ik elke ochtend een boswandeling! Jaja, ik weet dat voor jullie hondenbezitters het de normaalste zaak van de wereld is. Daar verheugde ik me juist het meeste op als ik een hondje zou krijgen. Nu heb ik besloten dat ik óók kan wandelen zónder hondje. Dus 's ochtends is het: bed uit, niet nadenken, kleren van gisteren aan, banaan pakken en wandelen. Hééérlijk.

Dit doe ik sinds 3 weken en gisteren liep ik niets vermoedend door het bos, beetje slaperig nog, en opeens zag ik 2 reeën achter elkaar door het bos heen springen! Ik vond het zo fantastisch! Was gelijk helemaal blij. En vanochtend zag ik er weer één!

Ik heb geen mening over de jacht, omdat ik er geen verstand van heb, maar zou het helemaal geen probleem vinden om regelmatig deze reeën te zien 's ochtends.

(en gefeliciteerd met je nieuwe fiets Renate!)

Monique

Bericht door Monique »

Dat gevoel heb ik nou ook Margaret, als je ze van zo heel dichtbij ziet; zij zien jou, jij kijkt naar hen; je ziet de dieren denken....goed of slecht? en opeens besluiten ze om er vandoor te gaan met mooie sierlijke sprongen :) .
Wat goed van je dat je alvast met de boswandelingen bent begonnen!

Renate

Bericht door Renate »

Om even terug te komen op mijn fiets-verhaal.

Het Medisch Kleuter Dagverblijf (MKD) ligt 7 km van ons huis vandaan. Romy moet daar rond 9 uur zijn en om 15 uur weer opgehaald worden. Veel kinderen komen van ver weg en dus blijven ze tussen de middag op school eten. Bovendien hebben veel autitische kinderen een eetprobleem (ze eten heel eenzijdig en soms nog zoals ze het als baby geleerd hebben, dus gepureerd) en door ze op school te laten eten, wordt er ook aan het eetprobleem gewerkt. Dana gaat naar een gewone basisschool en komt tusen de middag dus gewoon thuis eten. Dana begint om kwart voor 9 en is 's middags om 15.30 uit. Dana hoeft dus niet mee om Romy weg te brengen en op te halen. Alleen op vrijdagmiddag, want dan hebben de kleuter vrij, maar Romy niet. Het MKD is namelijk geen school, maar een dagbehandeling. Ik fiets straks dus 4 keer per dag de afstand van 7 km, 4 dagen in de week, want op woensdag is Romy vrij.

Martijn is schilder en soms heeft hij wekenlang de auto nodig om op zijn werk te komen en zo staat de auto weer weken voor de deur. Maar ik ben geen auto-mens. Ik fiets liever. De meiden en ik hebben een goed regenpak en smelten doen we niet.

Ik had ook een busje voor Romy kunnen aanvragen, maar ik vind het zielig om haar ook nog voor en na school een uur met een bus te laten rijden. Bovendien vind ik het leuk om regelmatig in haar klas te komen en een praatje met de juffen te maken.

Eerlijk gezegd hoop ik wat overtollige kilo's kwijt te raken door al het fietsen. Ik ben namelijk te dol op lekker eten en snoepen :oops:

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef: Ik ben namelijk te dol op lekker eten en snoepen :oops:

Groetjes, Renate
Dat zal met deze beweging waarschijnlijk niet minder worden.
:P :wink: :P

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate ik heb bewondering voor je! Inderdaad: petje af!

:wave: "Hup, Renate!!"
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Heb je, vanwege deze dagelijkse afstanden, niet overwogen om een
elektrische fiets aan te schaffen? Geen stank, geen herrie, maar wel
een geweldige trapondersteuning :!: :!: :!:
Een geweldige conditie is prima, maar het kan ook te gek.
Wanneer je eens even niet helemaal lekker bent is dit toch wel
een hele toer.

Renate

Bericht door Renate »

Wat lief en leuk dat jullie allemaal zo met me meedenken. Een elektrische fiets is echt niet nodig. Als ik me niet lekker voel, kan ik altijd mijn vader inschakelen. Mijn ouders wonen 5 minuten lopen van het MKD en mijn pa is met pensioen. Mijn moeder werkt halve dagen, maar mag haar uren zelf indelen. In geval van nood is er dus altijd wel een oplossing.

Mary schreef:
Renate schreef:
Ik ben namelijk te dol op lekker eten en snoepen

Groetjes, Renate

Dat zal met deze beweging waarschijnlijk niet minder worden.

Nee, dat is een ding wat zeker is. Maar als ik eenmaal aan het afvallen ben, kan ik makkelijker van lekkers afblijven, want dat vind ik het al snel zonde om wat te snoepen. Dus ik hoop dat het fietsen de eerste aanzet geeft.

Groetjes, Renate

Monique

Bericht door Monique »

Je hebt straks gewoon af en toe snoep nodig om energie bij te tanken :wink:

Dat je niet kiest voor de taxi kan ik mij indenken: steeds een andere chauffeur, altijd maar klaar staan en wachten op de taxi (die soms niet eens komt opdagen!), het was een ramp.

Mary

Bericht door Mary »

Wat heerlijk voor je dat je altijd op je ouders kunt rekenen.
Een moeder van een tweeling kan toch echt wel een steuntje in de rug gebruiken.
Geef ze een dikke kus :kus: en wees zuinig op ze.
Succes met fietsen en afvallen :!:

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat je ouders in de buurt wonen en je altijd een beroep op ze kan doen als dat nodig is. Dat is toch een hele geruststelling.
Succes met afvallen, weet dat het heel moeilijk is.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Mary schreef:
Heb jij zelf ook een tweeling, Mary? De meeste mensen zien altijd alleen maar de leuke kant van het hebben van een tweeling. Het ziet er zo schattig uit. Altijd iemand om mee te spelen.

Het is ook wel leuk. Ik ben beretrots op mijn meiden en zou ze voor geen geld meer willen missen, maar er zit ook een keerzijde aan de medaille.
Nu ze wat ouder worden (ze zijn net 4 geworden) wordt het steeds makkelijker. Ze weten wat wel en niet mag. Dana wacht netjes op de stoep. Romy vaak ook, maar is door het autimse toch minder betrouwbaar. Ze eten zelf, drinken zelf, kunnen zichzelf aan en uitkleden, die grote 2lingwagen hoeft niet meer mee, want ze lopen zelf.
Het meest vervelende aan een tweeling vind ik, dat ik sommige dingen echt niet alleen kan. Er is hier een hele leuk grote speeltuin, maar ik heb altijd iemand nodig die met ons mee gaat. Er is namelijk een zwembadje bij en een hele grote kabelbaan. Ik ben altijd bang dat er 1 verdrinkt of aan 'aanrijding' krijgt met die kabelbaan als ik even met de ander bezig ben. Brrrrrr.
Ook vind ik het jammer dat ik maar 1 keer zwanger geweest ben. Ik vond dat zo leuk. Ik voelde me zo apart. Alsof ik de enige zwangere in de stad was :wink: . Lekker pronken met die enorme buik. Tof! Ook had ik wel een keer thuis willen bevallen. Met een meerling moet dat persé in het ziekenhuis onder begeleiding van een gynaecoloog. Zo medisch allemaal.
Haha, ik ben zo in voor een derde :!: Helaas is Martijn niet over te halen :hmm:
En ach, nu de meiden 'groot' zijn is het ook allemaal wel makkelijk. Geen slaapjes of voedingen meer op uur en tijd. Ik geniet lekker van mijn meiden! Ik zal eens een paar leuke foto's van Dana en Romy in mijn fotoboek zetten.
Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:Mary schreef:
Heb jij zelf ook een tweeling, Mary?
Groetjes, Renate
Nee, ik heb geen tweeling. Hier in de buurt heeft iemand een drieling.
Net wat je zegt, iedereen vindt het geweldig leuk. Ik een stuk minder.
Die moeder ziet er doorlopend zoooo moe uit. Wat een gedoe. Zij is
ook heel blij met iedere extra hand die ze kan krijgen. Ze had een kindje,
nu plotseling vier. Haar leven staat echt op z'n kop.

rita

Bericht door rita »

een nog latere reaktie:

Fijn dat je een goede fiets hebt gevonden Renate!

en ik kom ook regelmatig herten tegen, geniet er echt van maar natuurlijke vijanden zijn er niet meer helaas.
en kijk eens naar de vossen: ze mogen niet afgeschoten worden, zodat ze steeds verder oprukken naar woonwijken :(
maar puur voor plezier jacht bedrijven, daar zie ik de lol niet van :evil:

Renate

Il Divo

Bericht door Renate »

Wij hebben een uitje vanavond.

Voor het schilderen van hun huis zijn Martijn (van beroep schilder) en ik door mijn ouders uitgenodigd voor een concert van Il Divo in het Sportpaleis in Antwerpen.

Nu ligt mijn hele huiskamer nog vol speelgoed. Daar tussendoor manoevreren Dana, Romy, mijn oppaskindje Mare en Phoebe. Ik heb vanmorgen boven gepoetst en nu moet beneden nog, maar over 4 uurtjes is Mare opgehaald door haar papa, worden Dana en Romy verwend door Martijns ouders en zijn wij lekker onderweg naar Antwerpen.
Ik ben nog nooit in het Sportpaleis geweest. Ik ben benieuwd. Ik wist niet wat ik hoorde toen Martijn zei dat hij naar Il Divo wilde. Hij heeft wel een hele brede muzieksmaak, want voor volgende maand liggen er nog 2 kaartjes voor Sensation White en Black (houseparty) klaar.
We hebben goede plaatsen, dus ik heb in ieder geval goed uitzicht. De mannen van Il Divo zijn een beetje gladjes, maar toch prettig om naar te kijken :mrgreen:

Ik ga maar weer aan de poets, anders ben ik niet eens op tijd klaar.

Groetjes, Renate

Monique

Bericht door Monique »

Veel plezier Renate! Ik ken Il Divo (nog) niet maar ga wel even wat downloaden om te horen of het ook mijn smaak is :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zingen kunnen ze natuurlijk wel!

Ik hoop dat jullie het leuk hebben/gehad!!

:) :) :)
Afbeelding

Gesloten