Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja Erna, inderdaad het zal al flink verbeterd zijn. Dank voor de tips!

Goed hoor die fotocursus!

:)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Morgen neemt Lex de onze mee. Hij baalde zo van onze oudere. Traag, lege batterijen..... :wink: Vooral met dieren is snelheid heel belangrijk. We hebben nu een Fugi. Demonstratie ter plekke :idea: :!: ,
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ja, plaats maar veel foto's. Is altijd erg leuk Jeanette.
Hoeveel km is de wandeling eigenlijk, of heb ik dat gemist. :o

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Vandaag was het een bijzondere schooldag voor onze Elles. Haar juf van groep 8 ging trouwen met de meester van groep 7 :jeah: . De kinderen hadden van alles voorbereid: een dans, vendelzwaaien, een lied en twee tortelduiven die ze samen moetsen loslaten. Na het huwelijk in het gemeentehuis ging het bruidspaar naar school waar ze op gepaste wijze op het schoolplein werden ontvangen. Hartstikke leuk :boeketje: !

Jojo heeft vandaag een modderbadje genomen :( . Tijdens de boswandeling probeerde ik hem steeds de schone vijver in te laten gaan, maar hij dufde niet, de oever liep te steil af. Maar vlak voordat we het bos uit zouden lopen ontdekte hij een sloot waar hij wel in durfde 8) , helaas kwam hij daar als een duo penotti hondje uit: tot en met de buik lekker zwart. Gelukkig waren er nog 2 andere hondjes in de buurt die hem wel even wilden helpen om zich droog te rennen :lol: . Een jack russel van 8 maanden, die heeft pas energie :P :!:

Erna

Bericht door Erna »

Monique wat een leuke ervaring voor Elles dat haar juf met de meester van een andere groep ging trouwen.

Die Jojo, had er echt zin in vandaag, nog foto van gemaakt?
Lisa heeft zoiets nog nooit gedaan (gelukkig)
Een bijna witte golden, hond van kennissen, ging laatst ook in zo'n modderpoel. Madam kon er niet diep genoeg in vond ze zelf, ja dan moet je er maar even in gaan rollen.
Ik moest daar toch wel erg om lachen, soort leedvermaak zullen we maar zeggen. Als straf kwam de golden zich heerlijk naast mij uitschudden. :schrik:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Wendy

Bericht door Wendy »

hahahahaha, das altijd leuk, vooral voor een ander!!!!

In de tijd dat wij nog 2 labradors hadden gebeurde ons dat ook regelmatig.
gingen we het bos in met een blonde en een zwarte lab, maar kwamen bijna altijd weer terug met 2 zwarte labjes..... :? :P :x :wink: :D

Ariënne

Warm!

Bericht door Ariënne »

Tussen haakjes: aardig warm hè! En dat voor eind april.
Het is hier zeker boven de 25 graden in de schaduw. Misschien 27.
Zelfs Vera houdt zich kalm!

8) 8)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Echt wel. We zijn vandaag naar de Keukenhof geweest.
We waren er om half negen en om half twaalf zijn we weer
weggegaan. Toen werd het warm en druk. Wat een mensen!!
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Was er al veel uitgebloeid?
Handig om bij tijds te gaan naar zoiets.
En weer lekker op tijd thuis zijn.

:)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ja, die bollen, dat is zo klaar natuurlijk. Valt door de hoeveelheid trouwens
niet op. Er stond wel een heel laantje van alle kleuren azalia's. Dat kon niet
mooier.
Het was trouwens net alsof we verkeerd waren gereden.
We liepen plotseling in Japan. :crazy:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Japan en toch lekker dichtbij.
Pim niet mee zeker?
Zal wel niet kunnen en het interesseert hem niet zó veel, denk ik!

:wink:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Het kon wel, hond mee.
Er waren er wel een paar.
Je mag dan alleen de gebouwen niet in.
Maar Pim zou ik daar zeker geen plezier mee doen.

Monique

Bericht door Monique »

Vandaag gebeurde er toch iets heel bijzonders bij het bedrijf waar ik werk (Groningen Seaports in Delfzijl) Ons kantoor staat op de zeedijk in de haven. Ik kijk naar buiten en zie daar een ree lopen :shock: . Die ree liep richting strand, beetje verwilderd, mensen van de gemeente of politie er achteraan, ook nog iemand met een dikke camera en een auto van het en of ander. Even later liep die ree weer op de weg, wordt aangereden door een voorbijrijdende vrachtwagen (ik hoorde de klap in mijn kantoor....). Ree valt neer en krabbelt weer overeind, rent weer verder richting drukke verkeersweg :worship: , brandweerauto komt er ook bij maar ree is niet meer te vinden.
Op de regionale TV heb ik er niets over gehoord, misschien staat er morgen iets in de krant. Ik ben wel benieuwd of die ree nog leeft en men hem nog heeft kunnen vangen.

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje Monique, hoe komt zo'n beest daar. Ik vind het wel zielig voor de ree. Hoop ook dat ze hem nog hebben kunnen vinden, want als hij gewond is ligt hij misschien ergens kreperen. Ik snap niet dat ze de weg niet even hebben afgezet op het moment dat ze hem probeerde te vangen.
Rare gewaarwording voor jou om dit mee te maken op deze plek.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Akelige toestanden.
En je ziet het gebeuren en kan niets doen. Niet fijn.
Ik sprak vanmorgen een jager.
Hij vertelde dat er afgelopen weekend 11 reeën in Drenthe zijn verongelukt.
(Ik had de krant wer eens niet goed gelezen blijkbaar.)
Afbeelding

Jeanette

Geen jacht....en dan?

Bericht door Jeanette »

Het is in deze periode van het jaar ook schering en inslag. De bokken jagen de hindes op. Reën hebben de bronst in de zomer. Daarom is Stapper ook in deze periode aan de jacht geslagen. Ze steken om de haverklap voor zijn neus over of ritselen spannend vlak naast hem. En hij heeft er nu de leeftijd voor natuurlijk. Ze schijnen ook wel in het kanaal te verdrinken in dit seizoen. :cry:
Normaal zijn er zo'n 250 hier in het bos en wordt dat door de jacht zo gehouden. Als de jacht verboden wordt krijg je dus een groter geren van het ene naar het andere voedselgebied en dat kan nog meer ongelukken veroorzaken. De jachtopziener hier voorziet grote ellende met het verbod op de jacht. Als ze het gaan koppelen aan natuurbeheer en geen jachtvergunningen meer geven aan mensen met dikke auto's uit Brabant, Noord Holland, noem maar op, ze komen hier allemaal :x :evil: ,maar echt aan mensen die precies weten welke bokken en hindes hier lopen kan dat best. De boel de boel laten op dit kleine postzegeltje is volgens mij onverantwoord. Kijk maar naar wat er gebeurt met die wilde paarden kuddes en wat ze nu weer van plan zijn met de oeros. De natuur op zijn beloop laten...ja ja...maar wel met hekken en wegen ertussen, zodat ze van de honger dood gaan. Een vreselijke dood.
Of, ook maf, beesten bij gaan voeren zodat ze veel te veel jongen krijgen en dan sportjagers er op af sturen. Wat een lol. Ze zijn zo tam dat ze op je geweer gaan zitten. :?
Ik ben tegen de jacht door mafkezen. Drijfjacht op anderhalf konijntje, heb ik ook eens gezien. :x :x :x
Maar geen enkel beheer is volgens mij ten nadele van de dieren.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Nederland is een krom land, en te klein (wat jij ook zegt, Jeanette) om de natuur zijn beloop te laten gaan. Als je een oud en ietwat mager paard in de wei hebt staan, heb je binnen de kortste keren de AID op je stoep staan (prima, dat ze het in de gaten houden hoor!) maar in die zgn natuurgebieden mogen de dieren langzaam sterven van de honger, terwijl er ook geen grote jagers (wolven?) zijn om het sterfproces te verspoedigen. Ik heb niet zo'n moeite met de jacht, mits door mensen die weten wat ze doen. Ik denk dat je beter een stukje vlees kunt eten van een dier dat zijn hele leven door het bos gescharreld heeft dan van een varken wat nog nooit een streep daglicht heeft gezien, behalve op zijn laatste reis.
Eigenlijk moet ik gewoon vegetarier worden, maar af en toe een klein stukje vlees is toch wel erg lekker!i :oops:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Ja, dat is best heftig allemaal.
Ondanks dat we inderdaad op een postzegel zitten is dat voor mij
de ver van mijn bed show.
Hier ook zo nu en dan een ander inzicht in natuurbeheer.
Gelukkig niet ten koste van zoveel grote dieren, maar ook zonder
die dieren niet altijd even goed bedacht.
:? :? :?

Monique

Bericht door Monique »

Het stond inderdaad vanochtend in de krant. Het schijnt wel vaker te gebeuren dat er een ree uit Duitsland de Eems over zwemt (zwemmen ze ook in zout water :?: ).
De ree had nog gezelschap, ze waren met z'n tweetjes maar zijn (nog) niet gevonden.

Erna, de weg daar afzetten is nog niet zo eenvoudig, het is een drukke doorgangsweg in een industriegebied tijdens het spitsuur :? . Er is wel een goederentrein stilgelegd die aan kwam rijden :)

Leuk om te lezen tot welke discussie zo'n berichtje leidt; ook ik ben niet tegen gecontroleerde en goed georganiseerde jacht. Ik zou het zelf nooit kunnen doen maar ik snap dat onze natuur inmiddels zover 'ontwricht' is dat er geen natuurlijk evenwicht meer is of ontstaat :(

Renate

Bericht door Renate »

Martijn is werken, de kinderen liggen op bed en Phoebe ligt te slapen op haar kussen. Daarom kom ik jullie maar even vertellen dat ik zo blij ben met mijn nieuwe fiets! Zo blij als een klein kind.

Omdat ik Romy na de zomervakantie naar het Medisch Kleuter Dagverblijf aan de andere kant van de stad moet brengen, had ik de fietsenwinkel gevraagd wat het zou kosten om mijn 'oude' fiets op te knappen. Ik rij er straks immers minstens 28 km per dag mee en moet binnen een half uur van Romy's MKD naar Dana's school fietsen (7km). Ik heb mijn 'oude' fiets helemaal opgereden met mijn eigen meiden achterop, mijn oppaskindje voorop en de nodige boodschappen. Het was een behoorlijk bedrag voor een nieuw achterwiel, een nieuwe ketting en onderhoudsbeurt. 's Avonds zat ik het nog eens te overdenken en heb mijn 'oude' fiets op marktplaats gezet. Om te kijken wat hij op bracht. Binnen 2 dagen was ik 'm kwijt en nu heb ik voor minder geld dan wat een opknapbeurt kost een gloednieuwe fiets in de huiskamer staan (zo kan ik er nog even van genieten tot Martijn hem afmonteerd). Precies dezelfde als mijn 'oude' fiets. Mijn meiden zijn ook helemaal ingenomen met mama's nieuwe fiets. Er wordt al volop gespeculeerd wie er voorop mag zitten (ik heb zo'n kinderzadeltje op het frame) en wie achterop in het gewone stoeltje 'moet'.

Tjonge, ik wist niet dat zoiets materieels als een fiets me zo vrolijk kon maken :lol:

Nu het mooie weer nog. Vrijdag kan ik - volgens Piet Paulusma - lekker gaan fietsen.

Groetjes, Renate

Gesloten