Het is in deze periode van het jaar ook schering en inslag. De bokken jagen de hindes op. Reën hebben de bronst in de zomer. Daarom is Stapper ook in deze periode aan de jacht geslagen. Ze steken om de haverklap voor zijn neus over of ritselen spannend vlak naast hem. En hij heeft er nu de leeftijd voor natuurlijk. Ze schijnen ook wel in het kanaal te verdrinken in dit seizoen.
Normaal zijn er zo'n 250 hier in het bos en wordt dat door de jacht zo gehouden. Als de jacht verboden wordt krijg je dus een groter geren van het ene naar het andere voedselgebied en dat kan nog meer ongelukken veroorzaken. De jachtopziener hier voorziet grote ellende met het verbod op de jacht. Als ze het gaan koppelen aan natuurbeheer en geen jachtvergunningen meer geven aan mensen met dikke auto's uit Brabant, Noord Holland, noem maar op, ze komen hier allemaal :x :evil: ,maar echt aan mensen die precies weten welke bokken en hindes hier lopen kan dat best. De boel de boel laten op dit kleine postzegeltje is volgens mij onverantwoord. Kijk maar naar wat er gebeurt met die wilde paarden kuddes en wat ze nu weer van plan zijn met de oeros. De natuur op zijn beloop laten...ja ja...maar wel met hekken en wegen ertussen, zodat ze van de honger dood gaan. Een vreselijke dood.
Of, ook maf, beesten bij gaan voeren zodat ze veel te veel jongen krijgen en dan sportjagers er op af sturen. Wat een lol. Ze zijn zo tam dat ze op je geweer gaan zitten.
Ik ben tegen de jacht door mafkezen. Drijfjacht op anderhalf konijntje, heb ik ook eens gezien. :x :x :x
Maar geen enkel beheer is volgens mij ten nadele van de dieren.