Maartje-Mijntje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Sazje

Maartje-Mijntje

Bericht door Sazje »

Vorige week zondag hebben wij Maartje-Mijntje opgehaald uit het nest van Stijnke & Douwe. We hebben ons geen betere start met Maartje kunnen wensen. Wat een lieverd is Maartje :liefde: De autorit naar huis was ze nog aan het bibberen. Thuis aangekomen deed ze meteen een plas bij de huiskamerdeur. Ze had blijkbaar honger want ze viel meteen aan op haar brokken. Na een beetje rondgesnuffeld te hebben ging ze even later een heerlijke tuk doen op het speelkussen dat onze zoon naar beneden had gehaald. De eerste avond heeft ze heerlijk lang uit in mijn armen op schoot gelegen :hug:
De eerste drie nachten heeft de bench naast mijn bed gestaan. De eerste avond begon ze te piepen, maar dat heb ik genegeerd en toen was het na 10 minuutjes over. De avond daarna wist ze al, oké, we gaan slapen... Nacht vier maar besloten om de bench beneden te laten staan. Ze had overdag ook al diverse malen in de bench geslapen dus de bench was vertrouwd. We hadden ons voorbereid op een piepconcert maar niets van dat alles. Ze ging gewoon lief slapen :thumbsup:
Afgelopen donderdag bij de DA geweest voor de 2e enting. Bij binnenkomst zei de assistente " wat hebben we daar voor een knapperd!" Ja zeker zei deze trotse baas :smile:
Ook de dierenarts was onder de indruk. Wat een mooi hondje zei hij, mag ik een foto van haar maken voor onze facebookpagina? Tuurlijk, Maartje ging er netjes voor zitten, koppie naar links, koppie naar rechts, al een echte fotomodel hoor! Terug bij de assistente kwamen we mensen tegen met een Ritchback (schrijf ik dat zo :scratch: ?). Oh wat een schattig hondje zeiden zei, van de week kwamen we ook al zo'n zelfde hondje tegen, ook zo schattig. Dat moet dan haast wel broer Moos-Dorus geweest zijn, want zoveel pupsmousen lopen er in Deventer en omgeving niet rond.
Ze luistert al aardig naar nee :nee: en eh eh en ze is goed af te leiden met haar eigen speeltjes. Die vindt ze overigens geweldig! Vanochtend naar het station geweest om mijn man op te halen die terug kwam van zakenreis in het buitenland. Hij had haar nog niet gezien, maar Maartje herkende hem wel! Hij werd net zo verwelkomd zoals ze dat bij ons doet.
We zullen zo nu en dan een verhaaltje plaatsen over Maartje, inmiddels staan er ook 2 nieuwe foto's op het forum. Ze is zo lief en ligt heel graag op schoot, een echt knuffeltje. Ze is niet bangig, gaat overal op af, vindt kinderen erg leuk en schrikt niet zo snel van iets. Ze vindt onze cavia's heel interessant, maar toch ook wel weer eng. De kat blijft veilig boven, die durft de confrontatie nog niet aan. En wij dwingen het maar niet af, het zal wel een keer gebeuren...

Martine

Re: Maartje-Mijntje

Bericht door Martine »

Dit klinkt allemaal prima; wat leuk dat je ons via het forum wil laten meegenieten van haar verdere leventje! :thumbsup: :)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Leuk zo'n verslag, fijn dat we nog een poosje mogen meegenieten van Stijntjes kroost.
Overigens wonen er in Deventer e/o behoorlijk wat smousjes hoor. In jouw woonplaats zelfs de hoofdpersoon van de column in het smouzenblad van Dienke.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat gaat allemaal voorbeeldig, zo te lezen :thumbsup: Tjonge, nu al zo'n fotomodelletje. Leuk hoor om op de hoogte te blijven van Maartje-Mijntje :ja: Heel veel geluk met haar!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een goede start van jullie kleine Maartje.
Heel leuk om mee te mogen genieten. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een relaxte start voor Maartje-Mijntje en jullie.
Dat worden heel veel jaren genieten van en met jullie smousje.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Leuk dat je Maureen en ons laat mee genieten van Maartje-Mijntje. Juist voor de fokker is het zo leuk om tenminste een van haar pups te kunnen volgen. :yes2: :thumbsup: ik hoop dat je het heel lang volhoud.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel erg leuk om mee te kunnen blijven genieten! :thumbsup:

Een mooi begin zo! :ja:

(Ik heb dit topic even verplaatst naar de juiste plek daarvoor: Avonturen!)
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha fijn! Avonturen van Maartje.
Ik zei al dat ze Arno wel zou herkennen. Honden hebben een fenomenaal geurgeheugen en ze had hem bij ons al tweemaal geroken en natuurlijk is zijn geur ook volop in jullie huis. Maar het blijft geweldig om het ook in de praktijk mee te maken. Gauw even foto's kijken :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Sazje

Bericht door Sazje »

Klopt, Maartje heeft een prima neus net zoals haar moeder. Na 1 dag wist ze precies welke oprit ze in moest. Ook naar vrienden/bijna buren van ons weet ze precies welke oprit ze moet hebben. Vanavond hebben we bij hen gegeten en ze is gezellig mee geweest. Ze ging heerlijk in het poezenmandje liggen. Heeft daar ook kennis gemaakt met de kat. Maartje begon te blaffen en Fleur de kat kreeg een enorme dikke staart. Maar de kat heeft wel even duidelijk gemaakt wie de baas is...
Maar na al die indrukken is het dan weer tijd voor een flinke tuk!

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om Maartje-Mijntje verder te kunnen volgen. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Sazje

Bericht door Sazje »

Maartje is nu ruim twee weken bij ons en al helemaal gewend. Ze vindt echt iedereen en alles leuk en springt overal op af. Als ze kinderen hoort wil ze er heen en ook de grootste honden vindt ze reuze interessant. Ze heeft ontdekt dat ze (nu) nog door het kattenluik naar de garage past. Dus moeten we goed opletten. Daar staan namelijk de kattenbrokjes. We zetten inmiddels overdag het eten van de kat maar even weg, maar je weet natuurlijk nooit of er nog een verloren brokje op de grond ligt. Het zindelijk worden wil nog niet zo vlotten. Na een wandeling poept ze het liefst meteen binnen. Soms kunnen we dit nog net voorkomen en kunnen we haar nog net mee naar buiten nemen. Dan krijgt ze natuurlijk een grote beloning. Het slapen in de bench gaat hartstikke goed. Ook op de dagen dat wij allebei werken of als we even weg moeten en ze niet mee kan. Heel leuk is dat echt iedereen haar een heel mooi hondje vindt :) . Haar vacht wordt al wat lichter, en ze krijgt al een echt plukje boven haar ogen. A.s. zaterdag ga ik met haar naar een proefles puppytraining. Ben erg benieuwd hoe ik word opgevoed :shy: Ik zal gauw weer een fotootje plaatsen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Sazje schreef: A.s. zaterdag ga ik met haar naar een proefles puppytraining. Ben erg benieuwd hoe ik word opgevoed :shy:
:grijns: .....we horen het graag!

Het klinkt allemaal heel goed, de avonturen van Maartje :thumbsup:
Gaat het alleen zijn helemaal goed?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt goed! :smile:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Leuk. Lekker genieten van je pup de tijd vliegt voorbij. Gerry en Pebbles

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat gaat goed met Maartje zeg! Grote meid hoor! Zo schattig hè, die plukjes....
Succes zaterdag!
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij kregen van Moos-Dorus ook al zoiets te horen, dat hij nog een zekere voorkeur heeft om na de wandeling binnen iets te deponeren........Ook zij houden vol en belonen voor iedere buitenprestatie.
Hebben ze vast van Stijnke :grijns: die heeft dat ook nog een poos gehad, maar met haar is het met dezelfde methode ook helemaal goed gekomen. Dat het beter weer werd op een gegeven moment hielp ook mee, maar het belonen van goed gedrag werkt bij haar nog steeds uitstekend!
Veel plezier zaterdag!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Sazje

Bericht door Sazje »

Maartje is inmiddels 2x naar puppytraining geweest. We zitten in een groepje van 4 pups. Het is erg leuk vooral ook omdat je een uur lang intensief met Maartje bezig bent. We leren hoe je de hond naast of achter je moet laten open en niet zoals Maartje graag doet, het voortouw nemen. Ze heeft al een echt willetje en is voor de poes niet bang. Echt iedereen vindt haar een 'knapperd'. Op straat wordt ik vaak aangesproken over wat een mooi hondje ze wel niet is en wat voor ras het dan wel is. :smile:
Het zindelijk worden gaat langzaam een beetje beter. Ze gaat echter nog niet piepen voor de deur. Ze weet dat als ze gegeten heeft ze meteen wordt uitgelaten, en dan loopt ze wel naar de deur. Maar als we even wat te traag reageren gaat ze al in de kamer of hal plassen. We negeren het nu niet meer en zeggen :nee: en pakken haar op om haar buiten te zetten. Het dweilen wordt dus al wel minder. Buiten weet ze donders goed dat ze een snoepje krijgt als ze wat heeft gedaan. Ze komt na het plasje dan ook meteen aanrennen met een blik, kom maar op! Ik beticht haar ervan dat ze soms zelfs twee kleine plasjes doet, om ook 2 snoepjes te krijgen. Ze deed graag haar behoefte in onze achtertuin, maar dat is voorbij omdat onze tuin afgelopen zaterdag bemest is. Ze wil daar van eten, dus dat gaat niet meer.
Ze begint nu af en toe een beetje te blaffen, en dan nog een keer, zo van doe ik dat?
Komt dat geluid uit mij? 's Avonds heeft ze meestal even het gekkenuurtje. Dan racet ze door de kamer met speelgoed en tracht dan met veel bombarie een gat te graven in haar mand.
En vorig week nog een toevalligheid. Een juf op school van onze zoon merkte op dat Maartje wel heel veel op het hondje leek dat bij haar overburen was gekomen. Inmiddels is de juf verhuisd, maar het bleek inderdaad om broer Moos te gaan. Hoe klein kan de wereld zijn.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha leuk, weer een berichtje van Maartje!

Dat "gekkenuurtje" 's avonds kennen we hier ook :) Stijnke heeft het ook weer helemaal sinds alle kinders de deur uit zijn. Alle speeltjes uit het kratje en dan flink rondsjouwen, trekken, en als je wat verstopt en zij het moet zoeken vindt ze dat helemaal geweldig.
Overigens piepen noch Stijnke, noch Baukje bij de deur als de nood hoog is. Ze gaan demonstratief op het matje zitten, dat wel. Of lopen door de kamer te dreutelen. En wij zijn dan zo gedresseerd dat we het snappen en ze naar buiten laten :grijns:

Bijzonder dat uitgerekend een juf van T. zijn school tegenover Moos woonde... :)
Maureen

Gesloten