Stijnke en Douwe

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: Stijnke en Douwe

Bericht door Jeanette »

Wat een leukertjes toch, en allemaal zo anders.
Ik zou Berend gauw verstoppen hoor, als de nieuwe eigenaar hem op komt halen.
Hoezo pup..... :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, die Berend... :love:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Het klinkt allemaal heel leuk! :thumbsup:

Alleen zou ik als nieuwe eigenaar niet zo blij zijn met een jankend smousje; hoe schattig ook...
Dat janken is namelijk iets wat ik er hier helaas nooit uit heb gekregen en dat is echt reuze onhandig... Ik weet wel dat het janken om een andere reden is, maar toch... :peace:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Sazje schreef:Plaats je snel weer een paar foto's Maureen? We zijn zo benieuwd of ze alweer zijn gegroeid. :)
Kijk maar in m'n album........als je nog weet hoe groot het speeltje is dat je meegenomen hebt kun je het vrij goed zien, denk ik. :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Martine schreef:Het klinkt allemaal heel leuk! :thumbsup:

Alleen zou ik als nieuwe eigenaar niet zo blij zijn met een jankend smousje; hoe schattig ook...
Dat janken is namelijk iets wat ik er hier helaas nooit uit heb gekregen en dat is echt reuze onhandig... Ik weet wel dat het janken om een andere reden is, maar toch... :peace:
Jankende Smousjes zijn ook niet de bedoeling, maar het zag er wel prachtig uit....
En als Berend stil is, is de rest het ook. Volgende keer ga ik dus weer spelen als hij ligt te slapen. Dan went de rest er in rust aan en hij in rustig tempo :)
Wij hebben al eens een jankkoortje gehad: Lienke en Baukje samen met Stella. Mijntje probeerde dan ook mee te doen maar dat lukte niet. Niet geweldig in de auto. Ze jodelden als we het bos naderden. We hoopten dat het over zou gaan toen Stella overleden was, maar helaas.....Pas toen Baukje nog alleen over was was ze weer stil. Met Stijnke samen werd het blaffen i.p.v. janken, maar alleen zodra we de parkeerplaats oprijden.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik vergeet helemaal verslag te doen van vandaag.
Vanochtend hebben ze de tuin weer onveilig gemaakt. Het blijft heerlijk voor ze dat het zo zacht is met het weer. Ze zijn nu al gauw zo'n 20 minuten aan het ravotten, rennen, kluiven op het schoenlappersplantje, touwtje trekken aan de varens, een hortensia slopen en elkaar omver gooien.
Dan zetten ze binnen de kamer nog even op stelten en zoeken een voor een een slaapplekje op. Meestal in het blauwe mandje, soms in Baukjes poezenmandje of aan iemands voeten. Tegen Stijnke aan is ook een geliefde plek. Stijnke geniet daar ook erg van. Ze vindt ze nu veel leuker dan toen ze heel klein waren. Ze deed alles wat ze maar nodig vond voor ze, maar nu zie je haar echt genieten. En ze gaat nog steeds voor ze op de bres :)
Vanmiddag heb ik een buurmeisje ingeschakeld om te helpen. Haar broertjes zijn een beetje bang voor honden, maar zij vindt ze heel leuk en kan er ook heel rustig mee omgaan. De broertjes waren er niet, dus we hadden alle rust. Samen zijn we eerst met de meiden in onze jas naar het parkje vlakbij gelopen. De eenden gaven een concert en dat trok duidelijk de aandacht van de meiden. Op het grasveldje mochten ze even een stukje lopen en verkennen. Het was nogal nat, dus ze koelden snel af. Maaike zat heerlijk in Manon's jas te kijken naar al het nieuws. Mijntje moest even wennen, maar zat even later toch ook uitgebreid rond te kijken vanuit mijn jas.
Daarna waren de jongens aan de beurt. Berend zat helemaal best bij Manon. Dorus en Maarten keken vanuit mijn jas naar buiten. Maarten had al wel interesse om het eendengesnater van dichterbij te gaan bekijken. Toch maar even niet, want de kant is nogal steil. Ook op het veldje ging hij vlot op onderzoek. Berend en Dorus ieder weer een andere kant op, maar ze luisteren al aardig als ik roep.
Ook zij koelden snel af en mochten warm in de jas weer terug naar huis. Met dank aan Manon! :ja:
Maureen

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Super zeg. :thumbsup: leuk hè alles ontdekken met die kleintjes. Je gaat ze missen hoor. Geniet nog maar lekker van ze.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn, zo'n buurmeisje ! Daar heb je echt wat aan.
Wat een gezellige dag weer. Die kleintjes maken wat mee.
Roep je ze bij hun naam..of gewoon "híííeer puppy puppy"..oid?
Dat lijkt me tenminste geen doen, bij zo'n krioelende hoop pup. :grijns:

Op bovenstaande kreet kwamen onze pups maanden later nog steeds aangesneld. :klappen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Leuk hoe ze met zijn allen in die blauwe mand liggen. Het past nog maar net :smile: Gerry

Maureen

Bericht door Maureen »

Jeanette schreef:Fijn, zo'n buurmeisje ! Daar heb je echt wat aan.
Wat een gezellige dag weer. Die kleintjes maken wat mee.
Roep je ze bij hun naam..of gewoon "híííeer puppy puppy"..oid?
Dat lijkt me tenminste geen doen, bij zo'n krioelende hoop pup. :grijns:

Op bovenstaande kreet kwamen onze pups maanden later nog steeds aangesneld. :klappen:
Het is meestal gewoon "Puuuuuuuppie, puppie, puppie." Daar komen ze allemaal op. Ik roep geregeld op naam, maar dan luisteren ze meer naar het feit dat je iets roept, dan naar de naam. Maakt ook niet uit, want over twee weken krijgen er in ieder geval vier een andere roepnaam. Er komt een Maartje (stond ook op onze lijst :) ) een Moos, een Booster (helaas), en waarschijnlijk een Pippa. De laatste weten we nog niet.......
Trouwens, zowel Stijnke als Baukje, met haar 12 jaar, spitsen nog steeds de oren op het "Puuuppie, puppie" :grijns: Er zou tenslotte eens iets lekkers uitgedeeld kunnen worden. En even aandacht is ook nooit weg.
Maureen

Martine

Bericht door Martine »

Jeanette schreef: Op bovenstaande kreet kwamen onze pups maanden later nog steeds aangesneld. :klappen:
Bobbie reageert er nog steeds op... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Heel goed! Dan heeft het voor hem dus ook goede herinneringen :hihi:
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Lies ook hoor. Zeker als Corrie het roept. :yes2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Sammy reageert ook nog steeds op " puppies" als Peter het roept en Lieveke ook als wij het roepen. Sammy's pups reageren er ook nog op als je het roept.
We waren eens bij de Mookerplas toen Lieveke op ons " puppies" keihard aangerend kwam dat iemand vroeg " welke naam heeft ze dat ze zo goed luistert" dan geef ik die mijn hond ook. :yes2: :jeah2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo reageren er nog veel van onze pups op :hup: 'puppies'.
Sef-Moos b.v. vorige week nog, en Stien-Scip.
Dat blijft hangen bij de ex-kleintjes.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

corrie

Bericht door corrie »

Ik heb net gezellig de verhalen van de pupjes van de afgelopen dagen gelezen. Dat is elke keer weer genieten met een beetje heimwee.
Hieke reageert zelfs nog op puppies als Ri dit roept. Als ik het thuis roept gaat ze Jutte wassen...
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Maureen

Bericht door Maureen »

Als je het zo bekijkt hebben de meeste honden twee of drie namen, waarvan er eentje "puppies" luidt :hihi: Die hebben ze het eerst en houden ze het langst :)

Wij hebben vandaag maar weer eens een rust- en groeidag ingelast. Geen nieuwe dingen maar gewoon racen door de tuin. Het lijkt wel of we nu vijf Speedy Gonzalessen hebben. Je kunt maar het beste stil blijven staan als ze bezig zijn, want voor je het weet loopt er eentje voor je voeten of eronder. Of twee, of drie... etc. En natuurlijk is ook de kamer/keuken weer onveilig gemaakt door het spul. Overdag zijn ze nog nauwelijks in de kist en vooral in de kamer, als ze niet in de tuin zijn. Maakt hen niks uit dat het grijs en somber is buiten. Ze brengen hun eigen zonnetjes mee. :)
Onze DA vertelde over een onderzoek dat een vriend van hem doet naar de gezondheid van Engelse Buldoggen in Nederland. Een simpele test is, dat ze een kilometer moeten wandelen en dan opnieuw gecontroleerd worden (ademhaling, hartslag, temperatuur. En dan echt gewoon wandelen, niet in de zon of als het heel warm is of zo en ook niet snel. Van de 14 vrijwillige deelnemers aan de test waren er drie die niet eens die kilometer konden volhouden! Ik heb dat met onze pups nog niet gedaan, uiteraard, maar volgens mij zouden ze die bullen er op hun slofjes uit wandelen. Wat is nou een kilometer voor eindje?!
Nou ja, in ieder geval hebben we de wanden van de kist voor de zekerheid vast verhoogd, want het duurt niet lang meer of de duveltjes trekken zich op en laten zich over de rand kukelen. Daar is nu even een stokje voor gestoken. :)
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Geniet er maar van Maureen.
De eerste dagen na vertrek misten wij het pootjesgeroffel op de vloer als de pups vanuit de ren (in de keuken) weer de kamer in mochten.

Waarom een Engelse Buldog? Heb ik wel eens aan iemand gevraag.
Zijn zo leuk en je hoeft er niet mee te wandelen; ideaal. :cry: :?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

De reden van het onderzoek: als ze niet binnen een jaar een fokbeleid op poten hebben gezet dat fokt met gezonde honden om gezonde kenmerken, krijgen ze van de RvB geen stambomen meer! Omdat de gezondheid van de Engelse Bul in het algemeen zo slecht is, dat je er niet eens mee kunt wandelen. Al zou je willen. :cry: :cry: :boos: Deelnemers aan de test waren allemaal eigenaren die dachten dat ze gezonde honden hadden en dat dat kortademige erbij hoort.
Daar word je toch helemaal beroerd van.......
Gelukkig gaat het met onze pups aanzienlijk beter. Jullie morgen een gezonde Stien en wij over anderhalve week vijf stuiterballetjes armer. Maar nu hebben we ze nog en genieten van iedere minuut. Zelfs het verschonen van de kist en ren. En het dweilen van de kamer als er drie tegelijk een ongelukje presteren en je er maar twee in de kladden kunt grijpen. :grijns: Poepen doen ze eigenlijk altijd in de ren of in de tuin, maar een plasje komt nog weleens elders terecht. Vooral als ze druk aan het ravotten zijn.
Vanmiddag waren ze in de tuin allemaal met een stuk appel bezig dat daar voor de merels lag. Nu niet meer dus want het is op.
Maureen

Gesloten