Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: Jip

Bericht door Jeanette »

Ariënne schreef:
Maria schreef:haha, zie ik nu pas: Co-ouder! Heel mooi!
:wandelen: :wandelen: :dog: :dog: :dog: :zon:
Gaat gebeuren !!! :kus:
Nog even wachten op :zon:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Geweldig! Roosje boft maar! :kus: :kus:

Erna

Bericht door Erna »

Wij hebben de eerste week na de geboorte van de pups alleen onze kinderen en kleinkinderen op bezoek bij de pups gehad. Daarna was iedereen die wilde komen kijken welkom. We hebben heel erg veel bezoek gehad, ook erg veel kinderen. De pups mochten nooit wakker gemaakt worden, daar lette ik heel goed op.
Na vier weken hebben we ook veel honden met de pups kennis laten maken. Lisa vond het allemaal goed.
Bij ons is door omstandigheden ook pas na vijf weken aan één van de eigenaren verteld dat wij een pup voor hun hadden. Dat vond ik zelf erg jammer omdat ik ook wilde dat de mensen zo snel en vaak mogelijk naar hun pup kwamen kijken.
Onze pups zitten nogal door het land verspreid waardoor het bezoeken van de pups moeizaam ging. Alleen Julie is regelmatig geweest. Mocht Lisa dus ooit nog een nestje krijgen (de kans is héél erg klein) dan wil ik de pups hier in de buurt plaatsen.
Zelf zijn we elke week van Almere naar Schiedam gereden toen Lisa geboren was. Maakte ons niet uit, maar niet iedereen denk daar zo over.
Bij ons is er geen puptest gedaan, de grootste reden daarvoor is dat wij de namen aan de pups wilde koppelen. Het stond vanaf het begin al vast dat Siem naar Wubke zou gaan, en de naam Roef is uitgezocht door de eigenaar van Dop. Dat er uiteindelijk geen pup van Lisa naar zijn vader Dop zou gaan was vooraf niet te voorzien geweest.
Op het moment dat de pups gechipt worden krijgen zij ook hun naam. Bij ons kwam de chipper vóórdat Fredie de pups kwam bekijken.
Zelf heb ik de pups heel goed geobserveerd al die weken, en ook zelf bepaald waar, welke pup naartoe zou gaan. Wij hebben inmiddels alle vier de pups teruggezien, was voor ons een bevestiging dat ze op de juiste plek zitten.
Het is ons eerste nestje geweest, stel er komt nog een nestje, dan zou ik sommige dingen iets anders doen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Wat zou je anders doen Erna?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sorry hoor, maar even terug naar het nest van Jip: hoe gaat het met Woezel(tje)Maria??
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ja, terug naar Woezel en Roosje...
Met Woezel gaat het geweldig. Ik geloof niet, dat ik ooit zo'n makkelijk puppy heb gehad. Vanmiddag waren we bij de Intratuin en dan gedraagt ze zich heel goed. Ze gaat kwispelend op mensen af, in de hoop, dat die haar wel even willen aaien of toespreken. En ze springt niet tegen ze op! Uit zichzelf niet. De dierenafdeling vond ze erg interessant, vooral de lekkere dingetjes afdeling. De levende have liet haar wat koud, hoewel ze de kuikentjes en konijntjes heel interessant volk vond.
Ze is gek op de tuin, ligt er graag op een hondenbedje en heeft al een niet door mij op prijs gestelde kuil gegraven. Het grappige van een pup is die totale verbazing voor van alles en nog wat: Die verbaasde blik omhoog als er een krijsende meeuw door de lucht vliegt bijv.
Ze is nog niet helemaal zindelijk, maar daar doe ik niet te moeilijk over. Het komt vanzelf wel.
Ze is ook mee naar het voetbalveld geweest, waar mijn kinderen uit mijn klas een toernooi hadden. Je snapt: Groot succes! Al die kinderhandjes, die je aaien. En wat dacht je, wat kinderen allemaal laten vallen aan lekkers op zo'n veld? 's Avonds is ze uitgeteld, hoewel ik er goed op let, uitstapjes te doceren en er voor te zorgen, dat ze ongestoord kan slapen. Je merkt, ik ben helemaal gelukkig met dit hondje. Voor Jip en Nina is het ook leuk. Jip speelt veel met haar en Nina wat minder, maar toch wel geregeld. Nina is ook erg geinteresserd in Woezel's voerbakje, haha.

Hoe gaat het met onze Roosje? Is ze inmiddels helemaal gewend? Hoe hangen haar oortjes? Zijn jullie blij met haar?
Bijlagen
Wat gaat daar?
Wat gaat daar?
woezel1.jpg (76.7 KiB) 2896 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Wat zou je anders doen Erna?
Niet zo veel hoor Loes. Ik zou de pups toch wat dichterbij willen hebben i.v.m. het bezoeken van de pups. Ik zou ook geen namen meer willen geven die gekoppeld moeten worden aan een pup. Achteraf is dat lastig. Betty had me dat ook afgeraden, maar ja, toch gedaan hé!
En met het voeden van de pus zou ik misschien wat makkelijker moeten worden. Daar heb ik me af en toe behoorlijk zorg om gemaakt terwijl alles gewoon op zijn pootjes terecht kwam.

Wat een leuke foto Maria, en zo te lezen is Woezel een heel ontspannen hondje, fijn is dat.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het zo goed gaat met Woezel, Maria! Een lekker vrij en vrolijk hondje dus!
Echt genieten. En zo is Roosje ook een schatje en heel gemakkelijk. Ze is wat voorzichtig en heel vrolijk en lief! We genieten van dit hondje hoor! Alleen al om te zien: zo vertederend.
Wat nieuw voor mij (en Vera) is om twee honden te hebben. Ik hoop maar dat Roosje en Vera ook lekker bij elkaar gaan slapen, zoals Roosje en Stapper deden. (En zullen doen.) En zoals ze dat bij jou deed. Vera is nu nog een beetje de strenge tante. Ze zijn wel tot 's avonds in de weer met elkaar.
Wat ik moeilijk vindt, is Roosje alleen thuis te laten, zodat ik met Vera een rondje kan gaan fietsen of zo. Heb ik nog niet gedaan dus. Roosje kan echt piep-praten en zal zeker protesteren als ze alleen moet zijn. Maar goed, dat zullen we toch moeten gaan oefenen.
Ik denk dat Roosje wel een muizenvangster gaat worden. Ze vertoont al interesse in die richting.
Haar ene oortje vertoont wat richtingaanwijzerneigingen. Verder is het een klein en fijn hondje. Nu is Vera in verhouding reusachtig om te zien!
Straks naar de puppycursus!
:springertje: :dog:
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Ik ben sinds Jojo er is nooit meer met de honden apart gaan wandelen, altijd tezamen (omdat ik het anders zo zielig voor de ander vond....), daar heb ik nu spijt van! :( Jojo heeft alle vervelende gewoontes (op wandelgebied dan) van Jip overgenomen :oops: . Bovendien kun je één hond beter opvoeden tijdens het wandelen. Dus wél doen Ariënne!
Sinds kort neem ik hem wel soms apart mee en dat bevalt uitstekend :P !
Andersom heb ik overigens nog niet gedaan: allen Jip meenemen en Jojo thuislaten: ik denk dat Jojo dan flink aan het huilen slaat :|

Erna

Bericht door Erna »

Ik zou ook aanraden om Vera apart mee te nemen, voor Vera prettig om even alleen jou aandacht te hebben en voor Roosje goed om het alleen zijn te oefenen.
Succes met de opvoeding Ariënne.

Groetjes, Erna.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny zonder Guusje; geen probleem!
Anders om; Guusje mist Finny dan heel erg.
Het komt ook maar weinig voor, ze gaan bijna altijd samen mee.
Alleen als ik naar de training ga met Guusje, blijft Finny bij Peter thuis.
Zou eigenlijk uit moeten proberen wat Guusje doet als ze helemaal alleen thuis zou moeten blijven....
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Spannend hoor, de puppy training.
Roosje is alleen in de bench thuis geweest toen Stapper naar de overkant achter de reëen aan was gegaan. Met een lekkere verse gekookte mergpijp (had ik gelukkig) Hup snel in de bench, deurtje dicht weg, achter Stapper aan. Toch zeker drie kwartier weggeweest. Ze keek me in de vanuit de bench aan met oogjes van : "Goh...ben jij er ook nog ?" Dus misschien,als je iets extra lekkers hebt... Loes heeft ook mergpijpen voor eenzame uurtjes geloof ik (??? Toch Loes???)
Ook alleen in de bench met een pensstaafje en dan boven iets doen ging goed.
Alleen in de auto vond Roosje wel minder gezellig dan lekker tegen Stapper aan in de bench. Op de heenweg naar cursus ging het prima. Maar terug was ze bek af en piepte ze.
Lex heeeft ook met Stapper gefietst i.v.m. kleinere rondjes en minder lichaamsbeweging én even lekker alleen aandacht. Alhoewel Stapper daar niet zo mee zat. Maar het even alleen trainen was wel erg goed.
Ik ben heel benieuwd hoe de puppy training was...bij welke ben je gegaan Ariënne ???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ja, die gevulde pijpen werken prima. :thumbsup: Volgens mij denken ze stiekem: wanneer ga jij weer eens een tijdje weg? :wink: . Fija sloopt niks meer, dus het deurtje laat ik ook wel open, maar volgens mij maakt het ze niks uit.
TIP voor het vullen: ik eet altijd 2 bruine boterhammen met dun pindakaas, maar leegschrapen van een pot blijft een karwei. Ik doe er oud brood in, beetje water erbij en even in de magnetron. Bij het uithalen kleffe brood even langs de wanden halen en een redelijke schone pot en lekker vulbrood, de pijpen gaan de vriezer in.
Maar voor zo'n kleine pup is zo'n hele gevulde pijp natuurlijk een grote hap, maar ik vul ook wel hoefjes.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Loes,

Die pijpjes geef je die bevroren? Ik geef Desi altijd wel een mergpijpje waar ik bouillon van heb getrokken. Ze heeft er daar altijd wel 2 van in de kamer liggen, waar ze dan regelmatig op knabbelt. Janka vindt ze niets aan. Maar mischien gevuld op jouw manier?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik moet me ook nog eens verdiepen in die mergpijpjes.. Hoe lang moest je die ook alweer koken??
De honden krijgen hier ook wel bullepees. Zijn ze dol op en wel een hele tijd zoet mee, maar het is best duur.
's Nachts gaat het hier prima. Roosje slaapt dan meestal in de bench met het deurtje op een kier. Dus dat is al een begin. Ik zal jullie advies opvolgen en oefenen met haar alleen te laten en dan weer met Veertje te gaan fietsen bijv.

Jeanette, ik ben weer (eerder ook met Vera) naar Xenofon in Tynaarlo geweest voor de puppycursus. (Linda die zich in het begin hier aangemeld heeft, geeft er ook cursussen en zij is zo'n fijne meid!) Alleen al goed dat ze andere honden ontmoet en verder train je met een clicker. Er werd me gezegd dat ik rustig aan moest doen met haar, omdat mensen met al een hond geneigd zijn de lat wat hoger te leggen en haar te veel ineens te willen leren. En ze is pienter genoeg, zei de trainster. En dat geloof ik ook! Dus we doen kalm aan. Verder is ze even afwachtend, zoekt wat steun bij verschillende benen en gaat er dan op af. Ze is niet de onderdanigste van het stelletje. Gelukkig maar want ze moet ook nog wat tegen Vera opboksen natuurlijk.
Het aanlijnen gaat trouwens inmiddels ook stukken beter!
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Arienne,

Leuk dat Roosje het goed doet. Mergpijpjes laat ik zo 1 a 1.5 uur lekker pruttelen. Totdat het binneste loslaat. Mocht je zelf het vocht niet willen, de hondjes zijn er ook dol op bij mij! Indien je diner voer geeft, dan is dit ook lekker over de warme hap.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oké Anja, maar eens uitproberen!
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik vul ook uitgekookte mergpijpjes, waar hun gebit niet klem in kan komen te zitten!!(waar je allemaal niet aan moet denken zeg...) met een mengsel a la Loes. Ik heb heel wat toevalligheidsvarianten, zoals een restje tartaar, een stukje kaas (smelt zo lekker aan alle andere bestanddelen vast, zodat de inhoud mooi compact wordt), geweekte hondenbrokjes enz. Magnetron in voor het sublieme versmeltingsniveau en dan de vriezer in. En gewoon bevroren geven. Roosje kreeg dat hier ook wel, of een gedroogd pensstaafje, als ik weg ging met de twee oudere honden. Had ze natuurlijk altijd nog wel Woezel om zich heen. Roosje lust ook bijzonder graag een eitje, dat ook goed inzetbaar is voor je wondermengsel. Je moet er wel aan denken, dat zo'n zalig bot een soort maaltijd is.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Aha! En van dat eitje had ik al gemerkt!
En verder neem ik aan dat je dat bot weer opnieuw gebruikt...
Ik zet het op m'n boodschappenlijstje!

Gisteren Roosje -net als Vera- wat gekookte broccoli gegeven. Dat ging niet goed: ze heeft het er weer uitgegooid... :scratch: Toch iets te vroeg voor haar babymaagje zeker.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

De mergpijpjes gebruik ik inderdaad opnieuw. De broccoli, die er uit kwam, dat zal wel toeval zijn geweest. Als ik hier broccoli, paprika, bloemkool, worteltjes of bonen stond schoon te maken, zaten er 4 hondenkoppen met geheven snuit naast me. Roosje at dus al een paar weken geleden broccoli, maar wel rauw.
Woezel heeft net haar eerste streng verboden paardenvijgje genuttigd.

Gesloten