De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
wubke

Bericht door wubke »

Wat is Roef ook een prachtige hond. Die kermis op de vloer is hier een paar keer per dag. Zeker toen het weer ook wat stormachtiger werd, konden we dat goed merken.
Vanmorgen heb ik me een bult gelachen in het bos. Siem tilde zijn poot op om te plassen :lol: maar het evenwicht is nog een beetje lastig. Er kwam een hele grote plas, al wiebelend en steunend tegen de boom. Het was geen gezicht!
Ik ruim vandaag de benches op. Ik heb vorig jaar van de buurvrouw een grote, oude kunstof hondenmand gekregen. Die stond al die tijd in het tuinhuisje, en die heb ik vanmorgen schoongemaakt, hondenkleedjes erin en dan hebben ze een fijn bed samen in de gang. Misschien dat ze rustiger zijn als ze gewoon samenzijn, wanneer ik er niet ben.
's-Nachts gaat het goed. Alleen Jules wil nog weleens aan onze slaapkamerdeur krabbelen, maar als we hem dat wegsturen is het over. Ik heb ook al twee dagen geen plas van Siem in de gang gevonden. Wel om 6.30 even buitengelaten.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk hoor, die foto's van het opgroeiende kroost! Die van Siem en Jules in het mandje is ook grappig! En die van Lisa met Roef. Dat ging er samen aardig "ruig" aan toe, zo te zien! :)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Het ging inderdaad af en toe aardig ruig. Buiten heeft Lisa het niet kunnen laten om Roef onderste boven te rennen, blijkbaar denkt Lisa dat het zo hoort bij kinderen. Opvoeden met straffe poot zullen we maar zeggen.
Als ik het goed inschat zal Lisa over een poosje het onderspit moeten delven bij Roef, hij probeerde nu al of dat kon lukken.
Snel is Roef, en bling, bling, vindt hij wel leuk. Toen ik hem op schoot nam werd zeer enthousiast mijn gezicht gewassen op zijn Roefs, daarna moest ik mijn oorbellen zoeken, hij had ze binnen een mum uit beide oren vandaan :o :shock:
Ik heb de oorbellen daarna maar in mijn tas gestopt, leek me toch beter.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach! Grappig en ookl heel schattig!
Extra leuk Erna, omdat die kleintjes je (nog?) herkennen! Heerlijk zo'n wasbeurt! :P :dog:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Roef is heel enthousiast, ik weet niet of het iets met herkennen te maken heeft.
Dat maakt verder ook niet uit, het was heel leuk.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

julie schreef:Ja ik houd ook hoop hoor, geef het niet zo snel op :P Roef zat net nog aan de onderkant van de tafel te knagen. :x En liep vervolgens naar een plant om daar een stukje van te bietsen :x :x
Julie, hoe is het nu. Blijft Roef al wat vaker van jullie spullen af?
Groetjes, Erna.

julie

Bericht door julie »

hallo Erna,

Ik ben even wat stilletjes geweest op het forum, omdat ik het erg druk heb gehad en nog steeds heb, op mijn werk. Maar alles het gaat goed hoor met Roef. Hij wordt langzamerhand een grote meneer. Sinds een paar dagen plast hij in plaats van 1 x al 2x per wandeling. De 2e keer keek hij me ook heel verbaast aan...zo van.. moet je me nu ook niet heel erg prijzen.. :thumbsup:
Wat het stuk maken van dingen.. dat gaat de ene keer goed en de volgende keer dan heeft hij in een keer weer iets in zijn bek wat daar niet hoort :x ..
Ik kan hem gewoon niet te lang alleen in de kamer laten of als hij heel stil is...en ik wel in de kamer ben, moet ik ook af een blik op hem werpen. Vaak is er niks aan de hand en knaagt hij legaal, maar laatst had hij zomaar ineens een kinderschoentje in zijn bek... maar gelukkig niet kapot gemaakt. Was net op tijd. :P
Het alleen laten in zijn bench gaat meestal goed, maar laatst was meneer het er niet mee eens en toen Emile toen een kwartiertje later thuis kwam zat hij te loeien... het leek wel een sirene. Hij heeft hem toen niet meteen uit de bench gelaten en gewacht tot hij weer rustig was. s'nachts en s'morgens vroeg helemaal geen problemen.
Vanmorgen zijn we naar puppy training geweest en dat vindt hij nog steeds prachtig en hij is ook een goede leerling.. die af en toe wat adhd trekjes vertoont, maar verder gaat het goed. Hij ligt nu voor blij in zijn bench. :)
Ook verder alles ok met Lisa? Ging flybal bij jullie door? Bij ons wel, alhoewel het veld erg nat is.
Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Hallo Julie
Druk op je werk, en nu vallen de extra vrije dagen ook nog op dagen dat je al vrij had.
Daar schiet je dus niet zoveel mee op.
Roef wordt groot, hij begint zijn spoor uit te zetten, het begin is er tenminste met 2 x een plas.
Wat een geluk dat je dat schoentje hebt kunnen redden, iets later en hij heeft er een stuk uitgebeten.
Maar goed dat Emile Roef niet uit de bench heeft gehaald toen hij zo te keer ging. Nu weet hij (hoop ik) dat het niet helpt als hij gaat janken.
Leuk dat hij de puppytraining zo leuk vindt, Lisa vond het ook altijd leuk. (Ik niet)
adhd trekjes??? Lijkt Roef misschien iets op zijn moeder? :mrgreen: Ach, Lisa wordt volgende maand drie jaar en ze is inmiddels wel rustiger geworden. Er is dus hoop voor je. Laat hem maar lekker enthousiast zijn.
Donderdag ging de training van de flyball niet door, veld veel te nat. 2de paasdag zouden we bij De kemphaan, (via staatsbosbeheer) demonstraties geven. Vandaag hebben ze het terrein bekeken en het daarna afgekeurd.
Als je de honden toch zou laten lopen kunnen ze heel makkelijk blessures oplopen.
Wel jammer hoor.
Gaat goed met Lisa. Wat ik altijd zo leuk vind is dat zij haar tempo aanpast aan andere honden. Vandaag heeft ze in het bos lopen rennen met een jonge, maar beetje logge hond. Lisa laat de hond achter haar aankomen, maar zorgt er voor dat deze haar net niet kan inhalen. Lisa loopt dan op halve kracht. Was komisch om te zien.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag hebben we Siem en Mous-Saartje weer teruggezien. Wat zijn ze gegroeid, lief en mooi. Siem is bijna al zijn zwarte haren al kwijt, mooie vacht heeft hij. Lisa en Jules hadden elkaar gevonden, waren af en toe een beetje te wild voor Siem. Hij wilde heel graag meespelen, maar tussen een wilde Jules en woeste Lisa wilde hij zich toch niet mengen. Ton heeft Jules tot zijn spijt nog even apart gezet zodat Siem en Lisa ook nog met elkaar konden spelen. Daarna konden ze vast allemaal lekker slapen. Nou ja, voor Lisa was dat slapen niet zo weggelegd. Lisa slaapt nooit in de auto en eenmaal uit de auto kwam ze dochter Mous-Saartje tegen. Die twee hebben ook heerlijk met elkaar gespeeld, Saartje laat het kaas niet van haar brood eten door Lisa. Saartje komt binnenkort een dag of 12 logeren, dus dat wordt dolle pret.
Ik zal een paar foto's plaatsen in het album van Lisa en Dop.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Dat was weer even gezellig Erna. Leuke nieuwe foto's.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Re: De pups van Lisa en Dop

Bericht door loes »

Zaterdag op de gedragstest was Dop er! En zijn zoon Roef1.
Jammer van het superslechte weer, pas bij het opruimen knapte het een beetje op[/color]
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

julie

Bericht door julie »

ik heb vanmiddag eindelijk weer eens een nieuw berichtje geplaatst, maar dat vind ik hier nu niet terug??? Weet iemand hoe dat kan? Toen foto's wilde plaatsen en een andere foto bij mijn profiel wilde zetten, kreeg ik wel een melding dat er aan de site gewerkt werd...maar waar is mijn berichtje nou??? :scratch: groetjes julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Marc was bang dat bij het overzetten van de berichtjes, er twee verloren waren gegaan. Maar later zag hij er toch bij staan. Dacht hij...
Sorry, het gaat niet helemaal rimpelloos. Misschien wil je het berichtje opnieuw plaatsen, Julie?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Zaterdag op de gedragstest was Dop er! En zijn zoon Roef1.
Jammer van het superslechte weer, pas bij het opruimen knapte het een beetje op[/color]
Jammer van het slechte weer Loes, het was zaterdag één grote stortbui. Je hebt Dop en Roef1 gezien, leuk. Heb je nog foto's gemaakt. Ben heel benieuwd of hij op één van Lisa haar pups lijkt.

Groetjes, Erna.

Charlotte

Re:

Bericht door Charlotte »

Erna schreef:Vandaag hebben we Siem en Mous-Saartje weer teruggezien. Wat zijn ze gegroeid, lief en mooi. Siem is bijna al zijn zwarte haren al kwijt, mooie vacht heeft hij. Lisa en Jules hadden elkaar gevonden, waren af en toe een beetje te wild voor Siem. Hij wilde heel graag meespelen, maar tussen een wilde Jules en woeste Lisa wilde hij zich toch niet mengen. Ton heeft Jules tot zijn spijt nog even apart gezet zodat Siem en Lisa ook nog met elkaar konden spelen. Daarna konden ze vast allemaal lekker slapen. Nou ja, voor Lisa was dat slapen niet zo weggelegd. Lisa slaapt nooit in de auto en eenmaal uit de auto kwam ze dochter Mous-Saartje tegen. Die twee hebben ook heerlijk met elkaar gespeeld, Saartje laat het kaas niet van haar brood eten door Lisa. Saartje komt binnenkort een dag of 12 logeren, dus dat wordt dolle pret.
Ik zal een paar foto's plaatsen in het album van Lisa en Dop.

Groetjes, Erna.
Leuk hè Erna, om de pups in hun nieuwe omgeving op te zoeken?
Dat deden wij ook, je blijft zó nieuwsgierig naar die hummels.

Het worden hele mooie smousjes zo te zien. Je kunt trots zijn op je nest!
Toch nog eens proberen?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gezellige boel was dat dus!
Leuk dat Mous-Saartje bij jullie komt logeren!
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Hallo allemaal,

Ik vorige keer al een berichtje geplaatst, maar door de werkzaamheden aan de site...ging het helaas verloren. ...Maar de site ziet er nu wel mooi uit...Marc!!!!Handig die smilies en kleuren kleuren zo naast je tekst. :) Nog wel even uitzoeken hoe dat werkt met die kleuren... :hmm:
Met Roef gaat alles goed. Hij groeit als kool en is heerlijk eigenwijs. Hij weegt al 6.5 kg. Gelukkig is hij niet meer zo sloperig...al zou ik hem niet graag een uurtje alleen in de huiskamer laten :schrik:
Leve de bench :jeah:
Als we langer dan een paar uurtjes weg moeten kan hij naar de oppas waar we vroeger Knoester ook naar toe brachten. Zij hebben ook 2 smousjes en dat is natuurlijk dik feest. Hij is daar nu een aantal keren geweest en voelt zich er al helemaal thuis. Gelukkig maar anders zou Emile niet meer kunnen gaan golfen met Pim :lol:
In het park heeft hij al heel wat vriendjes en vriendinnetjes waar hij heerlijk mee kan ravotten. :dog: Maar hij is wel behoorlijk dominant. Als hij de kans krijgt kruipt hij er bovenop. Maakt niet uit of het een oudere hond is. Hij probeert het gewoon en wordt maar heel soms op zijn plaats gezet.
Iedereen vindt het een leuk hondje en er wordt vaak twijfelend gevraagd wat voor ras het is. :o
Verder doet hij het best goed op de puppy cursus en we gaan er met plezier naar toe.
Van de week zal ik weer een proberen wat foto's te vervangen in mijn album. Ik heb nog een paar leuke foto's in de sneeuw gemaakt.

Groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Julie,

Fijn dat je opnieuw je bericht wilde plaatsen.
Mooi dat het met Roef zo goed gaat en dat hij minder sloperig wordt.
Het valt mij intussen wel op dat wat dat betreft de ene smous de andere niet is.
Ook hoe fanatiek een smousje is, kan heel verschillend zijn.
Wij hebben inmiddels Roosje erbij en dat is dus helemaal geen bezemvretertje of sloperig typetje. Dat is wel weer wat makkelijker voor de baasjes. :)
Fijn ook dat je die oppas kunt inschakelen! Ideaal!
Ben benieuwd naar de foto's. De oude hoeven evt. niet per se verwijderd te worden hoor.
:dog:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Foto's van Julie ontvangen, zet en een paar in het album van Lisa en Dop.
Groetjes, Erna.

julie

Bericht door julie »

Dank je wel Erna... weet iemand hoelang het kan duren voor een hond een oorbel uitpoept...en of hij ook echt uitkomt? Donderdag heeft Roef waarschijnlijk een oorbel van de oppas ingeslikt.. ik doe nu al sinds die tijd een poepcontrole... :oops: :oops: maar helaas zonder resultaat...kan volgens mij verder niet zoveel kwaad en het is niet helemaal zeker dat Roef hem heeft ingeslikt... ik lees het wel...
Groetjes Julie

Gesloten