Leuk!

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Martine

Re: Leuk!

Bericht door Martine »

Eva81 schreef: Geloof niet dat ze zulke dingen hier in de buurt organiseren,want had er echt nog nooit van gehoord
Nodig een stel vriendinnen en je moeder uit; maak een afspraak met een Tupperware-demonstratrice en geef zelf een party zou ik zeggen.
Over het hoe en wat kan je alles op internet vinden; ze verplichten je tot niets en als gastvrouw krijg je nog een leuk cadeau ook. Er wordt heel wat afgelachen hoor op zo'n avond.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hier is de wonderemmer ook altijd vaste inboedel van de caravan! En helaas helaas tegenwoordig krijg je geen levenslange garantie meer...

Martine

Bericht door Martine »

Inmiddels weer wel; ze hebben de emmer namelijk aangepast, zodat het hengsel niet meer kan breken. Veel mensen slingerden hem rond aan het hengsel waar het niet voor was bedoeld. Dat ging vaak stuk daardoor...

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Heb zelf ooit 1x zo'n party thuis gehad. Iedereen die ik uitnodigde reageerde met: zie nog wel, misschien kom ik wel even, kijk nog wel even enz. Had toen voor de zekerheid nog maar wat mensen uitgenodigd. En je raad het al, ze kwamen allemaal! Een drukke gezellige boel met ook nog een kookdemonstratie (magnetron).
Heb ook eens een party gehad met kinderkleding.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ook allemaal gedaan; Tupperware, kledingparties, speelgoedparties. Ik vond het altijd vooral gezellig! En kocht ook altijd meer dan gepland. Maar om bij Tupperware te blijven, het is echt goed spul. Die emmer hadden wij thuis ook. Ideaal. Ook wel onzin dingen hoor. Zoals een augurken pot met lift. Leuk bedacht, maar daar geef ik geen geld aan uit. Ik prik wel met een vork.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Nou Yvonne toch :niks: welke augurk wil er nu niet met de lift ;) :hihi:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

sammydesmous schreef:Nou Yvonne toch :niks: welke augurk wil er nu niet met de lift ;) :hihi:
Tja...... :grijns:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Kijk nou toch wat ik ontdekt heb bij ons in de buurt: http://www.boerenlandwinkel.nl/
Die ga ik van de week eens met een bezoekje vereren; leuk! Met al die plofkippen bij de supermarkt, weet je als argeloze consument toch ook niet meer wat je op je bordje krijgt. Volgens mij zijn die kippen nog maar het topje van de ijsberg...

Martine

Bericht door Martine »

Even een leuk berichtje tussendoor... Ondanks haar nare ziekte, gaat het nog steeds erg goed met mijn moeder. :) Haar Alzheimer gaat maar erg langzaam achteruit en ze (en wij samen met haar) geniet echt van het leven; eigenlijk veel meer dan 10 jaar geleden toen ze voelde dat er iets was, maar men maar niets kon vinden. Dat "het beestje toen een naam kreeg" bracht rust over haar.
Sinds een week of 5 gaat ze 1 middag in de week naar een dagopvang waar ze het helemaal naar haar zin heeft. (je moet mijn moeder kennen om te weten hoe bijzonder dat is; iets als dagopvang was echt niet bespreekbaar...) We hebben een huis in Bloemendaal gevonden waar 11 mensen "intern" wonen en wat voor oudere omwonenden een prettige dagbesteding biedt. Mama heeft een indicatie voor 4 middagen per week gekregen, maar voorlopig vinden we 1 x genoeg. Zo kan ze een beetje wennen voor als het later echt nodig mocht zijn. Elke middag doen ze wat anders en ze gaat dan ook niet een vaste dag in de week. Zo heeft ze bv. al een middag klassieke muziek en een middag cabaret achter de rug, en vandaag gingen ze naar een honingmuseum/imker in Opperdoes met het clubje. Ze had er echt zin in, dat kon je zien. Ik ben haar vandaag gaan wegbrengen en ben echt heel erg enthousiast. Je ziet dat iedereen met veel respect behandeld wordt en dat doet me heel erg goed. Ik weet namelijk dat het vaak heel anders gaat; wat zou ik dat vreselijk vinden!
Zo'n middag begint met een gezamenlijke lunch en kan, desgewenst afgesloten worden door een lekker diner waar papa ook aan zou kunnen schuiven. Ik zie ze eigenlijk wel over een jaar of tig daar gewoon samen lekker intrekken en mocht er onverhoopt met papa wat gebeuren, zou ze hier in een warm nest kunnen wonen...
Het is en blijft een rotziekte, maar tot nu toe valt er goed mee te leven...

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Wat fijn, en wat goed dat er zulke woonvormen zijn tegenwoordig!

rini

Bericht door rini »

Fijn dat er zowel nu als in de toekomst een plekje voor haar is :thumbsup: Zal voor jullie toch een geruststelling zijn.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat je moeder het daar naar haar zin heeft.
En een geruststelling voor de toekomst dat je weet dat je moeder in een fijn huis terecht zal komen zodra dat nodig is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wat fijn voor je moeder dat ze het daar naar haar zin heeft. Zo kan ze wennen aan geleidelijk meer. Voor jullie ook een geruststellende gedachten dat ze daar indien nodig terecht kan.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat fijn zo'n prettige kleinschalige plek, Martine!
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Klinkt goed Martine ja het blijft een rot ziekte maar ik zie het bij Bert zijn tante die heeft ook alzheimer en toen ze 80 was ze al de weg kwijt maar intussen is ze 91 en is er nog steeds oke ze kan niet meer lopen maar soms heeft ze nog heldere momenten, dementie gaat meestal veel harder omdat ze dan tia's in hoofd hebben zoals mijn moeder en alzheimer kan veel langzamer gaan en geleiderlijk maar dementie gaat met sprongen meestal naar beneden.

Mijn moeder wilde eerst ook niet naar de dag op vang maar uit eindelijk vond ze het wat leuk daar en daar aten ze tussen de middag ook warm eten, ik vond het ook fijn want ik wist ook dat ik me op die dagen geen zorgen hoefde te maken.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

andrea21

Bericht door andrea21 »

Martine schreef:Kijk nou toch wat ik ontdekt heb bij ons in de buurt: http://www.boerenlandwinkel.nl/
Die ga ik van de week eens met een bezoekje vereren; leuk! Met al die plofkippen bij de supermarkt, weet je als argeloze consument toch ook niet meer wat je op je bordje krijgt. Volgens mij zijn die kippen nog maar het topje van de ijsberg...
Ik zie net dit berichtje van je ik ga er as Dinsdag is kijken ik moet dan weer naar het NOK voor het dieetiste uurtje en daarna is kijken en ik denk ook kopen het ziet er goed uit.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Leuk Eva en gefeliciteerd met je ouders. :boeketje:

Ik kwam gisteren hier in het winkelcentrum smousje Spykie (kootje) tegen bijna 4 jaar oud en ja hoor dat likken was hem ook niet vreemd :grijns:
Laatst gewijzigd door andrea21 op 30 jun 2012, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Klinkt gezellig Eva.
Tja...Pip is een, welliswaar verre, afstammeling van de ongeevenaarde Dieuwertje, die geen blote kuit voorbij kon laten gaan. :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Fijne avond Eva, en gefeliciteerd met de 64-ste verjaardag van je ouders. :boeketje:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten