hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
yvonne

Re: hier alles over mijn

Bericht door yvonne »

Eenzaam zijn lijkt mij een heel naar iets. En ik hoop het nooit te worden.
Fijn Martine, dat je er vrede mee hebt kunnen vinden. :boeketje:

Mijn eigen moeder heeft er heel erg last van. Ze is 81 en heeft geen grip meer op haar leven. Heel triest, maar een hondje kan haar hier niet uit halen. Goede begeleiding en therapie zorgen dat het draaglijk blijft.
Familiebanden zijn belangrijk, toezicht, aandacht en afleiding.

Ik vind het ook jammer dat er geen reactie komt, het is tenslotte een forum en geen dagboek.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef:zo en dan nu weer lekker naar de paarden,dan ga ik om 18 uur met iemand mee naar een andere manege waar ze les krijgt daar krijg ik genoeg kennisen.en dan ben ik vanavond weer rond 9:30 thuis en dan morgen naar zandewierde andere mensen blijmaken die ff un half uurtje mogen rijden,woensdag ook word weer leuk zo deze week.prettige voortzetting van deze week allemaal en geniet van het mooie weer wand dat doe ik ook.
gr
Marcel als je nu niet van plan bent om antwoord te geven op de adviezen van mensen van het forum, dan snap ik niet dat je je verhaal hier nog neer zet.
Er wordt netjes gereageerd op jouw stukjes, misschien niet altijd het antwoord dat je verwacht. Maar dat is dan maar zo, dat lok je ook uit.
We kunnen je ook links laten liggen, en niet meer reageren op jouw stukjes, wil je dat. Laat maar weten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

rini

Bericht door rini »

:thumbsup:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ja ik heb geen zin om mijn hier helemaal bloot te geven,dat doe ik niet en dat vind ik ook niet leuk voor juli.ik heb de hele dag nagedacht wat ik hier nou eens moet plaatsen.en dat vind ik best moeilijk wand mijn schrijven is ook niet helder,en je kan zommige dingen maar beter in het openbaar bepraten dit werk ook voor mijn stuk makelijker.wat ik wil zeggen en hier blijf ik op hameren dat ik rex had wat voor mijn een stuk rust in me leven ik had echt wat aan hem,hij slaapte bij me we wadelen erg veel nou je kan het zo gek niet verzinnen maar wededen het.en dan 12 jaar lang en geen terug vallen van (eenzaamheid) dit is een groot woord,maar het is meer ja hoe zal ik dat nou schrijven nu zal ik wel een slapeling zijn of wat dan ook.maar ik voel mijn net iets minder dan andere mesnen zomege dingen kan ik niet,en daar schiet ik tekort mee.en val ik daardoor zins ik ouder ben in een wat mindre dag dan de ander dan voel ik me moedeloos en nu ik ook geen hond heb komt dat wat harder aan,omdat ik me niet kan uiten hier in huis dus heb ik internet waar ik dat wel kan doen en dan ben ik het kwijd.daarom wil ik zo ontzettent graag weer een hond en dat ik de dingen weer terug krijg zoals het was,zo ik denk dat het nu voor juli een stuk duidelijker is.zo niet dan zullen er nog wel 100derde berichten volgen hier op maar dat wil tog niemand.ik wil hier echt veel dieper op in gaan maar dan met iemand zamen aan een tafeltje wat dat praat ook voor mijn een stuk makelijker.
gr marcel

Martine

Bericht door Martine »

...dank voor je antwoord Marcel. :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Snappen dat je weer een hond in je leven wil doe ik . Alleen dat wat je nu zegt wat je had met Rex dat zou je al heel lang weer met een volwassen hond gehad kunnen hebben. Een pup is meestal zoveel moeilijker zeker als je alleen bent. Dat je voor zo'n ruigbaardje als de smous bent gevallen kan ik me ook voorstellen, maar ook dat soort kom je in een asiel wel eens tegen. Smouzen hebben bovendien geen standaardkarakter, dus is het ook nauwelijks te voorspellen hoe een pup zich ontwikkelt. Zo'n braaf rustig pupje als Pip van Eva is eerder een uitzondering dan regel. Lees de avonturen van de diverse andere pups maar na. Soms heeft een heel gezin de handen er aan vol.
Dat van wandelmaatje voor asielhonden vind ik nog steeds een prima optie, je doet een hond in moeilijke omstandigheden een groot plezier en wie weet krijg je met 1 van die honden een klik, want daar gaat het toch om.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Marcel, super dat je nu antwoord geeft. Nooit en te nimmer zal ik iemand met wat voor beperking dan ook veroordelen. Daar gaat het ook niet om. Maar jouw verlangen om je weer te voelen zoals bij Rex is geen garantie met een pupje. Ik ben het helemaal met Loes eens. En ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat de pup afhankelijk van jou moet zijn i.p.v. andersom. En daarmee bedoel ik niet dat het niet goed voor je zou zijn om een maatje te hebben hoor. Die gun ik je van harte.
Afbeelding

Danielle

Bericht door Danielle »

Je moet ook niet vergeten dat wat je met rex had nooooit hetzelfde kan zijn als met n nieuw hondje. Als je verwacht dat dat hetzelfde zal zijn dan heb je dat echt verkeerd gedacht.

Erna

Bericht door Erna »

Marcel klasse dat je hebt gereageerd, vind ik heel goed van je. :thumbsup:
Weet je, je loopt regelmatig te hard van stapel, b.v. met alles wat je al hebt aangeschaft voor de pup. Daar reageren wij dan op, dat je beter even kan wachten met alles al te kopen. Daar deed je niets mee om vervolgens in een volgend stukje gewoon weer over hetzelfde onderwerp verder te gaan.

Ik vind het heel erg jammer voor je dat je je soms zo eenzaam voelt, dat is natuurlijk helemaal niet prettig. Zoek je afleiding in andere dingen, je bent gek met de paarden, doet leuk en goed werk in de manege. daar mag je best trots op zijn hoor. :ja: :thumbsup: Je woont in een schitterende omgeving, stap nu het zo mooi weer is lekker op de fiets. Dat hoeft niet altijd een tocht van tig km te zijn. Avonds een stuk fietsen is ook heel fijn.

Ik vind de tip, die hier al vaker langs is gekomen om met asiel honden een wandeling te maken heel erg goed. Dat verzet ook een beetje jouw gedachten. Voor jou leuk om met een hond te wandelen, en voor de hond heel fijn, want asielhonden hebben natuurlijk niet zoveel afleiding.
Misschien zit er inderdaad eentje tussen die je erg leuk vind, maar daar moet je niet vanuit gaan. Gewoon alleen wandelen met ze is ook prima.
En jouw pup komt er heus wel, jammer dat er momenteel niet zoveel nestjes geboren worden, maar dat kan je niet afdwingen natuurlijk. Daar moet je heel veel geduld voor hebben, ik begrijp maar al te goed dat dat niet altijd mee valt.

Marcel over jouw geschreven stukjes zal niemand vallen, maakt echt niet uit dat er fouten in staan. Daar lezen we gewoon overheen. Ik denk dat je dat wel weet, niemand van ons zou daar ooit iets over zeggen.
Ik denk inderdaad dat je al pratend aan de keukentafel alles beter kan verwoorden, maar dit is nu eenmaal een forum. We wonen door het hele land heen.
Dan is dit forum een heel leuk alternatief. En soms komen we je tegen bij een ritsdag of een andere bijeenkomst met smouzen. Dan kan er weer bijgekletst worden.

Je was gek op Rex, en je weet inderdaad niet of je bij een pup dezelfde gevoelens zal hebben. Dat moet natuurlijk ook groeien.
Lisa is onze derde hond, en ze waren alle drie heel verschillend. Dat wil niet zeggen dat ik om de een meer heb gegeven dan om de ander. Een nieuwe hond is gewoon weer anders, als je hem maar niet gaat vergelijken met Rex, want dan zou het tegen kunnen vallen. Gewoon een nieuwe hond, nieuwe kansen, en ook eentje waar je van gaat houden en hopelijk heel lang plezier van zal hebben.
Nu alleen nog het geduld opbrengen tot het zover is. Sterkte met wachten Marcel.

En gewoon blijven schrijven hoor Marcel, ons mankement is misschien dat we soms niet geduldig zijn. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

renske

Bericht door renske »

Marcel, de band die je met Rex had zul je mogelijk nooit weer met een andere hond krijgen.
En, wat mij bij iedere nieuwe hond weer opvalt. Het duurt vrij lang voordat je het karakter van het hondje leert kennen. Bij een pup is het nog meer afwachten hoe het zich ontwikkelt dan bij een volwassen hond.

marcel

Bericht door marcel »

nou ik had een mail van mvr van giesen
Op 7 mei is er een nest in Wijk bij Duurstede geboren waarin één reu.
dus heb dus meteen gebeld maar de pup wilde se zelf houden dus op naar het volgende nest
en ik heb vandaag een mand voor de fiets hier 2 foto's
Bijlagen
Herschaalde kopie van 002.jpg
Herschaalde kopie van 002.jpg (73.82 KiB) 1590 keer bekeken
Herschaalde kopie van 001.jpg
Herschaalde kopie van 001.jpg (70.01 KiB) 1588 keer bekeken

Erna

Bericht door Erna »

Mooie mand Marcel.
Wel een beetje pech dat er maar één reutje in het nestje zit.
Nog even geduld, zal nu toch niet zo heel lang meer duren denk ik. Heb je gevraagd of er nog een nestje in aantocht is?

marcel

Bericht door marcel »

nee niet dat ik weet erna en heb ook niet gevraagt ik wacht het wel af,en ik denk dat er binnenkort wel het blad door de deur hebben daar zal het wel instaan denk ik waar er nog meer nesten zijn.maar dit nest was wel al wel redelijk dichtbij wijk bij duurstede had prima kunnen bereizen.ja leuke mand wel he was in de reklame hier bij de fietsen zaak en wat wel leuk is het stuur draait over de mand,al moet ik de mand op het uiterste puntje van de draagrek vast maken
gr

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef: het stuur draait over de mand,al moet ik de mand op het uiterste puntje van de draagrek vast maken
gr
Kan je de mand dan wel stevig vastzetten? Je moet er natuurlijk niet aan denken dat de mand los schiet terwijl de hond erin zit.
En je had toch ook al een fietskar voor de smous, hij kan natuurlijk maar in één ding tegelijk zitten.
Heb je nog nagedacht over het uitlaten van asiel honden zolang je zelf nog geen hond hebt.

marcel

Bericht door marcel »

hij komt vast te zitten met tairipjes van de stangen van de drager en de mand dan kan hij geen kand meer op,en heb het stuur wat hoger gezet nu komt het wat beter uit ik doe het zo als ik kleine ritjes heb dan kan hij in de mand als langere riten maak bijvoorbeeld naar de training dan gaat hij in de kar.ja ik weet echt wel hoe ik het prezies hebben wil,ik laat hier wel eens de achter buurvrouw de hond uit
fijne dag

Erna

Bericht door Erna »

Erna schreef: Heb je nog nagedacht over het uitlaten van asiel honden zolang je zelf nog geen hond hebt.
Niet gelezen Marcel, of wil je er niet op in gaan.
Voor jou en voor een asielhond is het toch fijn om te wandelen zolang en nog geen smous is.

marcel

Bericht door marcel »

nou ik wacht nog wel ff kan niet lang meer zijn erna

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef:nou ik wacht nog wel ff kan niet lang meer zijn erna
Jammer Marcel.

marcel

Bericht door marcel »

was dit nou de zomer ik hoop het niet...maar het word wel een stuk kouder,dus ik dach kom laat ik eens een stuk gaan fietsen vandaag ik was wat laat vertrokken 11:30 uur dit kwam omdat ik niet snel iets leuks kon vinden.maar uiteindelijk tog maar snel op de fiets gestapt op naar arnhem,vandaar richting de ginkelse heide en wat is de natuur mooi he vandaar doorgereden naar ede ook een leuk centrum er was markt maar ik ben er niet over gegaan.dus heb ik ff staande een ijsje gegeten en toen door naar bennekom meteen door naar wageningen daar natuurlijk hotel de wereld gezien en het leuk beeld wat ervoor staat toen door naar renkum doorweth oosterbeek ook hier wat leuk plaatjes geschoten toen door naar arnhem.de brug over naar duiven daar de dijk gepakt naar giesbeek zo door naar doesburg in totaal 110 km en het was heerlijk weer hier kunnen juli de foto's zien in de map fietstocht 28-5 http://mjbregman.magix.net/album
gr marcel

loes

Bericht door loes »

Nou, fietsen kan je hoor Marcel :thumbsup: Prachtige streek.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten