De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
julie

Bericht door julie »

Hoi Wubke,

Die vakantie dat gaat best lukken, nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we.
In het begin wilde Roef de brokken ook niet echt. Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk vindt hij Eucanuba het lekkerst. Ik heb me laten vertellen dat als je mengt met vlees dat ze het ook nooit meer zonder willen. Dus dat doe ik niet, want uiteindelijk wil ik hem geen vlees meer geven. of misschien af en toe. De dierenarts meldde wel dat het het eerste jaar wel erg goed is. Nou daar gaan we dan maar voor.
Roef krijgt bij mij ook geen pap meer. Dat vond hij wel super lekker, maar er zit ook weer erg veel vocht in. Dus op aanraden van de dierenarts. s'morgens , s'middags brokjes, om 5 uur vlees en om 9 uur brokjes en dan om 11 uur nog een beetje yoghert. Dat schijnt de darmpjes rustig te maken.
En ik moet zeggen, dat gaat echt heel goed. Hij eet ongeveer 80 gr brokjes per dag en een schijf rodi lamsvlees en dan een beetje yohert en hij weegt net als Siem al 4,5 kg..

Ik kan eigenlijk wel zeggen dat Roef zindelijk is, of wij moeten heel traag en lui zijn. Maar gelukkig valt dat wel mee :P

Gelukkig gaat het alleen zijn met Roef wel goed. Maar ik zorg er dan ook altijd voor dat als ik weg moet, hij goed moe is en iets lekkers in zijn bench heeft. Hij is nooit langer dan ander half uur tot 2 uur alleen. En als we dan thuiskomen en door het raam kijken, ligt hij altijd lekker te slapen.

Alleen als hij ons boven hoort en in zijn bench zit, dan wil hij soms wel eens even piepen, maar dat duurt nooit lang.

Hij is nu voor het eerst boven en ligt nu in een oud mandje van Knoester te slapen, terwijk ik jou aan het mailen ben. Echt super.

Ik blijf het moelijk vinden om hem vrijdag achter te laten, al weet ik best dat het allemaal goed geregeld is.. en Fleur en het vriendinnetje heel erg van hem zullen genieten. Maar het is en blijft mijn kindje/hondje...klinkt stom, maar zo voelt het wel.

Succes met Siem en tot gauw. Groetjes Julie.

Monique

Bericht door Monique »

Klinkt helemaal niet stom Julie! Ik denk dat het bij iedereen zo voelt. Wij hebben Jip ook uit logeren gedaan bij mijn ouders toen hij 16 weken oud was. Wij gingen toen kamperen in de Ardeche en het leek me voor Jip niet echt fijn in de brandende zon, lange autorit, op een camping steeds aangelijnd etc, etc. Daardoor heeft hij wel een bijzondere band met mijn vader gekregen: hij is door het dolle heen als hij hem ziet, nog steeds, ook al is het inmiddels ze jaar geleden! Dat heeft Roef straks misschien ook wel met je dochter :)
Fijne vakantie gewenst!

julie

Bericht door julie »

Monique schreef:Klinkt helemaal niet stom Julie! Ik denk dat het bij iedereen zo voelt. Wij hebben Jip ook uit logeren gedaan bij mijn ouders toen hij 16 weken oud was. Wij gingen toen kamperen in de Ardeche en het leek me voor Jip niet echt fijn in de brandende zon, lange autorit, op een camping steeds aangelijnd etc, etc. Daardoor heeft hij wel een bijzondere band met mijn vader gekregen: hij is door het dolle heen als hij hem ziet, nog steeds, ook al is het inmiddels ze jaar geleden! Dat heeft Roef straks misschien ook wel met je dochter :)
Fijne vakantie gewenst!
Dank je wel Monique, gelukkig herken je het. En ik vind het alleen maar leuk dat Roef straks een speciale band heeft met Fleur. Zij woont niet meer thuis, maar is wel heel gek op honden. Ze mist het ook heel ergr, want haar hele leventje heeft ze altijd honden gehad. Toen Knoester dood ging zat zij in Schotland en het was vreselijk om haar toen dat bericht per telefoon te moeten melden.
Zodra zij zelf in staat is om een hond te kunnen hebben, weet ik zeker dat er eentje komt. Tot dan geniet ze van Roef en leent hem af en toe.

Groetjes Julie

Groetjes Julie

Mary

Bericht door Mary »

wubke schreef:
Alleen zijn gaat niet zo geweldig. Er is dan veel onrust, hoewel Ton vanmorgen even weggeweest was en toen hij terugkwam waren ze allebei rustig in de bench. Misschien begint het kwartje te vallen. Ik loop wel met plannen om een soort hondenkamer te maken, zodat ze niet in de bench hoeven als wij er niet zijn, maar een eigen ruimte met een bankje of zo. Misschien dat ze dan rustiger blijven. Dat moet nog vorm krijgen, maar we hebben de ruimte...
Het zal ook niet te doen zijn om het aan te leren met een stoorzender als Jules erbij.
Die hondenkamer lijkt mij wel een goed idee. Zou best kunnen dat het dan veel beter
gaat. Laat je het ons weten hoe dat dan verloopt?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

julie

Bericht door julie »

Alhoewel de bench en het alleen zijn met Roef erg goed gaat. heb ik op ook wel mijn twijfels bij de bench. Voor de nacht en overdag max 2 uurtjes prima, maar ook niet veel langer. Te weinig bewegingsruimte...vind ik.
Knoester had toen zijn mandje bij ons in de keuken . De keuken was onderdeel van de kamer, maar hij kon hier niet uit. Een redelijk grote bench, waar hij zich veilig voelde, maa ook kon spelen en bewegen.
Dat is sinds onze verbouwing niet meer mogelijk. We hebben nog wel een keuken, maar zelfs die acht ik niet veilig voor onze Roef. Laadjes, plintjes.. bedenk het maar. Dus hij zal eerst iets minder sloperig moeten zijn voor hij alleen in mijn keuken mag blijven. Ik wou dat ik ook een soort hondenkamer kon maken...ideaal.. maar of het helpt bij het alleen zijn weet ik niet. Dat zal de ervaring leren.
Veel oefenen..succes in iedergeva wubke.. groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Julie ik weet niet of Fleur ooit voor een Smous wil gaan, misschien is de wachtlijst anders zo gek nog niet.
Een hondenkamer, vinden ze vast leuker dan de bench. Zeker de moeite van het proberen waard Wubke. Misschien kan je de honden af en toe apart meenemen, dan hebben ze buiten alleen jou om op terug te vallen. Voor Siem goed om ook eens zonder zijn grote voorbeeld op stap te gaan. En als je Jules alleen meeneemt is het voor Siem ook weer anders om alleen thuis te zijn.
4.5 kilo wegen de jongens :shock: ben heel benieuwd hoe ze er nu uit zien.
Toen wij vorige week bij Elza waren heeft Gerda haar gewogen. Zij woog op dat moment net zo veel als Siem toe hij bij ons weg ging. Ik denk dat ze nu nog net geen drie kilo weegt. Wat een verschil hé! Van Mous-Saartje zou ik het niet weten, ze is wel erg gegroeid heb ik gehoord. Weet niet wat ze weegt. Ze zal nog wel zo'n beetje tussen haar grote broers en haar kleine zusje inzitten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Hoi Erna,

Ik weet eigenlijk niet of Fleur een smousje zou willen, maar als ze dat wil dan is het wel een goed idee.
Vanmiddag krijgt Roef zijn derde inenting, komt allemaal net goed uit voor we weggaan. Ik ben er bijna klaar voor. Nog een paar laatste dingentjes en dan Vakantie. :wave:
Hoelang zat Lisa per keer eigenlijk in de bench. Langer dan 2 uur?

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Julie in het begin lieten we Lisa niet zo lang alleen, net als jullie. Steeds iets langer. Soms kom je er niet onderuit om de hond iets langer alleen te laten. Toen we merkte dat Lisa geen gekke dingen in huis deed hebben we haar niet meer in haar hok gedaan. Ze gaat wel vaak uit zich zelf in haar hok liggen, is toch een fijne plek voor haar. Als we haar niet mee kunnen nemen, soms is dat het geval, dan is ze max. 6 uur alleen thuis. Dat komt niet zo veel voor gelukkig. Straks gaan we naar Uden in Brabant, een tante van Pim bezoeken. Lisa gaat mee. Ben vanochtend eerst lekker wezen lopen met haar in het bos.
Julie, nogmaals fijne vakantie voor jou en Emile. Knuffel voor Roef.

Groetjes. Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Zo ging dat bij ons ook. Wel geleerd dat je er niet uit mag als je zit te piepen, maar
achteraf gezien is dat deurtje maar weinig dicht geweest. Ik vond het belangrijker
dat hij er uit zichzelf in ging. Wij zijn natuurlijk wel in het voordeel dat we niet naar
ons werk hoeven. Pim is ook nooit een sloper geweest, dus los alleen even thuis
durfde ik ook wel te proberen. Hij heeft zeker nooit langer opgesloten gezeten dan
een uur. Die bench ziet hij nu alleen nog in de vakantie, voor de caravan onder de
luifel en stapt er dan gelijk heel blij in.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

julie

Bericht door julie »

Goed nog even een laatste krabbel voor ik morgenochtend wegga. Roef piept gelukkig niet in zijn bench en ziet het echt ook als zijn huisje. Gaat er zelf in en uit. Helaas durf ik hem nog niet alleen in de woonkamer te laten. Want dan doet ons slopertje zijn werk. En hij zit nooit langer dan 1 a`2 uurtjes alleen in de bench en dan s'nachts natuurlijk. En dat levert helemaal geen problemen op. Ik hoop dat hij gauw dat slopen gaat minderen, dan kan hij ook gewoon zo in de kamer blijven. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Ik ga nu zo lekker slapies doen en dan morgen heerlijk op vakantie. Tot 2 maart dan ben ik tegen de avond weer thiuis..

Groetjes Julie

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

De slopers, die ik in de loop der jaren had, hielden daar over het algemeen pas met een jaar of 1,5-2 mee op. Wil je niet ontmoedigen, maar slopen is vaak niet 1,2,3 over. Vaak zijn het zeer temperamentvolle hondjes, waar je echt mee aan de slag moet, veel dingen aanleren, veel spelletjes, de baas zijn. Maar dat weet je natuurlijk wel.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

julie

Bericht door julie »

ok...dank je wel voor de bemoedigende woorden.... :( ga nu lekker vakantie vieren.. :P groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Twee foto's van Mous-Saartje in het album van Lisa en Dop gezet.
Ik denk dat ze op Lisa gaat lijken. De bouw van haar koppie lijkt erg op die van haar mam.

Groetjes, Erna.

julie

Bericht door julie »

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan weer.. ik heb een super vakantie gehad in Italie. Heerlijke sneeuw en veel zon. Echt genoten.
Met Roef is alles goed gegaan, maar wat is hij gegroeid in een week. Hij staat nu ineens heel hoog op de poten en begint wat meer haar op zijn koppie te krijgen en op zijn rug. Zijn oortjes blijven nog wat kaal, maar dat komt vast wel. Hij is ook al wat melktandjes kwijt, maar dat komt vast door al dat knagen en dat doet hij niet alleen op zijn eigen speeltjes :roll:

Het blijft een reuze slopertje.. hij is zelfs tijdens onze vakantie aan een plint begonnen..er mist nu een stukje :x ..maar goed als dat alles is.
Laatst had hij ongeveer 2 uurtjes in de bench gezeten en toen ik terugkwam had hij deze verbouwd.. het leek wel of er een bom ontploft was... de krant lag in 1000 stukjes verscheurd en zijn kussen onderste boven. Heb nu de krant eruit gehaald, want hij is toch zindelijk en hoop dat dit helpt.
Verder luistert hij buiten best goed. Hij loopt daar veel los en komt meestal wel als ik roep of doorloop.

Ik had al veel eerder weer op het forum gewild, maar heb het zo druk gehad toen ik terugkwam.. dat het er even niet inzat. :oops:
Hoe gaat het met Siem, Wubke?

Moet nu helaas ook weer aan de slag voor school..maar tot gauw!

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Julie fijn dat je ook weer terug bent en het zo naar jullie zin hebben gehad.
Dat Roef zo'n sloper is hé, hoop dat hij dat nog af gaat leren. Ben heel benieuwd hoe hij er nu uitziet en vind het heel leuk om jullie en Roef zondag terug te zien.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Julie fijn dat je ook weer terug bent en het zo naar jullie zin hebben gehad.
Dat Roef zo'n sloper is hé, hoop dat hij dat nog af gaat leren. Ben heel benieuwd hoe hij er nu uitziet en vind het heel leuk om jullie en Roef zondag terug te zien.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat klinkt prima zo'n vakantie, Julie!
En herkende Roef jullie meteen weer?! Vast wel. Je dochter zal hem nu wel weer missen!
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Ik hoop ook dat Roef dat slopen afleert, maar ik denk het wel, hij heeft denk ik nu gewoon heel veel last van zijn tandjes. Ik blijf hoop houden. Gelukkig heb ik een bench anders, dus kan hij weinig negatief gedrag ontwikkelen.
Roef was inderdaad heel blij, en ik had het idee dat hij ons wel herkende. Hij bleef in het begin heel alert en leip constant achter je aan.
Inmiddels heeft hij zijn rust weer teruggevonden en blijft ook lekker spelen als je de kamer uitgaat. Helemaal toppie dus.

Groetjes Julie

Jajo

Bericht door Jajo »

Dat tanden en kiezen wisselen duurt anders tot ongeveer 7 maanden. Dan kan hij nog aardig wat slopen. Ik hoop voor jou dat hij in ziet wat door de "gehaktmolen" mag en wat niet, anders zal je hem dat toch zelf moeten bij brengen of de kans niet geven. Een dikke boomtak van 40 cm en een doorsnee van 5-7 cm waar hij zijn kaken op kan oefenen wil wel eens helpen. Boomtakken splinteren niet en zijn nog gezond voor zijn tandvlees ook. Het is ook niet erg als hij er wat van inslikt (schors en vezeltjes).

Groetjes, Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed om te weten, want Roosje proeft behoorlijk wat onderweg, hier in het bos.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten