De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een leuk verhaal....je ziet het voor je.
Leuke foto ook!!!
Misschien wel leuk om er wat in je album te zetten??? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hij verandert :)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

En hoe zou het met kleine Elza gaan?! :dog: :)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Leuk verhaal Julie. Roef heeft al weer van alles meegemaakt. Dat hij niet altijd zin heeft om naar buiten te gaan, Lisa wil alleen niet naar buiten met slecht weer. Dat veranderd bij Roef nog wel denk ik. Als je straks je jas aan doet staat hij vast als eerste bij de deur. Leuke ervaring met de boot, ben benieuwd als jullie echt gaan varen hoe hij reageert. Beetje dominant? Wat een boef is Roef.

Wij hebben vorige week de stamboom van Pien-Elza naar Gerda en Anton gebracht. Het gaat met Elza ook erg goed, ze is ook behoorlijk gegroeid. Lisa en Elza waren blij om elkaar weer te zien, ze hebben de hele tijd gespeeld. Daarbij hebben ze Franka een beetje links laten liggen die daarop dan weer op reageerde met blaffen.
Elza probeerde ook nog even bij Lisa te drinken, helaas dat kon en mocht niet meer van Lisa.
Elza is een heerlijk knuffelhondje, het was heel erg leuk om haar weer even te zien. Kon moeilijk foto's maken, ze wilde niet echt stil zitten, wat een welvelwind samen met haar moeder.
De foto's die ik heb komen t.z.t. nog in het album.
Elza is naar school geweest, bij Jarno de jongste zoon mocht zij in de klas. Was erg leuk heb ik begrepen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi dat het goed gaat met Elza!
Leuk dat Lisa en Elza elkaar nog goed kennen. Dat is wel anders als je langer wacht.
Herkende Elza jullie ook merkbaar, Erna?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef: Herkende Elza jullie ook merkbaar, Erna?
Dat denk ik wel, zij kwam ook steeds naar ons toe. Ze herkent natuurlijk ook je stem, je hoeft alleen maar puppy, puppy, puppy, te roepen en daar kwam ze aangerent.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:
Ariënne schreef: Herkende Elza jullie ook merkbaar, Erna?
Dat denk ik wel, zij kwam ook steeds naar ons toe. Ze herkent natuurlijk ook je stem, je hoeft alleen maar puppy, puppy, puppy, te roepen en daar kwam ze aangerent.

Groetjes, Erna.
Dat zal je wel wat doen. :hartjes:
Leuk om met de pups en hun mensen contact te blijven houden.
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Leuk verhaal Julie. Roef heeft al weer van alles meegemaakt. Dat hij niet altijd zin heeft om naar buiten te gaan, Lisa wil alleen niet naar buiten met slecht weer. Dat veranderd bij Roef nog wel denk ik. Als je straks je jas aan doet staat hij vast als eerste bij de deur. Leuke ervaring met de boot, ben benieuwd als jullie echt gaan varen hoe hij reageert. Beetje dominant? Wat een boef is Roef.

Wij hebben vorige week de stamboom van Pien-Elza naar Gerda en Anton gebracht. Het gaat met Elza ook erg goed, ze is ook behoorlijk gegroeid. Lisa en Elza waren blij om elkaar weer te zien, ze hebben de hele tijd gespeeld. Daarbij hebben ze Franka een beetje links laten liggen die daarop dan weer op reageerde met blaffen.
Elza probeerde ook nog even bij Lisa te drinken, helaas dat kon en mocht niet meer van Lisa.
Elza is een heerlijk knuffelhondje, het was heel erg leuk om haar weer even te zien. Kon moeilijk foto's maken, ze wilde niet echt stil zitten, wat een welvelwind samen met haar moeder.
De foto's die ik heb komen t.z.t. nog in het album.
Elza is naar school geweest, bij Jarno de jongste zoon mocht zij in de klas. Was erg leuk heb ik begrepen.

Groetjes, Erna.
Hoi Erna,

Leuk dat Elza je herkende en dat ze nog probeerde te drinken bij Lisa. Roef is ook zo'n lekkere knuffelbeer. Van wie hebben ze dat? Lisa of Dop..of misschien wel alle 2?

Roef is donderdag mee geweest naar mijn school. Eerst allemaal kinderen om hem heen en daarna nog heerlijk lopen dollen is een lokaal. Wat ligt daar veel rotsooi op de grond. Gummetjes, pennetjes, papiertjes, alles gaat dat bekkie in.. gelukkig laat hij het ook weer makkelijk los.
Ik had ook nog een vergadering en die heeft hij ook bijgewoond. En dat ging prima! Eerst nog lopen spelen met zijn bal en daarna ging hij rustig op zijn kleedje liggen slapen!
Net alsof hij al goed opgevoed is :P .

De volgende dag mee naar de skibaan en ook daar gedroeg hij zich voorbeeldig en ging al snel weer lekker liggen pitten op zijn matje..en keek af en toe met een oog of ik nog goed mijn best deed :wink:

Gisteravond mee naar de verjaardag van mijn broer. Die hebben een labrador en daar heeft hij de hele avond meegespeeld. Echt een film om naar te kijken. Niet moe te krijgen. Vlak voordat we naar huis wilde, ging hij natuurlijk pas uitgeput op zijn matje liggen. Het zijn net kinderen.
Gelukkig hebben mijn kinderen nooit kattendrollen gegeten.. :x Dit is een nieuwe gril van hem. Hoop dat ik hem dat nog kan afleren...want ik vind dat echt zooooooooooo smerig. Dus als iemand nog suggesties heeft, behalve dan, op heterdaad betrappen en straffen. Dan hoor ik dat graag.

Nog een paar dagen en dan ga ik skiën en komt mijn oudste dochter en een vriendinnetje op Roef passen. Ik moet er nog even niet aandenken om hem achter te laten. Heb al een handleiding gemaakt om het allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen.. het zal allemaal wel goed gaan, maar toch... :roll:

Groetjes Julie

loes

Bericht door loes »

Tja kattendrollen :P :twisted: . Fija weet er alles van (helaas). Wij hebben 2 kattenbakken en de enige remedie is, ze zo te zetten dat ze er niet in kan met haar kop en/of de bakken constant verschonen, maar dat is voor iemand die werkt niet te doen, neem ik aan.
Adah toont totaal geen interesse, gelukkig. Fija weet inmiddels uiteraard best, dat ik het niet wil hebben, maar ze zijn ook zoooo lekker, dus als ze de kans ziet. Om het af te leren moet je zo'n truc toepassen, dat ze gestraft worden zonder dat jij er iets mee te maken hebt. Maar ja, een val zetten kan nauwelijks, want als de katten de schrik van hun leven krijgen, gaan ze er vast niet meer op :cry:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes, Julie heeft zelf geen kat, denk dat Roef zijn lekker hapjes buiten vindt. Lisa is er ook niet vies van de viezerd. Onze Sarie poept in onze eigen border, heb ik liever dan dat ze het bij de buren doet. Ik heb Lisa gelukkig kunnen leren om uit de border te blijven. Ik schep ze er liever zelf uit dat dat Lisa ze opvreet.
Paardenvijgen, ook zo iets. Lisa wil ze allemaal wel opeten. Gelukkig laat ze ze liggen als ik er wat van zeg, op een enkele na als ik het te laat in de gaten heb. Ik weet dat ze daar erg ziek van kan worden als een paard net behandeld is voor het een of ander.

Julie, Roef maakt ook veel mee, leuk is dat. En dat hij in alle omstandigheden zo op zijn matje blijft liggen. Ik geloof dat Lisa achter mij aan zou rennen als ik op een skipiste zou zijn. Leuk dat hij met je mee naar school is geweest, dat vond Pien-Elza ook zo leuk.

Met Mous gaat het ook goed. Zij is bijna zindelijk, af en toe nog een plasje in huis. Zij heeft een andere naam gekregen, ze heet nu Saartje. Of Sara, hangt van het moment af.
Mous-Saartje is momenteel een pluizenbolletje met bruine en blonden piekhaartjes naar alle kanten toe, met haar vrolijke en blije karakter windt ze iedereen om haar pootjes heen. Ze kan heel goed opschieten met Morris, de hond van hun dochter.
Ik heb geen foto's van haar gekregen, ben heel benieuwd hoe ze er nu uit ziet.

Wubke zijn jullie al weer een beetje opgeknapt???

Groetjes, Erna.

Desi

Bericht door Desi »

Julie,

Kun je Roef niet mee nemen op skie vakantie ? Hebben wij vorig jaar met Desi ook gedaan. Onverwachts goed bevallenen een goede leer periode voor de pup.
Wanneer we aan het skieenn waren , was Desi in de banchh op de kamer. Desi is geboren op 30-11-2006 Ze was 12 weken oud toen ze mee ging voor de eerste keer op wintersport!
Onze andera hond, Janka, is toen in pension gegaan. (met tegenzin, moet dit nou echt???)
Maar dat doen we nooit weer. Beide gaan a.s. vrijdag mee naar Mauterndorf, Oostenrijk.
Wij hopen dat we goede sneeuw treffen.

Volgens mij hebben we op de camping internet aansluiting! Dus ik probeer foto's te plaatsen of via Loes op de site.

Mary

Bericht door Mary »

Als Julie zelf geen kat heeft zal het probleem vanzelf verdwijnen.
Hoe vaker de hond buiten komt, hoe minder katten in de tuin.
Hier komt nooit een kat in de tuin. Vanwege het hekwerk te lastig
om snel weg te komen als de hond in aantocht is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Overdag blijven katten inderdaad uit de tuin,als bij mooi weer de deur open blijft en de honden naar buiten kunnen.
Toch ligt hier regelmatig kattenpoep in de tuin, en Finny en Guusje zorgen er wel voor dat die opgeruimd worden! Je ziet die dingen niet liggen omdat ze ingegraven worden! Er is zelfs één(?) kat die onder ons afdak in de tuin overnacht op de kussens van de tuinstoelen, die vervolgens onder de kattenharen en zand zitten. Dat alles vinden wij echt strontvervelend!:x

Ik vind katten echt leuke beesten, maar dan bij de eigen mensen, die ervoor moeten zorgen dat anderen er geen hinder van ondervinden. Maar dat geldt natuurlijk ook voor hondenbaasjes die hun lieverdjes overal hun behoeften laten doen, en het vervolgens niet opruimen, veel laten blaffen etc....
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

julie

Bericht door julie »

Desi schreef:Julie,

Kun je Roef niet mee nemen op skie vakantie ? Hebben wij vorig jaar met Desi ook gedaan. Onverwachts goed bevallenen een goede leer periode voor de pup.
Wanneer we aan het skieenn waren , was Desi in de banchh op de kamer. Desi is geboren op 30-11-2006 Ze was 12 weken oud toen ze mee ging voor de eerste keer op wintersport!
Onze andera hond, Janka, is toen in pension gegaan. (met tegenzin, moet dit nou echt???)
Maar dat doen we nooit weer. Beide gaan a.s. vrijdag mee naar Mauterndorf, Oostenrijk.
Wij hopen dat we goede sneeuw treffen.

Volgens mij hebben we op de camping internet aansluiting! Dus ik probeer foto's te plaatsen of via Loes op de site.
Hoi Desi,

Het is voor ons geen optie, wij zijn echt de hele dag weg en maken tochten met skiën. In het verleden hebben we Knoester wel eens mee gehad, maaar toen was er iemand mee die niet skiede. Wij zitten tussen de middag ergens midden in het gebied.
De hond mag met alle vakanties op de boot met ons mee, maar niet met de wintersport. Ik heb ook een heel goed oppas adres, alleen wil ik Roef daar nu nog niet naar toe brengen omdat ik hem nog te jong vind. Hij is net bij ons en dit moet eerst echt zijn huisje worden.
Maar ik begrijp je wel hoor. Het zijn gewoon keuze's.

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Charlotte schreef:Overdag blijven katten inderdaad uit de tuin,als bij mooi weer de deur open blijft en de honden naar buiten kunnen.
Toch ligt hier regelmatig kattenpoep in de tuin, en Finny en Guusje zorgen er wel voor dat die opgeruimd worden! Je ziet die dingen niet liggen omdat ze ingegraven worden! Er is zelfs één(?) kat die onder ons afdak in de tuin overnacht op de kussens van de tuinstoelen, die vervolgens onder de kattenharen en zand zitten. Dat alles vinden wij echt strontvervelend!:x

Ik vind katten echt leuke beesten, maar dan bij de eigen mensen, die ervoor moeten zorgen dat anderen er geen hinder van ondervinden. Maar dat geldt natuurlijk ook voor hondenbaasjes die hun lieverdjes overal hun behoeften laten doen, en het vervolgens niet opruimen, veel laten blaffen etc....
Ben het helemaal met je eens Charlotte :!: :!: :!:
Charlotte weet jij of de vader van finny nog leeft, want dat is een broertje van Knoester!

Groetjes Julie

loes

Bericht door loes »

Broer Ben is op 3-7-2007 overleden, de vermelding staat in oktober 2007.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

julie schreef: Nog een paar dagen en dan ga ik skiën en komt mijn oudste dochter en een vriendinnetje op Roef passen.

Groetjes Julie
Julie een hele fijn vakantie, geniet er maar lekker van. Over Roef hoef je niet in te zitten, die gaat het heel goed krijgen bij Fleur.

Groetjes, Erna.

julie

Bericht door julie »

Dank je wel Erna, ik ben bezig met de laatste voorbereidingen en dan gaan we vrijdagochtend vroeg weg en komen de zondag de 2e maart weer in de namiddag thuis.
Roef wordt groot. Hij groeit als kool en weegt al 4,5 kilo. Gister is hij met mij samen naar Utrecht gegaan en ligt dan keurig bij de passiergsplaats op de grond op een botje te knagen of hij gaat slapen.
Bij Fleur op haar kamer(die zij net opgeruimd had) :wink: vond hij het ook reuze spannend, want daar lag van alles op de grond en dat moest hij allemaal even bekijken met zijn bekkie :P Uiteindelijk ging hij weer heerlijk op zijn matje liggen slapen. Hoe stout en "adhdjerig" hij af en toe ook kan zijn...dit is echt zo relaxed!
Vanmorgen ben ik pas om kwart voor 8 uitgegaan met hem...en dat ging goed. :wave2:
Nu ligt hij even wat te protesteren in zijn bench omdat wij ons aan moeten kleden en hij absoluut niet alleen in de kamer kan blijven, want dan gaat hij of boeken lezen of schoenen passen of de krantenbak leeghalen...verzin het maar. :x Een lieverdje dus. Hij heeft zijn gepiep al weer opgegeven, maar ik ga toch nu opschieten. Moet zo ook nog even naar mijn werk.. laatste loodjes... En dan ....VAKANTIE... :wave:
Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Leuk verslag Julie, dat is voor mij een beetje genieten op afstand.
Groetjes, Erna.

wubke

Bericht door wubke »

Een hele fijne vakantie Julie. Laat Fleur maar lekker genieten van Roef.
Ik hoor het al, het is net zo'n dondersteen als Siem. Alles is leuk, alles is interessant. Hij komt soms met de gekste dingen aandragen, dat je je afvraagt; waar hij dat nu weer vandaan heeft.
Of samen met Jules herrieen om een speeltje. Het zijn net kleuters, wat de een heeft moet de ander ook! Vooral Jules heeft dat......Wat Siem heeft moet hij ook. Maar als Siem er niet meer naar omkijkt, is het ook niet meer leuk.

Zindelijk worden lukt aardig, als je hem maar op tijd buiten zet. De bench is iedere ochtend droog. Maar je moet hollen om hem buiten te zetten, want anders houdt hij het niet meer. Maar soms ben je in de drukte van het gezin de draad kwijt en dan plast hij nog even zo makkelijk gewoon maar lekker in huis. Het is toch ook nog maar een baby.

Eten is een verhaal apart. Puppybrokken zijn niet lekker. Kattenbrokjes, grote hondenbrokken en paardenbrokken wel!
Ik meng de puppybrokjes met Rodi-vlees, dan lukt het om er het grootste gedeelte in te krijgen.
Pap eet hij wel goed, maar hoelang moet ik dat nog geven? Jules vindt het ook erg lekker. Volgens mij is hij ook gegroeid van alle restjes.
Siem weegt overigens al bijna 4,5 kilo.

Siem wordt ook steeds vrijer. In het bos rent hij best ver achter Jules aan om dan vervolgens op een holletje terug te komen omdat het vrouwtje toch wel achterblijft. Ze weten dat als ze terugkomen frolic krijgen. Dat is heel komisch om te zien. Hij komt heel hard aanrennen om dan heel snel op zijn kont te gaan zitten, want dan krijg je lekkers :P

Alleen zijn gaat niet zo geweldig. Er is dan veel onrust, hoewel Ton vanmorgen even weggeweest was en toen hij terugkwam waren ze allebei rustig in de bench. Misschien begint het kwartje te vallen. Ik loop wel met plannen om een soort hondenkamer te maken, zodat ze niet in de bench hoeven als wij er niet zijn, maar een eigen ruimte met een bankje of zo. Misschien dat ze dan rustiger blijven. Dat moet nog vorm krijgen, maar we hebben de ruimte...
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

wubke

Bericht door wubke »

Een hele fijne vakantie Julie. Laat Fleur maar lekker genieten van Roef.
Ik hoor het al, het is net zo'n dondersteen als Siem. Alles is leuk, alles is interessant. Hij komt soms met de gekste dingen aandragen, dat je je afvraagt; waar hij dat nu weer vandaan heeft.
Of samen met Jules herrieen om een speeltje. Het zijn net kleuters, wat de een heeft moet de ander ook! Vooral Jules heeft dat......Wat Siem heeft moet hij ook. Maar als Siem er niet meer naar omkijkt, is het ook niet meer leuk.

Zindelijk worden lukt aardig, als je hem maar op tijd buiten zet. De bench is iedere ochtend droog. Maar je moet hollen om hem buiten te zetten, want anders houdt hij het niet meer. Maar soms ben je in de drukte van het gezin de draad kwijt en dan plast hij nog even zo makkelijk gewoon maar lekker in huis. Het is toch ook nog maar een baby.

Eten is een verhaal apart. Puppybrokken zijn niet lekker. Kattenbrokjes, grote hondenbrokken en paardenbrokken wel!
Ik meng de puppybrokjes met Rodi-vlees, dan lukt het om er het grootste gedeelte in te krijgen.
Pap eet hij wel goed, maar hoelang moet ik dat nog geven? Jules vindt het ook erg lekker. Volgens mij is hij ook gegroeid van alle restjes.
Siem weegt overigens al bijna 4,5 kilo.

Siem wordt ook steeds vrijer. In het bos rent hij best ver achter Jules aan om dan vervolgens op een holletje terug te komen omdat het vrouwtje toch wel achterblijft. Ze weten dat als ze terugkomen frolic krijgen. Dat is heel komisch om te zien. Hij komt heel hard aanrennen om dan heel snel op zijn kont te gaan zitten, want dan krijg je lekkers :P

Alleen zijn gaat niet zo geweldig. Er is dan veel onrust, hoewel Ton vanmorgen even weggeweest was en toen hij terugkwam waren ze allebei rustig in de bench. Misschien begint het kwartje te vallen. Ik loop wel met plannen om een soort hondenkamer te maken, zodat ze niet in de bench hoeven als wij er niet zijn, maar een eigen ruimte met een bankje of zo. Misschien dat ze dan rustiger blijven. Dat moet nog vorm krijgen, maar we hebben de ruimte...
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Gesloten