Gisteravond draaiden ze er allemaal de kop voor om. Terwijl een aantal wel interesse had in de pap. Ik ga ze niet dwingen iets te drinken wat ze echt niet willen.
Als er niks anders is, zal het wel moeten, desnoods via een sonde. Maar er is wel iets anders.............
Vorige keer zijn we met zo'n 4- 4,5 week begonnen met vers vlees bij te geven. Dat aten ze niet, dat vraten ze! Gaan we nu ook wel weer doen. Dit was inderdaad een poging om Stijnke te ontlasten. Ze is nu echt weer graatmager. Het is bijna eng om haar te aaien of te knuffelen: alsof ze zo in tweeën kan breken. Is niet zo hoor. En ze is actief en levendig en loopt weer met gemak 1,5 uur in het bos. Maar het kost haar toch ook wel heel veel en ik wil haar ook goed gezond houden.
Maar vanmiddag deed ik een tikje onnozel met de pap. Ik had een kom vla staan voor Stijnke, waar nog een scheutje slagroom in moest . En daarnaast een kommetje pap waar een scheutje siroop in moest.
Je voelt'm misschien al aankomen....de slagroom kwam in de pap terecht.
Ik heb nog nooit 8 pups in zo'n tempo een brouwsel van mij zien wegwerken

Ze vraten nog net mij er niet bij op. Wat een hongerlappen opeens.
Het probleem is dus opgelost. Tot ze aan vers vlees toe zijn, krijgen ze gewoon een scheutje slagroom in de pap.
Het eerste puntje kies is trouwens ook al gesignaleerd. Bij Stijn, de oudste reu. De rest zal wel vlot volgen