Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

De melk gaat gewoon terug.
Gisteravond draaiden ze er allemaal de kop voor om. Terwijl een aantal wel interesse had in de pap. Ik ga ze niet dwingen iets te drinken wat ze echt niet willen.
Als er niks anders is, zal het wel moeten, desnoods via een sonde. Maar er is wel iets anders.............
Vorige keer zijn we met zo'n 4- 4,5 week begonnen met vers vlees bij te geven. Dat aten ze niet, dat vraten ze! Gaan we nu ook wel weer doen. Dit was inderdaad een poging om Stijnke te ontlasten. Ze is nu echt weer graatmager. Het is bijna eng om haar te aaien of te knuffelen: alsof ze zo in tweeën kan breken. Is niet zo hoor. En ze is actief en levendig en loopt weer met gemak 1,5 uur in het bos. Maar het kost haar toch ook wel heel veel en ik wil haar ook goed gezond houden.
Maar vanmiddag deed ik een tikje onnozel met de pap. Ik had een kom vla staan voor Stijnke, waar nog een scheutje slagroom in moest . En daarnaast een kommetje pap waar een scheutje siroop in moest.
Je voelt'm misschien al aankomen....de slagroom kwam in de pap terecht.
Ik heb nog nooit 8 pups in zo'n tempo een brouwsel van mij zien wegwerken :o
Ze vraten nog net mij er niet bij op. Wat een hongerlappen opeens.
Het probleem is dus opgelost. Tot ze aan vers vlees toe zijn, krijgen ze gewoon een scheutje slagroom in de pap.
Het eerste puntje kies is trouwens ook al gesignaleerd. Bij Stijn, de oudste reu. De rest zal wel vlot volgen :jeah2: weer een fase verder binnenkort.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

corrie

Bericht door corrie »

Onze pupjes hebben nooit pap gehad. Het eerste bijvoer was pens. Elke keer een beetje meer. Pas toen dat goed ging kregen de pups er brokken bij.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, bij ons zijn brokken ook weer een stap verder dan vers vlees. Daarvoor moet er toch eerst iets van een gebitje zijn. De meeste pups die bij ons geboren zijn, vonden geweekte brokken niet zo'n succes en droge brokjes vragen toch om een gebit en niet om een klein puntje kies :grijns: da's nie genoeg nie.

Maar bedankt alle aanbieders om de andere melk te halen :hug: Heel lief dat jullie ervoor op pad willen. :ja:
Gelukkig hebben we iets makkelijkers gevonden. Slagroom halen we toch al voor Stijnke, dus een bakje meer kan er ook nog wel bij.
Ook vanavond hebben ze flink gebunkerd.
Ze zijn nu per twee in gewicht ingedeeld: twee van 700+, twee van 800+, twee van 900+ en twee van 1100+ en allemaal druk aan het stoeien een paar keer per dag.
Sinds vandaag rent iedereen zonder veel moeite het rennetje in en uit, al spelen ze nog wel hoofdzakelijk in de kist. De kranten zijn nog een beetje glad voor ze en het kleedje niet.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Gaaf zeg , dat je per toeval er achter komt dat slagroom de puppys de pap laten eten.
:wink2:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi...lekkerbekjes!
Je zou het altijd wat aan kunnen lengen met geitenmelk uit een pakje uit de supermarkt.
Vonden de Katoentjes óók lekker.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wij gaven vanaf de 23e dag puppymelk met pap. Heerlijk vonden ze het. Ze likten elkaars bekjes helemaal schoon.
Slagroom zullen ze zeker lusten :thumbsup:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alida

Bericht door Alida »

Lekkerbekjes :hihi: maar als dit goed gaat super toch? En het eerste kiesje al zichtbaar, het gaat hard met het kroost van Stijnke.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Barbara

Bericht door Barbara »

Fijn dat de bende nu lekker aan de pap met slagroom zit! Wat leuk dat ze per tweetal hun gewicht verdeeld hebben en laat me raden Harm is nu vast 1100 gram! Wat zullen wij morgenavond een heel andere ontmoeting hebben als ong. 2 weken geleden! Wel leuk wat meer actie! Ik hoop dat Stijnke wat meer aansterkt nu er iets minder beroep gedaan wordt op haar lekkere melk!

Trix

Bericht door Trix »

Barbara , veel plezier morgen.geef alle puppy's en Stijnke maar een knuffel extra van ons. :hug2:
Jolanda en Trix

Barbara

Bericht door Barbara »

Zal ik doen Trix! We komen denk ik handen en ogen te kort! :hihi:

Trix

Bericht door Trix »

Dat geloof ik zomaar. Je moet tussen door ook nog foto s maken
Jolanda en Trix

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Was het de slagroom of de siroop?
Moedermelk is n.l. zoet van smaak.
Tenminste...bij mij. :grijns:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Wolter

Bericht door Wolter »

Oh Barbara, wat zal je genieten...
We zijn vorige week nog geweest en toen waren ze al zo groot geworden!
Zondag mogen we weer even knuffelen!
We vinden het heel erg leuk om ze van het begin af aan te zien groeien.

Alida

Bericht door Alida »

Veel plezier morgen Barbara! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Wij genieten van de verhalen over Stijnke en haar puppies. Morgen weer knuffelen. Wij verheugen ons er iedere keer weer op. Het is zo leuk om de hondjes te zien groeien.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Nienke

Bericht door Nienke »

Veel plezier met puppy-knuffelen!
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat je bij toeval ontdekt hebt dat de pups een scheutje slagroom erg lekker vinden.
Stijnke moet er al hard genoeg aan trekken.
Veel plezier voor iedereen die de pups gaan knuffelen. Grappig dat er vier duo,s zijn wat hun gewicht betreft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, het is een apart stel met z'n achten ;)
Charlotte het gaat om de slagroom. Siroop of dixsap doe ik er altijd een scheutje in voor het zoete. Maar dit setje is waarschijnlijk verwend door de slagroom die Stijnke in de vla krijgt. Dat had ik trouwens ook nog geprobeerd, een likje vla erdoor. Maar dat was het ook niet. De slagroom maakte echt het verschil.
En Stijnke is gestopt met afvallen. Ze komt nog niet aan, maar blijft nu in ieder geval stabiel. Dat zal nog wel beter gaan als we ook nog met vers vlees beginnen.
Ze krijgen nu twee keer per dag extra. Vooral Grietje en Jasmijn maken er dankbaar gebruik van. Ze likken al gewoon uit het schaaltje (een petrischaaltje). Kobus en Stijn ook. Harm de ene keer wel en de andere keer heeft hij even een start nodig met van m'n vinger likken. Neeltje, Madelief en Maartje hebben dat hulpje nog veel nodig. Geeft niks hoor. Ik maak er vol overgave een enorme kliederboel van.
Wat echt prachtig is om te zien is, zodra er een pup met pap aan de sik in de kist gezet wordt, komen er minstens twee op af om die sik weer helemaal schoon te likken. Ze kunnen geweldig smakken daarbij. Onvoorstelbaar met die kleine bekkies.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, ik zie het niet alleen voor me, maar kan het ook bijna horen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanavond gingen ze trouwens allemaal uit het schaaltje beginnen. De bekkies maken niet alleen lawaai, maar worden ook steeds handiger. Of bekkiger :scratch:
Vannacht de laatste nacht op het luchtbed.
En morgen eens naar de DA voor ontworming. Wat later dan vorige keer, maar daar lig ik niet wakker van. Zo wormstekig zien ze er niet uit.
Meteen een afspraak maken voor de vaccinatie.
Vanavond zaten ze allemaal even in de ren terwijl de kist verschoond werd. D.w.z. dat was de bedoeling. Harm en Stijn klommen zo over het halve hekje heen, en Jasmijn er achteraan. Dat is nota bene de lichtste van het spul, hoewel niet de kleinste..... Een ondernemend stel. En luidruchtig! Luidruchtiger dan de vorige lichting. Maar dat komt misschien omdat er drie meer zijn :idee: .
Maureen

Gesloten