Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Mary

Re: Boester.

Bericht door Mary »

Alma schreef: Kan ik hier al fijne conclusies uittrekken??? :tong:
Volgens mij niet hoor. Honden kunnen nu eenmaal blaffen.
Verder ben je gewoon goed bezig met bezoek, dus het gaat gewoon goed.
Mocht hij wel gaan blaffen op een moment dat je dat niet wilt, zorg dan
dat je niet boven hem uit gaat schreeuwen, dat zien ze als aanmoediging.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Alma schreef:Vraag, weet niet goed onder welk topic, misschien wel pup in huis.

Boester blaft alleen als hij een hond of onze kat uitdaagt en dan niet zo hard.
Kan ik hier al fijne conclusies uittrekken??? :tong:

groetjes, Alma
Dat is geen blaffen, maar uitnodiging tot spelen en ik ken vrijwel geen hond die dat geluidloos doet.
Is misschien ook wel af te leren :scratch:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Wij hebben een parketvloer. De pups konden hier - toen ze eenmaal stevig op hun pootjes stonden - prima op lopen.
Er zijn hier heel wat plasjes en poepjes op het kleed in de keuken gedaan. Ik deed die plekken af met tapijtreiniger van HG. Boester heeft het in de laatste week niet 1 x gedaan. Als-ie al binnen ging, ging hij op de kranten.

Phoebe is geen blaffer. Het zit er gewoon niet in. Als pup heeft ze het ooit 1x gedaan toen ze voor het raam zat en er een hond voorbij liep. Ik heb toen op haar gemopperd, want ik hou niet van blaffen.
Phoebe gaat nu geruisloos in de bench zitten als de deurbel gaat en komt het bezoek pas begroeten als ik haar roep. Ik vind dat een prettige gewoonte.

rini

Bericht door rini »

Ook wij hebben laminaat en er is geen hond die er moeite mee heeft gehad.Maar het was met Sjakie wel leuk die vond dat glijden helemaal geweldig :cheer:

Die kwam ook hard aanlopen en gleed dan door de kamer tegen de cv en ging weer terug om het opnieuw te doen
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nou mijn vorig hond was 7 dat we hier kwamen wonen en was vloerbedekking gewend hij vond het laminaat vreselijk hier, hij probeerde onderweg hier naar toe altijd te smeren naar me ouders die er precies tussen in woonden en waar hij was als we is weg moesten of op vakantie gingen of waren het de koekjes van me vader :crazy: die het deden hij liep hier in begin ook weg en ik vond hem altijd terug bij me ouders :roll:.
Maar hij glipte wel altijd alle kanten op het laminaar en Wiskie soms ook zeker nu zijn heupen slechter worden.
Ik weet als je een blinden geleide pupje in huis krijgt om te socialierseren dan mag je geen gladde vloeren hebben is 1 van de eisen.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Renate

Bericht door Renate »

Toen de pups nog niet zo goed liepen hadden wij een stuk zeil in de kamer liggen. Op de een of andere manier plasten de meeste pups altijd precies op de rand en dan zoog het hele plasje zo'n halve meter onder het zeil. Echt niet handig schoonmaken. Ik was blij toen ze eenmaal goed op de parketvloer liepen. Dat scheelde me veel werk.

Alma

Bericht door Alma »

Vandaag ging het goed met Boester, met mijn tuin minder :cry: Maar het staat best leuk een paar kuilen erbij, ook heeft hij een tuinplantje uitgegraven en vakkundig uitgeplozen, ik heb er foto's van gemaakt....het was eigenlijk te leuk :nee:
Houtsnippers vreet ie helemaal op of in duizenden stukjes mee naar binnen.....kluiten aarde zijn ook mooier binnen dan in de border en plassen doe je niet meer tijdens de wandeling maar echt meteen als je thuiskomt in de tuin!!!
Het is een slim kereltje en leert snel bij. Er zit ook een flinke kop op, hi,hi...maar ik ben nog steeds de baas, laat hem af en toe ffe flink op zn rug liggen en ik win altijd zijn spelletjes, ik stop als ik wil etc.etc..........
Maar hij zoekt me ook steeds op......en dat moeten we hebben. Lekker ffe op schoot en klein zijn vindt ie ook nog heerlijk. ;)
Er zijn ook al zoveel mensen komen kijken, hartstikke leuk.....maar ik kijk al een paar dagen uit naar een rustige avond en die is er nog niet geweest.
Nu ligt alles te slapen, Dick op de bank en Boester in het mandje en de rest boven.....moet maar snel Boester in zijn bench leggen en ook gaan.
Trouwens ik heb afgelopen nacht kort maar goed geslapen :jeah2:

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Lekker Alma! Vannacht weer een goede, lange nacht toegewenst.

En plan jezelf maar een rustig avondje in! Dat deed ik met het nest ook hoor. Ik stuurde mensen gewoon weg als ik geen zin had.

Alma

Bericht door Alma »

zal ik inderdaad doen.
Dan kunnen we lekker alleen van ons Boester genieten.

Zaterdagochtend gaan we even door de stad wandelen met hem en een terrasje pikken, dat gaat vast hartstikke leuk met hem!

groetjes, Alma

Alma

Bericht door Alma »

Er lag zo'n lief Boestertje in de tuin te kauwen op een kauwstaafje.
Hij doet het zo vreselijk goed, dat wil je niet weten!!.
Vannacht zonder een piepje in de bench toen we naar boven gingen, van 23.00-6.15 uur. Morgen rek ik het ffe op.....zaterdag..... :oops:
Als ik beneden kom dan loop ik eerst steeds een andere route (en begroet de kat die trouwens ook gewoon 's nachts beneden losloopt bij Boester) voordat hij aan de beurt is en geeft geen kik, volgt trouw met bruine oogjes, dan laat ik hem zitten en doe de bench open......dan istie wel heel erg blij!!
Vanmiddag een end gelopen en toen we thuis kwamen, hup weer die plas in de tuin, het is gewoon komisch aan het worden. :mrgreen:
Vanmiddag heeft ie van een paar kleine kindjes een stukje puppybrok gekregen, en hij doet het voorzichtig!!!!! Zo lief gewoon!
Ik zei tegen Boester dat ie moest gaan zitten en het kleine jongetje ging toen ook maar zitten :cheer:

groetjes ik ga aan de lasagne......niet vers......maar vreselijk gehaald bij de AH.
Gelukkig wel komkommer erbij....

Welke rauwe groenten of fruit mogen pups af en toe hebben?
Gisteren een klein stukje appel aan Boester gegeven, hij vond er geloof ik nog niet zoveel aan... :P

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Volgens mij mogen ze heel veel hebben. GEEN DRUIVEN EN ROZIJNEN.
Lisa krijgt alles rauw, maar met mate. Bloemkool, wortel, komkommer, banaan, appel, meloen, spercibonen, peultjes, en een rauwe asperge ging ook zo naar binnen. Ze lust eigenlijk alles.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ook geen aardappel volgens mij.

Wat een super kereltje!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Die Boester gaat als eens speer. :thumbsup:
Fijn dat jullie ook van zijn streken kunnen genieten.
Jullie tuin plast zeker erg lekker.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Alma schreef: Vanmiddag een end gelopen en toen we thuis kwamen, hup weer die plas in de tuin, het is gewoon komisch aan het worden. :mrgreen:

groetjes, Alma
Hij was nog niet zo lang bij ons toen hij enorme last kreeg van zijn darmen.
Ik stond dus iedere nacht om de twee uur met hem in de tuin.
Het bleek dat hij niet goed reageerde op het voer van de fokker,
Royal Canin.Het is daarna geheel in orde gekomen met Hill's.
Maar doordat ik zo vaak met hem naar de tuin moest bleek hij te vinden
dat dat het hondentoilet was. Bij iedere uitlaat deed hij niets onderweg
maar wilde wel luid piepend snel naar huis. Toen mij dat ineens duidelijk
was heb ik een klapstoeltje meegenomen naar het bos en heb mij op een
grasplekje geinstalleerd. Hij vond het niks, wilde naar huis want moest nodig.
Het heeft anderhalf uur geduurd voor hij eindelijk daar van armoe een plas deed.
Ik heb mij daar geweldig uitgesloofd en er een groot feest van gemaakt.
Het kwartje viel gelijk, in het bos kun je gewoon alles lozen.
Ze leren dus heel snel, maar ook dingen die niet zo bedoeld zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Alma

Bericht door Alma »

ja...dat wordt dus binnenkort met een klapstoeltje......hi,hi
We hebben er erg om moeten lachten, zo herkenbaar!!
Vandaag deed Boester ook wel zijn zaken tijdens de wandeling en in de tuin, en één plasje in de hal op de droogloop (!!!!) mat bij de voordeur... :cry:

Het is zo;n schatje....
Kzal zo nog wat foto's plaatsen in mijn foto-album

groetjes, Alma

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Goede berichten allemaal over Boester. Gaat goed bij jullie. Super. Leuk zijn ze he die puppy's.

Groetjes
José en een likje voor Boester van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Heerlijk genieten met dit weer, vrije dagen en Boester.
Hij reageert deze dagen wel fel op Feline, trouwens andersom ook.
Het nee en zit.....vergeet hij gewoon......terwijl hij dit al heel goed kan.
Dus moet ik beide dieren binnenkort op een andere manier corrigeren......dat horen jullie nog...moet goed moment vinden.
Boester gaat steeds sneller op de wandeling zijn behoefte doen en loopt lekker mee, het liefst los....dat mag hier helemaal niet achter ons huis, maar af en toe is het zo lekker.(elke dag doet hij zo ongeveer nog één keer wat in huis, de rest buiten)
Boester houdt ons in de gaten maar als er andere honden en mensen zijn dan zijn we uit beeld en is hij zo enthousiast......
Hij vindt alles leuk en gezellig. Als er visite komt vertrekt hij geen spier en dat was maar goed ook want mijn schoonma vindt dieren eigenlijk niets en toen Dick helemaal gelikt werd...... :fluit: :fluit: zooooooooooooooo leuk....
Vanmorgen was het leuk, Dick had Boester op schoot(hij zat op de grond) en Boester zat maar naar mij te loeren. Ik zei tegen Dick ik wil niet flauw zijn....maar ik ga ook op de grond zitten.......en ja hoor binnen 10 seconden zat ie bij mij op schoot met een diepe zucht...... :tong: Eigenlijk best leuk :wave:

groetjes, Alma

Alma

Bericht door Alma »

Vandaag met Boester naar de DA geweest. Achterin mijn auto en rijden maar...
In de wachtkamer een beetje piepen van alle luchtjes maar bij de DA aangekomen heerlijk gesmuld van steeds weer opnieuw een heerlijk brokje van de DA. De prik heeft ie niet eens gemerkt.
Hij was nog steeds gezond, wat een opluchting Renate :hihi: , zn melkgebit compleet en hij zag er goed uit. Hij weegt nu 2800 gram.
Over 3 weken de laatste prik + prik voor buitenland en dan kunnen we de koffers pakken... :mrgreen:
Na de DA voor het eerst op de koffie bij mijn ma, Rhodé was mee want de dames zijn hier nog vrij.
Hij gedroeg zich voorbeeldig, ik legde een handdoek neer onder de tafel en na een beetje gespeeld en gedronken te hebben ging hij lekker slapen. Leuk om na zo'n lange tijd weer een smous in de tuin van mijn ma te zien....... :P
Ik heb trouwens nu wel door dat ie helemaal flipt als ie moet plassen of een grote boodschap moet doen......dan gaat ie als een idioot rondjes rennen, zo ook bij mijn ma in de tuin. Ik was net met hem uitgeweest en toen deed ie ook al zo raar voordat hij moest, wel handig om te weten......zijn er meer van die rare snuiters?
Volgens mij doet hij dit omdat hij thuis of in de achtertuin wil.....dan heeft Boester echt wel pech gehad vandaag, het klapstoelprincipe van Mary werkt erg goed....
Vanmiddag ga ik hem weer een poosje in de bench alleen laten, moet even naar de bieb.
O,ja over die knietjes kon de DA nog weinig zinnigs zeggen, nu zijn ze prima.
Laten we het daar voorlopig maar op houden :crazy:

groetjes, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:thumbsup: :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt allemaal weer picobello! :thumbsup:

Roosje kan ook heel druk aandacht vragen als ze nodig moet. Vera gaat me meer aanstaren...
Afbeelding

Gesloten