Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
julie

Fijne Feestdagen

Bericht door julie »

Fijne Kerstdagen allemaal! Geniet ervan!

En een Spetterend, Gezond en Liefdevol 2008!!
En dat al jullie wensen mogen uitkomen.

Onze grootste wens is al vervuld. We krijgen eind januari weer een puppie van Lisa! :dog: En daar zullen we weer volop van gaan genieten, want wat was het stil afgelopen jaar. Een jaar zonder hond is heeeeeeeeeeeeeeel lang. :!:

Groetjes Julie

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi allemaal, het kerstdiner goed gevallen :wink: :?:
Toch geen hond in de pot :mrgreen: :?:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef:Hoi allemaal, het kerstdiner goed gevallen :wink: :?:
Toch geen hond in de pot :mrgreen: :?:
Alles goed gegaan, maar de hond wilde best in iedere pot :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

julie

Bericht door julie »

Echt heerlijk gegeten, zit nog uit te buiken. En dan moeten we vanavond weer. Wel gezellig want dan komen de kinderen met aanhang en wordt er gestemd over de naam van onze nieuwe aanwinst....groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren een hele gezellige dag met Maurice, Iona, Sanne, Megan en Julie.
Heerlijk gegeten, en erg laat geworden. Ik ga altijd laat naar bed, maar om 1.30 uur de PC nog opstarten leek me een beetje overdreven.

Leuk dat jullie over de naam gaan stemmen Julie, ben benieuwd wat het gaat worden. Ik begrijp dat naar Roef of Siem niet jullie voorkeur uitgaat. Het gekke is dat zij bij ons ook niet zolang onder deze namen door het leven zullen gaan. Wij noemen ze nu nog steeds blauw en groen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Fijn dat jullie een gezellige dag gehad hebben. Wij hebben de hele middag monopolie gespeeld met de kinderen. Komt niet heel vaak meer voor met z'n vijven om de tafel.
Ton heeft zelf pizza gebakken en was om half 9 helemaal total-loss.
Vandaag naar mij broer in Amersfoort met mijn moeder. Die halen we op in Vught.

Siem en Roef zijn toch hele leuke namen. Maar komt het niet dat ze niet gebruikt worden, omdat ze nog niet echt aan een hondje gekoppeld zijn.
Ben benieuwd hoe het broertje gaat heten......
Hier is al gestemd. Ik had veto-recht deze keer, dus mijn keus wordt het.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Het werd bij ons zo laat omdat we ook monopolie gespeeld hebben. De meiden lagen alle drie in bed. En met dat spel ben je zo maar een paar uur verder.

We noemen de pupjes inderdaad allemmaal bij hun kleur bandje omdat de namen nog niet gekoppeld zijn aan de pups.
Al is het ook vaak, dikke beer, mooie jongen, kleintje en mooi grietje.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 26 dec 2007, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ik vind vooral Siem echt leuk, dus ik hoop, dat 1 van de 2 zo blijft heten! :cheer: En zoals ik al eens uitgezocht heb, uniek :thumbsup: in het smouzenbestand! Roef komt 2x voor, 1 in 1975 en pas in 2006.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Van mij ook nog fijne feestdagen gewenst. :toasten: Mijn ouders zijn net vertrokken na drie nachtjes logeren. Mijn vader heeft flink wafels staan bakken voor de jaarwisseling. Dit keer een dubbele dosis: al die puber-vrienden die hier steeds in huis rondhangen eten allemaal lekker mee..... :lol:
Vanmiddag gaan we zelf nog op bezoek en hoef ik niet te koken (is wel een hobby van mij). Mijn kerstdiner viel heerlijk in de smaak en donderdag kunnen wij daar nog zelf verder van smullen.
Vandaag kan ik EINDELIJK in mijn (laatste :cry: ) Harry Potter boek gaan beginnen, ik heb gewacht tot de kerstvakantie, dan kan ik lekker doorlezen :P .

Jojo heeft nog een ijselijk avontuurtje beleefd: hij zakte door het ijs :zwemmen: :shock: . Hij wilde achter de eenden aan gaan :stokpaardje: en liep over het ijs. Ik gauw roepen, maar ja......het instinct was sterker, toen was het krak! :shock2: . Hij wilde er direct weer op krabbelen maar dat lukte niet. Ik probeerde hem naar de kant te lokken waar geen ijs meer was zodat hij de oever op kon komen maar hij bleef maar verwoed proberen weer op het ijs te komen. Ik dacht als hij kopje onder gaat spring ik erin (bang dat hij onderkoeld zou raken of onder het ijs zou komen), maar gelukkig :springertje: , opeens lukte het hem er weer op te krabbelen en kwam hij gauw naar mij terug :cheer: .
Ik zat echt even in doodsangst maar gelukkig liep het allemaal goed af :jeah:

Mary

Bericht door Mary »

Gelukkig Monique, echt doodeng, ijs en honden.
Trouwens ook wanneer het dik genoeg is en er geschaatst wordt.

julie

Bericht door julie »

wubke schreef:Fijn dat jullie een gezellige dag gehad hebben. Wij hebben de hele middag monopolie gespeeld met de kinderen. Komt niet heel vaak meer voor met z'n vijven om de tafel.
Ton heeft zelf pizza gebakken en was om half 9 helemaal total-loss.
Vandaag naar mij broer in Amersfoort met mijn moeder. Die halen we op in Vught.

Siem en Roef zijn toch hele leuke namen. Maar komt het niet dat ze niet gebruikt worden, omdat ze nog niet echt aan een hondje gekoppeld zijn.
Ben benieuwd hoe het broertje gaat heten......
Hier is al gestemd. Ik had veto-recht deze keer, dus mijn keus wordt het.
Wij (Emilie en ik)hebben inmiddels het hoofdgerechtvoorbereid. De kinderen met aanhang komen tegen een uur of drie en die verzorgen de voorafjes en het het toetje... Dat wordt weer heel veel eten en daarna weer heel veel sporten.

Ik vind Siem en Roef ook leuke namen en we zullen zien wat het wordt...ik hoop.... :P je leest het vanavond of morgen wel. En dat het nog niet gekoppeld is aan een hondje vind ik niet zo heel erg... dat weerhoudt me niet om de naam te gebruiken...
Fijne dag vandaag!

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Gisteren een hele gezellige dag met Maurice, Iona, Sanne, Megan en Julie.
Heerlijk gegeten, en erg laat geworden. Ik ga altijd laat naar bed, maar om 1.30 uur de PC nog opstarten leek me een beetje overdreven.

Leuk dat jullie over de naam gaan stemmen Julie, ben benieuwd wat het gaat worden. Ik begrijp dat naar Roef of Siem niet jullie voorkeur uitgaat. Het gekke is dat zij bij ons ook niet zolang onder deze namen door het leven zullen gaan. Wij noemen ze nu nog steeds blauw en groen.

Groetjes, Erna.
Hoi Erna,

Wij waren gister met zijn tweeën en hebben heerlijk gegeten. Heerlijke grote garnalen en coquilles st Jacques... was echt smullen..en de avond daarvoor, kerstavond, ook al sushi's gegeten bij mijn moeder. Gelukkig is het niet het hele jaar Kerst, anders groei ik dicht.

Vanavond een uitgebreid diner met 4 gangen met de kinderen en aanhang. Emile en ik hebben het hoofdgerecht al vast voorbereid en de kinderen verzorgen de voorgerechten en het toetje. Dat is dus nog een verassing.

Ik vind de namen Roef en Siem wel leuk hoor, maar we hebben een heel lijstje met namen gemaakt en vanavond wordt er gestemd... ik hoop dat het..... wordt...je leest het of vanavond nog of morgen...
En anders hoor je het morgen LIVE... tot morgen...
Fijne dag vandaag!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Monique: doodeng die geintjes op het ijs. Wat een opluchting dat het goed afliep met Jojo!
Je zult nog wel even knikkende knieën gehad hebben. :?

Hier verloopt Kerst lekker rustig. Met Bert gisteren ziekjes op de bank, dat wel. (Zie foto.):?
Je hebt er geen kind aan! Hoewel......:wink:
Straks de kids om tafel. Gourmetten een een spelletje of andersom.
(Kan ik Marc nog even vragen naar het uploaden van de nieuwe smilies... )

Ben benieuwd naar de namen voor de pups!
Fijn hoor Julie, weer een hondje in huis. Ik weet ook nog heel goed hoe vreselijk leeg het zonder is. Straks weer leven in de brouwerij!!
:)
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Monique,

Eng hoor, dat ijs-avontuur met JoJo.
Bobbie heeft vorige week iets dergelijks beleefd, zonder dat ik het zelf heb gezien... :oops:
Wij waren aan het genieten in het bos en Bobbie was heerlijk aan het spelen met andere honden; rennen, rennen en rennen, er kwam zelfs stoom van hem af...
Aan de overkant van het veld stond een baasje van één van Bobbies speelmaatjes, hij vertelde me later op de dag van Bobbies avontuur:
Tijdens het rennen stopte Bobbie abrupt bij een sloot om wat te gaan drinken maar door de vaart die hij had, gleed hij door en schoof via een wak aan de kant onder het ijs. Gelukkig schuifelde hij direct achteruit en kwam zo weer boven water, want het ijs was te dik om van onderuit te kunnen breken, anders was die man zelf het water ingegaan.
Dit alles speelde zich in nog geen 10 seconden af, ik zag hem wel achter een heuveltje verdwijnen, en vervolgens weer tevoorschijn komen, maar ik kon het dus niet zien gebeuren. Bobbie was weliswaar drijfnat, maar dat is hij altijd na het ravotten van het rollen door de modder en het galopperen door de slootjes, dus dat vond ik niet zo vreemd.
Jammergenoeg is hij er kennelijk niet van geschrokken; water blijft een enorme aantrekkingskracht op hem uitoefenen.
Ik had de jongens van te voren al verteld dat Bobbie nooit het ijs op mag omdat hij niet het verschil kan zien tussen een dikke laag of een flinterdun filmpje ijs. Wij staan het ook niet toe dat hij op ijs loopt, maar tijdens het dollen, raakte hij even uit de koers. :?

Omdat Bobbie plukrijp is, en zijn vacht dus prachtig vol en lang, duurt het steeds langer voor hij is opgedroogd en de kamer in mag.
Op de 26e januari hebben wij onze RITS-dag en hij mag dan de laatste 3 maanden niet zijn geplukt, maar de 27e ga ik plukken.
Ik zie al een prachtige, donkere ondervacht zitten, hij zal dus niet als kaal hondje de kou in moeten.

Wij gaan nu nog even met hem het bos in en daarna: op naar mijn ouders om daar te gaan gourmetten. De eerste 2 kerstdagen waren al erg gezellig, dus we hebben er weer zin in.
Allemaal nog een fijne tweede kerstdag toegewenst!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Brrr........wat eng toch, die ijs-avonturen.
Gelukkig maar dat het allemaal goed is afgelopen. :o
Nog prettige uitbuikdagen allemaal :lol:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mensenkinderen wat een vreselijk eng avontuur met Bobbie...
Wat is dat wonderbaarlijk goed afgelopen!

:kerstsmous: Kerst is bijna weer achter de rug. Ik heb net geleerd smilies te uploaden.
Die kerstsmous kan dus nog maar net....... :kerstsmous:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:Mensenkinderen wat een vreselijk eng avontuur met Bobbie...
Wat is dat wonderbaarlijk goed afgelopen!

:kerstsmous: Kerst is bijna weer achter de rug. Ik heb net geleerd smilies te uploaden.
Die kerstsmous kan dus nog maar net....... :kerstsmous:
:bloem: :vlinder:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi Mary!

Ik zal me nog verdiepen in meer smilies! Tussen andere zaken door...
:trekhond:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zo na Kerst is het ook wel even lekker bijkomen van allerlei drukte. Zijn er nog mensen die bijv. naar de Top 2000 luisteren? Wij dus wel. Het wordt er alleen wel eens wat te laat van 's nachts.
:bandje:
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Knap van je Ariënne dat het je gelukt is :cheer: . Bij mij doet Mart dat voor mij, en dat gaat dan in zo'n rap tempo dat ik het echt niet kan bijbenen. Maar wat zijn er veel leuke smiley's :!: .

Wat een geluk Martine dat het met Bobbie ook goed is afgelopen, dat had héél anders kunnen uitpakken als hij niet instinctief achteruit was gekrabbeld :cry: .

Overigens stem ik op Siem, Roef doet mij te veel denken aan het voormalige duo van Idols, en dat was niet mijn type :hmm: .

Vandaag ga ik lekker lang in mijn pyjama rondhangen, beetje :was: en :zwabber:.
Jojo ligt uitgeput in de mand na het bezoek aan zijn 'hondenneef'gisteren. Die honden spelen onafgebroken met elkaar; twee reuen van ong. dezelfde leeftijd. Jojo heeft gisteren aan ons (en de hele familie) laten zien dat hij nu echt geen kleine jongen meer is :oops: :oops: , niet om op te scheppen hoor :lol: , maar zo'n grote erectie had ik zelf nog niet eerder bij een hond gezien, het deed mij eerder denken aan een paard :mrgreen: . Volgens mij wist hij zelf ook niet goed wat hem overkwam, al die opwinding :wink: .

Ik ga nu lekker even een :koffie: drinken en daarna weer verder in mijn....BOEK :!:

Gesloten