Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Lisa

Bericht door Erna »

Een beetje warmer had het wel mogen wezen, vooral toen we op de boot zaten. Toch hebben s'avonds heerlijk buiten zalmforel van de gril kunnen eten. Het zonnetje kwam er toen toch weer bij. Wel behelpen hoor, zo'n dagje Texel. :lol:
We hadden de boot van 9.30 uur, die van 8.30 haalden we niet. 45 minuten moeten wachten. We hadden de krant mee, dus hoefden we ons niet te vervelen.
Om 10.15 aan de koffie bij Corrie en Cock, daarna heerlijk naar het strand. Ik heb Saar daar ook losgelaten, in de hoop dat ze hem niet zou smeren. Dat ging goed, als ze wat verder weg ging kwam ze meteen terug nadat ik haar riep. Op de terugweg begon ze steeds meer aandacht voor de duinen te krijgen, heb haar het laatste stuk toch maar aangelijnd, je weet maar nooit. Maar toen hadden ze alle vier al heerlijk lopen rennen. Hieke en Jutte duiken zo de zee in als je een bal gooit. Viel me op dat Saar toch het water in ging, zelfs verder dan haar moeder. Lies haar poten werden nat, bij Saar ook haar buik, en Hieke en Jutte kon je uitwringen.
In een leuk strandtentje iets gegeten en daarna op weg naar de boot.
Altijd leuk op zo'n boot. Er stond wel een behoorlijke wind, waardoor het aan boord nu niet bepaald warm was. We hadden er allemaal op gerekend en lekkere dikke truien onder onze jas aan.
Je kon ook naar binnen als je dat zou willen.
Mee op de boot waren ook Ria en Clementine met Frouckje en Jeltje. En Wanda. Bella en Bimbo waren met baasje op de camping gebleven. Evenals Lobke en Lotus de witte herder met hun baasjes.
Er was een klas schoolkinderen uit groep 8 aanwezig en een groep invalide. Er werd veel over de gevangen vis uitgelegd, en als het geen garnaal was werden de vissen en krabben weer overboord gezet. De kinderen vonden dat uiteraard leuk om te doen. Vooral als zo'n overboord gegooid visje werd opgevangen door een meeuw. Tsja, de ene zijn dood is de ander zijn brood.
De honden hadden aan boord geen gebrek aan aandacht, vooral de kinderen vonden het leuk dat de honden allemaal familie van elkaar zijn.
Dat Lisa, Jutte en Lisa garnalen lekker vinden wisten we al, tenslotte gaan ze elk jaar mee op de boot. (Lisa in juni nog een keer)
Nou, Saar vond ze ook heerlijk. Ze vond het in het begin een beetje eng op de boot, zal wel door het stampen van de motoren komen. Aan de deining zal het niet gelegen hebben, de boot lag behoorlijk stil op het water. Het wende snel voor Saar.
We hebben met laag water gevaren. Dat is extra leuk omdat je dan heel veel zeehonden op de zandbanken ziet liggen. De boot heeft heel weinig diepgang nodig, dus kon er heel dicht bij komen. Zal jullie niet vervelen met alle foto's.
Daarna naar de camping, lekker een glasje wijn gedronken en de hondjes nog een keer op de foto gezet. Over de heerlijke zalmforel die Cock had bereidt had ik het al even.
Met de laatste boot van 21.00 weer van het eiland vertrokken. Om 23 uur waren we weer thuis. Een hele leuke dag.
Ging daarna nog niet naar mijn bed, want de meegebrachte garnalen wilde ik nog pellen.
Zal deze foto's over een paar dagen weer weghalen.
Heb Loes wat meer foto's gestuurd.
Laatst gewijzigd door Erna op 30 mei 2010, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gezellig, Erna! En wat een ervaringen weer voor Saar. Toch nog niet gek zo'n boot als je zulke lekkere beloninkjes krijgt.
Het zal koud geweest zijn, maar gelukkig geen regen zoals in een groot deel van het land wel het geval was.
Wat is dat garnalen pellen een klus, hè. Wij deden dat vroeger ook wel op Vlieland.

Op zo'n dag uit kun je weer even teren!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Klinkt als een heerlijke dag! Jammer dat jullie net de boot misten. Scheelt toch 3 kwartier lol... Zie ik nou goed op foto 3 dat Jutte en Hieke al weer hard oefenen voor het vermeerderen van de Smouzenpolulatie? :hihi: Helaas komen daar geen nestjes meer.
Texel... eigenlijk wil ik daar ook eens graag naartoe... :hmm:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Mooi verhaal over een mooie en gezellige dag :thumbsup: .
En dan ook nog eens lekker droog weer!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een heerlijke dag weer.
Lekker uitgewaaid met z'n allen. :cheer:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef:Zie ik nou goed op foto 3 dat Jutte en Hieke al weer hard oefenen voor het vermeerderen van de Smouzenpolulatie? :hihi: Helaas komen daar geen nestjes meer.
Het was een heerkijke dag, leek langer, net een beetje vakantie.
En de hele dag droog weer, dat was boffen.

Ja er wordt heel wat afgeoefend.
Maar dan meer van, als je maar weet dat ik de baas ben.
Op de foto hieronder is het Hieke die het er niet mee eens is dat Lisa de bal heeft. Toe dan Lisa, laat die bal los. Lisa wacht geduldig tot Hieke klaar is en gaat er weer vandoor met de bal.
Achterom kijkend, pak me dan als je kan.
Gekke honden.
:oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Erna op 30 mei 2010, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: Goed zo Lisa, laat je moeder maar :sortof: kletsen!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Heel herkenbaar, tussen die 2 van mij is het een vorm van communiceren: "weet je nog? oh ja, ik weet het weer, dit is mijn plek in de roedel" Er wordt niet eens bij gegromd en dan gaan ze weer over tot de orde van de dag. :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Op de camping liepen heel wat konijnen rond. Ze zijn zo brutaal dat ze op het veld blijven zitten terwijl er 10 honden aanwezig waren.
Wel allemaal aan een lange lijn, waarschijnlijk hebben die konijnen dat gewoon door.
We zijn vaker bij Corrie en Cock op de camping geweest, dus wisten dat ze er zaten. De pin meegenomen om Lisa en Saar ook vast te kunnen leggen. En dat was maar goed ook. Lisa ging er op een gegeven moment als een speer vandoor, tenminste dat was haar bedoeling. Dat ging zo hard dat de musketonhaak waar de lijn mee aan de pin zat verbogen is zag ik later. Ik leg Lisa nooit ergens aan vast als ze een halsband om heeft, ze heeft dan altijd een tuig om.
En dat was maar goed ook, want zo'n enorme ruk had haar nek beschadigd ben ik bang. Saar had ook een tuig van Lisa om. Zo liggen ze ook samen op de achterbank in de auto.

Saar wilde vanochtend niet eten. Ze at een klein beetje met lange tanden, de rest liet ze staan. Ik heb de bak weggehaald.
Ze had ook een wat dunne ontlasting. Maar even extra in de gaten houden. Zondag wordt "onze" Saar weer opgehaald, dan moet ze wel in orde zijn natuurlijk.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:o Nou, dat lijkt me zeker een geluk dat Lisa het tuigje omhad.

Saar heeft misschien nog wat naweeën van het koude zeewater. Hopelijk is ze snel weer dik in orde.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Zeewater, garnalen...Saar is vast weer gauw ok.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren had Saar nergens last van, dus daar zal het niet van zijn denk ik.
Ze heeft net een staafje lekker op zitten peuzelen, en nu is ze met Lisa aan het spelen. Het valt denk ik wel mee.

:hihi: Was aan het spelen. Lisa was het zat en is naar zolder vertrokken. Daar heeft Saar nog steeds haar neus niet laten zien.

Mary

Bericht door Mary »

Pim liep vanmorgen ook zomaar leeg.
Had gewoon honger toen hij terugkwam en ik merk verder niets aan hem.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Die hebben beiden gewoon een forum-virus, da's heel besmettelijk... :fluit:

Erna

Bericht door Erna »

Saar had vanmiddag weer normale ontlasting, nu was het van Lisa iets dunner. Pim ook al!!! Ik ga er van uit dat het bij één keer blijft.

Op onze velden loopt een vos, daar heb ik ooit al eens iets over geschreven. We denken dat zij een nest heeft liggen onder de container waar we de behendigheidsspullen in bewaren. Daar zit n.l. een groot gat.
Van de week zaten we buiten toen ze weer langs kwam. Op haar gemak over het veld, bij de flyballbaan kijken die er nog stond omdat het andere team nog moest trainen. Daarna verdween ze in de dekking.
Hoop haar ook nog een keer met haar jongen te mogen zien, lijkt me heel bijzonder.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:cheer: Fototoestel in aanslag. Zo leuk, vossenwelpjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Saar is weer naar huis :cry: zal haar gaan missen.
Gisteren zijn we nog met Bart, Lisa en Saar naar de dierentuin van Amersfoort geweest. Altijd een leuk uitstapje. Pim en ik hebben zelfs een abonnement voor een jaar genomen. Als je drie keer per jaar gaat heb je het geld eruit.
Laatst gewijzigd door Erna op 01 jun 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

loes

Bericht door loes »

Vond Pim het ook hééél erg leuk met Saar erbij? Dus misschien een ietsepietsie spijt dat er voor Lisa geen 2e nest inzit met wellicht een teefje voor jullie? :wink2:
Leuk, zo'n abonnement, had ik vroeger op Blijdorp ook, maar ja die is niet hondminded, helaas, dus daar ben ik heel lang niet meer geweest.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Pim vond het heel erg leuk met Saar erbij. Hij is ook gek op haar.
Mar had het vanochtend over een nestje met Saar, en dat zij en Har misschien een pup uit het nest willen houden als het zover is. Zei dat ik blij voor hun was dat ze op dezelfde golflengte zitten wat een tweede hond betreft.
Hoe gek Pim ook op ze is, hij wil nog steeds geen tweede hond. Een pup van Saar zou ik ook heel leuk vinden n.l.

loes

Bericht door loes »

:idee: Gosh, had ik nog niet eens aan gedacht.
Leuk, misschien binnenkort een nestje van Saar.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten