We hadden de boot van 9.30 uur, die van 8.30 haalden we niet. 45 minuten moeten wachten. We hadden de krant mee, dus hoefden we ons niet te vervelen.
Om 10.15 aan de koffie bij Corrie en Cock, daarna heerlijk naar het strand. Ik heb Saar daar ook losgelaten, in de hoop dat ze hem niet zou smeren. Dat ging goed, als ze wat verder weg ging kwam ze meteen terug nadat ik haar riep. Op de terugweg begon ze steeds meer aandacht voor de duinen te krijgen, heb haar het laatste stuk toch maar aangelijnd, je weet maar nooit. Maar toen hadden ze alle vier al heerlijk lopen rennen. Hieke en Jutte duiken zo de zee in als je een bal gooit. Viel me op dat Saar toch het water in ging, zelfs verder dan haar moeder. Lies haar poten werden nat, bij Saar ook haar buik, en Hieke en Jutte kon je uitwringen.
In een leuk strandtentje iets gegeten en daarna op weg naar de boot.
Altijd leuk op zo'n boot. Er stond wel een behoorlijke wind, waardoor het aan boord nu niet bepaald warm was. We hadden er allemaal op gerekend en lekkere dikke truien onder onze jas aan.
Je kon ook naar binnen als je dat zou willen.
Mee op de boot waren ook Ria en Clementine met Frouckje en Jeltje. En Wanda. Bella en Bimbo waren met baasje op de camping gebleven. Evenals Lobke en Lotus de witte herder met hun baasjes.
Er was een klas schoolkinderen uit groep 8 aanwezig en een groep invalide. Er werd veel over de gevangen vis uitgelegd, en als het geen garnaal was werden de vissen en krabben weer overboord gezet. De kinderen vonden dat uiteraard leuk om te doen. Vooral als zo'n overboord gegooid visje werd opgevangen door een meeuw. Tsja, de ene zijn dood is de ander zijn brood.
De honden hadden aan boord geen gebrek aan aandacht, vooral de kinderen vonden het leuk dat de honden allemaal familie van elkaar zijn.
Dat Lisa, Jutte en Lisa garnalen lekker vinden wisten we al, tenslotte gaan ze elk jaar mee op de boot. (Lisa in juni nog een keer)
Nou, Saar vond ze ook heerlijk. Ze vond het in het begin een beetje eng op de boot, zal wel door het stampen van de motoren komen. Aan de deining zal het niet gelegen hebben, de boot lag behoorlijk stil op het water. Het wende snel voor Saar.
We hebben met laag water gevaren. Dat is extra leuk omdat je dan heel veel zeehonden op de zandbanken ziet liggen. De boot heeft heel weinig diepgang nodig, dus kon er heel dicht bij komen. Zal jullie niet vervelen met alle foto's.
Daarna naar de camping, lekker een glasje wijn gedronken en de hondjes nog een keer op de foto gezet. Over de heerlijke zalmforel die Cock had bereidt had ik het al even.
Met de laatste boot van 21.00 weer van het eiland vertrokken. Om 23 uur waren we weer thuis. Een hele leuke dag.
Ging daarna nog niet naar mijn bed, want de meegebrachte garnalen wilde ik nog pellen.
Zal deze foto's over een paar dagen weer weghalen.
Heb Loes wat meer foto's gestuurd.