HK Suske X Ot (Beer)
Re: HK Suske X Ot (Beer)
Yep, en niet voor mezelf, maar voor de ontwikkeling van de pup. Maar als het zo zou zijn, dan gaan we daar natuurlijk ook vol voor.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Alleen is dan de kans op een keizersnede groter als het maar 1 pupje zou zijn, en dan is het wat Suske betreft einde oefening.
Dan zou ik ook liever een leeg hondje hebben....
Maar we blijven positief, en hopen toch op wat nazaatjes van onze Guusje.
Dan zou ik ook liever een leeg hondje hebben....
Maar we blijven positief, en hopen toch op wat nazaatjes van onze Guusje.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wij ook hoor, maar ik blijf wel realistisch.
Het zou inderdaad erg jammer zijn als het einde oefening zou zijn voor Suske. Maar anders beginnen we weer met frisse moed hoor.
En ach, ze heeft heerlijk gespeeld met Ot/Beer, dus het is hoe dan ook niet voor niets geweest!
Het zou inderdaad erg jammer zijn als het einde oefening zou zijn voor Suske. Maar anders beginnen we weer met frisse moed hoor.
En ach, ze heeft heerlijk gespeeld met Ot/Beer, dus het is hoe dan ook niet voor niets geweest!
groetjes, Karin
-
Saartje
ach een puppie is ook geweldig,maar volgens wat ik hier gelezen heb zijn die toch wat groter en een zwaardere bevalling
nog maar effies afwachten dan
nog maar effies afwachten dan
Zo meteen in ieder geval voor de zekerheid de kist ophalen bij Maria!
groetjes, Karin
Maak er maar een gezellige dag van.

Charlotte
Bedankt! Dat was het wel...
Maar echt wijzer zijn we nog niet!
Eerst bij Maria langs, zij deelde mijn vrees wel dat de dekking geen resultaat had gehad. Ze voelde in ieder geval niets, maar er waren ook kenmerken, zoals de gezwollen tepels die daar wel op zouden kunnen duiden.
Toen naar Fredie, die had het idee dat ze met name in de flanken toch een stuk breder was geworden en sloot ook op basis van gedrag een dracht bepaald niet uit.
Suske vertoonde dominant gedrag richting Tjalda, die dat normaal nooit zou pikken (dat zou die onderdanige lobbes normaal ook nooit in haar koppie halen), maar nu deed Tjalda meerdere keren een stapje achteruit...
Maar echt wijzer zijn we nog niet!
Eerst bij Maria langs, zij deelde mijn vrees wel dat de dekking geen resultaat had gehad. Ze voelde in ieder geval niets, maar er waren ook kenmerken, zoals de gezwollen tepels die daar wel op zouden kunnen duiden.
Toen naar Fredie, die had het idee dat ze met name in de flanken toch een stuk breder was geworden en sloot ook op basis van gedrag een dracht bepaald niet uit.
Suske vertoonde dominant gedrag richting Tjalda, die dat normaal nooit zou pikken (dat zou die onderdanige lobbes normaal ook nooit in haar koppie halen), maar nu deed Tjalda meerdere keren een stapje achteruit...
groetjes, Karin
Spannend allemaal.
Maar het worden er hoe dan ook geen zes waarschijnlijk, dan waren er al meer blubjes en bloebjes geweest denk ik.
Laten we maar voor twee gaan.
Maar het worden er hoe dan ook geen zes waarschijnlijk, dan waren er al meer blubjes en bloebjes geweest denk ik.
Laten we maar voor twee gaan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach ja, inmiddels zijn we voorbereid... werpkist en alle toebehoren is in huis. We hoeven echt niets meer zelf aan te schaffen voor de eventuele bevalling. Het enige wat er niet bij zit is biaisband, maar dat heb ik in flinke hoeveelheden boven in mijn naaidoos zitten.
Wel heel fijn zo, want geld uitgeven aan dat soort dingen vind ik helemaal niet erg, maar wel als het voor niets zou zijn.
Ik ben wel blij, dat ik niet zo'n stresskip ben, dan zou ik hier waarschijnlijk langzaam van gaan flippen.
Natuurlijk ben ik nieuwsgierig, maar als er iets komt is het welkom en zo niet... jammer dan. Ik kan daar niet om treuren hoor.
We kregen vandaag een kaartje van de baasjes van Ot/Beer. Hij is vorig jaar chemisch gecastreerd geweest (bekend bij Fredie), dat was hij ten tijde van de rits. Ot was voor zijn entingen bij de dierenarts geweest en bij de algehele controle, vond de D.A. dat zijn testikels kleiner waren dan normaal.
Wie weet heeft dit er wel wat mee te maken, dat zullen we nooit zeker weten.
Wel heel fijn zo, want geld uitgeven aan dat soort dingen vind ik helemaal niet erg, maar wel als het voor niets zou zijn.
Ik ben wel blij, dat ik niet zo'n stresskip ben, dan zou ik hier waarschijnlijk langzaam van gaan flippen.
Natuurlijk ben ik nieuwsgierig, maar als er iets komt is het welkom en zo niet... jammer dan. Ik kan daar niet om treuren hoor.
We kregen vandaag een kaartje van de baasjes van Ot/Beer. Hij is vorig jaar chemisch gecastreerd geweest (bekend bij Fredie), dat was hij ten tijde van de rits. Ot was voor zijn entingen bij de dierenarts geweest en bij de algehele controle, vond de D.A. dat zijn testikels kleiner waren dan normaal.
Wie weet heeft dit er wel wat mee te maken, dat zullen we nooit zeker weten.
groetjes, Karin
Goh, ik heb geen idee wat die invloed van chemisch castreren betreft.
Het is wel zo prettig dat je het zo nuchter kunt bekijken en af kunt wachten. Het wordt vanzelf wel duidelijk.
Het is wel zo prettig dat je het zo nuchter kunt bekijken en af kunt wachten. Het wordt vanzelf wel duidelijk.

Nou...ik word niet blij van de ballen van Ot. 
Bobbie is 12,5 maand geleden chemisch gecastreerd en er werd gezegd dat het na 6 maanden uitgewerkt zou raken. Ik merk echter pas sinds een paar weken (dus na een jaar) dat de werking minder wordt en denk zelf dat het pas helemaal uit zijn lijf is verdwenen met een maand of 18. Hoe lang is het geleden dat Ot chemisch is gecastreerd?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Dat weet ik niet precies, hij had duidelijk wel belangstelling voor teefjes, maar wat dat over zijn vruchtbaarheid zegt????
groetjes, Karin
De belangstelling voor teefjes is bij Bobbie nog heel matig, maar nooit helemaal weg geweest; wel een stuk minder dan voorheen. Zijn balletjes beginnen nu iets groter te worden; die waren idd flink gekrompen na de "ingreep"
De DA zei dat die 6 maanden voor grote hondenrassen geldt; kleine rassen w.o. de smous houden veel langer "last" van de ingreep. Wist je eigenlijk van die castratie ten tijde van de dekking?
De DA zei dat die 6 maanden voor grote hondenrassen geldt; kleine rassen w.o. de smous houden veel langer "last" van de ingreep. Wist je eigenlijk van die castratie ten tijde van de dekking?
Pas bij de tweede dekking. Fredie was wel op de hoogte en had aan de bazin gevraagd of "hij er weer toe in staat was". Dat werd met een volmondig ja beantwoord.
groetjes, Karin
Kan je haar er niet op aanspreken; je hebt er tenslotte €60,00 voor betaald... Bij Bobbie "denk" ik dat hij weer helemaal man is, met 18 maanden na de ingreep, maar dat durf ik nu echt nog niet te zeggen hoor. Ik weet eigenlijk niet hoe je dat weer kunt zien, behalve na een vruchtbaarheidtest bij de DA... (als zoiets al bestaat)
Das lekker......Stapper dekt nog steeds hoor...en zijn ballen heeft hij al jaren niet meer.
Nou ja...mocht het niks worden, kun je er wellicht vanuit gaan dat het aan de 'ballen' ligt.
Je zou altijd kunnen vragen of je het voor die prijs nog eens over mag doen.
Nou ja...mocht het niks worden, kun je er wellicht vanuit gaan dat het aan de 'ballen' ligt.
Je zou altijd kunnen vragen of je het voor die prijs nog eens over mag doen.
Ik denk het niet, hij heeft zijn kunstje kunnen doen. Was de chemische castratie van Bobby met een injectie, of met een implantaat?
Dat implantaat schijnt (veel) langer te werken. Ik geloof dat Ot een injectie heeft gehad.
Volgens mij is Suske daar altijd welkom, maar ik weet niet of ik weer voor dezelfde reu zou kiezen. Wie weet wat voor prachtmannen er weer staat te springen tegen de tijd dat Suske aan een volgende dekking toe is.
Dat implantaat schijnt (veel) langer te werken. Ik geloof dat Ot een injectie heeft gehad.
Volgens mij is Suske daar altijd welkom, maar ik weet niet of ik weer voor dezelfde reu zou kiezen. Wie weet wat voor prachtmannen er weer staat te springen tegen de tijd dat Suske aan een volgende dekking toe is.
groetjes, Karin