Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Renate

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Renate »

Op de hondenschool vanmorgen kregen we de tip om 1x per week 'vuurwerk' en 'onweer' af te spelen op youtube en onderwijl met de honden te spelen. Op deze manier zouden ze steeds een prettige ervaring met onweer en vuurwerk hebben.

Wanneer je zelf wordt overvallen door onweer of vuurwerk vooral doorgaan met waar je mee bezig was, zonder contact te zoeken met de hond.

Verder heb ik allerlei handige tips op papier gekregen. Is het mogelijk om dpf bestanden te uplouden, Ariënne?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Poeh, geen flauw idee, Renate. Kan het Marc vragen na z'n vakantie.

Verfrissende/nieuwe ideeën heeft deze hondenschool. :thumbsup:
Afbeelding

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Even een onderwerp gezocht waar ik dit mss in kan passen. Op het schnauzerforum heeft iemand het " thundershirt" gevonden, maar niemand die er ervaring mee heeft. Nu is die ouwe dwerg hier erg bang van onweer en vooral het vuurwerk dat nu al af en toe word afgeschoten. Normaal gebruik ik bachbloesem voor hem maar dat werkt niet afdoende, dus dacht ik, laat ik het hier eens vragen; heeft er iemand ervaring mee?
Heb even een link gezocht: http://www.catanddogshop.nl/index.php?a ... 11&lang=NL

Mary

Bericht door Mary »

Ik heb er eens iets over gezien op TV. Eigenlijk werd daar toen al lacherig
over gedaan. Ik ken niemand die het heeft en ik geloof er helemaal niks van
dat het zou werken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Geen ervaring. Ben wel benieuwd. Doet me een beetje denken aan inbakeren van baby's. Misschien geeft het een gevoel van veiligheid.
Afbeelding

Anja

Bericht door Anja »

Wij hebben de thunderbirdshirt ook. Een van onze honden is vreselijk bang van ieder knalletje.
Een wondermiddel is het niet, slechts een hulpmiddel. Niet alle honden zijn er ook gevoelig voor. Je moet het ook ruim van te voren opbouwen en ook op tijd om doen en goed strak om effect te krijgen.
Onze Dien word er wel een stuk rustiger door dus hebben we alvast gewonnen..

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

rini

Bericht door rini »

Gelukkig valt het met de hondjes hier wel mee maar zo'n shirt zouden ze nu al aan moeten want er wordt hier al de hele week geknald :boos: de vuurpijlen liggen alweer in de tuin!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Waardeloos, Rini. :niks: Een lekker strak thunderbirdshirt voor die gasten, zonder mouwen! :ja:
Afbeelding

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Gelukkig is Lobke niet bang, Whoopy het zusje van Cindy ook niet, helaas Cindy wel hoop niet dat Whoopy het nu overneemt van Cindy, mijn Boxer schrok ooit van een rotje ik klapte in mijn handen en maakte gekke sprongen ieder jaar met vuurwerk moest ik dansen met mijn boxer ze is daarna nooit meer bang geweest . bij lobke heb ik steeds in mijn handen geklapt en ook gek gedaanze reageert er gelukkig niet op ,Mijn kat Vlaai sluit ik met oud en nieuw altijd op in een kleine reis bench die is ooit 3weken zoek geweest. dat nooit meer. verder nooit aaien of zo gewoon doen of het leuk is. en laat de dieren niet alleen tijdens het geknal. laat weten dat je er bent de buren kan je smorgens ook nog gelukwensen. ik blijf gewoon thuis en doe wat ik altijd doe gewoon . groeten hein.

Erna

Bericht door Erna »

rini schreef:Gelukkig valt het met de hondjes hier wel mee maar zo'n shirt zouden ze nu al aan moeten want er wordt hier al de hele week geknald :boos: de vuurpijlen liggen alweer in de tuin!
Hier ook al een paar weken aan de gang. Bijna elke dag, gelukkig nog niet uren achter elkaar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ria

Bericht door Ria »

Ik had er nooit van gehoord. Maar gelukkig zijn mijn honden niet bang voor vuurwerk. Daar ben ik wel erg blij mee. En hier heb ik nog geen vuurwerk gehoord. Wij hebben jaren Casper van ons C nest met oud en nieuw hier gehad, hij was namelijk erg bang. En zijn bazinnetje woont tegen over een chinees. Casper trok met onze honden op, was een goede therapie voor hem.

Martine

Bericht door Martine »

Is dt shirt niets voor jou Ria? Handig tijdens het onweer... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Yolanda

Bericht door Yolanda »

jammer voor mij, dat shirt op marktplaats is te groot voor Bowie

Ria

Bericht door Ria »

Martine schreef:Is dt shirt niets voor jou Ria? Handig tijdens het onweer... :grijns:
Ga deze meteen bestellen :boos:

H.v.witzenburg

Vandaag toch even bij mijn vriendin langs gegaan, moest toch Lobke zien, ze was heel blij maar voor ik in een stoel zat was ze al weer in de winkel geen tijd voor de baas,ik was bang dat Lobke de angst voor vuurwerk van Ria,s hondje zou overnemen ,niks daarvan ze knallen de hele dag en lobke vind het heel gewoon ze heeft zelfs Cindy mee naarbuiten gekregen om te spelen in de tuin Cindy en ook Whoopy doen nu heel gewoon terwijl het vuurwerk maar door gaat,
Cindy is altijd heel bang geweest en Whoopy iets minder maar nu spelen ze gewoon alle srie tussen de knallen door als het te erg werd ging lobke hard blaffen en nu doen die andere 2 ook mee . heerlijk hondje toch die Lobbekop. ben weggegaan toen de uitlaatster ze alle 3 meenam , belde zojuist Ria hoe of ze reageerde nou even kijken waar ik was en toen weer spelen gelukkig maar, groeten Hein.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn Hein, Lobke heeft het naar haar zin en hangt ondertussen ook nog de hondenfluisteraar uit. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

H.v.witzenburg

Ja ze heeft het echt naar haar zin. moet straks als ze weer thuis is maar hopen dat ze het blaffen weer afleert ze heeft zo,n harde bas blaf lijkt wel eenbasset die hebben ook zo,n zware blaf maar als mijn beesie het maar goed heeft dat is het belangrijkste . groeten hein.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi zo! :ja:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hoe is het bij jullie?

Finny is de rust zelve, maar Guusje heeft het niet meer.
Er wordt nog maar af en toe wat afgestoken, maar dat is genoeg om de bibbers niet meer kwijt te worden. :bibbers:
Wij reageren niet, maar als er een hele harde komt, dan zit je toch rechop in je stoel. :wavecry:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten