Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Charlotte

Re: Kerst

Bericht door Charlotte »

Martine, fijn dat het voor jullie toch een gezellige dat is geworden.

Jammer dat de nieuwe kunstboom zo tegenvalt, Saartje.
Stond hij niet te pronken in de winkel?

Wij zijn, of althans Peter, bezig met de kunstboom. :kerstb1:
Ik heb vanochtend pas de Sinterklaas kadootjes opgeruimd.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Hier wordt nu flink geruimd! :yes2:
De bench gaat, voor het eerst, naar de vliering. Dat geeft een boel ruimte in de gang.
De vliering wordt enigszins heringericht; de afgelopen maanden is er van alles afgehaald, maar het past er nu niet meer op... De koffers van de zomervakantie, 2 volle verhuisdozen, de bench gaan erop en de boom komt naar beneden. Ik zal de skispullen vooraan leggen; anders hebben we over een paar maanden weer hetzelfde probleem...
Gelukkig zitten alle 475 lampjes al in de boom; dat vind ik zo'n rotklus... Die hebben we lekker laten zitten vorig jaar!
Verder hangen we een enorme, verlichte guirlande rond de spiegel boven de open haard; heel gezellig!
In de loop van de week versieren we de boom; eerst lekker alles even schoonmaken.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Nou het begint bij jullie ook allemaal te komen, de kerstkriebels. Leuk te lezen van al die voorbereidingen. ben blij dat hij hier staat, wel erg gezellig deze tijd.
Die Emi, valt de kerststal aan, :hihi: wel zonde dat hij nu stuk is.
Wij hebben al heel lang een kunstkerstboom. Het is een mooie grote boom die op de grond staat. Lisa is er nooit aangeweest. Maar toen Sarie klein was klom ze aan de binnenkant van de boom omhoog om vervolgens bij het naar beneden gaan alle ballen een mep te geven. Er zijn er in die periode heel wat gesneuveld. Toch heb ik nog kerstballen die ik al 42 jaar in de boom hang.
Sarie doet al jaren niets meer met de boom, ze gaat er hooguit onder liggen, en zelfs dat heb ik haar dit jaar nog niet zien doen. Ze wordt echt oud, mager, traag, en wat slepend met een van haar achterpoten. Maar ze eet als een dijkwerker.
Ik heb dit jaar ook weer chocolade kerstballen voor de kleinkinderen in de boom hangen. Ook op een hoogte waar Lisa bij zou kunnen, maar ze blijft netjes overal vanaf.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een kerstvoorpret toch allemaal.
Ach, die Sarie... Onze Sofietje kende nog geen kerstboom met ballen - nog genoeg spullen Mary - ze heeft er inmiddels al een paar uitgemept en was lekker aan het voetballen. :smile:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

O, wat zijn we lekker opgeschoten! :jeah:

Vanmiddag ben ik nog even gezellig met mijn moeder naar de kerstmarkt geweest.
Die was heel gezellig en de sfeer was opperbest!
Ik heb een leuke krans met kerstballetjes gekocht en die heb ik met duct-tape op de spiegel geplakt; zo zien we hem 2 x zo dik! Ik hoop wel dat ik hem er ooit weer heel afkrijg; die tape is zo beresterk...

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup: :hihi:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Klinkt erg leuk allemaal. Wij krijgen na mijn verjaardag (6 jan) de schilder voor kamer en keuken. Ook moet de hout vloer geschuurd en behandeld. Wij proberen dus langzaamaan de tent al vast wat leeg en opgeruimd te krijgen. Vandaar geen kerstboom en stalletje dit jaar. Ga toch wel wat versieringen ophangen denk ik.
Paar jaar geleden hebben we een mooie kerstgroep gekocht in idskenhuizen.
http://www.kerstwebshop.nl/c-971224/ker ... en-dieren/
Een oom van George heeft het stalletje gemaakt. Om het mooi neer te zetten heb je wel minimaal een salontafel nodig. Een grote tafel is nog mooier.....

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Bij mij was het 5 december al kerst :oops:
Ik kan nooit wachten. Wij hebben geen boom maar een dikke bos takken in de grote kroonluchter hangen en aan de kroonluchter een aantal ballen.
Op de brede vensterbank heb ik twee grote Franse vazen met twee kleine kunstboompjes er in en achter de vazen de kale takken van de Catalpa met lichtjes er in waar de kerstman uit Zweden over waakt.
Verder hier en daar een hoop rood/wit geruit lint.
Altijd weer zo gezellig. Overal Scandinavische dekentjes neergelegd.....ik zeg: genieten van de warmte en gezelligheid! :vang:

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Foto? Kan wel wat inspiratie gebruiken!

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

ewhuitema schreef:Foto? Kan wel wat inspiratie gebruiken!
Ja, dat ga ik proberen vanavond maar op de foto komt het heel anders over altijd.
Het licht lijkt dan zo koel.

marcel

Bericht door marcel »

ik versier hier niets in huis dat komt omdat ik tog naar me andere woonplaats ga,en verblijf ik bij me moeder 1ste kerstdag bij me vrienden mijn moeder is dan bij me oudste broer 2de kerstdag ben ik wel bij me moeder.en de rest van die laaste week ga ik andere mensen bezoeken met.oud & nieuw vier ik ook met vrienden 1 jan ben ik bij me moeder 2 jan ga ik weer naar huis.
gr

Erna

Bericht door Erna »

ewhuitema schreef: Paar jaar geleden hebben we een mooie kerstgroep gekocht in idskenhuizen.
http://www.kerstwebshop.nl/c-971224/ker ... en-dieren/
Een oom van George heeft het stalletje gemaakt. Om het mooi neer te zetten heb je wel minimaal een salontafel nodig. Een grote tafel is nog mooier.....
Wat mooi Elske. Je moet er inderdaad wel de ruimte voor hebben.
Wij hebben een soorgelijke groep, is van mijn ouders geweest en nu zo'n beetje 70 jaar oud. Hier er daar beschadigd, heb een aantal beelden al eens voorzichtig overgeschilderd.
We hebben hem niet staan dit jaar.
De originele stal die er bij hoorde, en door mijn vader gemaakt was reeds lang geleden door de houtworm opgegeten. Wij hebben er jaren geleden een andere stal bij gekocht. Daar zit een apart gedeelte in waar de os en de ezel zouden kunnen staan, erg leuk. Dat vond Sarie indertijd ook wel. Want zij was toen ze nog klein was er in gekropen en in dat kleine hokje gaan slapen. Ze zat zo klem dat ik bang was dat we de stal moesten slopen. Gelukkig konden we haar er nog uit krijgen zonder de stal te beschadigen. Het jaar daarop paste Sarie er gelukkig niet meer in.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Erna schreef: Dat vond Sarie indertijd ook wel. Want zij was toen ze nog klein was er in gekropen en in dat kleine hokje gaan slapen. Ze zat zo klem dat ik bang was dat we de stal moesten slopen. Gelukkig konden we haar er nog uit krijgen zonder de stal te beschadigen. Het jaar daarop paste Sarie er gelukkig niet meer in.
Die Sarie! :hihi:
Ik zie het helemaal voor me!

Martine

Bericht door Martine »

marcel schreef:ik versier hier niets in huis
Heel begrijpelijk, maar toch wel erg jammer... Je kan het toch gewoon een weekje langer laten staan?
Ik herinner me nog goed hoe enthousiast je een paar jaar geleden was over het versieren van je huis...!

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:hihi: Ik had het wel eens willen zien , Sarie in het stalletje. Geen foto van gemaakt? Zo de meesten zijn al klaar van jullie. Wij hebben altijd een grote echte boom maar dit jaar voor het eerst een kleintje gekocht voor op een tafeltje ivm Lieveke. We weten niet wat ze zal doen met een boom die op de grond staat, Sammy keek er niet naar om maar die was wel bijna 3 maanden ouder dan Lieveke nu is met de kerst. Als de boom tegenvalt gaat hij alsnog naar buiten bij de voordeur en nemen we toch een grotere. De boom staan nu nog in de schuur en komt vanavond naar binnen en dan is het ook hier :kerstb2: :hboom: :kerstsmous: :kerstb3: :winter2: :krans: :kersthond: :santa: :hboom: :kerstb1: Ik hoop op een witte kerst. :snpop: :slee: :winter3: :vang:

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

...ik ben nog steeds aan het poetsen. Ik hoop morgenavond klaar te zijn voor de boom en de rest...

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zet hem op, Martine! :thumbsup:

Trouwens, al die allergieverhalen... ik had er geen idee van dat dat zo vaak voorkomt. Lastig.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

sammydesmous schreef:Ik hoop op een witte kerst.
Ik niet, teer nog op al die sneeuw van vorig jaar.

Veel plezier met het optuigen van je boompje.
Klein is ook leuk.
Guusje kwam vlak voor kerst bij ons, met een boom op de grond.
Daar bleef ze van af, maar als ze de kans kreeg, jatte ze een pluk watten (sneeuw) van het dak van de stal.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Gisteren hebben we dan eindelijk de boom afgemaakt. Hij staat op de plek van de piano die nu even tijdelijk verhuisd is naar de gang; het werd anders gewoon te vol in de kamer...
Dit weekend zijn de jongens voor het eerst sinds lange tijd naar hun vader toe, dus kan ik even lekker opschieten. Vandaag de guirlande rond de spiegel opgehangen, de gang versierd en de boodschappen voor mijn ouders en mij bij AH besteld. Morgen de kerstkaarten schrijven (waar heb ik die ook al weer neergelegd nadat ik ze 2 maanden geleden had gekocht? :scratch: ), een laatste opruimronde, de stofzuiger door mijn huis en cadeautjes voor iedereen verzinnen. Laat dan de Kerst maar komen; gezellig, ik heb er zin in!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Goed bezig! :kerstb3:
Afbeelding

Gesloten