:kersthond: :hboom: :kerstb1:Kerst
-
H.v.witzenburg
Re: Kerst
Ga zo naar de kerstmarkt op de laan, heb even de grote mand bevestigd voor Lobke,die mag mee, als het druk is kan ze in de mand op de rollator, het is meestal niet druk vorig jaar ook niet,dus nu waarschijnlijk ook niet als het wel druk is zet ik Lobke af bij mijn neef, die blijft thuis en ga met zijn vrouw even rondkijken, kan Lobke met Jolijt spelen,ze belden al vroeg of ik ging, ben benieuwdwat er staat de zon schijnd en ik voel me weer happy groeten Hein.
:kersthond: :hboom: :kerstb1:
:kersthond: :hboom: :kerstb1:Re: Kerst
We hebben er uiteindelijk een heel leuk dagje van gemaakt hoor!
Coen mocht uitslapen, maar om kwart voor 1 vond ik het welletjes en haalde ik hem uit zijn coma... (hoe is het mogelijk; die kan slapen...!) Daarna hebben we een flink stuk met Bobbie gelopen om hem vervolgens in de keuken van mijn ouders te stallen, want wij gingen naar de Zwarte Markt in Beverwijk. Dit was voor mij de eerste keer...
We hadden het weer mee; het was fris, maar zonnig en we hebben ons prima vermaakt. Ik heb nu een beeld van wat ze er verkopen; ...heel veel van hetzelfde! Niet mijn stijl, maar de volgende keer dat de jongens nike's of een jack nodig hebben, gaan we ze daar "scoren". Voor Thom heb ik een R4 stick voor zijn DS spelcomputer gekocht, die al vol stond met heel veel spelletjes (sorry, dit is vaktaal, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Hij is er superblij mee; nu kan hij eindelijk de honderden spelletjes die we gedownload hebben spelen. Gelukkig snapt hij hoe het werkt...
Nog een frietje gegeten en zonder file (vrij uniek na de markt) via Bobbie in 10 minuten naar huis gereden. Morgen gaat de grote verschuiving op de vliering plaatsvinden (kerstboom eraf en alle klaarstaande troep erop) en zetten we alles klaar en daarna is in het dorp verderop een heel gezellige kerstmarkt die we willen zien.
Gezellig dat de jongens zijn thuisgebleven dit weekend!
Coen mocht uitslapen, maar om kwart voor 1 vond ik het welletjes en haalde ik hem uit zijn coma... (hoe is het mogelijk; die kan slapen...!) Daarna hebben we een flink stuk met Bobbie gelopen om hem vervolgens in de keuken van mijn ouders te stallen, want wij gingen naar de Zwarte Markt in Beverwijk. Dit was voor mij de eerste keer...
We hadden het weer mee; het was fris, maar zonnig en we hebben ons prima vermaakt. Ik heb nu een beeld van wat ze er verkopen; ...heel veel van hetzelfde! Niet mijn stijl, maar de volgende keer dat de jongens nike's of een jack nodig hebben, gaan we ze daar "scoren". Voor Thom heb ik een R4 stick voor zijn DS spelcomputer gekocht, die al vol stond met heel veel spelletjes (sorry, dit is vaktaal, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Hij is er superblij mee; nu kan hij eindelijk de honderden spelletjes die we gedownload hebben spelen. Gelukkig snapt hij hoe het werkt...
Nog een frietje gegeten en zonder file (vrij uniek na de markt) via Bobbie in 10 minuten naar huis gereden. Morgen gaat de grote verschuiving op de vliering plaatsvinden (kerstboom eraf en alle klaarstaande troep erop) en zetten we alles klaar en daarna is in het dorp verderop een heel gezellige kerstmarkt die we willen zien.
Gezellig dat de jongens zijn thuisgebleven dit weekend!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
sammydesmous
gerrymoerkens schreef:Leuk filmpje, Ik ga met pebbles oefenen kan ze met kerst van het altaar af hobbelen. Krijgen we in Malden weer een leuke kerst in de kerk.Gerry en Pebbles.
Met die pastoor? Volgens mij vindt hij niets leuk. Het plein eest niet voor zijn deur en de kinderen met Sint niet meer in de kerk maar misschien houdt hij wel van smouzen.
José, Wiese-Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
-
H.v.witzenburg
De kerstmarkt was niets aan, de paar kramenmet kerstspullen waren op een halve hand te tellen, voor de kinderen een zweefmolen en er stonden een stal met een lama en een alcapa een ezel wat geiten kippen en loopeenden nou en druk je kon drie kanonnen te gelijk afschieten! toch moest er iemnad nog over Lobke struikelen, die vrouw kwam achter een kraam gerend, begon ze nog als een ordinair viswijf te schelden. nou toen ben ik uit me bol geschoten ben nog nooit zo kwaad geweest. de vrouw bond in en overenweer hebben we excuus aangeboden lobke kwam er goed van af die kreeg een lekkere kluif. ik heb haar maar in de mand gezet en gauw de laan af gelopen om een plek te vinden om van de laan afte komen je kun er nergens tussen uit was verplicht de hele laan af te lopen leuk al die lege winkels van mij mogen ze maandag al gaan slopen groeten Hein.
Martine, dat klinkt gelukkig toch heel gezellig!
Wat een toestanden, Hein! Ook een vredig kerstfeest gewenst.
Hier dichtbij heeft het buurtverenigingetje een kerstboom (uit iemands tuin) met lampjes neergezet, waar wij mooi op uitkijken.
En Bert heeft onderweg een dikke kerstboom voor binnen gescoord. Het begin is er. 
Wat een toestanden, Hein! Ook een vredig kerstfeest gewenst.
Hier dichtbij heeft het buurtverenigingetje een kerstboom (uit iemands tuin) met lampjes neergezet, waar wij mooi op uitkijken.

Leuk hoor, zo'n eerste kerst in het nieuwe huis.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
sammydesmous
Martine, dat klinkt als een onverwacht heel gezellige dag.
Achteraf toch maar fijn dat ze thuis bleven dit weekend.
Jose Wieske-Sammy & Lieveke

Jose Wieske-Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Jullie zijn allemaal aardig op gang !
Bert heeft met beleid de dozen uit de kelder gehaald, kerstspullen zijn gelukkig niet zo zwaar. Mijn kussentjes hebben inmiddels een kersthoesje.
Bert heeft met beleid de dozen uit de kelder gehaald, kerstspullen zijn gelukkig niet zo zwaar. Mijn kussentjes hebben inmiddels een kersthoesje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
H.v.witzenburg
Gezellig, hier nog niet meer gedaan dan lichtjes voor de ramen,morgen gaanwe met deburen kerststukjes maken we zijn overal(met toestemming) tuinen wezen plunderen hebben nu drie wasmanden met coniferentakken en ook eenmand met hulst , de kerststukjes worden voor elkaar gemaakt ieder maakt voor een ander een stukje , maandag gaan ze de heggen versieren maar eerst het blad en troep uit de voortuinen nou bij mij kunnen ze hun lol op de tuin ziet er niet uit. daarna s,avonds gezamelijk eten met de buren ben benieuwd hoe het smaakt turks en grieks eten groeten Hein.

Ha, leuk. Heb je genoeg spullen om erin te hangen of ga je nog fijnAriënne schreef: En Bert heeft onderweg een dikke kerstboom voor binnen gescoord. Het begin is er.
zoeken naar nieuw?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het begin is er. Tijd zat, als je er eerst maar bij kan.loes schreef:Jullie zijn allemaal aardig op gang !
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
-
Saartje
Dit jaar wilde ik een kunstboom ivm met Diesel al die dorre naalden prikken zo.
Zag er eentje staan bij Leen Bakker hardstikke leuk ik zeg zo eentje wil ik.
prima leuk doosje mee naar huis.
Vandaag uit gepakt.........................tis een monster kaal afschuwelijk,vind er helemaal niks aan.
Goedkoop is duurkoop zeggen ze nou dat klopt zitten lampjes in led goed voor het milieu maar het ziet er niet uit.
volgend jaar toch maar een echte denk ik of een super mooie kunst.
Zag er eentje staan bij Leen Bakker hardstikke leuk ik zeg zo eentje wil ik.
prima leuk doosje mee naar huis.
Vandaag uit gepakt.........................tis een monster kaal afschuwelijk,vind er helemaal niks aan.
Goedkoop is duurkoop zeggen ze nou dat klopt zitten lampjes in led goed voor het milieu maar het ziet er niet uit.
Heel vroeger hadden we ook een tijd een kunst want we hadden een kat die er in klom. Dat het nu weer een kunst is, is eigenlijk ook door omstandigheden o.a.omdat we het jaar daarvoor een uitvaller hadden en in de buurt de bomen al vroeg uitverkocht waren. We kwamen toen bij de kringloop een mooie kunstboom tegen. Dit jaar komt dat met een niet zo valide man goed uit. 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Yolanda
Hier staat de kunstboom er ook alweer. Wij hebben al ruim 18 jaar een neppert ivm allergie van mijn zoon ( als hij door een naaldbos loopt krijgt hij het stikbenauwt). En met honden vind ik het ook wel prettig, enkel heeft Emi vorig jaar het stalletje aangevallen, zou toch wel een nieuwe willen, vind het erbij horen.
Hier voor de deur ook een Opzoomerboom van de gemeente, al jaren. Wij maken er altijd een gezellige avond met de buren bij, het geld gaat altijd op
met drank en eten erbij.
Hier voor de deur ook een Opzoomerboom van de gemeente, al jaren. Wij maken er altijd een gezellige avond met de buren bij, het geld gaat altijd op
Hier ook kunst ivm de allergie van Sterre, zij wordt niet benauwd, maar zwelt helemaal op. Wij hebben het eerste jaar dat dat gebeurde de kerstboom eruit gemikt en na oud en nieuw hebben we toen bij het tuincentrum een kerstboom van Truimph Tree gekocht, oorspronkelijk een hele dure, maar toen enorm afgeprijsd.Yolanda schreef:Hier staat de kunstboom er ook alweer. Wij hebben al ruim 18 jaar een neppert ivm allergie van mijn zoon.
In verband met de hond en katten staat hij altijd op een tafeltje, hoewel Snoes zich daar niets van aantrekt, die ligt nu hele dagen in de boom.
Ik hoop dat de boom er dit jaar snel naar nieuwjaar weer uit gaat... dat zou namelijk betekenen, dat het tijd is dat de boom plaats maakt voor een nestkist.
groetjes, Karin
karin73 schreef: dat zou namelijk betekenen, dat het tijd is dat de boom plaats maakt voor een nestkist.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006